Ανοιχτή επιστολή
προς τον Μακαριότατο Πάπα
και Πατριάρχη Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρο Β΄.
Δημήτρη Καραμάτσκου
Θεολόγου
Μακαριότατε,
ευλογείτε!
Στις
5 Ιανουαρίου ε.έ. Σας έγραψα μεταξύ άλλων σε επιστολή που Σας απέστειλα:
«Η
ιστορία κρίνει τους ηγέτες και θα κρίνει και Σας ανάλογα με τη στάση που θα
τηρήσετε απέναντι στο λαό του Θεού, που απαιτεί να εισακουστεί η φωνή του. Μην
γίνετε αιτία να αποχωρήσουν πολλοί σκανδαλισμένοι από την Εκκλησία του Κονγκό.
Ο λαός είναι ανάστατος και οι πιστοί απειλούν ότι θα φύγουν από την Εκκλησία...
κατηγορώντας την Εκκλησία ότι λειτουργεί όπως οι πολιτικοί, χωρίς αναγνώριση
των υπηρεσιών των προσώπων που πραγματικά προσφέρουν στην Εκκλησία. Θα ακούσετε
τη φωνή του;».
Δυστυχώς,
τα πράγματα εξελίχθηκαν κάπως έτσι και ήδη οι
καρποί στην Εκκλησία του Κονγκό
είναι πολύ πικροί. Δεν γνωρίζω αν ενημερώνεστε για τα έργα και τις ημέρες του
Επισκόπου του Κονγκό, αλλά θα ενθυμείστε από την επίσκεψή Σας εκεί ότι οι
σχέσεις μου με τους πιστούς του Κονγκό και ιδιαίτερα με τη νεολαία ήταν πολύ
στενές. Έτσι καθημερινά ακούω τον γόο των θρήνων τους και πληροφορούμαι για την
κατάσταση, που μόνο Ορθόδοξη Εκκλησία δεν θυμίζει.
Προς
άρση κάθε παρεξήγησης ξεκαθαρίζω ότι το μόνο μου κίνητρο είναι η αγάπη μου προς
την Εκκλησία του Κονγκό, την οποία υπηρέτησα για ένα διάστημα, όπως γνωρίζετε
και δεν επιδιώκω να επιστρέψω στην ιεραποστολή αυτή, εκτός αν ο Θεός το
θελήσει, με οποιοδήποτε τρόπο. Ήδη ευρίσκομαι σε άλλη ιεραποστολή σε χώρα
εκτός της Αφρικής εδώ και ένα μήνα και ο Κύριος μου έδειξε το δρόμο να εργασθώ
σε άλλον αμπελώνα, όπου οι εργαζόμενοι ανιδιοτελώς δεν διώκονται, όπως
συμβαίνει στο Κονγκό.
Ο
τρόπος που επέλεξε ο νέος Επίσκοπος να αντιμετωπίσει την κρίση στην τοπική
εκκλησία είναι τρόπος δικτατορικός, ξεχνώντας ότι η Εκκλησία είναι χώρος
ελευθερίας και αγάπης. Αν δεν έχετε πληροφορηθεί λοιπόν, Σας αναφέρω ανοιχτά
και επίσημα τα παρακάτω, για τα οποία ελπίζω να λάβετε μέριμνα, γιατί, όπως Σας
έγραψα, η ιστορία θα μας κρίνει όλους.
1.
Ο νέος Επίσκοπος επήγε στο Κονγκό και ξεκίνησε μια
ακατανόητη (και ανόητη) κατασυκοφάντηση του π. Θεολόγου, μέχρι που κατάφερε να
τον διώξει από την ιεραποστολή στην οποία διακόνησε, χωρίς να υπάρχει κανένας
προφανής λόγος. Συνεργήσατε σ’ αυτό πιστεύοντας ίσως τις αιτιάσεις του. Δεν
αρκέστηκε σ’ αυτό και συνέχισε και μετά την αναχώρηση του π. Θεολόγου τις
συκοφαντίες και τα ψέματα, για τα οποία οι ίδιοι οι Κονγκολέζοι αντιδρούν,
γιατί γνωρίζουν τους δύο άνδρες και τα έργα τους είναι οι αδιάψευστοι μάρτυρες
της ποιότητας και του ήθους του καθενός τους.
