Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017

Απάντηση στο ανακοινωθέν της Ι.Κ. Σκήτης του Τιμίου Προδρόμου.



    «Αὕτη δέ ἐστιν ἡ κρίσις, ὅτι τὸ φῶς ἐλήλυθεν εἰς τὸν κόσμον, καὶ ἠγάπησαν οἱ ἄνθρωποι μᾶλλον τὸ σκότος ἢ τὸ φῶς· ἦν γὰρ πονηρὰ αὐτῶν τὰ ἔργα» (Κατά Ἰωάννην 3:19)

Σε «επίσημο» ανακοινωθέν της Ι.Κ.Σκήτης του Τιμίου Προδρόμου, το οποίο υπογράφτηκε από τον Γέροντα Αθανάσιο Αρχιμανδρίτη, τον Δικαίο της Σκήτης, και από τους συν αυτώ αδελφούς εν Χριστώ, δηλώνουν τα εξής:
1. Στην Ρουμανική Σκήτη του Τιμίου Προδρόμου ποτέ δεν έχει γίνει διακοπή μνημόσυνου του Οικουμενικού Πατριάρχη, πράγμα το οποίο, δυστυχώς, δεν ισχύει, διότι εγώ, προσωπικά, μαζί με άλλους δύο πατέρες κληρικούς διέκοψα το μνημόσυνο από τον Σεπτέμβριο του 2016, με την ευλογία του Πνευματικού Πατέρα Ιουλιανού και του ιδίου του Δικαίου μας, του Γέροντα Αθανασίου, πράγμα που καταγράφτηκε στα πρακτικά της Γεροντικής Σύναξης της Σκήτης, και από τις 4/17-12-2016 διακόπηκε επίσημα στη Σκήτη το μνημόσυνο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου από τη Γεροντική Σύναξη της Σκήτης, με επικεφαλή τον Γέροντα Αθανάσιο, τον Δικαίο της σκήτης, γεγονός το οποίο καταγράφεται στα πρακτικά της Σύναξης με αρ. πρωτ. 71. Ο ίδιος ο Δικαίος υποτάχθηκε στην πλειοψηφία που δηλώθηκε δια ψήφου και είπε: «από σήμερα και πέρα δεν μνημονεύουμε πια». Πιστεύουμε ότι αυτό που θέλει

«Οι Λόγοι των Όντων ως Αντι-σύγχυση»


(Μ. Βασίλειος – Ψαλμός ΚΗ΄)


«Η Κτίσις πάσα δοξάζει τον Κτίσαντα», θεολογεί ο Μ. Βασίλειος (Ερμηνεία ΚΗ΄ Ψαλμού). Μια αλήθεια ξεχασμένη σήμερα, που ο πλανήτης μας έχει εισέλθει σε φάση έντονης τεχνικής–επιστημονικής δραστηριότητας. Παράλληλα η ανθρώπινη δραστηριότητα αναπτύσσεται και επενεργεί πάνω στο βιοφυσικό περιβάλλον, μετασχηματίζοντας τα στοιχεία του, ενώ η ανθρώπινη εργασία υλοποιείται πάνω στα αντικείμενά του.

Μέσα από το σύμπλεγμα των επιστημονικών δυνάμεων–παρεμβάσεων γίνεται και μια ταυτόχρονη προσπάθεια εύρεσης της έσχατης αιτίας του καθολικώτερου φαινομένου της ζωής και του Σύμπαντος.
Στον αντίποδα της έντονης αυτής δραστηριότητας έχουν γεννηθεί φαινόμενα Οικολογικής, Κοινωνικής και ανθρώπινης (υπαρξιακής) ανισορροπίας.
Τα τρία αυτά φάσματα δηλ. περιβάλλον, κοινωνικές σχέσεις και ανθρώπινη ύπαρξη, γνωρίζουν φθορές–διαταραχές στην κατεύθυνση μιας προοδευτικής εντροπίας–κατάρρευσης.
Η Ορθοδοξία, Αγιογραφικά και εμπειρικά, γνωρίζει τα αίτια της συλλογικής φθοράς, η οποία δεν είναι παρά η ορατή πλευρά μιας βαθύτερης και πιο σημαντικής κρίσης, που σχετίζεται με τον τρόπο ύπαρξης–ζωής απέναντι στην Κτίση και τον Δημιουργό της.
Η συλλογική φθορά οφείλεται στη μη Χριστιανική κατανόηση–βίωση του Κόσμου. Η πτώση του ανθρώπου, ως μη ατομικό γεγονός, συμπαρέσυρε και την Κτίση.
Η αγιότητα, η αγάπη και η ευθύνη, θα οδηγούσαν με ασφάλεια τον Κόσμο και την Ιστορία.
Ανεργία, περιθωριακότητα, άγχη και νευρώσεις, όπως και οι

