ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΠΙΚΩΝ-ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ «ΔΙΑΛΟΓΟΥ»!
Σχόλιο.
Ὅπως εἶναι φανερό, ὁ ρυθμὸς ἐξουνιτισμοῦ τῆς συνειδήσεως τῶν πιστῶν, εἶναι ἀφάνταστος. Δύσκολα παρακολουθεῖ πιά, ὄχι ὁ ἁπλὸς πιστὸς μόνον, ἀλλὰ καὶ ἕνας θεολόγος τὸν καταιγιστικὸ ρυθμὸ τῶν διαφόρων ἐκδηλώσεων τῶν Οἰκουμενιστῶν. Παλαιότερα μιὰ Οἰκουμενιστικὴ ἐκδήλωση, ἀποτελοῦσε εἴδηση! Σήμερα εἴδηση ἀποτελεῖ ἡ μὴ ὕπαρξη οἰκουμενιστικῶν ἐκδηλώσεων! (Καὶ μάλιστα πολλῶν- ἂν ὄχι σὲ μιὰ ἡμέρα, σὲ μιὰ ἑβδομάδα).
Τὰ χριστιανικὰ ἱστολόγια, δυστυχῶς, παρουσιάζουν, αὐτὲς τὶς καθημερινὲς οἰκουμενιστικὲς ἐκδηλώσεις, συνήθως ἀσχολίαστες, ὁπότε ἐκεῖνο ποὺ ἐπιτυγχάνουν εἶναι ἡ ἐξοικείωση τῶν πιστῶν μὲ τὶς αἱρετικὲς αὐτὲς πράξεις καὶ ὁ μεθοδικὸς ἐξουνιτισμός-ἐξ-Οἰκουμενισμός τους!
Ἀλλὰ καὶ ὅταν σχολιάζονται καὶ καταγγέλλονται αὐτὲς οἱ κακοδοξίες καὶ ἀναλύονται θεολογικὰ ἢ φιλοσοφικά (πρᾶγμα οὐσιαστικὸ καὶ ἀναγκαῖο), καὶ τότε, μικρὴ εἶναι ἡ ὠφέλεια, ἐφ' ὅσον ἔχουν κάνει (οἱ ἀντι-Οἰκουμενιστές) τὴν μοιραία ἐπιλογὴ τοῦ μὴ ἁγιοπατερικοῦ ἀγώνα, δηλ. τῆς συνύπαρξης καὶ κοινωνίας μὲ αὐτοὺς ποὺ καταγγέλλουν.
Καταγγελία, χωρὶς ταυτόχρονη ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὸν καταγγελλόμενο αἱρετικό, ἀποτελεῖ σχιζοφρενικὴ ἐνέργεια, μὴ συναντόμενη στὴν Πατερικὴ Παράδοση (μὲ ἐξαίρεση τὴν ἀναμονή, γιὰ κάποιο μικρὸ χρονικὸ διάστημα, κατὰ τὸ ὁποῖο ἐλέγχονταν οἱ κακοδοξίες τῶν αἱρετικῶν, τοὺς παρακινοῦσαν οἱ Πατέρες σὲ ἀλλαγὴ καὶ μετάνοια καὶ τοὺς προειδοποιοῦσαν γιὰ τὴν ἀποκοπή τους ἀπὸ τὸ ἐκκλησιαστικὸ Σῶμα). Μᾶς διασώζει δὲ περιπτώσεις, ἡ ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία, κατὰ τὶς ὁποῖες, οἱ πιστοὶ ἀπομακρύνονταν ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς, ὄχι μόνο ὅταν διέδιδαν συγκροτημένες κακοδοξίες, ἀλλὰ ἀκόμα καὶ ἐπὶ ὑποψίᾳ κακοδοξίας τινός.
Σήμερα περιμένουν οἱ Ποιμένες τὴν πλήρη ἐπικράτηση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, γιὰ νὰ ἀπομακρυνθοῦν ἀπ’ αὐτόν!
Ἀπὸ τὰ ὅσα ἐλέχθησαν στὴ νέα Ἡμερίδα Παπικῶν-Ὀρθοδόξων, ἐπισημαίνουμε πάλι τὴν ἀμετανοησία καὶ τῶν δύο πλευρῶν· κυρίως ὅμως τὴν ἐνδοτικότητα (προδοσία) τῶν ἐκπροσώπων τῶν Ὀρθοδόξων, οἱ ὁποῖοι ἀποδέχονται ἀδιαμαρτύρητα τὶς θέσεις τῶν ἐμμενόντων στὶς κακοδοξίες τους Παπικῶν, ὅπως τὴν δήλωση τοῦ Πάπα ὅτι «η Καθολική Εκκλησία δεν προτίθεται να επιβάλλει καμμία απαίτηση, παρά μόνον εκείνη της ομολογίας της κοινής πίστεως»!!!
Βλέπετε πόσο μεγαλόψυχος εἶναι ὁ κ. Φραγκίσκος! Πόσο καλοὶ εἶναι οἱ Παπικοί! «Εκεί που μας χρωστάγανε, μας παίρνουν και το βόδι!..», σύμφωνα μὲ τὴν παροιμία. Δεν ἀπαιτεῖ νὰ δεχθοῦμε τὶς αἱρέσεις του, παρὰ μόνο νὰ συμφωνήσουμε στὰ «ἑνοῦντα», στὰ αὐτὰ ποὺ ἤδη συμφωνοῦμε! Τὰ ἄλλα, ὅσα δηλαδὴ μᾶς χωρίζουν, τὰ παραπέμπουν στὶς καλένδες!
ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΠΙΚΩΝ-ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ «ΔΙΑΛΟΓΟΥ»!
Η πορεία του διαλόγου ανάμεσα στη Ρωμαιοκαθολική και την Ορθόδοξη
Εκκλησία βρέθηκε στο επίκεντρο ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στο
Ποντιφικό Πανεπιστήμιο Αntonianum της Ρώμης, με αφορμή την εβδομάδα
προσευχής για την ενότητα των Χριστιανών. Για το θέμα των διαλόγων
μίλησαν σε ένα πυκνό ακροατήριο τρεις διακεκριμένες προσωπικότητες που
παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς την πορεία τους, ο Πανοσιολ. π. Ανδρέας
Παλμιέρι, Υπογραμματέας του Ποντιφικού Συμβουλίου για την Ενότητα των
Χριστιανών, ο Μοναχός Τζέιμς Πουλίζι, Καθηγητής και Διευθυντής του
Κέντρου Pro Unione και ο θεολόγος κ. Δήμητριος Κεραμιδάς, διδάσκων στο
Ποντιφικό Πανεπιστήμιο Angelicum της Ρώμης. Την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα
συζήτηση συντόνισε ο Μον. Αλμπερτ Σμουκι, Καθηγητής και Αντι-Πρόεδρος του
Istituto Francescano di Spiritualita του Πανεπιστημίου Antonianum.
«Το
θέμα που απασχολεί την παρούσα φάση του διαλόγου μεταξύ της Καθολικής
και της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι αυτό της Συνοδικότητας και του
Πρωτείου. Για να μπορέσει όμως να παράξει θετικά αποτελέσματα ο διάλογος
θα πρέπει να στοχεύει στην επίτευξη όσων ο τότε Καρδινάλιος Ρατζινγκερ
είχε διατυπώσει, ήδη από την δεκαετία του 1970, όταν είχε τονίσει
αναφορικά με το Πρωτείο, ότι η Ρώμη δεν πρέπει να απαιτήσει τίποτα
περισσότερο από την Ορθόδοξη Εκκλησία από την κοινή εμπειρία της Πρώτης
Χιλιετίας (ή όσα είχαν εφαρμοστεί και βιωθεί κατά την πρώτη χιλιετία)»,
σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο Πανοσ. π. Ανδρέας Παλμιέρι και συνέχισε: «Υπό
αυτό το πρίσμα, μπορούμε να κατανοήσουμε όσα είπε ο Πάπας Φραγκίσκος
κατά τη διάρκεια της επισκέψεώς του στο Φανάρι το 2014 (κατά τη διάρκεια
της θρονικής εορτής της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως): “Θέλω να
διαβεβαιώσω τον καθένα από σας ότι για να φθάσουμε στον αναζητούμενο
σκοπό της πλήρους κοινωνίας, η Καθολική Εκκλησία δεν προτίθεται να
επιβάλλει καμμία απαίτηση, παρά μόνον εκείνη της ομολογίας της κοινής
πίστεως, και ότι είμαστε έτοιμοι να αναζητήσουμε απο κοινού, υπο το φώς
της διδασκαλίας της Αγίας Γραφής και της εμπειρίας της πρώτης χιλιετίας,
τους τρόπους με τους οποίους θα εξασφαλισθεί η αναγκαία ενότητα της
Εκκλησίας στις σημερινές συνθήκες: το μόνο πράγμα που η Καθολική
Εκκλησία επιθυμεί και εγώ αναζητώ ως Επίσκοπος Ρώμης "της Εκκλησίας της
προκαθημένης της αγάπης"(Άγιος Ιγνάτιος Αντιοχείας), είναι η κοινωνία με
τις Ορθόδοξες Εκκλησίες”».
