Τοῦ Βασίλη Δαμουλάκη
* «Η Ομολογία
της Πίστεως είναι προαιρετική;».
* «Γιατί, με οποιοδήποτε τρόπο, δικολαβικά, με τεχνητή άγνοια, με προφάσεις, με αλλαγή κατεύθυνσης της προσοχής, αποφεύγουμε να
απαντήσουμε στην Παναίρεση του
οικουμενισμού;
* «Ακόμα και εκείνοι που ερμηνεύουν ως δυνητικό τον
Ι. Κ. υποχρεούνται να καταδικάσουν την
αίρεση».
* Πως θα προσέλθω στο Μυστήριο της Εξομολογήσεως αν δεν υπάρχει Ομολογία Πίστεως και καταδίκη της αίρεσης από τον πνευματικό μου πατέρα;
* «Η αποτείχιση σε περίοδο
Παναίρεσης λαμβάνει αξία κηρύγματος Μετανοίας».
* «Τι σημαίνει υγιής αποτείχιση;».
* «Η αποτείχιση δεν εξασφαλίζει την Σωτηρία».
* «Η “υγιής” αποτείχιση εισάγει τον Χριστιανό στην οδό του Μαρτυρίου».
* «Θα αναγκαστούμε να αποχωριστούμε τον πνευματικό μας πατέρα που αγαπούμε, που μας συμπαραστάθηκε,
που κλάψαμε στον ώμο του…».
* «Αν οι επίσκοποι είναι αιρετικοί και αιρετικόφρονες σύμφωνα
με την επιστολή που κοινοποίησε η επίσημη εκκλησία και ο κλήρος με τίτλο «προς
τον λαό», ήμαστε και εμείς διότι βρισκόμαστε σε
εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους».
* «Να μην θέλουν να δουν τα μάτια μας (πρώτα) μαζικές κινήσεις για να ακολουθήσουμε ως κοπάδι».
[Αποσαφήνιση:
Ο οικουμενισμός είναι ήδη καταδικασμένος ως αίρεση, από την Α Οικ. Σύνοδο και
τις υπόλοιπες, πριν αυτή της ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου διότι, είναι καταδικασμένες
μία-μία όσες αιρέσεις συντελούν την Παναίρεση του οικουμενισμού. Συνέπεια της
Παναίρεσης είναι η επίσημη πλέον ένωση της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον παπισμό
και όλες τις αιρετικές ομολογίες.
Επειδή είναι δύσκολο να κατανοηθεί και να χωνευτεί η πραγματικότητα
ας αναλογιστούμε το εξής:
Η ορθόδοξη Εκκλησία δέχεται τους παπικούς πιστούς στην Ορθοδοξία, χωρίς να
τελείται το Μυστήριο της Βαπτίσεως. Αυτό σημαίνει ότι α) Δεχόμαστε ότι ο παπισμός
έχει Μυστήρια. β) Δεχόμαστε ότι ο παπισμός έχει Ιεροσύνη.
Αν δεν βαφτίζονται οι παπικοί πιστοί, σαφώς δεν κατηχούνται.
Αυτό σημαίνει την πλήρη και επίσημη ενσωμάτωση των αιρετικών δογμάτων στην
ορθόδοξη συνείδηση, μέσα από τον πληθυσμό και την ηθική, δογματική, κοινωνική,
πολιτική σύγχυση της εποχής. Το είδωλο του οικουμενισμού, το είδωλο της αίρεσης
αντικατοπτρίζεται στην Ορθόδοξη Εκκλησία, τον κλήρο και τον λαό από την εκκοσμίκευση που έχει συντελεστεί.]
«…οι λίθοι κεκράξονται» (Λουκ. 19, 40)
Θα
μπορούσαμε να εξετάσουμε τον ορισμό «δυνητική» για να εντοπίσουμε τις διαφορές με
την προαιρετική και την υποχρεωτική. Θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε αμέτρητα
επιχειρήματα για κάθε ερμηνεία. Ποιο όμως είναι θα είναι το όφελος να
αντιπαρατεθούμε στους «επιστήμονες» και τους
«κανονιολόγους» Του Θεού»; Είναι δυνατόν να τα βάλει κανείς μαζί τους; Αν
μπορούσαν να καταλάβουν δεν θα χρειαζόταν να αποτειχιστούμε από την αίρεση που
υπηρετούν.