Scripta manent





    Αγαπητοί διαχειριστές του ιστολογίου Π.Π. σας χαιρετούμε εν Κυρίω!
    Αναγνώσαμε τα άρθρα τα οποία δημοσιεύσατε εχθές και σήμερον.
    Τα άρθρα αυτά αποτελούν για εμάς πλέον παρελθόν (ειδικά στην τελευταία σας αναδημοσίευση είχαμε απαντήσει με κείμενο 60 σελίδων). Και έχουμε απαντήσει αλλά και έχουμε προτείνει διάφορες λύσεις ώστε να επιτευχθεί η ενότητα τουλάχιστον μεταξύ μας. Εσείς όμως όχι μόνον δεν δεχθήκατε τις λύσεις αυτές, αλλά και εγράψατε ότι δήθεν ''παρανοήσαμε'' διαβάζοντας τα κείμενα του π. Ευθυμίου!
    Βέβαια, για εσάς, οι απαντήσεις είτε είναι ή άσχετες, είτε εκτός θέματος, είτε παρανοήσαμε, είτε οτιδήποτε άλλο, και πως να μην είναι; αν δεν τις χαρακτηρίζατε με αυτόν τον τρόπο αναγκαστικά θα έπρεπε να συμφωνήσετε, οπότε.......
     Εν πάση περιπτώση, δεν θα ξαναεισέλθουμε εις αυτόν τον φαύλο επαναλαμβανόμενο κύκλο απαντήσεων και ανταπαντήσεων διότι δεν έχει κανένα νόημα. Τι να πρωτοθυμηθούμε από όλα αυτά; τα λεγόμενα ότι δήθεν οι πρώτοι Παλ/τες δεν εγνώριζαν περί Οικουμενισμού; Και αυτά τι είναι;
    Τα γραφόμενα υπάρχουν και ο καθείς ας βγάλει τα συμπέρασματά του.
    Σας ζητήσαμε ευγενικά να κάνουμε τον κόπο και να έλθουμε να συζητήσουμε πρόσωπο με πρόσωπο δια τα ζητήματα που μας απασχολούν όλους μας, και εσείς ούτε καν απαντήσατε! Να εκλάβουμε ως άρνηση την μη απάντησή σας; παρά είδαμε μία ανάρτηση που είχε ως τίτλο: TO IΣΤΟΛΟΓΙΟ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'' ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΑΚΡΑΝ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΟΣ!!!
  Αγαπητοί ειλικρινά αισθάνεστε ότι με το διαδίκτυο έχετε έμπροσθέν σας τα ''φώτα της δημοσιότητος''; Επιζητείτε αυτά τα φώτα; διότι εμείς επιζητούμε ένα και μόνον Φώς, και αυτό είναι το άκτιστο Φώς της Χάρης του Αγίου Πνεύματος!
     Αν εσείς θεωρείτε την πρότασή μας περί διαλόγου από κοντά, ως ''μακράν των φώτων της δημοσιότητος'', υπονοώντας κάτι..... (άραγε αυτό είναι μειονέκτημα;) εμείς τι άλλο να πούμε, μπορείτε να νομίζετε ότι θέλετε, όμως απάντηση θα μας δώσετε;
     Σας θυμίζουμε ότι:
        «ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί, οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν». (Ματθ. 5, 37)
     Δέχεσθε εσείς και ο π. Ευθύμιος ναι η ου;

