Σὲ πρόσφατο ἄρθρο του τὸ Ἀντιαιρετικὸ Γραφεῖο τῆς Μητροπόλεως
Πειραιῶς, ἐνημερώνει μὲ συντομία, ἀλλὰ καὶ πληρότητα, περὶ τοῦ Παπικοῦ Πρωτείου καὶ
ταυτόχρονα προβαίνει σὲ κάποιες ἐνδιαφέρουσες διαπιστώσεις περὶ Οὐνίας.
Ὅπως, ὅμως, πολλὲς φορὲς γράψαμε, συνεχίζει (ἀκολουθώντας ἢ καὶ
καθορίζοντας τὴ γραμμὴ τῶν ἀντι-Οἰκουμενιστῶν) νὰ ἀγνοεῖ τὴν γραμμὴ τῶν Ἁγίων
Πατέρων γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῆς Παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ! Γιὰ ἄλλη μιὰ
φορὰ συμβουλεύει νὰ ἀφήσουμε στὸ Θεὸ τὰ πράγματα, κι Αὐτὸς θὰ τὰ
λύσει. Παραποιεῖ δηλαδὴ τὴν Πατερικὴ Παράδοση, ἡ ὁποία μὲ θαυμαστὴ συμφωνία
ὅλων τῶν Ἁγίων Πατέρων μᾶς διδάσκει ὅτι Ἐντολὴ
τοῦ Θεοῦ εἶναι ἡ ἀπομάκρυνση, ἡ μὴ κοινωνία μὲ τοὺς αἱρετικούς. Ἐντολὴ
τοῦ Θεοῦ εἶναι κάνουμε τὸ «ἐξ ἡμῶν», νὰ ἐφαρμόζουμε πρῶτα τὶς «Ἐντολές» Του καὶ
μετὰ νὰ περιμένουμε μὲ ἐμπιστοσύνη «Αὐτὸς θὰ τὰ λύσει», νὰ φέρει δηλ. τὸ
ἀποτέλεσμα ποὺ Αὐτὸς γνωρίζει ὅτι ἁρμόζει στὴν κάθε περίπτωση.
Παραθέτουμε τὸ ἐνδιαφέρον αὐτὸ ἄρθρο ἐπισημαίνοντας ὅτι ἀρκοῦσε γιὰ
νὰ ἀποφασίσουν τὴν Διακοπὴ τοῦ Μνημοσύνου τῶν Οἰκουμενιστῶν (ἀφήνοντας
στὴν ἄκρη ὅλες τὶς ἄλλες κακόδοξες ἐνέργειες καὶ ρήσεις τῶν Οἰκουμενιστῶν), α) τὸ γεγονὸς ὅτι ὑποβιβάζεται φρικωδῶς
ἡ «Μία, Ἁγία Ἐκκλησία», μὲ τὴν συμμετοχὴ στὸ παναιρετικὸ κλάμπ τῶν ψευδο-ἐκκλησιῶν
τοῦ Π.Σ.Ε. καὶ β) στὸ ἄλλο γεγονός, ὅτι συμμετέχουμε στοὺς Θεολογικοὺς Διαλόγους
παρὰ τὴν ρητὴ ἀπόφαση τῆς Πανορθόδοξης Διάσκεψης τῆς Ρόδου ὅτι Διάλογος καὶ
Οὐνία εἶναι πράγματα ἀσυμβίβαστα!
Δυστυχῶς, τὸ Ἀντιαιρετικὸ Γραφεῖο τῆς Μητρ. Πειραιῶς διαβεβαιώνει
κατηγορηματικὰ ὅτι ἡ «επάρατη Οὐνία, το όνειδος αυτό της παπικής δολιότητας», μᾶς ἐπεβλήθη πλέον, και δεν
πρόκειται να τὴν ἐκδιώξουμε, ἀλλὰ θὰ συνεχίζουμε τὸ διάλογο μὲ αὐτὴν τὴν «αιμορροούσα
πληγή στο σώμα της Εκκλησίας», διότι ἡ ἐπιβολή της αὐτή εἶναι «σχεδιασμένη στα οικουμενιστικά
γραφεία»!