«Καὶ διὰ τοῦτο
πέμψει αὐτοῖς ὁ Θεὸς ἐνέργειαν πλάνης εἰς τὸ πιστεῦσαι αὐτοὺς τῷ ψεύδει, ἵνα
κριθῶσι πάντες οἱ μὴ πιστεύσαντες τῇ ἀληθείᾳ, ἀλλ' εὐδοκήσαντες ἐν τῇ ἀδικίᾳ» (Β Θεσ. 11).
Ωστόσο μπορώ
να εργαστώ στον Ευαγγελικό Λόγο και να δώσω την προσωπική μου απάντηση, με
κριτήριο το Άγιο Ευαγγέλιο και μόνον αυτό.
Ναι, η εφαρμογή του 15ου Ι.Κ. είναι προαιρετική ή δυνητική. Διότι
σημασία έχει σε ποια θέση τοποθετώ την ψυχή μου, τον νου μου και την καρδιά
μου. Ο Κύριος δεν κάλεσε τον Ιούδα; Τον εξανάγκασε να μην τον προδώσει; Όχι!
«Ὅστις θέλει ὀπίσω
μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν καί ἀράτω τόν σταυρόν αὐτοῦ καί ἀκολουθήτω μοι» (Μάρκ. η΄ 34).
Η αιτία της πτώσης των πρωτοπλάστων είναι το δώρο του Αυτεξουσίου και η
Ελευθερία του ανθρώπου, να έχει δικαίωμα να αρνηθεί τον ίδιο τον Δημιουργό του
ή να τον ακολουθήσει απαρνούμενος εαυτόν και ανθρώπους. Το ίδιο ισχύει για
ιεράρχες, κληρικούς και λαϊκούς, αιρετικούς, σχισματικούς, πλανεμένους και
αλλοθρήσκους. Μέσα στο πνεύμα ολόκληρης της Πατρολογίας και του Ι. Πηδαλίου,
εμπεριέχεται αυτή η ελευθερία.
Ελευθερία είναι να έχω την δυνατότητα ή το δικαίωμα να κάνω το κακό,
αλλά να επιλέγω το καλό επειδή με ωφελεί, επειδή είναι προς το συμφέρον
της ψυχής μου. Είμαι ελεύθερος να
επιλέγω το δίκαιο όταν δεν έχει εξουσία επάνω μου, η αντίθετη από την Αλήθεια
ενέργεια. Οφείλουμε να προβληματιστούμε: γιατί με οποιοδήποτε τρόπο, δικολαβικά,
με τεχνητή άγνοια, με προφάσεις, με αλλαγή κατεύθυνσης της προσοχής, αποφεύγουμε να
απαντήσουμε στην Παναίρεση του
οικουμενισμού;
Με οποιαδήποτε κλίση ερμηνεύσουμε τον 15ο Ι. Κ., καλούμαστε
να λάβουμε μίαν απόφαση ως σπουδαία ευκαιρία ομολογίας της Αλήθειας Του Αγίου
Τριαδικού Θεού και Του Κυρίου και Θεού ημών Ιησού Χριστού. Διότι η Ομολογία Πίστεως
και η Καταδίκη της Αίρεσης είναι Υποχρεωτικά. Δηλαδή, ακόμα και
εκείνοι που ερμηνεύουν ως δυνητικό τον Ι. Κ. υποχρεούνται να καταδικάσουν την
αίρεση. Δυστυχώς όμως
σύσσωμη η ιεραρχία σε ολόκληρη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των
λεγόμενων «αντιοικουμενιστών» συμφώνησαν για την παραπλανητική επιστολή της
Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος με τίτλο «προς τον λαό». Εν συνεχεία οι
κληρικοί έκαναν αποδεκτή αυτή την δόλια επιστολή, την οποία μεταβίβασαν στο
ποίμνιο. Ιεραρχία και κλήρος έθεσαν εαυτούς εκτός Ευαγγελικού Λόγου
«ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί, οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ
ἐστιν» (Ματθ. ε´ 37).
Τίθεται ένα κρίσιμο ερώτημα: Πως θα προσέλθω στο Μυστήριο της Εξομολογήσεως αν δεν υπάρχει Ομολογία
Πίστεως και καταδίκη της αίρεσης από τον πνευματικό μου πατέρα;
Αν η Ομολογία της
Πίστεως ήταν προαιρετική,
τότε ασφαλώς θα μπορούσαν οι αποτειχισμένοι αδελφοί να έχουν εκκλησιαστική
κοινωνία με ιερείς που είτε είναι επίσημα οικουμενιστές είτε δεν καταδικάζουν
δημόσια την Παναίρεση του Οικουμενισμού και την μεταπατερική θεολογία (από
δειλία, από φόβο, από συμφέρον, από διπλωματία).