Σχόλιο: Συμφωνοῦμε μὲ τὰ γραφόμενα τοῦ ἱστολογίου «Ἐν Τούτῳ Νίκᾳ», στὸ ὅτι πράγματι, «τὰ γραφόμενα ὑπάρχουν καὶ ὁ καθεὶς ἂς βγάλει τὰ συμπέρασματά του»!
Scripta manent λοιπόν (τὰ γραπτά μένουν) καὶ καθένας μπορεῖ νὰ διαβάσει καὶ νὰ δεῖ ὅτι, παρόλο ποὺ ἀπάντησαν μὲ κείμενο 60 σελίδων, ἀπάντησαν «ἄλλα ἀντ’ ἄλλων»!
Τὴν «εὐγενική ἀπαίτησή» τους νὰ σταματήσουμε τὸν δημοκρατικὸ δημόσιο διάλογο, ποὺ συνάδει μὲ τὴν συνοδικότητα τῆς ἐκκλησιαστικῆς μας Παραδόσεως καὶ νὰ τὸν ἀντικαταστήσουμε μὲ τὸν μυστικό-ἰδιωτικὸ «ἐν κρυπτῷ καὶ παραβύστῳ» διάλογο 4-5 ἀτόμων, ποὺ παραπέμπει σὲ μασωνικὲς πρακτικές, δυστυχῶς δὲν θὰ ἀκολουθήσουμε. Ὅτι ἔχουμε νὰ ποῦμε τὸ λέμε δημόσια, ἐνώπιον τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ!
Ὅσο γιὰ τὸ ἀνόσιο χιοῦμορ  τους νὰ θεωροῦν ὅτι ἡ δημόσια συζήτηση ὑπὸ τὰ «φῶτα τῆς δημοσιότητος» εἶναι ἀπόδειξη ἐκκοσμίκευση, ἐνῶ ἡ «ἐν κρυπτῷ καὶ παραβύστῳ» (ποὺ μᾶς προτείνουν) ἀποδεικνύει ὅτι αὐτοὶ ποὺ τὸν ἐπιζητοῦν εἶναι ὡς νὰ ἐπιζητοῦν τὸ «ἕνα καὶ μόνον Φῶς, καὶ αὐτὸ εἶναι τὸ ἄκτιστο Φῶς τῆς Χάρης τοῦ Ἁγίου Πνεύματος!», τὸ ἀφήνουμε στὴν κρίση τῶν ἀναγνωστῶν.

Πού να βρεί το θάρρος να υποχωρήσει ο Φλωρίνης τώρα, που οι διωγμοί (με εντολή του Δερβέναγα του Οικουμενισμού) γενικεύονται; --Δόθηκε εντολή για διωγμό Ηγουμένου κι άλλης Ι. Μονής!


O ΓΕΡΩN MAΞIMOΣ KAΡABAΣ EΡΓAZETAI & ΣTA 82
ΕΝΩ ΟΙ ΔΙΩΚΤΕΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ (1/8/2017)



ΒΙΝΤΕΟ

    σεβαστὸς ἡγούμενος και κτήτορας τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Παρασκευῆς Μηλοχωρίου π. Μάξιμος Καραβᾶς ἐργάζεται 45 χρόνια καὶ βάζει τὸν μισθό του στὴ Μονή. Ἐργάζεται μέχρί σήμερα καὶ στὰ 82 του χρόνια, μέσα στὸν καυτό ἥλιο. Δεῖτε στὸ βίντεο. Τὸν ἔπιασε ὁ φακός, νὰ βοηθᾶ τὸν μάστορα στὸ στήσιμο τῶν πασσάλων, για τὶς καινούργιες κληματαριές, κάτω ἀπὸ τὸν ναό, στὶς 1.8.2017, μετὰ τὴν ἀπόφαση τοῦ δεσπότη Θεοκλήτου & τῶν συμβούλων του νὰ παραδώση τὰ βιβλία τῆς Μονῆς καὶ νὰ φύγη ἀπ' αὐτήν, ἐπειδὴ δὲν τὸν μνημονεύει, γιὰ λόγους ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ!!!

  Δέσποτα Θεόκλητε καὶ π. Νικηφόρε, δὲν εἶναι ἁρπαγή αὐτὸ ποὺ κάνετε; Δὲν εἶναι κλοπή; Διώχνετε τὸν κτήτορα τῆς Μονῆς ἀπ᾽ ἕνα χῶρο, ποὺ δὲν ἵδρωσε τὸ ἀφτί σας γιὰ νὰ γίνη;

    Τὸ οὐ κλέψεις τὸ εἶπε ὁ Χριστός γιὰ τοὺς ἄλλους καὶ ὄχι γιὰ σᾶς;

   π. Θεόκλητε ἐνοχλεῖστε ποὺ δὲν σᾶς μνημονεύει; Θυμηθεῖτε τί κάνατε ἐσεῖς στὸν ἅγιο Γέροντα Μητροπολίτη Φλωρίνης π. Αὐγουστῖνο Καντιώτη καὶ δὲν σᾶς ἔδιωξε.

   Διχάζατε τὴ Μητρόπολη του σὰν πρωτοσύγκελλος καὶ τώρα σὰν δεσπότης τὴν ἀποτελειώνετε!

   Σᾶς ἀγαποῦμε καὶ σᾶς τὰ λέμε δημόσια, μήπως στὸ παραπέντε ἀντιληφθεῖτε τί κάνετε καὶ σωθῆτε.

Mὲ σεβασμό
Ἀνδρονίκη Καπλάνογλου

ΕΤΣΟΥΞΕ Η ΜΗΝΥΣΗ!




