Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

Mεγάλη Τετάρτη βράδυ, "Μεγάλη η μετάνοια", π. Αυγουστίνου Καντιώτη

     Εἴπαμε, ἀγαπητοί μου, ὅτι ἀπόψε θὰ μιλήσουμε σύντομα. Θὰ ἑρμηνεύσουμε τὴ φράσι ἑνὸς τροπαρίου τῆς Μεγάλης Τετάρτης ποὺ λέει· «Δεινὸν ἡ ῥαθυμία, μεγάλη ἡ μετάνοια» (3ο τροπ. αἴν. Μ. Τετ.). Θὰ δοῦμε πρῶτα τὴ ῥαθυμία καὶ κατόπιν τὴ μετάνοια. Παρακαλῶ προσέξτε.
     Τί εἶνε «ῥαθυμία»; Μία ἀμέλεια. Ἀμέλεια ὄχι στὰ ὑλικὰ καὶ σαρκικὰ πράγματα· σ᾽ αὐτὰ οἱ περισσότεροι εἶνε ἐπιμελεῖς, φροντίζουν. Ἂν λ.χ. πρόκειται νὰ ταξιδέψουν, φροντίζουν νὰ προμηθευτοῦν τὸ εἰσιτήριο· ἂν πρόκειται νὰ δώσουν ἐξετάσεις, διαβάζουν καὶ τὴ νύχτα· ἂν εἶνε γεωργοί, σπέρνουν καὶ καλλιεργοῦν τὴ γῆ στὸν κατάλληλο καιρό· ἂν εἶνε ἔμποροι, ἐκμεταλλεύονται τὴν κίνησι τῆς ἀγορᾶς· σὲ ὅλα ἐν γένει δείχνουν ἐπιμέλεια. Σὲ ἕνα δὲν δείχνουν· στὰ καθήκοντα ἀπέναντι τῆς ψυχῆς, τῆς ἀθανάτου ψυχῆς τους, γιὰ τὴν ὁποία ὁ Χριστὸς εἶπε· «Τί ὠφελήσει ἄνθρωπον ἐὰν κερδήσῃ τὸν κόσμον ὅλον, καὶ ζημιωθῇ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ;» (Μᾶρκ. 8,36). Ἐκεῖ εἶνε τελείως ἀδιάφοροι. Θέλετε παραδείγματα; ὑπάρχουν ἄφθονα.

   ρχεται Κυριακή, χτυποῦν οἱ καμπάνες καὶ καλοῦν στὴ λατρεία. Ὅπως ἔχουμε πεῖ, 168 ὧρες ἔχει ἡ ἑβδομάδα, καὶ ὁ Θεὸς μᾶς ζητάει 1 ὥρα νὰ ἔρθουμε στὸ ναό, νὰ συγκεντρώσουμε τὶς σκέψεις καὶ τὴν καρδιά μας, νὰ προσευχηθοῦμε καὶ νὰ κοινωνήσουμε. Τίποτα! ἕνα μικρὸ ποσοστὸ ἐκκλησιάζεται. Πρὸ ἐτῶν στὴν αἴθουσα τῆς μητροπόλεως ἑρμήνευα στοὺς ἄντρες μία ἐπιστολὴ τοῦ ἀποστόλου Παύλου καὶ οἱ παρόντες ἦταν ἐλάχιστοι. Τότε εἶπα σὲ κάποιον· Πήγαινε τώρα νὰ

Φρέσκιες Μεγαλοβδομαδιάτικες Οικουμενιστικές κακοδοξίες του μόλις ενθρονισθέντος μητροπ. Κίτρους!




