Οι
Μυροφόρες γυναίκες φορείς
του αγγέλματος της Ανάστασης
Το ευαγγέλιο της Κυριακής των Μυροφόρων αναφέρεται στη φροντίδα που
έδειξαν για το θάνατο του Αθάνατου οι γυναίκες εκείνες που η διδασκαλία
του Χριστού τους έδωσε ζωή.
Τότε «ελθών Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας,
ευσχήμων βουλευτής, ως και αυτός ην προσδεχόμενος την βασιλείαν του
Θεού, τολμήσας εισήλθεν προς Πιλάτον και ητήσατο το σώμα του Ιησού»
(Μάρκ. ιε΄ 43). Υπήρχε κι άλλος ένας μεγάλος άνδρας που είχε έρθει από
την Αριμαθαία στο όρος Εφραίμ. Αυτός ήταν ο προφήτης Σαμουήλ. Ο Ιωσήφ
αναφέρεται κι από τους τέσσερις ευαγγελιστές, κυρίως σε όσα σχετίζονται
με την ταφή του Κυρίου Ιησού. Ο Ιωάννης τον αποκαλεί κρυφό μαθητή του
Ιησού (ιθ΄ 38). Ο Λουκάς τον ονομάζει άνδρα «αγαθό και δίκαιο» (κγ΄ 50),
ο Ματθαίος πλούσιο (κζ΄ 57). Ο ευαγγελιστής δεν ονομάζει πλούσιο τον
Ιωσήφ από ματαιότητα, για να δείξει πως ο Κύριος ανάμεσα στους μαθητές
Του είχε και πλούσιους, αλλά για να καταλάβουμε πως μπορούσε εκείνος να
πάρει το σώμα του Ιησού από τον Πιλάτο. Ένας φτωχός και άσημος άνθρωπος
δε θα ήταν δυνατό να πλησιάσει τον Πιλάτο, εκπρόσωπο της ρωμαϊκής
αυτοκρατορίας.
Ο Ιωσήφ ήταν πλούσιος ψυχικά. Είχε φόβο
Θεού κι ανέμενε κι αυτός τη βασιλεία του Θεού. Εκτός όμως από τα
ιδιαίτερα πνευματικά του χαρίσματα, ο Ιωσήφ ήταν και πλούσιος, άνθρωπος
επιρροής. Ο Μάρκος κι ο Λουκάς τον ονομάζουν βουλευτή. Ήταν κι αυτός,
όπως κι ο Νικόδημος, ένας από τους πρεσβύτερους του λαού. Όπως κι ο
Νικόδημος επίσης, ήταν κι αυτός θαυμαστής και κρυφός μαθητής του
Χριστού. Μπορεί οι δύο αυτοί άνδρες να ήταν κρυφοί οπαδοί της
διδασκαλίας του Χριστού, ήταν έτοιμοι όμως να εκτεθούν στον κίνδυνο και
να σταθούν κοντά Του. Ο Νικόδημος κάποτε ρώτησε κατά πρόσωπο τους
πικρόχολους Ιουδαίους