Μακαριότατε συμφωνείτε με τη χρήση
συκοφαντιών και ψεύδους εναντίον ανθρώπων που εργάστηκαν ανιδιοτελώς στην
Εκκλησία και στην ιεραποστολή και με τις διώξεις ιεραποστόλων;
2. Αφόρισε ήδη πέντε νέους ενώ απέλυσε από τις εργασίες τους
επίσης πέντε νέους χωρίς διάλογο ή κάποια προειδοποίηση και παρά τις σαφείς
αντίθετες διατάξεις των κανόνων της εκκλησίας. Σε μια περίπτωση μάλιστα
απέστειλε και στις υπηρεσίες του κράτους υπόμνημα εναντίον τους για να μη βρουν
εργασία ποτέ στη ζωή τους. Το μίσος για τα μέλη του ποιμνίου του σε όλο του το
μεγαλείο!
Μακαριότατε συμφωνείτε με τη χρήση των
αφορισμών των νέων χωρίς διάλογο ως μέσου τρομοκράτησης και επιβολής της
θέλησης του Επισκόπου στην Ορθόδοξη Εκκλησία της αγάπης;
3. Οι νέοι και οι πιστοί τον κατηγόρησαν σε επιστολή που
απέστειλαν στον ίδιο και σε Σας προσωπικά, αλλά δημοσιεύθηκαν και σε μέσα
ενημέρωσης της Ελλάδος, για παραπτώματα ανεπίτρεπτα. Δεν συνηγορώ στις
κατηγορίες. Εσείς ως υπεύθυνος για την ειρήνη της Εκκλησίας της Αλεξανδρείας,
μπορούσατε να στείλετε μια επιτροπή Μητροπολιτών, για να ελέγξουν την αλήθεια ή
όχι των καταγγελιών, απευθυνόμενοι φυσικά σε όσους καταγγέλλουν, για να
βεβαιωθείτε για τις καταγγελίες αυτές. Δεν έγινε τίποτε.
Αν αληθεύουν, Μακαριότατε, συμφωνείτε
να παραμένει στη θέση του ένας Επίσκοπος που τον βαρύνουν τέτοιας φύσεως
κατηγορίες;
4.
Ο φίλος του, κ. Κ. Γκρόζος, που δεν γνωρίζει κανείς ποιος
είναι ο ρόλος του στο Κονγκό, αφού σύμφωνα με τις διαπιστώσεις των πιστών δεν
προσφέρει τίποτε εκεί, δίδαξε στους νέους
λεξιλόγιο ανεπίτρεπτο για χώρους της Εκκλησίας όπως: ......,
............, ρουφιάνε κτλ. (ζητώ συγγνώμην που αναγκάζομαι να τα γράψω αυτά δημοσία,
δεν ανήκουν στο λεξιλόγιό μου και στο ήθος μου, αλλά μόνο έτσι θα αντιληφθείτε
κι εσείς, που ίσως αγνοείτε όλα αυτά και ο κόσμος περί ποίων ανθρώπων και
ποίας ποιότητας πρόκειται. Άλλωστε η απλή αναφορά των λέξεων δεν συνιστά κακό,
κακό είναι να τις χρησιμοποιεί κανείς, όπως έκανε η εκλεκτή παρέα στο Κονγκό).
Συμφωνείτε Μακαριότατε με την
πρακτική αυτή και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιεί η «εκλεκτή αυτή παρέα» σε μια
χώρα της ιεραποστολής; Δώσατε εντολή να απομακρυνθεί αυτός ο κύριος με το
βρόμικο λεξιλόγιο;
5.
Επειδή οι νέοι και οι πιστοί αντιδρούν και έχουν ήδη μαζέψει
υπογραφές για την απομάκρυνσή του, συγκέντρωσε τους προέδρους των ενοριακών
επιτροπών και τους ιερείς για να του συμπαρασταθούν και να υπογράψουν ένα κείμενο συμπαράστασης για να το
παρουσιάσει στην Ιερά Σύνοδο και να
εγκρίνουν τους αφορισμούς και όλων των νέων που συμμετείχαν σε συγκέντρωση της
νεολαίας. Κάποιοι αν και δεν
συμφωνούσαν αναγκάστηκαν να υπογράψουν, γιατί ήξεραν ότι θα χάσουν τη
θέση τους και το μισθό τους!!!