Θέμα: ΕΤΣΟΥΞΕ Η ΜΗΝΥΣΗ
      και κάνουν δηλώσεις “κρίνοντας” τους Πατέρες της Ι.Μ. Αγίας Παρασκευής, αντί να τους έχουν παράδειγμα προς μίμηση


Γράφει Βαφειάδης Αναστάσιος  vafkanast@gmail.com   

Στις μέρες μας πλέον όλα δείχνουν να κυλάνε φυσιολογικά,,, και δεν μπορεί να παραλείψει κανείς το γεγονός, ότι όσοι είναι Ορθή την Πίστη, πρέπει να εκδιωχθούν ώστε να μην ενισχυθεί η “ομάδα” και προσέλθει περισσότερος κόσμος για να μάθει την αλήθεια.. 
Τραγικά γεγονότα που πάνω απ’ όλα είναι λυπηρά…
Δυστυχώς ο περισσότερος κόσμος δεν έχει την κατάλληλη Πνευματική Κατήχηση και αυτό είναι η αιτία ώστε να μην μπορούν να αντιληφθούν σωστά πιο δρόμο να ακολουθήσουν, την Πανθρησκεία που υποστηρίζει ο

«Κάλλιο αργά, παρά ποτέ»!


Π.Π.:  Ὁμολογοῦν τώρα ὅτι «η τακτική τόσων χρόνων έναντι της παναιρέσεως του οικουμενισμού, δεν έχει κανένα αποτέλεσμα». 


     Αν νομίζουν οι «καθώς πρέπει» εκ των αγωνιστών, ότι θα φρενάρουν την πορεία του οικουμενισμού προς την πανθρησκεία με ομιλίες, ημερίδες και φυλλάδια, πλανώνται πλάνην οικτράν. Και το χειρότερο ξεγελούν τον εαυτό τους, πράγμα που δεν θα ήταν τραγικό, αν δεν είχε σαν συνέπεια και την διοχέτευση της δυναμικότητας του ποιμνίου σε λάθος προβληματισμό και λάθος αντίδραση.    (π. Φώτιος Βεζύνιας)



 Οι ακραίοι.... και οι καθώς πρέπει...


Αποτέλεσμα εικόνας για εξωκλήσια

Γράφει ο π. Φώτιος Βεζύνιας

    Πέρασαν πια τέσσερις μήνες από την Κυριακή της Ορθοδοξίας. Από την «κορυφαία» εκείνη ημέρα κατά την οποία πήρε σάρκα και οστά το περιεχόμενο των κηρυγμάτων μας. Εκείνη την ημέρα πήρε ουσιαστική μορφή ο αγώνας μας εναντίον της παναίρεσης του Οικουμενισμού. Γιατί ουσιαστικά εκείνη την μέρα κάναμε «το σωστό». Εκείνη την ημέρα γίναμε ακόλουθοι της Αποστολικής και Αγιοπατερικής παράδοσης, όπως την παραλάβαμε μέσα από τους Ιερούς κανόνες και τα Ιερά κείμενα. Εκείνη την μέρα ακολουθήσαμε την «ακραία», κατά τους «δικαστές» μας,  μορφή αγώνα που είναι η «διακοπή μνημοσύνου» του οικείου επισκόπου.  

     Λοιπόν σ’ αυτό το διάστημα έχουμε αποκομίσει πλέον κάποια «εμπειρία». Βιώνουμε την ομολογία. Έτσι «αποκομμένοι», από τον «κόσμο», μα με παρέα όλο το πλήθος των ομολογητών και μαρτύρων της Εκκλησίας. Μας χαρακτηρίζουν ως «αποσυναγώγους» όλοι οι ονομαζόμενοι «καθώς πρέπει», είτε προέρχονται από τις τάξεις των οικουμενιστών είτε από τις τάξεις «αγωνιστών». Δεν μας είπαν όμως από πού αντλούν την «καθώς πρέπει» στάση τους. Από που παίρνουν τα «καθώς πρέπει» κριτήρια. Εμείς ακολουθήσαμε την επιταγή του Ιερών κανόνων, εκείνοι, ένθεν κακείθεν, με τι κριτήρια αυτήν την επιταγή την ονομάζουν «ακραία στάση»; Ποίος κανόνας, μας  λέγει ότι απέναντι σε αίρεση υπάρχει και «λάϊτ» αντίδραση;. Λέμε λοιπόν προς κάθε κατεύθυνση, ότι εμείς είμαστε ακόλουθοι «κατά γράμμα» των Αγίων Πατέρων. Εκείνοι ας ελέγξουν την ιδική τους «τακτική» και «πρακτική».
     Όμως οι Άγιοι Πατέρες, δεν μας παρέδωσαν μόνο το «κατά γράμμα». Έχουν αφήσει τα χνάρια τους ανεξίτηλα, ποτισμένα από τον ιδρώτα της αγωνίας τους για την εν «αληθεία» πορεία της Εκκλησίας και των ιδίων. Αυτά τα χνάρια είναι βαμμένα με το αίμα