Τη
σημασία της ειλικρινούς διάθεσης του Οικουμενικού Πατριάρχη
Βαρθολομαίου και του Πάπα Φραγκίσκου να προωθήσουν το διάλογο ιδιαίτερα
σε μια εποχή που οι χριστιανοί διώκονται από τις αρχαίες τους εστίες
επισήμανε ο θεολόγος κ.Δημήτριος Κεραμιδάς.
«Η
(αναμενόμενη) σύγκληση της Πανορθόδοξης Συνόδου, στην ημερήσια διάταξη
της οποίας έχει συμπεριληφθεί και το θέμα των «σχέσεων της Ορθόδοξης
Εκκλησίας με τον λοιπό χριστιανικό κόσμο», όπως και η ειλικρινή,
αξιοθαύμαστη θέρμη με την οποία ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
και ο Πάπας Φραγκίσκος προωθούν τον ρωμαιοκαθολικό-ορθόδοξο διάλογο,
ακολουθώντας τα ευαγγελικά ίχνη της μαρτυρίας του Χριστού σε μια εποχή
όπου οι χριστιανοί διώκονται βίαια από αρχαίες εστίες εκκλησιαστικής
παράδοσης, μας θέτουν ενώπιον κρίσιμων διλημμάτων ιστορικής
σπουδαιότητας που αφορούν την ίδια την υπόσταση της χριστιανοσύνης στο
δραματικά μεταβαλλόμενο κόσμο του 21ου αιώνα», τόνισε ο κ.Κεραμιδάς και
συνέχισε: «Το καίριο ερώτημα είναι εάν σήμερα οι χριστιανοί έχουν ακόμα
την πολυτέλεια να σεμνύνονται για τη δογματική τους αυτάρκεια, ή εάν η
θεολογική, λειτουργική κληρονομιά της της μίας ή της άλλης Εκκλησίας
μπορεί να βιώνεται, δίχως ν’ αλλοιώνεται ή να σχετικοποιείται η αξία
της, με τρόπο που να μπορεί να αγκαλιάζει μια ευρύτερη διαχριστιανική
οπτική».
Ιδιαίτερα
ενδιαφέρουσα ήταν και η ομιλία του Καθηγητή Τζέιμς Πουλίζι, το Κέντρο
του οποίου προΐσταται κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προώθηση της
σημασίας και της αξίας του διαχριστιανικού διαλόγου.
Αξίζει
να σημειωθεί ότι οι ημερίδες που διοργανώνει το Ποντιφικό Πανεπιστήμιο
Angelicum προσελκύουν πάντοτε το ενδιαφέρον της επιστημονικής και
εκκλησιαστικής κοινότητας λόγω του υψηλού επιπέδου των προσκεκλημένων
ομιλητών.
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας ομιλίας του θεολόγου κ. Δημητρίου Κεραμιδά:
Ορθόδοξοι και Ρωμαιοκαθολικοί μαζί στην πορεία προς την ενότητα.
Η ανάγκη μιας «πνευματικότητας του διαλόγου»
Η
Εβδομάδα Προσευχής για την Ενότητα των Χριστιανών (18-25 Ιανουαρίου),
θεσμός που αναδύθηκε στις αρχές του προηγούμενου