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 20ηΟκτωβρίου 2016
Όπως είναι γνωστό πριν από μερικές ημέρες, (16 έως 22
Σεπτεμβρίου 2016), συνήλθε η 14η Ολομέλεια της Μικτής Επιτροπής επί
του Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών στο Κιέτι
της Ιταλίας η οποία κατήρτισε ένα τελικό κείμενο κοινής αποδοχής με
τίτλο: «Συνοδικότητα και Πρωτείο κατά την πρώτη χιλιετία: καθ’ οδόν προς
μια κοινή κατανόηση στην υπηρεσία της ενότητος της Εκκλησίας».
Επειδή
πρόκειται το κείμενο αυτό να συζητηθεί συνοδικά σε προσεχή Σύνοδο της
Ιεραρχίας, προς το παρόν δεν θα καταπιαστούμε με αυτό. Αυτό άλλωστε είναι το
αρμόζον και πρέπον, το να μην προτρέχουμε εμείς να εκφράσουμε πρώτοι τη γνώμη
μας, αλλά να αφήσουμε να αποφανθεί πρώτα επ’ αυτού η Ιεραρχία. Θα περιοριστούμε
μόνον να σχολιάσουμε τη συνάντηση του Κιέτι από την σκοπιά ενός παπικού
αρθρογράφου, του Mark Woods, ο οποίος δημοσίευσε στο ιστολόγιο «Christiantoday.com», ένα άρθρο με τίτλο
«ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΠΑ; ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ», το οποίο μετέφρασε η κ. Φαίη Αβέρωφ και
αναδημοσιεύτηκε στο ιστολόγιο «Πατερική Παράδοση».
Κατ’ αρχήν
υπενθυμίζουμε ότι για το θέμα του Πρωτείου και της Συνοδικότητος η Ιερά Μητρόπολή
μας διοργάνωσε το 2010 μια πολλή σημαντική Ημερίδα με τίτλο: «‘Πρωτείον’,
Συνοδικότης και Ενότης της Εκκλησίας», τα Πρακτικά της οποίας
μάλιστα έχουν εκδοθεί, (Στοιχειοθεσία - Εκτύπωση «Λυχνία», τηλ. 2103410436).
Για τον αρθρογράφο «το παπικό
Πρωτείο ήταν αποδεκτό από όλους τους Χριστιανούς» καθ’ όλη την διάρκεια
της πρώτης χιλιετίας. Το θέμα είναι λελυμένο από παπικής απόψεως, δεν το
συζητάει. Εκείνο που τον προβληματίζει είναι, αν θα γίνει αποδεκτό από τους
Ορθοδόξους. Για την αποδοχή του βλέπει τρία μεγάλα εμπόδια, που
πιστεύει ότι είναι πολύ δύσκολο να ξεπεραστούν. Το πρώτο είναι το «status
των Ουνιτών». Για το θέμα της Ουνίας έχουμε αναφερθεί πολλές φορές.
Κατά την ταπεινή μας γνώμη, οι Ορθόδοξες Εκκλησίες θα έπρεπε να μην προχωρήσουν
στη συζήτηση του θέματος του Πρωτείου, προτού συζητηθεί το θέμα της Ουνίας. Και
τούτο διότι η επάρατη Ουνία αποτελεί το όνειδος της παπικής
δολιότητας και πραγματική αιμορροούσα πληγή στο σώμα της Εκκλησίας,
όπως το χαρακτήρισε πρόσφατα και ο Πατριάρχης Μόσχας κ. Κύριλλος. Θα μπορούσε
το πρόβλημα της Ουνίας να γίνει το ισχυρό όπλο στα χέρια των Ορθοδόξων, για να
υποχωρήσει η παπική αδιαλλαξία. Αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε και ούτε πρόκειται να γίνει, διότι ο διάλογος προχωράει κατόπιν σχεδίου, σχεδιασμένος στα οικουμενιστικά
γραφεία!
Το δεύτερο
εμπόδιο είναι «αυτό που κάποιος επιφανής Ορθόδοξος θεολόγος, ο
Μητροπολίτης Περγάμου Ζηζιούλας, αναφέρεται ως “Ορθόδοξοι Ταλιμπάν”».
Προφανώς ο Σεβ. Περγάμου με τον όρο «Ορθόδοξοι Ταλιμπάν» εννοεί όλους