Δήλωση μοναχών για Ι.Μ.Μηλοχωρίου και απάντηση του καθηγητή Ευαγγ. Βλάση

  

ΔΗΛΩΣΗ ΜΟΝΑΧΩΝ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ Ι. Μ. ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΜΗΛΟΧΩΡΙΟΥ ΕΟΡΔΑΙΑΣ

Οι κάτωθι υπογεγραμμένοι αρχιμ. Πρόδρομος Μωϋσίδης, αρχιμ. Κύριλλος Τακίδης, αρχιμ. Χαράλαμπος Ζιώγας και αρχιμ. Τιμόθεος Τσισμαλίδης είμαστε εγγεγραμμένοι κανονικὰ στὸ Μοναχολόγιο τής Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου, αλλά διακονούμε σε άλλες διακονίες της Μητροπόλεως. Αυτὸ το γεγονὸς μας δίνει το δικαίωμα να εκφράσουμε τη γνώμη μας και να διαχωρίσουμε τη θέση μας γιὰ τα όσα έγιναν και γίνονται το τελευταίο διάστημα στην Μονή.
Δυστυχώς οι αδελφοί μας της Μονής διέκοψαν τη μνημόνευση κατά τη θεία λειτουργία του ονόματος του επισκόπου μας π.Θεοκλήτου. Αυτό είναι μια βαριά κανονική αταξία. Αν γίνεται λειτουργία χωρίς μνημόνευση του επισκόπου, τότε μπορεί νὰ γίνει καὶ χειροτονία διακόνου και ιερέως χωρίς τὴν παρουσία επισκόπου! Λυπηθήκαμε πάλι και για τὰ έκτροπα της πανήγυρης. Μάλιστα είδαμε και το πρωτάκουστο, ότι συλλειτούργησαν και με κάποιον καθηρημένο από χρόνια πρώην ιερομόναχο!
Τελευταίος γκρεμός τους ήταν το ότι υπέβαλαν  πολυσέλιδη ΜΗΝΥΣΗ εναντίον του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη μας. Οδυνηρό το γεγονός και μόνο να ακούγεται, και πώς το άντεξε η καρδιά τοῦ αγαθού και σεβαστού Γέροντα π.Μαξίμου; Τι άλλο θα ακούσουμε;
Γράφοντας τα παραπάνω ελπίζουμε και ευχόμαστε οι αδελφοί μας νὰ συνέλθουν, να αντιληφθούν το μέγα λάθος τους και νὰ επανέλθουν στην κανονική τάξη της Εκκλησίας μας.
Πτολεμαΐδα 2.8.2017

Οι υπογράφοντες
1. αρχιμ. Πρόδρομος Μωυσίδης, εφημέριος Φούφα
2. αρχιμ. Κύριλλος Τακίδης, εφημέριος Μαυροπηγής
3. αρχιμ. Χαράλαμπος Ζιώγας, εφημέριος Καρυοχωρίου
4. αρχιμ. Τιμόθεος Τσισμαλίδης, εφημέριος ΙΝ Αγίου Στεφάνου Πτολεμαΐδος



 

ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΜΗΛΟΧΩΡΙΟΥ ΕΟΡΔΑΙΑΣ...

Γράφει ο Ευάγγελος Βλάσης

Σεβαστοί Πατέρες,
    δεν πιστεύω να υπάρχει κάποιος που  ανήκει στην Ορθόδοξη Εκκλησία και δε λυπάται για τα όσα συμβαίνουν στην Αγία Παρασκευή. Κι εγώ λυπάμαι πάρα πολύ. Λυπάμαι που βλέπω τον μητροπολίτη κ. Θεόκλητο, να μη θέλει να κατανοήσει τα προβλήματα που δημιουργεί στην πίστη μας η λεγόμενη σύνοδος της Κρήτης. Ποια προβλήματα; Ένα θα αναφέρω για συντομία.
ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ (Σημείωση: Στην σύνοδο της Κρήτης αναγνωρίστηκε, με πονηρό τρόπο, η ύπαρξη πολλών Εκκλησιών. Δηλαδή για πρώτη φορά μια πανορθόδοξη Σύνοδος ονομάζει τις αιρέσεις, Εκκλησίες κι αυτό αντιβαίνει στο ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ στο οποίο ομολογούμε ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ). Το λέω εγώ; Το λένε εν ενεργεία μητροπολίτες. Γιατί δεν το καταλαβαίνετε σεβαστοί Πατέρες; Γιατί δε δίνεται σημασία; Η ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ μήπως συνιστά ΑΙΡΕΣΗ; Ο κ. Θεόκλητος, ο πρωτοσύγκελος π. Νικηφόρος κι όλοι εσείς οι ιερωμένοι μήπως θα έπρεπε να στηρίζεται τον ΠΑΤΕΡΑ ΜΑΞΙΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΙΓΝΑΤΙΟ αντί να συμφωνείτε με τη δίωξή τους; Η συμφωνία με την ΑΙΡΕΣΗ ανήκει στην κανονική τάξη της Εκκλησίας μας;
Λυπάμαι που δείχνετε κι εσείς να μη θέλετε να καταλάβετε το πρόβλημα. Η Εκκλησιαστική μας Ιστορία είναι πλούσια σε ληστρικές συνόδους, αιρετικούς Πατριάρχες, αιρετικούς Επισκόπους και ιερείς που δίωκαν τους Αγίους μας. Πιστεύετε πως μόνο ο τίτλος του Πατριάρχη ή του Επισκόπου, μπορεί να πείσει για την ορθότητα μιας απόφασης; Απόφασης του κ. Θεοκλήτου και των συν αυτω να αποδεχθούν δια της σιωπής (δε γνωρίζω να έχει αναφέρει κάποιος, κάτι επίσημα. Γνωρίζετε εσείς;), τη σύνοδο της Κρήτης κι επομένως τη συμπόρευση με τον οικουμενισμό;
Σας παρακαλώ Πατέρες, κατανοήστε επιτέλους το μοναδικό λόγο αντίδρασης των ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΑΞΙΜΟΥ ΚΑΙ ΙΓΝΑΤΙΟΥ και ΒΟΗΘΗΣΤΕ στη ΛΥΣΗ. ΛΥΣΗ που θα είναι σύμφωνη με τους ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ και ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Μην περιμένετε με την τακτική που ακολουθείτε, να ηρεμήσουν οι συνειδήσεις ακόμα κι αυτών που δε μιλούν. Και να γνωρίζετε ότι η ανοχή όλων έχει όριο. 
       
Με σεβασμό
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΛΑΣΗΣ
(ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ)

Πηγή: ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

Ανοικτή ομολογιακή επιστολή προς τον Φλωρίνης Θεόκλητο





ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ              
«ΑΓ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ»
        ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΛΟΥ                          
      ΓΑΛΛΙΑΣ 4, Τ.Κ. 38221


ΑΡ. ΠΡΩΤ. 304
ΒΟΛΟΣ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017




Σεβασμιώτατε Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών καί  ορδαίας π. Θεόκλητε.

  Μετά λύπης μας πληροφορηθήκαμε τήν ντορθόδοξη, ντικανονική καί παράνομη συμπεριφορά σας πού φορ τή δίωξη τν πατέρων τς ερς Μονς γ. Παρασκευς Μηλοχωρίου, τοι το γουμένου ατς  ερομονάχου Μαξίμου Καραβ μετά τς συνοδείας ατο,  καθώς καί προγενέστερα τή δίωξη το γουμένου τς ερς Μονς γ. Γρηγορίου Παλαμ Φιλώτα,  ερομονάχου π. Παϊσίου  Παπαδοπούλου ξαιτίας τς διακοπς τς μνημονεύσεως το νόματός σας στήν τέλεση τν ερν Μυστηρίων καί τν λοιπν κολουθιν.
   σφαλς, Σεβασμιώτατε, γνωρίζετε πολύ καλά τούς λόγους γιά τούς ποίους ο προαναφερόμενοι πατέρες διέκοψαν τό μνημόσυνο το νόματός Σας, γι’ ατό καί δέν χρειάζεται προφανς νά τούς παναλάβουμε. Πλήν μως φείλουμε ταν διώκονται δελφοί μας ν Χριστ καί μάλιστα γιά θέματα πίστεως, μες νά τούς  περασπιζόμαστε, νά τασσόμαστε στό πλευρό τους καί νά διαμαρτυρόμεθα νώπιόν Σας καί νά Σς γκαλομε γιά τήν νέργειά Σας ατή πού δέν συνάδει οτε μέ τό θος Σας, οτε πολύ περισσότερο μέ τήν παρακαταθήκη τήν ποία παραλάβατε κ το Πνευματικο Σας πατρός καί Γέροντος ειμνήστου Αγουστίνου Καντιώτη.
  Ελικρινά Σεβασμιώτατε θά ναμέναμε τήν συμπεριφορά ατή πό λλους ρχιερες, ο ποοι εναι δεδηλωμένοι Οκουμενιστές καί μς χουν δώσει κατά καιρούς σαφ δείγματα τς γραμμς τήν ποία κολουθον, πό Σς μως δέν περιμέναμε ατή τήν συμπεριφορά. Θά θέλαμε νά γνωρίζετε τι μς σκανδαλίσατε πολύ, μς πογοητεύσατε, μς λυπήσατε διαίτερα ες τρόπον στε πλέον νά μήν λπίζουμε τίποτε καλό πό οονδήποτε εράρχη τς κκλησίας τς λλάδος, σον φορ τήν ντιμετώπιση τς Παναιρέσεως το Οκουμενισμο (σύμφωνα μέ τόν γιο τς ποχς μας ουστίνο Πόποβιτς). άν σες Σεβασμιώτατε συμπεριφερθήκατε κατ’ ατόν τόν τρόπο τότε τί νά ναμένουμε πό τούς καραμπινάτους Οκουμενιστές πισκόπους τύπου Δημητριάδος γνατίου, Μεσσηνίας Χρυσοστόμου Σύρου Δωροθέου κλπ.;
Γιατί τόση δουλικότητα Σεβασμιώτατε πρός τόν Οκουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαο, ποος κατά

