Κυριακή 7 Απριλίου 2019

Ψαλμωδίες Μεγάλης Τεσσαρακοστής - Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας

Απάντηση στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου

Γράφει ο Δρ. Αναστάσιος Βαβούσκος στην Romfea.gr
Δικηγόρος
Διδάκτωρ του Εκκλησιαστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής ΑΠΘ


("Π.Π.":  Τὸ ἄρθρο αὐτὸ ἀποτελεῖ ἀπάντηση στὸ ἄρθρο τοῦ μητροπ. Ναυπάκτου: ''Η χορήγηση του Αυτοκεφάλου στην Εκκλησία κατ' ακρίβειαν και κατ' οικονομίαν''  (ἐδῶ).   
Διάβασα με προσοχή την απάντηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου στο άρθρο μου και χαίρομαι, διότι μου δίδεται η ευκαιρία μέσα στα πλαίσια αυτού του διαλόγου, να βάλω κάποια πράγματα στη θέση τους.

Καταρχήν, θέλω να επισημάνω, ότι δεν υφίσταται αυτοκέφαλο κατ’ ακρίβειαν και αυτοκέφαλο κατ’ οικονομίαν. Μάλιστα, ο σεβαστός Καθηγητής Σ. Τρωϊάνος, τον οποίο επικαλείται στην απάντησή του ο Σεβασμιώτατος, στην σελίδα 134 της παλαιότερης έκδοσης του Εγχειριδίου Εκκλησιαστικού Δικαίου, απορρίπτοντας την περίπτωση αυτή επισημαίνει: «Εἶναι πολύ ἀμφίβολο, ἄν στό

Παρακολουθούμε από την πολυθρόνα μας την καταστροφή αυτής της χώρας των Ηρώων και Αγίων! --Τουλάχιστον ας γονατίσουμε!

Σε κίνδυνο η Ελλάδα



Σχετική εικόνα
Χάνουμε την Ελλάδα μέσα από τα χέρια μας. Η εθνική κυριαρχία δεν έχει δοθεί μόνο στην τρόικα, στους γραφειοκράτες της Ε.Ε. και στους Γερμανούς δανειστές, αλλά και στους ισλαμιστές εποίκους που λειτουργούν σαν κράτος εν κράτει.
Στη Συρία ο εμφύλιος πόλεμος τελείωσε, το Πακιστάν δεν βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση ούτε το Μπανγκλαντές ούτε η Αλγερία και ένα σωρό άλλες χώρες από τις οποίες έρχονται τα καραβάνια των λαθρομεταναστών. Παρά ταύτα, οι φορείς της πολιτικής και «πνευματικής» εξουσίας (μεταξύ αυτών, κόμματα και ΜΜΕ) μιλούν ψευδώς και δολίως για «πρόσφυγες» ποντάροντας στο συναίσθημα των Ελλήνων και στη διαχείριση της έντεχνα προκληθείσας (στη μάζα) ενοχής.

Αδύνατον να χορηγείται το αυτοκέφαλο σε ομάδα σχισματικών

 Η Ορθόδοξος Εκκλησία της Πολωνίας σχετικά με το «Ουκρανικό»:

Αδύνατον να χορηγείται το αυτοκέφαλο σε ομάδα σχισματικών



Ορθόδοξος Εκκλησία της Πολωνίας: Στην Ουκρανία αδύνατον είναι να χορηγείται το αυτοκέφαλο σε ομάδα σχισματικών
Η Ιερά Σύνοδος Ιεραρχίας της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Πολωνίας προέβη σε Δήλωση σχετικά με το «Ουκρανικό», η οποία αναρτήθηκε στις 2 Απριλίου στην επίσημη ιστοσελίδα της.
«Η Ιερά Σύνοδος Ιεραρχίας της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Πολωνίας, αφού μελέτησε τα Γράμματα σχετικά με το αυτοκέφαλο στην Ουκρανία, τα οποία έχουν ληφθεί από τις Εκκλησίες: Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, Ρωσίας, Σερβίας, Ρουμανίας, Αλβανίας, Κύπρου, Βουλγαρίας, Τσεχίας, Ουκρανίας, το Συμβούλιο των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και ομάδες πιστών της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Πολωνίας», δήλωσε ότι η Εκκλησία της Πολωνίας επιβεβαιώνει τη θέση της σχετικά με την κατάσταση στην Ουκρανία, η οποία η θέση διατυπώθηκε στα ψηφίσματα της 9ης Μαΐου 2018 και της 15ης Νοεμβρίου 2018.

Στοχοποιούν θρησκεία και πατρίδα με τον νέο Ποινικό Κώδικα


: Παρά τις έντονες αντιδράσεις που έχουν προκληθεί η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να προχωρήσει με την μεταρρύθμιση των Ποινικών Κωδίκων ().


Η δημόσια διαβούλευση στην οποία έχουν τεθεί και τα δύο νομοθετήματα βρίσκεται σε εξέλιξη και λήγει στις 14 Απριλίου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του , οι νέοι Κώδικες αναμένεται να ψηφιστούν αμέσως μετά το Πάσχα, ενώ η κατάθεση τους στη Βουλή αναμένεται πριν από την Μεγάλη Εβδομάδα.

