...Ο
λόγος που σας γράφω αυτήν την επιστολή είναι η κατάσταση απόγνωσης,
στην οποία έχουμε φθάσει, όσοι ορθόδοξοι πιστοί της Γερμανίας θέλουν να
κρατήσουν παρά τις αμαρτίες τους τις παρακαταθήκες του Χριστού, των
αποστόλων, των πατέρων και των αγίων ανόθευτες και ακέραιες, ως μαρτυρία
και απόδειξη Ορθοδοξίας σε έναν όλο και πιο έντονα χειμαζόμενο κόσμο. Η
κατάσταση στην Γερμανία έχει καταντήσει πια τραγική για κάποιον που
αναζητάει το βίωμα της Ορθοδοξίας..
Ποιός
θα δώσει εις τα βλεφαρά μου πηγήν δακρύων, δια να κλαύσω επί πολλάς
ημέρας τον λαόν, ο οποίος μαζί με αυτάς τας πονηράς διδασκαλίας
σπρώχνεται εις την καταστροφή (Μέγας Βασίλειος).
Πατέρες
και αδελφοί, ιερείς και λαϊκοί, εν Χριστώ στην Ελλάδα,
Το ονομά μου
είναι Αδαμάντιος Τσακίρογλου. Είμαι 46 χρονών, κάτοικος Γερμανίας εδώ
και 22 χρόνια, σύζυγος και πατέρας πέντε παιδιών και καθηγητής,
Oberstudienrat, στο γερμανικό Gymnasium ως προς το επάγγελμα. Ο λόγος
που σας γράφω αυτήν την επιστολή είναι η κατάσταση απόγνωσης, στην οποία
έχουμε φθάσει, όσοι ορθόδοξοι πιστοί της Γερμανίας θέλουν να κρατήσουν
παρά τις αμαρτίες τους τις παρακαταθήκες του Χριστού, των αποστόλων, των
πατέρων και των αγίων ανόθευτες και ακέραιες, ως μαρτυρία και απόδειξη
Ορθοδοξίας σε έναν όλο και πιο έντονα χειμαζόμενο κόσμο.
Η
κατάσταση στην Γερμανία έχει καταντήσει πια τραγική για κάποιον που
αναζητάει το βίωμα της Ορθοδοξίας. Αυτά που διαβάζω τόσο καιρό στην
Ελλάδα από λίγους πιστούς αγωνιστές, για τις αντικανονικές,
αντιπατερικές, αντιορθόδοξες ενέργειες επισκόπων και ιερέων, τω ονόματι
μεν ορθοδόξων, ταις πράξεσιν δε λύκων προβατοσχήμων (ο χαρακτηρισμός
είναι των πατέρων και όχι δικός μου) που γίνονται ή πρόκειται να γίνουν,
λαμβάνουν μέρος στην Γερμανία εδώ και δεκαετίες. Αυτή η κατάσταση δεν
δικαιολογείται από το επιχείρημα, ότι τάχα οι καταστάσεις το επιβάλουν,
διότι είμαστε στην διασπορά. Άλλο συμβιώνω ειρηνικά και με σεβασμό στην
πίστη και την ζωή του καθενός και άλλο αναγνωρίζω την πίστη και την ζωή
του καθενός ως θεάρεστη, αληθινή και ως προϋπόθεση σωτηρίας. Το ποίμνιο
έχει χωρισθεί μέσω αυτών των αλλοπρόσαλλων και τρομερών σε επίδραση και
επικαιρότητα μηνυμάτων και πράξεων σε εν γνώσει και εν αγνοία
υποστηρικτές των, σε αδιάφορους και σε λίγους εναντίους αυτών και των
εκπροσωπών τους. Άλλοι θαυμάζουν αυτήν την αγαπολογία και δεν ντρέπονται
κιόλας να παρακολουθούν αλλόδοξες λειτουργίες με το επιχείρημα, ότι και