Ὁ Ἐπίσκοπος «μάλαμα», λοιπόν, μᾶς προέκυψε στὴν Κατερίνη! Ἔκανε ἕως τώρα τρεῖς ἐνθρονίσεις, ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι ἕνα τίποτα μπροστὰ στὶς Οἰκουμενιστικές του ...ἐπιδόσεις καὶ στὴν ἐκκοσμικευμένη ...λογική του! Καὶ πῶς νὰ μὴν διαπνέεται ἀπὸ Οἰκουμενιστικὲς ἰδέες, ἀφοῦ στὸν ἐνθρονιστήριο λόγο του δὲν ξέχασε βεβαίως νὰ ἐκφράσει τὸν σεβασμό του πρὸς τὸν Οἰκουμενιστὴ Πατριάρχη Βαρθολομαῖο, προφανῶς ἀποδεχόμενος τὸ ἡγετικό-ποιμαντικὸ ρόλο τοῦ Πατριάρχη στὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ! Ἐκφράζω, εἶπε, «τὴν ἱερὴ αὐτὴ στιγμὴ ...τὴν προσήλωσή μου πρὸς τὸν σεπτὸ Πατριαρχικὸ Θρόνο ...καὶ τὸν υἱϊκό μου σεβασμὸ πρὸς τὸν Προκαθήμενό του, Παναγιώτατο Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαῖο»!
Ὁ νέος λοιπόν, Ἐπίσκοπος, πρόλαβε νωρίς-νωρὶς (τὸ Σάββατο τοῦ Λαζάρου) νὰ μᾶς δώσει τὰ διαπιστευτήριά του μὲ τὶς Οἰκουμενιστικὲς ἰδέες καὶ συμπεριφορές, ὥστε νὰ γνωρίσουν μὲ ποιόν θὰ συνεορτάσουν τὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα καὶ τὸ Πάσχα καὶ μὲ ποιόν θὰ συμπορεύονται ἀπὸ ἐδῶ καὶ πέρα οἱ Κατερινιῶτες. Καὶ κρίμα, γιατὶ παρὰ τὶς ἐπιφυλάξεις ἔσπευσαν οἱ σοβαροὶ θεολόγοι τῆς Κατερίνης νὰ προκαταλάβουν τοὺς πιστούς, ἐγκωμιάζοντας τὸν ἄγνωστό τους νέο Μητροπολίτη!
Ἡ μεγίστη φροντίδα τοῦ νέου Μητροπολίτη κ. Γεωργίου (πού -κατὰ δήλωσή του- θὰ τὸ φροντίσει “ὡς κόρη ὀφθαλμοῦ”) δὲν θὰ εἶναι νὰ ἐφαρμόσει τὶς Ἐντολὲς τοῦ Κυρίου καὶ τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἀλλὰ νὰ μὴν ἔρθει σὲ σύγκρουση μὲ κάποιο «ἀκαθόριστο»  καὶ συγκεχυμένο «δημόσιο αἴσθημα», ὅπως τὸ ὀνόμασε: «Οποιαδήποτε πράξη μου, θέλω να μην προσκρούει στο δημόσιο αίσθημα»!
Οἱ δημοσιογράφοι τὸν ρωτοῦν: Στην ενθρόνισή σας, είδαμε τον Ποιμένα της (αιρετικής) Ευαγγελικής Εκκλησίαςῆς Κατερίνης).
Καὶ ὁ κ. Γεώργιος σὲ μιὰ ἔκρηξη εἰλικρίνειας, μὲ καμάρι(;) καὶ χωρὶς κόμπλεξ Παραδοσιακότητος καὶ συντηρητισμοῦ, ἀποκαλύπτει ἐκεῖνο ποὺ δὲν εἶχαν καταλάβει οἱ δημοσιογράφοι! Δὲν εἴδατε δηλαδή, τοὺς εἶπε, «ότι εκτός από τον (Ευαγγελικό) Ποιμένα της Κατερίνης, ήταν (παρόντες) και οι (αἱρετικοὶ Εὐαγγελικοί) Ποιμένες της Βέροιας και της Θεσσαλονίκης»!
   Καὶ γιατί νὰ μὴν εἶναι παρόντες; (δείχνει νὰ ἀπορεῖ ὁ Ἐπίσκοπος, μάλαμα). Ἀφοῦ συνεχίζει, «ἡ Ἑλληνική Εὐαγγελικὴ Ἐκκλησία συνεργάζεται με την Ορθόδοξη στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών και του Διαχριστιανικού διαλόγου»; (!!!) «20 χρόνια στη Βέροια δεν είχα ποτέ πρόβλημα. Απεναντίας, συμμετείχαν (οἱ Εὐαγγελικοὶ Ποιμένες!) σε εκδηλώσεις όπως ήταν τα “Παύλεια”... Σεβόμαστε το «πιστεύω» όλων, σεβόμαστε τη διαφορετικότητα ή ακόμη και το να μην πιστεύει κάποιος σε τίποτα».
Νά, λοιπόν, ποὺ ἡ ἐνδοτικὴ στὸν Οἰκουμενισμὸ τακτικὴ τοῦ Μητροπολίτη Βεροίας  δὲν πάει χαμένη· τὰ νέα οἰκουμενιστικὰ φυντάνια τὴν ἐφαρμόζουν -δὲν θὰ ἔχει παράπονο- καὶ μὲ τὸ παραπάνω! Βλέπετε, τὴ συμμετοχὴ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στὸ παναιρετικὸ Π.Σ.Ε., ὅπως καὶ τὴν ντιρεκτίβα τῆς Β΄ Βατικάνειας Συνόδου γιὰ ἀνταλλαγὴ Ναῶν, τὴν χρησιμοποιοῦν πλέον οἱ Ἐπίσκοποι ὡς ἐπιχείρημα καλύψεως τῶν ἀτοπημάτων τους!
Τοῦτο φαίνεται καὶ ἀπὸ τὴν ἀπάντηση στὴν ἐρώτηση τοῦ δημοσιογράφου, ἂν θὰ "δώσουν χώρο λατρείας σμετανάστες άλλων δογμάτων ή άλλων θρησκειών". Ὁ κ. Γεώργιος ἀπάντησε: Θὰ σᾶς «απαντήσω ευθέως, δεν είμαι αντίθετος»! Καὶ τὸ ἀφοπλιστικό του ἐπιχείρημα, γιὰ τὸ ὅτι συμφωνεῖ νὰ δίδονται ὀρθόδοξοι χῶροι σὲ ἀλλόδοξους εἶναι τὸ χρησιμοποιηθὲν καὶ ἀπὸ τὸν πρῶτο προσπαθήσαντα ἀνεπιτυχῶς νὰ τὸ ἐφαρμόσει, Μητροπ. Καλαβρύτων Ἀμβρόσιο: «Εξάλλου, πολλές ορθόδοξες ενορίες στο εξωτερικό στεγάζονται σε καθολικούς ναούς»!
Σὲ ἄλλη ἐρώτηση: Θὰ κοινωνήσετε κάποιον ποὺ ἔχει κάνει πολιτικό γάμο; ἀπάντησε; Θὰ τὸν συμβούλευα νὰ μὴ κοινωνήσει. «Αν παρά ταύτα δεν με ακούσει και έρθει να κοινωνήσει, δε θα του το αρνηθώ εκείνη την ώρα»!!! Κι αὐτὸ γιὰ νὰ μὴν τὸν προσβάλλει, κι ἂς παρακούσει ἔτσι, κι ἂς προσβάλλει τὸ Χριστό!
Τέλος ὁ νέος Μητροπολίτης, ἔδειξε ὅτι ἀρνεῖται τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας πώς, ὁ Ἐγκεφαλικὸς θάνατος, δὲν εἶναι τὸ ἐγκόσμιο τέλος τοῦ ἀνθρώπου· ὅτι τὸ τέλος εἶναι ὁ καρδιακὸς θάνατος καὶ ἄρα ἡ ἀφαίρεση τῶν ὀργάνων εἶναι φόνος. Καὶ στὴν ἐρώτηση τοῦ δημοσιογράφου «μα η Εκκλησία δεν είναι αντίθετη με τη δωρεά οργάνων»; ἀπαντᾶ «θεολογικὰ» ὁ «ὑπεύθυνος» διασπορᾶς τῆς περὶ Ἐγκ. Θανάτου Οἰκουμενιστικῆς δυσωδίας νέος Μητροπολίτης: «Βεβαίως και δεν είναι αντίθετη, αλλά δεν υπάρχει ακόμα σταθερή απόφαση της Εκκλησίας σε σχέση με τον εγκεφαλικό θάνατο. Όσον αφορά, την ευθανασία είναι μια πράξη την οποία δεν δεχόμαστε». (Ἔχει, βλέπετε, καταφέρει νὰ τοὺς μεταδώσει τὴν αἱρετική του περὶ τούτου θέση, ὁ μητροπ. Μεσογαίας Νικόλαος!).
Νὰ λοιπόν, ἐν ὀλίγοις ἀνάγλυφη, ἡ καταγραφὴ ἐν τῇ πράξει τῆς Οἰκουμενιστικὴ πορείας τῶν Μητροπολιτῶν τῆς Εκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Καὶ ὁ κατήφορος συνεχίζεται!
ς μὴ παραλείψει τὸ παράρτημα τῆς Π.Ε. Θεολόγων Κατερίνης καὶ ὁ παραδοσιακὸς Πρόεδρός της, νὰ διαμοιράσει τὴν Συνέντευξη αὐτὴ τοῦ νέου Μητροπολίτου στοὺς Κατερινιῶτες -ἰδίως στοὺς μαθητές τους- γιὰ νὰ διαφωτιστεῖ τὸ ποίμνιο ἁρμοδίως!
Τὰ κυριότερα μέρη τῆς Οἰκουμενιστικῆς αὐτῆς συνέντευξης εἶναι τὰ