Από την πλευρά της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας τηρείται και πάλι σιγή ασυρμάτου...
Καμία απολύτως ενημέρωση του ορθοδόξου πληρώματος για το τί θα συζητηθεί στην συνάντηση και ποιά θα είναι η στάση της Εκκλησίας μας
Σε Ανακοινωθέν της, προ ημερών, η Σύνοδος αναφέρει ότι "ενημερώθηκε από τον προσκληθέντα στη Συνεδρία Σεβ. Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο περί της επικειμένης συναντήσεως της μικτής Επιτροπής επί του διαλόγου Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Κιέτι της Ιταλίας από τις 15 έως τις 22 Σεπτεμβρίου ε.έ. Ο Σεβασμιώτατος υπέβαλε Υπόμνημα και έλαβε οδηγίες προς υποστήριξη των θέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος κατά την ανωτέρω συνάντηση".
Φυσικά και δεν ανακοινώθηκε ούτε το περιεχόμενο του Υπομνήματος ούτε ποιές οδηγίες έλαβε από την Σύνοδο. Άλλωστε, δεν έχουμε ακόμη καμμία πληροφόρηση από την Σύνοδο για την πορεία των προηγούμενων κειμένων, που εξέδωσε η Επιτροπή Διαλόγου, και ιδιαίτερα για το απαράδεκτο κείμενο της Ραβέννας, το οποίο προκάλεσε τόσες πολλές αντιδράσεις από ορθοδοξους πιστούς, αλλά και Αρχιερείς.
Σε απόφασή της του 2009 η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος ανέφερε για τα κείμενα της Επιτροπής Διαλόγου και ειδικά για αυτό της Ραβέννας: «Τό κείμενο τῆς Ραβέννας καί τό κείμενο πού πρόκειται νά συζητηθεῖ στήν Κύπρο τελοῦν ὑπό τόν ὅρον τῆς ἀναφορᾶς καί ἐγκρίσεώς τους ἀπό τίς κατά τόπους Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες, ἑπομένως καί ἀπό τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, Συνοδικῶς διασκεπτομένης. Αὐτό πρακτικῶς σημαίνει ὅτι δέν θά ὑπάρξουν τετελεσμένα γεγονότα, χωρίς Συνοδική Ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας.
Οἱ Ἱεράρχες εἶναι φύλακες τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως, ὅπως ὁμολόγησαν κατά τήν εἰς Ἐπίσκοπον χειροτονία τους». Το ερώτημα, λοιπον, παραμένει πάντα το ίδιο, αλλά δυστυχώς παραμένει και αναπάντητο: έχουν εγκριθεί από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας τα Κείμενα που έχει εκδόσει μέχρι σήμερα η Μικτή Επιτροπή Θεολογικού Διαλόγου με τους Ρωμαιοκαθολικούς;
Αν έχουν εγκριθεί, πότε έγινε αυτό και γιατί δεν υπήρξε καμία ενημέρωση;
Αν δεν έχουν εγκριθεί, τότε πώς συνεχίζεται η συζήτηση, αφού τα νέα κείμενα που συζητούνται είναι συνέχεια των παλιών και τα θεωρούν ως δεδομένα. Το Ανακοινωθέν του 2009 δήλωνε ότι "Οἱ Ἱεράρχες εἶναι φύλακες τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως".
Το ποίμνιο, ὅμως, αἰσθάνεται ορφανό και παραπλανημένο. Έχουσι, άραγε, γνώση οι φύλακες;
Πηγή: "Τρελογιάννης"