αυτοί Χριστιανοί είναι, άλλοι δεν βλέπουν πια καμία διαστροφή, γιατί
και η εκκλησία μας, όπως λένε, δεν την καταδίκασε, άλλοι νομίζουν, ότι
δεν χρειάζεται να μιλήσουν, γιατί έτσι και αλλιώς δεν σωζόμαστε με
τίποτα. Οι πιο πολλoί ιερείς και λαικοί συναγωνίζονται στον
φιλελευθερισμό για να αδράξουν τους κλάδους της κοσμικής δόξας και
αναγνώρισης αδιαφορώντας για την αναγνώριση από τον Θεό. Το πνεύμα του
Οικουμενισμού, του θρησκευτικού συγκρητισμού, της εκκοσμίκευσης, της
ασέβειας και της επιφανειακής ευσέβειας τουτέστιν του φαρισαισμού έχει
φθάσει σε τέτοια σημεία, που αμφιβάλω αν έχει μείνει έστω και λίγο
ορθόδοξο φρόνημα. Η κάθε μορφής ασέλγεια νομιμοποιείται και η επίσημη
εκκλησία σιωπά και με την σιωπή της συνηγορεί στην εξάπλωση της αμαρτίας
και στην διάβρωση του φρονήματος των πιστών.
Αυτά φυσικά δεν είναι νέα για τον Ορθόδοξο. Ο μέγας Βασίλειος έγραφε στην επιστολή του «Πρός τούς δυτικούς επισκόπους»: «Τής ευσεβείας τα δόγματα έχουν ανατραπεί, της Εκκλησίας οι θεσμοί έχουν συγχηθεί.
Οι φιλοδοξίες των μη φοβουμένων τον Κύριο εισπήδησαν στα υψηλά αξιώματα
και το επισκοπικό αξίωμα προβάλλεται ως έπαθλο δυσσεβείας τόσο, ώστε
εκείνος που βλασφημεί με τον χειρότερο τρόπο να είναι προτιμότερος στη
διαποίμανση του λαού... έχει αμαυρωθεί η ακρίβεια των κανόνων...οι λαοί
μένουν ανουθέτητοι, εκκλησιαστικοί ηγέτες δεν έχουν το θάρρος να
εκφραστούν, γιατί αφού απέκτησαν την εξουσία μέσω ανθρώπων, είναι δούλοι
αυτών, που τους έκαναν την χάρη». Έτσι είναι πάντα επίκαιροι οι Άγιοι.
Τα γράφω αυτά γιατί εδώ και δεκαετίες στην Γερμανία:
* γίνονται
συμπροσευχές με τους αιρετικούς, όπως την λεγόμενη «εβδομάδα προσευχής
υπέρ της ενότητος των χριστιανών» που λαμβάνουν χώρα και σε ορθόδοξες
εκκλησίες,
* αναγνωρίζεται η κακοδοξία, κατά την οποία η Ορθοδοξία
αποτελεῖ µόνο ἕνα µέρος της Εκκλησίας,
* αποδέχονται ὡς βάση της ενώσεως
των ορθοδόξων µε τις αιρέσεις µία µινιµαλιστική πίστη, δηλ. µόνο τήν
πίστη στήν Ἁγία Τριάδα και στον Ιησοῦ Χριστό ως Σεσαρκωµένο Θεό καί
Σωτήρα, παραβλέποντας όλα τά ὑπόλοιπα δόγµατα της Εκκλησίας,
συµπεριλαµβανοµένης της µυστηριακής ιερωσύνης, των ιερων εικόνων, της
ακτίστου Χάριτος, της τιµητικῆς προσκυνήσεως των Αγίων κλπ,
* αναγνωρίζουν
ή ανέχονται την αίρεση, κατά την οποία αρκεί να πιστεύει κανείς στην
Ἁγία Τριάδα και στον Κύριο Ιησού, ως Θεό και Σωτήρα, για να ανήκει στην
Εκκλησία. Δηλ. η Εκκλησία θεωρειται ως σύναξη όλων των χριστιανικών
«οµολογιών»,