Μου μετέφεραν δύο διαφορετικές πηγές ότι το κείμενο που δόθηκε προς υπογραφή ήταν διαφορετικό
από αυτό που τελικά είδαν οι υπογράψαντες, οι οποίοι βρέθηκαν σε δύσκολη
θέση αντιλαμβανόμενοι την απάτη. Οι ραδιουργίες
δεν έχουν τέλος. Επειδή δε κάποιοι πρόεδροι αντέδρασαν στους αφορισμούς
των νέων, για τους οποίους είπαν ότι είναι το νέο
αίμα της εκκλησίας και δεν επιτρέπεται να τους διώχνουμε με τον αντιδημοκρατικό
αυτό τρόπο, έδωσε εντολή να αλλάξουν οι πρόεδροι των ενοριακών επιτροπών που
δεν συμφωνούν μαζί του. Σε λίγο καιρό θα έχει αφορίσει τη μισή
Εκκλησία, που δεν συμφωνεί μαζί του!!!
Συμφωνείτε Μακαριότατε με τις
μεθοδεύσεις αυτές, με τις απάτες, τις ραδιουργίες,
την τρομοκρατία και
τους αφορισμούς όσων δεν συμφωνούν με τον Επίσκοπο και συμμετέχουν σε
συγκεντρώσεις των νέων; Είναι λόγος αφορισμού αυτός;
Μακαριότατε,
έχετε κάθε δικαίωμα να
κρατήσετε τον συγκεκριμένο Επίσκοπο μόνιμα στο Κονγκό, είστε ο πνευματικός
ηγέτης της Εκκλησίας της Αφρικανικής ηπείρου και να κωφεύσετε στις κραυγές
αγωνίας του ποιμνίου σας. Όμως οι ηγέτες κρίνονται από τις αποφάσεις τους σε
δύσκολες στιγμές για την Εκκλησία. Αυτό που δεν αντιλήφθηκε ο Επίσκοπος
του Κονγκό είναι ότι Εκκλησία δεν είναι ο Επίσκοπος αλλά οι πιστοί, το σώμα του
Χριστού, οι οποίοι συγκεντρώνονται γύρω από τον Επίσκοπο, όταν αυτός φέρεται ως
πατέρας πνευματικός και όχι ως δικτάτορας. Γνωρίζετε τη σχέση μου με το Κονγκό
και γι’ αυτό και το ενδιαφέρον μου, γιατί οι νέοι απευθύνονται σε μένα, αφού
δεν έχουν πού αλλού να στραφούν. Ενθυμούνται ότι τους υποσχεθήκατε, όταν τους
επισκεφθήκατε, πως θα είστε κοντά τους σε κάθε τους πρόβλημα, γι’ αυτό σας
απέστειλαν την επιστολή τους αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχει απάντηση στις κραυγές
αγωνίας τους.
Τα παιδιά του ορφανοτροφείου Σας
απέστειλαν επιστολή, στην οποία διεκτραγωδούν τα προβλήματά τους. Πένονται, Μακαριότατε.
Ο Επίσκοπος δεν έχει την ικανότητα να αντιμετωπίσει τα προβλήματα λειτουργίας
του, όπως και του σχολείου. Τα πάντα έχουν διαλυθεί. Τουλάχιστον λυπηθείτε τα
παιδιά αυτά, για τα οποία εκφράζατε πάντοτε την συμπάθειά Σας. Κι εγώ τα
αγάπησα και τα αγαπώ, γιατί έζησα κοντά τους πολύ καιρό. Ο επίσκοπος όμως μου
απαγόρευσε να στέλνω χρήματα στο ορφανοτροφείο, για να μη φανεί η δική του
αδυναμία και ανικανότητα. Έστω και αν τα ορφανά πεινούν και γυμνητεύουν.
Μετά της εν Κυρίω αγάπης και σεβασμού,
αιτούμενος την ευχή Σας
Δημήτρης Καραμάτσκος
Θεολόγος, Μάστερ
Θρησκειολογίας