Ε Π Α Ν Α Λ Η Ψ Η


Χωρίς φόβο και πάθος

–«Ναυπάκτου Ιερόθεος»

Ἀπὸ "Φαίη"

Εν δυνάμει ακέφαλες, εάν δεν υπακούουν στον «Οικουμενικό», ανακήρυξε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος Βλάχος τις 8 Εκκλησίες που έλαβαν την Αυτοκεφαλία τους από το «Οικουμενικό» Πατριαρχείο. Αυτές είναι: Σερβίας, Ρουμανίας, Βουλ­γαρίας, Γεωργίας, Ἑλλάδος, Πολωνίας, Ἀλβανίας, Τσεχίας καί Σλοβακίας. Και αν αναρωτιόμαστε τι σόι Αυτοκεφαλία είναι αυτή που πρέπει να συμφωνεί με αυθαιρεσίες, ο κ. Ιερόθεος μας εξηγεί ότι οι Εκκλησίες αυτές έχουν την Αυτοκεφαλία τους «τῷ καλῷ τῆς οἰκονομίας χρήσασθαι τρόπῳ». Αυτό για τον κ. Ιερόθεο σημαίνει «όπως είναι καλό και χρήσιμο» για το «Οικουμενικό» Πατριαρχείο. Δόξα τω Θεώ που η «Πρωτόθρονη Ἐκκλησία» με τις «ἰδιαίτερες προνομίες καί ἁρμοδιότητες» καταδέχτηκε έως τώρα να μας επιτρέπει να υπάρχουμε, αλλά για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε θα πρέπει να λέμε σε όλα «ναι». Κακώς λοιπόν βιάστηκαν κάποιες από τις παραπάνω Εκκλησίες να πάρουν θέση στο Ουκρανικό ζήτημα, έπρεπε να περιμένουν την συμβουλή του κ. Ιερόθεου διότι τώρα κινδυνεύουν να μείνουν ακέφαλες!

Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, Η κλίμαξ του παραδείσου και η σκάλα της κολάσεως!





ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ Δ´ ΚΥΡΙΑΚΗΝ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (1965)


Κυριακή τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος! Γιατί ἡ Ἐκκλησία τοποθετεῖ αὐτόν τόν Ἅγιο στό μέσον τῆς νηστείας,
ὡσάν τήν πιό ἅγια εἰκόνα, ὥστε νά ἀτενίζουν ὅλοι σέ Αὐτόν;


    Ποιός εἶναι αὐτός; Εἶναι ὁ ἄνθρωπος πού ἐβίωσε καί ἔγραψε τήν Κλίμακα τοῦ Παραδείσου, πού ἐβίωσε τήν ἀνάβασι τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τήν κόλασι μέχρι τόν Οὐρανό, μέχρι τόν Παράδεισο. Αὐτός ἐβίωσε τήν κλίμακα ἀπό τήν γῆ μέχρι τόν Οὐρανό, τήν κλίμακα πού ἐκτείνεται ἀπό τόν πυθμένα τῆς κολάσεως τοῦ ἀνθρώπου μέχρι τήν κορυφή τοῦ παραδείσου.

Τό πνεύμα τό άλαλον καί τό κωφόν καί η νέα γενεά


Ομιλία μακαριστού γέροντος Αθ. Μυτιληναίου σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Δ΄ Νηστειών

(ἐκφωνήθηκε στίς 28/3/1993)

Τό πνεῦμα τό ἄλαλον καί τό κωφόν καί ἡ νέα γενεά

    Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας άγει την τετάρτην Κυριακήν των Νηστειών. Σε αυτήν την Κυριακή προβάλλει το πρόσωπον του αγίου Ιωάννου της Κλίμακος, συγγραφέως του βιβλίου «Κλίμαξ», για να μας θυμίσει ότι σκαλί- σκαλί πρέπει να ανεβαίνουμε την κλίμακα των αρετών. Αλήθεια, μια Σαρακοστή γίνεται κλίμακα ανοδικής πορείας; Τίθεται το ερώτημα. Ή μένουμε μόνο σε μια τυπική νηστεία, που πολλές φορές μας καλλιεργεί μια κρυφή υπερηφάνεια; Μάλιστα είναι μια ευκαιρία, μια που έγινε λόγος αν δεν έχουμε γνωρίσει αυτό το θαυμάσιον βιβλίον της «Κλίμακος» μέχρι τώρα, ευκαιρία να το γνωρίσουμε, να το προσεγγίσουμε. Είναι θαυμάσιο βιβλίο.
Ακόμη η Εκκλησία μας προβάλλει και την ευαγγελική περικοπή που αναφέρεται στη θεραπεία ενός δαιμονιζόμενου νέου, που έγινε ευθύς μετά την κάθοδο του Κυρίου μας από το όρος Θαβώρ, μετά τη Μεταμόρφωση. Και εκείνος ο ταλαίπωρος πατέρας αυτού του δαιμονιζόμενου παιδιού, λέγει στον Κύριον: «διδάσκαλε, ἤνεγκα τὸν υἱόν μου πρός σε (:έφερα τον υιόν μου σε σένα), ἔχοντα πνεῦμα ἄλαλον. καὶ ὅπου ἂν αὐτὸν καταλάβῃ, ῥήσσει αὐτόν (:τον ρίχνει κάτω), καὶ ἀφρίζει καὶ τρίζει τοὺς ὀδόντας αὐτοῦ, καὶξηραίνεται (:γίνεται αναίσθητος)». Πρόκειται για μια φρικτή περιγραφή δαιμονιζόμενου ανθρώπου και μάλιστα νέου ανθρώπου.