Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013

"Οι εν σκότει και σκιά... εύρωμεν την αλήθειαν"


Πηγή: "Τρελογιάννης"

ΑΠΟΛΟΓΙΑ, για την ΑΠΟΥΣΙΑ κατά την ΥΠΟΔΟΧΗ του ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

altΣε δύσκολη θέση έχει περιέλθει η Μονή Κωσταμονίτου του Αγίου Ορους που σήμερα καλείται να αιτιολογήσει την απουσία της στην υποδοχή του Οικουμενικού Πατριαρχή, κ.κ. Βαρθολομαίου, αλλά και στις υπόλοιπες εκδηλώσεις  που έγιναν για την ενσωμάτωση του Αγίου Ορους στο ελληνικό κράτος.

Τον περασμένο Οκτώβριο κατά την επίσκεψη του προκαθημένου της Ορθοδοξίας στο Αγιο Ορος η Μονή Κωνσταμονίτου ως γνωστόν δεν έστειλε εκπρόσωπο της.
Σήμερα, στην Αγιορείτικη Μονή ασκούνται πιέσεις από διαφόρους κύκλους προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για αυτή την  αναιτιολόγητη απουσία της, σύμφωνα με πληροφορίες του "Αγιορείτικου Βήματος". Στην  αυριανή σύναξη της Ιεράς κοινότητας θα διαφανεί τι πρόκεται να ακολουθήσει...

Πάντως τέτοιες Αγιες μέρες δεν θα έπρεπε να ασχολούμαστε με απολογίες Αγιορειτών  πατέρων αλλά με την αγάπη και την πνευματική καθοδήγηση των πιστών.

Αγίου Ευθυμίου του Ομολογητού, Επισκόπου Σάρδεων



κμασεν π τς βασιλείας Κωνσταντίνου κα Ερήνης (780–797). Μετ τν ποπεράτωσιν τν σπουδν ατο κατέφυγεν ες μονν τινά, ποκαρες μοναχς κα διαπρέψας ν τ μοναχικ πολιτεί, δι δ τν ρετν κα τν παιδείαν ατο προεβιβάσθη ες τν μητροπολιτικν θρόνον τν Σαρδέων, λαβν μέρος ν τ κατ τν εκονομάχων θροισθείσ ν Νίκαι τ δεύτερον βδόμ οκουμενικ συνόδ (787), ν τν ρθν τς κκλησίας δόξαν μετ παρρησίας κα θάρρους καθωμολόγησε κα πέγραψε.
Τ ξαιρετικ ατο προσόντα κτιμντες ο βασιλες νεπιστεύθησαν ατ διαφόρους δημοσίας ποστολάς, λλ π τς βασιλείας Νικηφόρου Α’ (802–811), π καταγγελία γενομένη παρ νωτέρου παλλήλου ν Σάρδεσι τι κειρε μοναχν κόρην, ν ζήτει οτος ες γάμον, Εθύμιος ξωρίσθη ες τν νσον Παττάλαραν λίαν ταλαιπωρηθες. κ τς ξορίας πανλθεν ες Κωνσταντινούπολη (814), λλ κα πάλιν μετ τν κρηξιν τς εκονομαχίας π Λέοντος το σαύρου (813 – 820), παδς τς ναντίας ταχθες μερίδος, ξωρίσθη ες σσον (παρ τ δραμύτιον), νθα παρέμεινε μέχρι το θανάτου το Λέοντος νακληθες π Μιχαλ το Τραυλο (820 – 829), λλ κα τοτον καταβροντήσας δι’ ν κατ πρόσωπον ατο επεν, «ε τς ο προσκυνε τν Κύριον μν ησον Χριστν εκόνι περιγραπτν τω νάθεμα», ξώργισε κα νάγκασε ν ξορίσει ατν ες τν κρίταν, νθα νέκλεισεν ατν ες ζοφερωτάτην φυλακν κε δι βουνεύρων τυπτόμενος κα κ τν πληγν ξογκωθες ς σκς κτ μέρας μετ τν θλησιν, πρς Κύριον ξεδήμησε».

πολυτίκιον.
Τν Σαρδέων πρόεδρος, κα κκλησίας φωστήρ, κα στόμα θεόσοφον, μολογίας λαμπρς, δείχθης Εθύμιε· θεν τ μυριπνό, κα γί σου Κάρ, ταύτην τν πόλιν Πάτερ, μυστικς γιάζεις· δίδου εράρχα, ε τν προστασίαν σου.
Κοντάκιον.
γωνισάμενος καλς εράρχα, πρ τν θείων θεοφρόνως Εκόνων, μολογίας στέφανον πείληφας· θεν προσκυνοντές σου, τν σεπτν Πάτερ Κάραν, καθαγιαζόμεθα, ν τ ταύτης προσψαύσει. λλ’ κδυσώπει ύεσθαι μς, πάσης νάγκης, παμμάκαρ Εθύμιε.

Μεγαλυνάριον.
Δόξης πολαύων Πάτερ λαμπρς, ς ερομάρτυς, Εθύμιε εκλεής, ε ναβλύζεις, κ τς σεπτς σου Κάρας, τος πίστει προσιοσι, χάριν σωτήριον.


Σύναξη Υπεραγίας Θεοτόκου, Δυσκολοερμήνευτοι Χριστουγεννιάτικοι ύμνοι