(Αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς – ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ)
Τοῦ Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ
Αναμφίβολα,
η Ορθόδοξη εκκλησία είναι ο φάρος των (πιστών) ναυτίλων της παρούσης ζωής.
Ο
άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς στο πνευματικότατο βιβλίο του «Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ», για το μέγα μυστήριο της Εκκλησίας, γράφει: «Η Εκκλησία είναι
πανδωρεά του Χριστού εις τον κόσμον». Γράφει, επίσης: «Το θείον Βάπτισμα
εισάγει τον άνθρωπον εις την Εκκλησίαν και συσσωματώνει όλους τους Ορθοδόξους
βαπτισμένους εις εν σώμα, το σώμα του Χριστού».
Η
ανάστασις δια του βαπτίσματος, αποτελεί την Πρώτη Ανάστασι που αναφέρει η
Αποκάλυψις (20,5-6). Αυτή η εξ ουρανού γέννησις με τη
δύναμη του Παναγίου Πνεύματος είναι μια πραγματική ανάστασις εκ νεκρών, γι’ αυτό
και το βάπτισμα ονομάζεται και «ανάστασις» (Κολ. 2,12-13)
και (Ρωμ. 6, 3-5).
Την
πραγματικότητα αυτή υπογραμμίζει κατηγορηματικά ο Κύριος:
-«αμήν αμήν λέγω υμίν ότι ο τον λόγον μου ακούων και
πιστεύων τω πέμψαντί με έχει ζωήν αιώνιον και εις κρίσιν ουκ έρχεται, αλλά
μεταβέβηκεν εκ του θανάτου εις την ζωήν. Αμήν αμήν λέγω υμίν ότι έρχεται ώρα,
και νυν εστιν, ότε οι νεκροί ακούσονται της φωνής του υιού του Θεού και οι
ακούσαντες ζήσονται» (Ιωάν. 3,3-5).
-«αμήν αμήν λέγωσι,
εάν μη τα γεννηθή εξ ύδατος και πνεύματος, ου δύναται εισελθείν εις την
βασιλείαν του Θεού» (Ιωάν. 5,24-25)
-«Ούτος νεκρός ην και ανέζησε»
(Λουκ.
15,32).
Η
αποδοχή δηλ. της πίστεως και το βάπτισμα συνυφαίνουν την πνευματική ανάστασι
του ανθρώπου ή την πρώτη Ανάστασι κατά την Αποκάλυψη.