Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019
Χωρίς σχόλια! (Μας την έστειλε το e-mail)
Αγαπητή Π.Π.
Με πόνο
ψυχής σας γράφω για να σας πληροφορήσω κάποιες νέες αφιλάδελφες ενέργειες
αδελφών και πατέρων, που δυστυχώς δικαιώνουν όλα αυτά που έχετε γράψει για τις αρχηγικές
τάσεις κάποιων πατέρων και αποκλεισμούς.
Στην
Πτολεμαΐδα πριν λίγες μέρες έλαβε μέρος ομιλία του π. Σάββα. Δεν ήταν μόνος
του. Δίπλα του ο αγιορείτης π. Αλύπιος κι ο π. Χαρίτων. Το ακροατήριο, 30 άτομα περίπου. Οι
περισσότεροι από το χώρο του Παλαιού.
Στην
ομιλία μεταξύ άλλων είπαν για τον Οικουμενισμό, είπαν για την αποτείχισι, αλλά ο
λόγος ήρθε και στο Ημερολόγιο και άφησαν να εννοηθεί ότι είναι αναγκαία η
επιστροφή στο Παλαιό.
Κατιδίαν
ο π. Χαρίτων σε συζητηση είπε ότι κάποιοι εκ του Νέου "δογματοποιησαν το
παλαιο" και ότι "οι
νεοημερολογιτες ειναι αιρετικοι".
Εκτός του
γεγονότος ότι τελικά είχατε δίκιο που
Η εργασία κατά την θεολογική σκέψη των τριών ιεραρχών
Τοῦ Δημ. Τσελεγγίδη, Καθηγητής Α.Π.Θ.
Η εργασία ως φυσική δραστηριότητα του ανθρώπου, και μία από τις
σπουδαιότερες εκδηλώσεις της ζωής του, όχι μόνο καταφάσκει στο καθαυτό
είναι του, αλλά εκφράζει σε ιδιαίτερα σημαντικό βαθμό και την
εσώτερη-πνευματική ποιότητά του.
Σύμφωνα με τη σύγχρονη εκκοσμικευμένη θεώρηση της ζωής, ο
χαρακτήρας της εργασίας είναι κατεξοχήν οικονομικός και κοινωνικός.
Έτσι, ο άνθρωπος εργάζεται για να καλύψει τις βιοτικές ανάγκες του και
να καταξιώσει κοινωνικά την ύπαρξή του.
Μέσα όμως στο πλαίσιο της Εκκλησίας η εργασία του ανθρώπου
εμπλουτίζεται θεολογικά και συνδέεται οργανικά με τον γενικότερο
εσχατολογικό προσανατολισμό των πιστών. Ειδικότερα, ο θεολογικός
εμπλουτισμός της έννοιας της εργασίας από τους Τρεις Ιεράρχες σε
συνάρτηση με τον εσχατολογικό προσανατολισμό τους προσφέρουν σαφώς
ευρύτερο και κυρίως βαθύτερο περιεχόμενο στην ανθρώπινη εργασία.
Αλλ’ εδώ είναι ίσως χρήσιμες και απαραίτητες κάποιες εννοιολογικές
διευκρινίσεις. Μιλώντας για εσχατολογικό προσανατολισμό εννοούμε, ότι ο
άνθρωπος ως μέλος της Εκκλησίας δεν προσδιορίζει τη σχέση του προς τους
ανθρώπους και τα πράγματα με βάση την αμεσότητα του παρόντος, αλλά με
βάση το ενδιαφέρον του για τη βασιλεία του Θεού. Η βασιλεία του Θεού,
που διασφαλίζεται ενδοκοσμικά με την ενανθρώπηση του Θεού Λόγου,
νοηματοδοτεί το παρόν και, χωρίς να περιορίζεται από αυτό, επεκτείνεται
στην αιωνιότητα. Θεμελιώδες χαρακτηριστικό του παραπάνω εσχατολογικού
προσανατολισμού των πιστών είναι η πρόγευση της μέλλουσας
βασιλείας στο παρόν της Εκκλησίας. Αυτή ακριβώς η σαφής και «εν πολλή
αισθήσει» πρόγευση των εσχάτων στο εκάστοτε ιστορικό παρόν είναι εκείνη,
που δίνει εμπειρικώς την δυνατότητα σχετικοποιήσεως των πραγμάτων του
κόσμου. Ως ζωντανά μέλη της Εκκλησίας οι πιστοί βρίσκονται
βιωματικώς στο μεθόριο του παρόντα και του μέλλοντα αιώνα, αντλώντας
από την «αρχιμήδεια» αυτή θέση δυνατότητες για
Θα ακολουθήσουν την αλήθεια, ή τις προσταγές του "θείου" Βαρθολομαίου;
Η Ουκρανική Εκκλησία προς Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος
Προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη…
Σεβασμιώτατε!