* αναγνωρίζουν και προωθούν συστηματικά την αἵρεση, σύµφωνα
µε την οποία η Ορθόδοξη Εκκλησία και η αίρεση του Παπισµού είναι
«αδελφές εκκλησίες» και «οι δύο πνεύµονες», µε τους οποίους αναπνέει η
Μία Εκκλησία,
* αναγνωρίζουν και στηρίζουν τις ανορθόδοξες συµφωνίες, τις
οποίες υπέγραψαν οι εκπρόσωποι των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο πλαίσιο του
διαχριστιανικού διαλόγου, ο οποίος δεν διεξάγεται µε ορθόδοξες βάσεις
και δεν έχει ως σκοπό την ἐπιστροφή των αιρετικών στην Ορθόδοξη Εκκλησία
δια της κατηχήσεως, της αποκηρύξεως των αιρέσεών τους και των ιερῶν
µυστηρίων του Βαπτίσµατος, του Χρίσµατος και της Θείας Ευχαριστίας,
* υποστηρίζουν, ότι υπάρχει σωτήρια Χάρις και εκτός της Μίας, Αγίας,
Καθολικής και Αποστολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας και ότι ὑπάρχει έγκυρο
βάπτισµα καί ενεργούσα Χάρις της ιερωσύνης και εκτός της Ορθοδόξου
Εκκλησίας,
* μετατρέπουν
την Θεία οικονομία σε κανόνα και περιφρονούν τις παρακαταθήκες των
Αποστόλων και Αγίων Πατέρων,
* αναγνωρίζουν και τις άλλες θρησκείες, ως
οδούς σωτηρίας και κάνουν και άλλα πολλά.
Για
να μην φανεί, ότι υπερβάλλω ή ότι εμφανίζω τον εαυτό μου ως υπερζηλωτή
της πίστεως, παραθέτω τα λίγα μέσα από έναν συρφετό γεγονότα ως
αποδείξεις των λεγομένων μου (όταν αναφέρω τους όρους εκκλησίες,
Χριστιανοί, οικουμενικός αντί για οικουμενιστικός, που είναι το σωστό,
κλπ για τα άλλα δόγματα, είναι χάριν της μετάφρασης και όχι χάριν
αληθείας) Τα παρατιθέμενα γερμανικά κείμενα υπηρετούν την εξυπηρέτηση
της αλήθειας:
«Στην
εργασιακή ομάδα χριστιανικών εκκλησιών της Γερμανίας συμμετέχουν οι
εκκλησίες και οι εκκλησιαστικές κοινότητες, οι οποίες αναγνωρίζουν τον
Χριστό με κριτήριο την Αγία Γραφή ως Θεό και σωτήρα και επιθυμούν μαζί, να
εκπληρώσουν την αποστολή τους προς τιμήν του Πατρός, του Υιού και του
Αγίου Πνεύματος. Κέντρο βάρους της εργασίας τους είναι η
κοινή προσευχή (οικουμενική πνευματικότητα), η θεολογική ανάκλαση και ο
θεολογικός συλλογισμός , η πρακτική της πίστης (η κινητοποίηση για την
δικαιοσύνη, την ειρήνη και την προστασία του περιβάλλοντος), όπως και η
επαφή με άλλες οικουμενικές οργανώσεις.
»Το διοικητικό συμβούλιο αποτελούν ... ένας ρωμαιοκαθολικός
επίσκοπος, ένας ορθόδοξος Πρωτοπρεσβύτερος, δύο ευαγγελιστές επίσκοποι
και για να μην χαλάσουμε το μήνυμα ισότητας και μία ευαγγελική επίσκοπος την
οποία το ορθόδοξο μέλος σίγουρα λόγω καταστατικού αναγνωρίζει ως
κληρικό. Στα μέλη αυτής της οργάνωσης ανήκουν