Τοῦ Ἀδαμάντιου
Τσακίρογλου
Δημοσιεύουμε ἄρθρο τοῦ κ. Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου ποὺ μᾶς ἐστάλη.
Ἐπίσης τὸ τελευταῖο ἀπὸ τὰ ἄρθρα τοῦ
μοναχοῦ Σεραφεὶμ Ζήση, στὰ ὁποῖα ἀναφέρεται ὁ κ. Τσακίρογλου. (Οἱ ἐρωτήσεις ἀναμένουν ἀπάντηση!).
Ἀποτελεῖ πάντα χαρὰ γιὰ κάθε
πιστό, ὅταν δημοσιεύονται ἐργασίες καὶ μελέτες ποὺ ἔχουν ὡς θέμα τους τὴν
διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, ἰδίως γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῶν αἱρέσεων, καὶ τοὺς
πολυπληθεῖς κινδύνους ποὺ ἀπειλοῦν τοὺς πιστούς. Ἐργασίες πάνω στὶς ὁποῖες ἐμεῖς,
ὡς πιστοί, μποροῦμε νὰ στηριχτοῦμε καὶ νὰ τὶς χρησιμοποιήσουμε. Τέτοιες εἶναι οἱ
μελέτες τοῦ π. Σεραφεὶμ Ζήση, οἱ ὁποῖες ἐμφανίστηκαν μὲ μία ἀλληλουχία τὰ
τελευταῖα χρόνια:
«α) Ἡ Μασονία καὶ οἱ Πατριάρχες. Ἡ μασονικὴ
προώθηση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ (1ον καὶ 2ον) (https://www.impantokratoros.gr/741CE610.el.aspx)
β) «Στοιχεῖα ἐπιδράσεως τῆς Μασονίας στὸν
πρώϊμο ἑλληνικὸ Οἰκουμενισμό» (ἐδῶ)
γ) Ὁμιλία: «Εἰσαγωγικὰ περὶ Μασωνίας» (ἐδῶ)
καθὼς καὶ ἡ τελευταῖα χρονικὰ μελέτη
δ) «Μασόνος Πατριάρχης Ἀθηναγόρας Α΄, ἡ πολιτική
τῶν Η.Π.Α. καί ἡ σημερινή Οὐκρανία. Γεωπολιτική ἀνάλυση (μέρος α΄)».
Στὰ σημαντικὰ αὐτὰ πονήματα ὁ π. Σεραφείμ, ἐνῶ ἀπὸ
τὴν μία χύνει ἄπλετο φῶς σὲ πολλὲς πτυχὲς τῶν θεμάτων του, ἀπὸ τὴν ἄλλη ἀφήνει
τοὺς ἀναγνῶστες του στὸ σκοτάδι, μὴ ἀναφέροντας λεπτομερῶς ἄλλα, ὁμοίως
σημαντικὰ στοιχεῖα.
Ἔτσι συνειδητοποιοῦμε ὅτι, ἐνῶ μᾶς βοηθᾶ ἀπὸ τὴν
μία πλευρά, ἀπὸ τὴν ἄλλη μᾶς ἐπιβαρύνει μὲ ἕνα πρόσθετο βάρος· νὰ προσπαθήσουμε
νὰ ξεδιαλύνουμε, μήπως αὐτὰ ποὺ γράφει ἔχουν, λόγῳ τῶν ἀποκρύψεων, ἕνα
συγκεκριμένο σκοπό: Ναὶ μὲν τὴν ἀποκάλυψη τῶν σκοτεινῶν ὀργανισμῶν ποὺ προωθοῦν
καὶ ὑποστηρίζουν τὸν Οἰκουμενισμὸ σὲ συγκεκριμένες ἐκκλησιαστικὲς περιφέρειες
καὶ ἁρμοδιότητες, ἀλλὰ ταυτόχρονα καὶ τὴν μέσῳ τῆς σιωπῆς συγκάλυψη τῶν σημερινῶν
ἐνόχων ἐπισκόπων καὶ ἱερέων, οἱ ὁποῖοι ἐργάζονται γιὰ τὸν ἴδιο σκοπό, ἀλλὰ σὲ ἄλλες
ἐκκλησιαστικὲς περιφέρειες καὶ ἁρμοδιότητες… Γι’ αὐτὸν τὸν λόγο ἀποφάσισα σὰν
πιστὸς καὶ σὰν ἱστορικὸς νὰ συνεισφέρω γιὰ μία καλύτερη προσέγγιση τῶν θεμάτων
τῶν μελετῶν τοῦ π. Σεραφεὶμ μὲ κάποιες κριτικὲς ἐρωτήσεις, ποὺ μὲ τὶς ἀναμενόμενες
ἀπαντήσεις θὰ ξεκαθαρίσουν περισσότερο τὸ νοσηρὸ τοπίο τῆς οἰκουμενιστικῆς δραστηριότητας
στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Ἐπειδὴ βέβαια ὑπάρχει κι ὁ κίνδυνος οἱ συνήθεις αὐτόκλητοι
καὶ ἑτερόκλητοι defendores dictae auctoritatis scientiae (ὑπερασπιστὲς τῆς
λεγομένης πανεπιστημιακῆς αὐθεντίας) νὰ σπεύσουν νὰ ἐκφράσουν argumenta ad verecundiam (ἐπιχειρήματα ποὺ ὀφείλεις, εἶσαι ἀναγκασμένος
λόγῳ τῆς «αὐθεντίας» νὰ σεβαστεῖς) γιὰ τὴν «αὐθάδειά μου», σπεύδω καὶ ἐγὼ νὰ τοὺς