Σας
χαιρετώ ευχόμενος ο Θεός να Σας ενδυναμώνει στην αρχιερατεία Σας. Διά
του παρόντος θα ήθελα να Σας γνωστοποιήσω τα πιό σημαντικά γεγονότα της
ζωής της καθ΄ἡμᾶς Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της τελευταίας
πενταετίας, όπως και τις συνθήκες, μέσα στις οποίες κινείται σήμερα και
ασκεί την διακονία της. Η Ουκρανική Ορθόδοξος Εκκλησία, της οποίας
ηγείται ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ.
Ονούφριος, αριθμεί σε όλη την επικράτειά μας 53 επαρχίες, 90 αρχιερείς,
12.500 ενορίες, 250 Ιερές Μονές, περίπου 5.000 μονάζοντας, εκατομμύρια
πιστούς.
Παράλληλα,
στην Ουκρανία δραστηριοποιούνται δύο σχισματικές ομάδες (οι ούτως
λεγόμενες Ουκρανική Ορθόδοξος Εκκλησία Πατριαρχείου Κιέβου και Ουκρανική
Αυτοκέφαλος Ορθόδοξος Εκκλησία), οι οποίες αριθμούν συνολικά περίπου 4.000 ενορίες. Από το 2014, δηλαδή μετά την αλλαγή της κυβερνήσεως στη
χώρα μας, με αποτέλεσμα την έναρξη του πολέμου στην Ανατολική Ουκρανία, η
καθ’ ἡμᾶς Εκκλησία δέχεται πίεση εκ μέρους της νέας εξουσίας και των
σχισματικών παραφυάδων. Τυπικό πρόσχημα για
Οι Άγιοι Πατέρες διδάσκουν απομάκρυνση, αλλά οι σύγχρονοι «άγιοι» -οι Μητροπολίτες- στέλνουν τους πιστούς στο στόμα του λύκου!
Πατριάρχης Βαρθολομαίος:
«Η Εκκλησία της Κων/λεως πάντοτε συμπορεύεται με τα αιτήματα των καιρών και έχει οράματα δια το μέλλον»
Καὶ ἀναφορὰ σὲ ἀνοησίες τῶν Γ.Ο.Χ.
«Π.Π.»: Νά, πῶς
προχωρᾶ ἡ μόλυνση καὶ διασπείρεται στὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας! Οἱ κατὰ τόπους
Ἐπίσκοποι ἀφήνουν ἀνενημέρωτο τὸ Λαὸ
τοῦ Θεοῦ ἢ καὶ τὸν κατευθύνουν νὰ ἐπισκέπτεται τὸ Οἰκουμενι(στι)κὸ Πατριαρχεῖο,
ὅπου φωλιάζει τὸ «κολοβὸ φίδι» τῆς Παν-αιρέσεως. Καὶ φεύγοντας κουβαλοῦν μαζί
τους τὰ «αὐγὰ τοῦ φιδιοῦ», ποὺ ἐπωάζονται στὴ συνέχεια, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ
γεννιοῦνται μέσα τους οἱ οἰκουμενιστικὲς κακόδοξες ἰδέες! Αὐτὸ εἶναι τὸ δῶρο-κληρονομία
ποὺ πῆραν ἀπὸ τὸν ἀρχηγὸ τῆς Παναιρέσεως. Δεῖτε στὴν παρακάτω ὁμιλία, μὲ πόση
ἑωσφορικὴ μαεστρία μεταδίδεται ἀπὸ τὸν πατριαρχικὸ λόγο ἡ σύγχυση, ἡ
συκοφαντία, τὸ ψεῦδος –δηλαδὴ ἡ διαστροφὴ τῆς ἀλήθειας– στὶς ψυχὲς τῶν πιστῶν.
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Η Εκκλησία της Κων/λεως πάντοτε
συμπορεύεται με τα αιτήματα των καιρών και έχει οράματα δια το μέλλον»
Απευθυνόμενος σε προσκυνητές από Ελλάδα και Κύπρο, αμέσως μετά την Θεία
Λειτουργία στο Φανάρι, ο Παναγιώτατος μίλησε, με αφορμή τη σημερινή επέτειο των
70 ετών από την ενθρόνιση του αειμνήστου Οικουμενικού Πατριάρχου Αθηναγόρα, για
το έργο και την πολυδιάστατη διακονία της Μητρός Εκκλησίας. [σ.σ.:
Ὁ κ. Βαρθολομαῖος, τὸν οἰκουμενιστὴ πατριάρχη Ἀθηναγόρα ποὺ παινευόταν ὅτι
χρημάτισε καὶ ραβίνος(!), εἶναι γνωστὸ ὅτι τὸν παρουσιάζει καὶ τὸν τιμᾶ περίπου
ὡς Ἅγιο!].
* * *
Στη διαχρονική προσφορά της Μητρός
Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως αναφέρθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης
Βαρθολομαίος, ο οποίος χοροστάτησε κατά τη Θεία Λειτουργία, που τελέστηκε,
σήμερα, Κυριακή, 27 Ιανουαρίου, στο Φανάρι, εορτή της μνήμης του Αγίου Ιωάννου
του Χρυσοστόμου, ενός από τους τρεις μεγάλους ιεράρχες και οικουμενικούς
διδασκάλους της Εκκλησίας, τα ιερά λείψανα του οποίου βρίσκονται
αποθησαυρισμένα στον πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό. Κατά την παράδοση, ο
Οικουμενικός Πατριάρχης χοροστάτησε από το
Παραθρόνιο, ενώ στον Πατριαρχικό Θρόνο είχε τοποθετηθεί η εικόνα του Ιερού
Χρυσοστόμου. [σ.σ.: Γιὰ φανταστεῖτε τὴν προσβολή! Τιμᾶ
τὸν Ὀρθόδοξο Ἅγιο καὶ ἀγωνιστῆ ὑπὲρ τῆς Ὀρθοδοξίας, καὶ συστήνεται ὡς …διάδοχός
του(!), ὁ Οἰκουμενιστὴς κ. Βαρθολομαῖος! Καὶ εἶναι μὲν διάδοχός του, ἀλλὰ στὸ
θρόνο κι ὄχι στὸν τρόπο, ἀφοῦ διαστρέφει καὶ προδίδει τὴν διδασκαλία καὶ τοὺς
ἀγῶνες τοῦ ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Χρυσοστόμου!].
Εκκλησιάστηκαν, οι Μητροπολίτες Μύρων
Χρυσόστομος, Καλλιουπόλεως και Μαδύτου Στέφανος, Κυδωνιών Αθηναγόρας, Ιωαννίνων
Μάξιμος, οι Επίσκοπο Ταρτού Ηλίας και Αβύδου Κυριλλος, Άρχοντες Οφφικιάλιοι,
πιστοί από την Πόλη και πλήθος προσκυνητών από το εξωτερικό.
Στην ομιλία του, ο Οικουμενικός
Πατριάρχης αναφέρθηκε στην προσωπικότητα και το ανεκτίμητο πνευματικό έργο του προκατόχου
του, Ιερού
Χρυσοστόμου, ο οποίος οδηγήθηκε στην εξορία, όπου άφησε την
τελευταία του πνοή, επειδή δεν δίστασε να στηλιτεύσει τα έργα και τις
παρανομίες της κοσμικής εξουσίας της εποχής του. «Πολλάκις οι πολιτικοί και μάλιστα σε περιοχές, σε χώρες, μη δημοκρατικές δεν
αρέσκονται και δεν αποδέχονται την κριτική. Και όταν ένας πνευματικός
ηγέτης, σαν τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, τολμήσει να ασκήσει κριτική, με
κατάχρηση της εξουσίας, από μέρους της πολιτικής ηγεσίας, φυλακίζεται ή εξορίζεται
ή και εξαφανίζεται. Έτσι και ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο μεγάλος αυτός
Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως και οικουμενικός διδάσκαλος, ευρέθη εις την
Αρμενία, εις τα Κόμανα». [σ.σ.: Γιὰ συλλογιστεῖτε!
Πόσο πωρωμένη συνείδηση μπορεῖ νὰ ἔχει ἕνας ἄνθρωπος, ὥστε νὰ τολμᾶ νὰ ὑμνεῖ
καὶ νὰ τιμᾶ ἕναν ἅγιο ποὺ διώχτηκε πολυτρόπως ἀπὸ τὶς ἐξουσίες, ἐπειδὴ
στηλίτευσε τὰ κακῶς κείμενα τῆς ἐποχῆς του, τὴν στιγμὴ ποὺ ὁ ἴδιος ὡς ἐξουσία κάνει
τὰ ἴδια ἢ παρόμοια μὲ ἐκεῖνα ποὺ ἔκαναν οἱ πολιτικοὶ καὶ θρησκευτικοὶ διῶκτες
τοῦ ἱ. Χρυσοστόμου! Τὴν στιγμὴ ποὺ συμπλέει μὲ τὴν ἄθεη Νεοταξικὴ ἐξουσία,
διαστρέφει τὴν ἀλήθεια τῆς Πίστεως καὶ συκοφαντεῖ ἢ διώκει ὅσους ἐλέγχουν τὶς
κακοδοξίες του καὶ τὶς παπικὲς περὶ Πρωτείου ἀντιευαγγελικὲς ἐπιδιώξεις του!].
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη σημερινή
επέτειο των 70 ετών από την ενθρόνιση του αειμνήστου Οικουμενικού Πατριάρχου
Αθηναγόρα,
Ερώτημα προς αντι-Οικουμενιστές: --Η θέση περί των "συγκοινωνούντων δοχείων" ισχύει για τους Οικουμενιστές ή όχι;
Ο
Οικουμενισμός στηρίζει κοινωνικά προγράμματα στο Βόλο
Το Μόναχο στηρίζει κοινωνικά προγράμματα στο Βόλο
Όπως είναι γνωστό, κάθε χρόνο τον Ιανουάριο λαμβάνει χώρα στο Μόναχο, σ΄ όλη τη Γερμανία, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου ευρύ φάσμα εκδηλώσεων σχετιζόμενων με την "Εβδομάδα προσευχής για την ενότητα των Χριστιανών".
Στην κεντρική ακολουθία της Εβδομάδας για την ενότητα συμμετέχουν όλες οι «εκκλησίες» του Μονάχου, Ρωμαιοκαθολική, Ευαγγελική, Ορθόδοξη, Κοπτική και όλες οι Αρχαίες Ανατολικές «Εκκλησίες».
Εφέτος η εκδήλωση είχε ως το θέμα τη ρήση του Δευτερονομίου (16,20) «Δικαίως το δίκαιον διώξη» και την εφαρμογή του στη σύγχρονη κοινωνία, ιδιαίτερα από τις «Εκκλησίες».
Έλαβαν μέρος ο Καρδινάλιος Μονάχου και πρόεδρος της Ρωμαιοκαθολικής Επισκοπικής Συνόδου της Γερμανίας, Σεβ. Reinhard Marx, ο ευαγγελικός Επίσκοπος Βαυαρίας και πρόεδρος του Συμβουλίου της Ευαγγελικής Εκκλησίας της Γερμανίας κ. Heinrich Bedford-Strohm,
Τα …εύκολα!
Ζητούν «παραίτηση», κάνουν χαρτοπόλεμο! Αλλά
την αγιοπατερική στάση της Αποτειχίσεως την …διαγράφουν! Η ευθύνη τους είναι
τεράστια!
«Χωρὶς τὸ Φανάρι
δὲν ὑπάρχει Ἐκκλησία»;
Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κατραμάδος
«Χωρὶς τὸ Φανάρι δὲν ὑπάρχει Ἐκκλησία»;
Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κατραμάδος
Ἦτο σκληρὸς
ὁ λόγος τοῦ Διευθυντοῦ Συντάξεως τοῦ «Ο.Τ.» «Νὰ παραιτηθῆ ὁ κ. Βαρθολομαῖος»;
Τὰ γεγονότα δικαιώνουν τὸν λόγον αὐτόν. Δὲν εἶναι μόνον ἡ διαίρεσις τῆς
Ὀρθοδοξίας ποὺ βαρύνει τὸν Πατριάρχην, καθὼς σχίσμα κατὰ τοὺς Ἱ. Κανόνας εἶναι
ἡ δημιουργία παραλλήλου Ἱεραρχίας ἐντὸς ἤδη ὑπαρχούσης κανονικῆς Ἐκκλησίας,
ἀλλὰ και ἡ βλασφημία του κατὰ τῆς Ἁγίας Τριάδος καὶ τῆς Ἐκκλησίας.
Δὲν θὰ
ἀναφερθοῦμε εἰς ὅσα καταγγέλλει ἡ ἐκκρεμοῦσα ἤδη ἀπὸ διετίας «Κανονικὴ Μήνυσι»
κατὰ τοῦ Πατριάρχου, ἡ ὁποία ἔχει ὑποβληθῆ πρὸς τὴν Ἱ. Σύνοδον ἀπὸ τὸν
Καθηγούμενον τῆς Ἱ. Μ. Λογγοβάρδας Πάρου, ἀλλὰ εἰς νέον ἀποκαλυπτικὸν
τεκμήριον. Ὁ Πατριάρχης ὑπεράνω τῶν Ἱ. Κανόνων!
Τὸ
τελευταῖον διάστημα θεολόγοι καὶ θεολογοῦντες ἔχουν ἐπιδοθῆ εἰς ἀγῶνα
ὑπερυψώσεως τοῦ Πατριάρχου. Ἕνα ἀπὸ τὰ κείμενα ποὺ δημοσιεύεται καὶ
ἀναδημοσιεύεται ἀνήκει εἰς τὸν κ. Ἰωάννην Ἐλ. Σιδηρᾶν, ὁ ὁποῖος: «…περὶ τοῦ «τί
ἐστὶ Πατριάρχης;», ἡ ἀπάντηση δίδεται θεοπνεύστως… στὸ Νομικὸν Βιβλίον «Ἐπαναγωγὴ»
Βασιλείου Μακεδόνος καὶ Λέοντος Σοφοῦ, ὅπου ἀναγιγνώσκουμε: «Τί ἐστὶν Πατριάρχης; Ὁ Πατριάρχης ἐστὶν
εἰκὼν ζῶσα Χριστοῦ καὶ ἔμψυχος…».
Ἀντιλαμβάνεται κανεὶς ὅτι, ἐπειδὴ οἱ Φαναριῶται δὲν εὑρίσκουν κείμενα
Ἁγίων Πατέρων καὶ Οἰκουμενικῶν Συνόδων, διὰ νὰ στηρίξουν τὰς αὐθαιρεσίας τοῦ
Πατριάρχου ἐπικαλοῦνται αὐτοκράτορα, τὸ ἔργον τοῦ ὁποίου χαρακτηρίζουν
«θεόπνευστον», ὅπως δηλαδὴ ἡ Ἁγία Γραφή! Αὐτὰ δὲν ἔχουν
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)