Δὲν γνωρίζουμε ἂν ἦταν
στὶς προθέσεις τοῦ κ. Ἄνδραλη, ἀλλὰ μὲ τὸ ἄρθρο του αὐτὸ καταρρίπτει τὰ ἄλλοθι
τῶν ἀντι-Οἰκουμενιστῶν (γιατὶ οἱ Οἰκουμενιστὲς καὶ φιλο-οικουμενιστὲς ποιμένες,
τὸ μόνο ἄλλοθι ποὺ ἔχουν πλέον, εἶναι ἐκεῖνο τοῦ ...κοινωνοῦντος μετὰ αἱρετικῶν).
Ἰδίως
μὲ τὸ παρακάτω ἀπόσπασμα
του, ἀποδεικνύει ὅτι τὴν ἴδια λογική, κακόπιστη καὶ δόλια, περιέχει καὶ ἡ
διακήρυξη τοῦ μητροπολίτη κ. Σεραφείμ, ὡς ἀντικείμενη στοὺς Ἁγίους
Πατέρες
(ποὺ ἐπανέλαβε στὴν προχθεσινὴ Ἡμερίδα στὸν Πειραιά), ὅτι μόνο ὅταν προχωρήσουν στὸ κοινὸ ποτήριο,
θὰ ἀπομακρυνθοῦμε
παρευθὺς ἀπὀ αὐτούς! Γράφει ὁ κ. Ἄνδραλης:
«Αυτή τη φορά, μάλιστα, κάποιοι πατριαρχικοί της διασποράς
έσπευσαν να υπερασπιστούν το ημι-συλλείτουργο (ασπασμός της αγάπης, μνημόνευση
του πάπα, απαγγελία του «Πάτερ Ημών» από τον ποντίφικα, κήρυγμα από άμβωνος του
κ. Φραγκίκου, ψαλλόμενα τροπάρια προς τιμήν του κ.α.) του Πατριάρχη με τον Πάπα
που έγινε στον πατριαρχικό Ναό, υποστηρίζοντας ότι αφού δεν έφθασαν σε κοινό
ποτήριο και δεν ενώθηκαν επίσημα, όλα βαίνουν
καλώς και ορθοδόξως».
Γιατί πανηγυρίζουν οι πατριαρχικοί;
Πηγή: «Ἀκτίνες»
«Ο σύγχρονος
“διάλογος της αγάπης”, ο οποίος τελείται υπό την μορφήν γυμνού
συναισθηματισμού, είναι εις την πραγματικότητα ολιγόπιστος άρνησις του
σωτηριώδους αγιασμού του Πνεύματος και της πίστεως της Αληθείας (Β’ Θεσ. 2,13) δηλαδή της
μοναδικής σωτηριώδους “αγάπης της αληθείας” (αυτόθι 2,10). Η ουσία της αγάπης είναι η αλήθεια· η
αγάπη ζη και υπάρχει αληθεύουσα».
Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς
Με
μεγάλη μας λύπη, παρακολουθήσαμε τα όσα διαδραματίστηκαν στο Φανάρι κατά τη
θρονική εορτή του αποστόλου Ανδρέα. Σαφώς και όλα αυτά δεν μας προκάλεσαν
έκπληξη, καθώς τα ίδια είχαν συμβεί κατά την επίσκεψη του προηγούμενου πάπα
Ρώμης Βενεδίκτου στην Κωνσταντινούπολη, το έτος 2006. Και όπως συμβαίνει
πάντοτε, αν δεν υπάρξουν μεγάλες αντιδράσεις την πρώτη φορά, η δεύτερη
φορά, η εδραίωση
της ανομίας, περνάει όχι απλά ανώδυνα, αλλά πανηγυρικά.
Βεβαίως,
υπήρξαν και τότε αντιδράσεις ελαχίστων, οι οποίοι στεφανώθηκαν από τους
αγαπολόγους με χαρακτηρισμούς «αγάπης» όπως «φονταμενταλιστές», «ταλιμπάν»,
«αρρωστημένα μυαλά» κ.λπ. και κατ’ αυτόν τον τρόπο οι φιλενωτικοί καθησύχασαν
τις συνειδήσεις τους, χωρίς όμως να δώσουν πειστικές και θεολογικά
τεκμηριωμένες απαντήσεις στους αντιδρώντες.
Αυτή
τη φορά, μάλιστα, κάποιοι πατριαρχικοί της διασποράς έσπευσαν να υπερασπιστούν
το ημι-συλλείτουργο (ασπασμός της αγάπης, μνημόνευση του πάπα, απαγγελία του
«Πάτερ Ημών» από τον ποντίφικα, κήρυγμα από άμβωνος του κ. Φραγκίκου, ψαλλόμενα
τροπάρια προς τιμήν του κ.α.) του Πατριάρχη με τον Πάπα που έγινε στον
πατριαρχικό Ναό, υποστηρίζοντας ότι αφού δεν έφθασαν σε κοινό
ποτήριο και δεν ενώθηκαν επίσημα, όλα βαίνουν καλώς και ορθοδόξως.
Βέβαια,
οι ως άνω υποστηρικτές, ενώ χάρηκαν που δεν επήλθε η ένωση με τους παπικούς,
δεν προβληματίστηκαν περί του πώς θα εξηγήσουν στο ποίμνιό τους ότι ο παπισμός
είναι λεγεώνα αιρέσεων