προλάβω κάνοντας μία ἐπισήμανση: Ἡ ἐπίκληση μίας αὐθεντίας ἰδίως στὸν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας
δὲν ἀποτελεῖ λογικὸ ἐπιχείρημα, ἀντιθέτως εὔκολα μπορεῖ νὰ παρασύρει σὲ λογικὴ
πλάνη, σὲ ἕνα εἶδος ὑποταγῆς τῶν πιστῶν, χρησιμοποιώντας τὴν ἐκτίμηση ποὺ δείχνουμε σὲ κάποιο πρόσωπο καὶ ὄχι
στὴν διδασκαλία του. Μοναδικὲς αὐθεντίες στὴν Ἐκκλησία εἶναι ἡ κεφαλή Της ὁ
Χριστὸς καὶ οἱ ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι Πατέρες Της. Ἡ φανέρωση τῆς ἀλήθειας ἀποτελεῖ
γι’ ὅλους μας, ὡς πιστούς, μία conditio sine qua non (ἀπαραίτητη προϋπόθεση) καὶ
μὲ αὐτὸ τὸ μέτρο πρέπει νὰ ἀγωνιζόμαστε. Στὸν ἀγώνα αὐτὸ λοιπὸν κάθε εἴδους ἐρωτήσεις,
ποὺ ἔχουν ὡς γνώμονα τὴν ἀλήθεια, εἶναι θεμιτές, ἐφ’ ὄσον δὲν προσβάλουν οὔτε
μειώνουν ἀλλὰ ἐλέγχουν καὶ συνεισφέρουν κατὰ δύναμιν στὴν σωστὴ φανέρωση καὶ στὴν
ἀποφυγὴ διαστρεβλώσεων.
Γίνομαι λοιπὸν πιὸ συγκεκριμένος. Γράφει πολὺ
σωστὰ ὁ π. Σεραφείμ:
«Δυστυχῶς,
παρά τήν χριστιανική ἁπλότητα, ὡστόσον «οὐ πάντων ἡ πίστις»· γι΄ αὐτόν τόν λόγο
ὁ Ἀπόστολος μᾶς προειδοποιεῖ νά φυλασσόμαστε «ἀπό τῶν ἀτόπων καί πονηρῶν ἀνθρώπων».
Τό ὅτι οἱ Χριστιανοί, ὡς πρόβατα ἐν μέσῳ λύκων ἀπεσταλμένα, ὀφείλουμε νά εἴμαστε
«ἀκέραιοι ὡς αἱ περιστεραί», δέν αἴρει τήν ὑποχρέωσή μας νά εἴμαστε καί
«φρόνιμοι ὡς οἱ ὄφεις», πολύ περισσότερο, καθ΄ ὅσον, κατά τόν Ἀπόστολο Παῦλο, οἱ
πρῶτοι ἐχθροί τῆς Ἐκκλησίας θά εἶναι Κληρικοί, «λαλοῦντες διεστραμμένα», γιά νά
ἀποσποῦν τούς πιστούς μαθητές ὡς ὀπαδούς τους... Ἡ σύγκριση τῆς ζωῆς καί
δράσεως τῶν φερομένων ὡς Μασόνων Κληρικῶν μέ τήν πρόοδο τοῦ Οἰκουμενισμοῦ,
παρουσιάζει ἀξιοσημείωτες παραλληλίες καί ἐν πάσῃ περιπτώσει, χρήζει ἰδιαιτέρας
προσοχῆς ἐκ μέρους ὅσων μάχονται κατά τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Οἱ παραλληλίες αὐτές
φανερώνουν ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός δέν ἀποτελεῖ προσωρινό θεολογικό πειραματισμό
συγκεκριμένων ἐκκλησιαστικῶν δικαιοδοσιῶν, οὔτε ἐρωτοτροπία γεωπολιτικῶν
προεκτάσεων συγκεκριμένων προσώπων (πού δῆθεν θά ἐκλείψει, ὅταν οἱ κεφαλές τῶν
Οἰκουμενιστῶν ἀπέλθουν ἐνώπιον τοῦ Κριτοῦ)· δεικνύουν ἀντιθέτως ὅτι ὑπάρχει ἐπιμελἠς
σχεδιασμός τῶν Στοῶν, γιά τή σύγκραση ὁμολογιῶν καί θρησκειῶν» (Μοναχός
Σεραφείμ, Η Μασονία και οι Πατριάρχες. H μασονική προώθηση του Οικουμενισμού
(1ον καὶ 2ον)
Από αὐτὲς τὶς σημαντικὲς διαπιστώσεις τοῦ π.
Σεραφεὶμ καταλαβαίνουμε τὴν σπουδαιότητα τοῦ θέματος. Δυστυχῶς ὅμως ὁ ἴδιος ὁ
π. Σεραφεὶμ παρόλες τὶς ἐπισημάνσεις καὶ παρόλη τὴν σπουδαιότητα τοῦ θέματος δὲν
βάζει τὸ μαχαῖρι στὸ κόκκαλο καὶ ἀφήνει ἐρωτήματα:
Γιατί δὲν ἀναφέρει ὁ π. Σεραφείμ -ἐκτὸς ἀπὸ ἕνα
μικρὸ σχόλιο στὴν ὁμιλία του «Εἰσαγωγικὰ περὶ Μασωνίας» τὴν ὁποία μάλιστα
χαρακτηρίζει ὡς «προβληματική»- τὴν ἁγιοποίηση (μὲ τὴν κυριολεξία τῆς λέξεως) τοῦ
ἐθνομάρτυρος