Δεύτερο άρθρο για το Ημερολόγιο. --Απάντηση περί των λόγων του Αγίου Νικοδήμου εις την υποσημείωσι του Ζ΄ Αποστολικού κανόνος





τοῦ Ἱερομονάχου Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ


  Ὡς γνωστόν καί προκειμένου νά διερευνήσωμε τήν ἀλήθεια εἰς τό θέμα τῆς ἀλλαγῆς τοῦ ἡμερολογίου εἴχαμε θέσει μία ἐρώτησι εἰς τούς ἀδελφούς τοῦ Π. Ἡμερολογίου. Ἐδόθη τελικά μία ἀπάντησι εἰς αὐτήν, ἡ ὁποία μοῦ ἀπεστάλη σέ φωτοαντίγραφο ἀπό τό προαναφερθέν ἱστολόγιο, τήν ὁποία στά βασικά της σημεῖα εἶμαι ὑποχρεωμένος νά σχολιάσω χάριν τῆς ἀληθείας, ὥστε νά διασαφηνισθοῦν κάποια θέματα καί νά ἐνημερωθοῦν οἱ μή γνωρίζοντες ἐπαρκῶς τήν ὑπόθεσι, διά νά δυνηθοῦν νά τοποθετηθοῦν ἐν γνώσει καί ὄχι νά τοποθετηθοῦν ἐπειδή ἀκολουθοῦν τό Παλαιό ἤ τό Νέο ἀντιστοίχως ἡμερολόγιο.
   Εἶμαι ὑποχρεωμένος λοιπόν νά τονίσω τίς διολισθήσεις ἐκ τῆς ἀληθείας εἰς τήν δοθεῖσα ἀπάντησι καί πρός τοῦτο θά ἀναφερθῶ εἰς τό ποῦ ἑστιάζουν τό πρόβλημα οἱ Ἅγιοι Ἰωάννης Χρυσόστομος καί Νικόδημος Ἁγιορείτης καί πού τό τοποθετοῦν οἱ ἀπαντήσαντες ἀδελφοί εἰς τό ἱστολόγιο «Ἐν Τούτῳ Νίκᾳ».
    Ὁ Ἅγ. Νικόδημος λοιπόν γιά νά δείξη ὅτι ἀπαγορεύονται οἱ ἀποσχίσεις γιά θέματα ἡμερολογιακά, ἑορτολογικά, νηστείας κλπ., διότι προφανῶς αὐτά δέν εἶναι θέματα πίστεως, χρησιμοποιεῖ μία ὁμιλία τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, ἡ ὁποία ἀριθμεῖται ὡς τρίτη εἰς τούς κατά Ἰουδαίων λόγους του καί ἐπιγράφεται: «Εἰς τούς τά πρῶτα Πάσχα νηστεύοντας». Οἱ τά πρῶτα Πάσχα νηστεύοντες ἦταν αἱρετικοί, οἱ ὁποῖοι εἶχαν ἀποσχισθῆ ἀπό τήν Ἐκκλησία, διότι ἤθελαν νά κρατοῦν μία παλαιά συνήθεια μέ βάσι τήν ὁποία ἑώρταζαν τό Πάσχα μαζί μέ τούς Ἑβραίους κατά τήν δεκάτη τετάρτη (14η) ἡμέρα τῆς σελήνης (πανσέληνος) τῆς ἐαρινῆς ἰσημερίας, καί σέ οἱαδήποτε ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος ἐτύγχανε αὐτή ἡ πανσέληνος. Αὐτοί οἱ αἱρετικοί ὀνομάστηκαν Πρωτοπασχίται ἤ Τεσσαρακεδεκατίται.
   Εἰς τήν ὁμιλία του αὐτή ὁ Ἅγ. Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἀπό τήν ἀρχή θά λέγαμε μέχρι τό τέλος ὁμιλεῖ γιά τήν ἑνότητα τήν ἐκκλησιαστική καί καταδικάζει μέ βαρύτατους χαρακτηρισμούς οἱοδήποτε σχίσμα γίνεται γιά τέτοιους λόγους. Τήν ἑνότητα τήν ἐκλαμβάνει πάντοτε ὡς ἑνότητα ἐκκλησιαστική καί τό σχίσμα ὡς ἀπόσχισι κάποιων ἀπό τούς ὑπολοίπους ἀδελφούς.
    Θά ἀναφέρω πρός κατανόησι κάποια τμήματα ἀπό αὐτήν τήν ὁμιλία τοῦ Χρυσορρήμονος διά νά κατανοήσωμε τό ποῦ ὁ ἅγιος ἑστιάζει τήν ἑνότητα καί τό σχίσμα, ὥστε νά ἀντιληφθοῦμε τήν διολίσθησι σήμερα τῶν Παλαιοημερολογιτῶν. Εἰς τήν ἀρχή ὁ ἅγιος ἀναφέρει τά ἑξῆς:

