Ὅταν τὸ ναὶ δὲν εἶναι ναί,
καὶ τὸ οὐ δὲ εἶναι οὐ!
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου
Ὁ Μητροπ. Ὀνούφριος συμπροσεύχεται μὲ τὸν ἀναθεματισμένο Φιλάρετο, Ἑβραίους, Ἀρμένιους καί...
Εἶναι ἡλίου φαεινότερον ὅτι οἱ πράξεις τοῦ πατριάρχη
Βαρθολομαίου στὸ οὐκρανικὸ ζήτημα ἔχουν ξεπεράσει κάθε ὅριο καὶ πληγώνουν
βαθύτατα τὴν Ἐκκλησία. Ἀπὸ τὴν ἄλλη ὅμως, εἶναι ὁμοίως σαφές, ὅτι δὲν μποροῦμε γι’
αὐτὸν τὸν λόγο νὰ παραβλέπουμε τὶς ἐξ ἴσου ἀντικανονικὲς ἐνέργειες τῶν Ρώσων καὶ
νὰ τοὺς ἐμφανίζουμε ὡς ὑπερασπιστὲς τῆς κανονικότητας καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας.
Γι’ αὐτὸ τὸν λόγο
εὐλόγως καὶ πιστεύω, δικαίως ρωτάω:
Ἐλέχθη ὅτι ἰσχύουν γιὰ τὴν κοινωνία μὲ τὸν
σχισματικὸ Φιλάρετο τὰ ἑξῆς λόγια τοῦ πατριάρχου Φιλοθέου Κοκκίνου:
«...Ὑπάρχει γράμμα τοῦ πατριάρχου ἁγίου Φιλοθέου Κοκκίνου, κατά τήν πρώτη
πατριαρχία του (1353-1354), πρός τόν ἐπίσκοπο Νόβγοροδ, μέ τό ὁποῖο τοῦ συνιστᾶ,
νά μή δεχθεῖ σέ κοινωνίατόν Θεοδώρητο, τόν
ὁποῖο καθήρεσε ἡ σύνοδος βάσει τῶν Ἱερῶν Κανόνων. Ὅποιος τόν δέχεται θά
καταδικασθεῖ μέ τήν ἴδια ποινή,διότι ὁ κανών λέγει ὅτι αὐτός πού κοινωνεῖ μέ ἀκοινώνητο καθίσταται καί αὐτός ἀκοινώνητος.
Δυστυχῶς ὁ ἴδιος κανών ἰσχύει καί γιά τούς ἀρχιερεῖς τῆς
Κωνσταντινούπολης, πού κοινωνοῦν μέ τούς καθηρημένους σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας
Φιλάρετο καί Μακάριο. Γράφει τό κείμενο τοῦ πατριάρχου Φιλοθέου Κοκκίνου:
"Πρόσεχε γοῦν ἵνα οὐδέν παραδέξη ποσῶς τόν τοιοῦτον
Θεοδώρητον, ὡς ἀν μή ὑποπέσῃς καί σύ εἰς τήν καταδίκην, εἰς ἥν ἔνι καί ὁ
Θεοδώρητος· λέγει γάρ ὁ κανών, ὅτι ὁ ἀκοινώνητῳ κοινωνῶν καί αὐτός ἀκοινώνητος
ἔστω"»
Ἀφοῦ λοιπόν, ἰσχύουν γιὰ τὴν κοινωνία μὲ τὸν σχισματικὸ
Φιλάρετο τὰ λόγια τοῦ πατριάρχου Φιλοθέου Κοκκίνου, γιὰ τὸν Ὀνούφριο καὶ τοὺς Ρώσους ἱεράρχες, τί ἰσχύει;
Σημειωτέον εἶναι καὶ τὸ ἑξῆς: Ἀπὸ τὸ 1997 οἱ σχισματικοὶ
τῆς Οὐκρανίας στὴν Γερμανία εἶναι ὑπὸ τὴν αἰγίδα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μέλη τῆς πανορθόδοξης ἐπισκοπικῆς συνόδου τῆς
Γερμανίας (OBKD). Στὴν σύνοδο αὐτὴ ἀπὸ τὸ 1997 συλλειτουργοῦν
καὶ συναποφασίζουν μὲ τοὺς Ρώσους καὶ
γενικὰ μὲ ὅλους τοὺς Ὀρθοδόξους (ἐδῶ).
Πῶς γίνεται οἱ ἀπὸ τοὺς Ρώσους «ἀναθεματισμένοι» καὶ
«καθηρημένοι» νὰ συνυπάρχουν σὲ μία ὀρθόδοξη σύνοδο μὲ τοὺς κανονικούς;
Ἀφοῦ ἀπὸ τὸ 1997 στὴν Γερμανία οἱ σχισματικοὶ Οὐκρανοὶ ἦταν
ὑπὸ τὴν προστασία τοῦ Πατριαρχείου εἰς γνῶσιν τῶν Ρώσων, πρὸς τί τώρα ἡ ἀγανάκτηση;
Ποιά ἡ διαφορὰ τῆς τακτικῆς τῶν Ρώσων μὲ τὴν καταστροφικὴ γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία
τακτικὴ τοῦ Πατριάρχη;
Στὶς φωτογραφίες ποὺ ἀκολουθοῦν: Ὁ Ὀνούφριος συμπροσεύχεται
μὲ τὸν ἀναθεματισμένο
Φιλάρετο (ἀλλὰ καὶ μὲ Ἑβραίους καὶ Ἀρμένιους καί, καί...)
Καὶ ἐδῶ
Ὁ Ὀνούφριος ἀσπάζεται τὸν ἀναθεματισμένο Φιλάρετο μετὰ τὴν
συμπροσευχή
Ὁ Βολοκολάμσκ Ἱλαρίων μὲ τὸν ὁποῖο κοινωνεῖ ὁ Ὀνούφριος,
συμπροσεύχεται μὲ τὰ ἄμφιά του μὲ καρδινάλιο
Πάντως ἕνα εἶναι σίγουρο: Ὅταν τὸ ναὶ δὲν εἶναι ναί καὶ τὸ
οὐ δὲ εἶναι οὐ συμβαίνουν αὐτὰ τὰ ντροπιαστικὰ καὶ ἡ σύγχυση αὐξάνει ὑπὲρ τῆς αἱρέσεως.
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου