(Λουκ. 10, 16)
"Αποστολικός λόγος και οικουμενιστικός λόγος
αποτελούν ασυμβίβαστα μεταξύ τους μεγέθη".
Αναμφίβολα,
οι λόγοι των ανθρώπων είναι εφήμεροι, ατελείς, χωρίς τελειωτικές απαντήσεις,
όσο βαθειά και αν σκάψουν τον κτιστό κόσμο και την συνείδηση της ανθρωπότητας.
Ισχύει:
«ignoramus et ignorabius», αγνοούμε δηλ. και θα αγνοούμε.
Όμως,
το μυστήριο της Εκκλησίας δεν ξεκινάει από αισθητηριακές εμπειρίες, από
πραγματικότητες της κτίσεως–φύσεως ή από γεγονότα της ζωής. Στη Γραφή,
διαβάζουμε: «Η σοφία ωκοδόμησεν εαυτή οίκον και υπήρεισε στύλους επτά»
(Παροιμ.
Θ, 1).
Η
Εκκλησία αποτελεί Θεανθρώπινο οργανισμό, με γήινη παρουσία αλλά ταυτόχρονα και
ουράνια. Έχει δηλ. παρουσία στο «χθες», στο «νυν» και στο «αεί», ενωμένα χωρίς
σύγχυση μεταξύ τους, ακριβώς όπως η θεότητα και η ανθρωπότητα στο πρόσωπο του
Χριστού, που είναι η κεφαλή της.