  «Οὕτω καὶ στρατηγὸς ἄριστος οὐχὶ τὰ μηχανήματα ἀποκρούεται μόνον, ἀλλὰ πρὸ τούτων τὴν πόλιν στασιάζουσαν πρὸς ἑαυτὴν συνάγει, εἰδὼς ὅτι τὸ πλέον οὐδὲν ἔσται τῆς ἔξωθεν νίκης, ἕως ἂν οἱ ἔνδοθεν ἐμφύλιοι μένωσι πόλεμοι. Καὶ ἵνα μάθῃς, ὅτι στάσεως καὶ φιλονεικίας ἴσον οὐδὲν εἰς καθαίρεσιν, ἄκουσον τί φησιν ὁ Χριστός· Βασιλεία μερισθεῖσα ἐφ' ἑαυτὴν οὐ σταθήσεται» (ΕΠΕ 34,160,14).
  Καί ὀλίγο κατωτέρω:
  «Οὐδὲν γὰρ οὕτως ἀσθένειαν ἐργάζεσθαι πέφυκεν, ὡς φιλονεικία καὶ ἔρις· ὥσπερ οὐδὲν οὕτως ἰσχὺν καὶ δύναμιν, ὡς ἀγάπη καὶ ὁμόνοια. Ὅπερ οὖν καὶ ὁ Σολομὼν συνιδών, ἔλεγεν· Ἀδελφὸς ὑπ' ἀδελφοῦ βοηθούμενος ὡς πόλις ὀχυρά, καὶ μεμοχλευμένη βασιλεία. Εἶδες ὅση τῆς ὁμονοίας ἡ ἰσχύς; ὅση τῆς φιλονεικίας ἡ βλάβη; Βασιλεία στασιάζουσα καταλύεται, δύο δὲ ἐπὶ ταὐτὸ ὄντες, καὶ συνδεδεμένοι μετ' ἀλλήλων, παντός εἰσιν ἀρραγέστεροι τείχους» (ΕΠΕ 34,162,2).
   Χρησιμοποιῶν ἐπίσης τήν διδασκαλία τοῦ ἀποστόλου Παύλου ὁ ἱερός Χρυσόστομος ἀναφέρει:
   «Καὶ καθάπερ ἰατρὸς ἄριστος τὸν πυρετὸν πρῶτον σβέσας, τότε τὰ ἕλκη καὶ τὰ ρήγματα διορθοῦται· οὕτω καὶ Παῦλος ἐποίησε, πρότερον τὴν διάστασιν ἀνελών, τότε τὰ καθ' ἕκαστον μέλος ἐθεράπευσε τραύματα. Διὰ τοῦτο καὶ ὑπὲρ τούτου διαλέγεται πρὸ τούτων, μηδὲ στασιάζειν πρὸς ἀλλήλους, μηδὲ οἰκείους ἄρχοντας ἐπιγράφεσθαι, μηδὲ εἰς πολλὰ κατατεμεῖν μέρη Χριστοῦ τὸ σῶμα» (ΕΠΕ 34, 168,5).
    Παντοῦ λοιπόν σέ ὅλη τήν ὁμιλία ὁ ἅγιος διδάσκει ὅτι δέν πρέπει νά διασπᾶται ἡ ἐκκλησιαστική ἑνότητα γιά θέματα ἑορτολογικά.