Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2018

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

 Κατήχησις προς τους Φωτιζομένους περί Ενανθρωπήσεως

 (Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων)


Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον Κεφ. Α΄ 1 – 25.

Ομιλία του Αγίου Κυρίλλου, Αρχιεπισκόπου Ιεροσολύμων:
«Κατήχησις προς τους Φωτιζομένους, περί Ενανθρωπήσεως»

«Ιωσήφ, υιός Δαβίδ, μη φοβηθείς παραλαβείν Μαριάμ την γυναίκα σου. Το γαρ εν αυτή γεννηθέν εκ Πνεύματος εστίν αγίου. Τέξεται δε υιόν και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησούν. Αυτός γαρ σώσει τον λαόν αυτού από την αμαρτίαν αυτών. Τούτο δε όλον γέγονεν ίνα πληρωθεί το ρηθέν υπό του Κυρίου δια του προφήτου λέγοντος. Ιδού η παρθένος εν γαστρί έξει και τέξεται υιόν, και καλέσουσι το όνομα αυτού Εμμανουήλ, ο εστί μεθερμηνευόμενον «μεθ’ ημών ο Θεός»».
Αγνείας σύντροφοι και σωφροσύνης μαθηταί, ας ανυμνήσωμε με αγνισμένα χείλη τον Θεόν που εγεννήθη από την Πάναγνον Παρθένον. Εμείς που έχουμε καταξιωθή να μεταλάβωμε την σάρκα του νοητού προβάτου, ελάτε να μεταλάβωμε την κεφαλήν και τους πόδες. Ως κεφαλήν να εννοήσωμε την Θεότητα και ως πόδες να εκλάβωμε την ανθρωπότητα. Οι ακροαταί των αγίων Ευαγγελίων, ας πεισθούμε στον θεολόγον Ιωάννην, ο οποίος, αφού είπε «Εν αρχή ην ο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον Θεόν και Θεός ην ο Λόγος», προσέθεσε. «Και ο Λόγος σαρξ εγένετο». Πράγματι, δεν είναι ευσεβές ούτε να τον προσκυνούμε ως απλόν άνθρωπο, ούτε να

Υπεγράφη το διάταγμα για την αλλαγή της ονομασίας της κανονικής Ουκρανικής Εκκλησίας

    Διάταγμα για την υποχρεωτική αλλαγή της ονομασίας της κανονικής Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου της Μόσχας (UOC-MP) υπέγραψε ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Πέτρο Ποροσένκο.
Πλέον, η UOC-MP είναι υποχρεωμένη να αλλάξει ονομασία εντός τεσσάρων μηνών. Η κανονική Ουκρανική Εκκλησία βέβαια, έχει προσφύγει εναντίον της απόφασης του Κιέβου, αντιδρώντας

«Θα συλληφθούν στα δίχτυα του Αντιχρίστου εκείνοι που δεν αγαπούν την αλήθεια»

Αποτέλεσμα εικόνας για εσχατα χρονια αντιχριστος

~ …Θὰ συλληφθοῦν στὰ δίχτυα τῆς ἀπάτης αὐτοὶ ποὺ δὲν ἔχουν διάθεσι, ποὺ δὲν ἀγαποῦν τὴν ἀλήθεια, ποὺ τοὺς ἀρέσει νὰ ζοῦνε στὸ ψέμα.
Οἱ ἄνθρωποι ποὺ ἀγαποῦν τὴν ἀλήθεια εἶνε πολὺ λίγοι. Δὲν βλέπετε κάθε βράδυ τί γίνεται μὲ τὰ ῥαδιόφωνα καὶ τὰ ἄλλα μέσα ἐνημερώσεως; Αὐτὸς ὁ κόσμος εἶνε ἀνόητος, εἶνε τρελλοκομεῖο. Ὁ ἱστορικὸς τοῦ μέλλοντος ―ἐὰν σωθῇ τίποτε μὲ τὴν ἀπάτη ποὺ κυκλοφορεῖ― θὰ τὸ γράψῃ. Οἱ περισσότεροι ἀπ᾿ αὐτοὺς ποὺ ἔχουν ῥαδιοφωνικοὺς σταθμούς εἶνε μεγάλοι ἀπατεῶνες. Ἁπλώνουν κάθε

Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια, μια δραστήρια και γενναία γυναίκα

 († 22 Δεκεμβρίου)



Αποτέλεσμα εικόνας για αγια αναστασια φαρμακολυτρια

Η αγία και γενναιότατη μάρτυς Αναστασία ζούσε στη Ρώμη κατά την εποχή του αυτοκράτορα Διοκλητιανού (284-305 μ.Χ.). Ήταν θυγατέρα ενός ειδωλολάτρη, ονόματι Πραιτεξτάτου.

   Η μητέρα της όμως, ονόματι Φαύστα, ήταν χριστιανή, και, έτσι, η Αγία διδάχτηκε από αυτήν την πίστη στο Χριστό. Και όχι μόνο αυτό· η μητέρα της, επιπλέον, την παρέδωσε στο Χρυσόγονο, άνδρα θεόπνευστο και ευσεβή, και εκπαιδεύτηκε από αυτόν στα ιερά γράμματα.
Η Αναστασία παντρεύτηκε έναν ειδωλολάτρη, ονόματι Πούπλιο. Όμως η Αγία δεν ένιωθε αγάπη συζυγική προς αυτόν, για το λόγο ότι αυτός δεν πίστευε στο Χριστό. Έτσι λοιπόν δεν καταδεχόταν να έχει σαρκική συνάφεια μαζί του προφασιζόμενη συνεχώς ότι ήταν άρρωστη. Χωρίς δε να την παίρνει εκείνος είδηση, η Αγία

Το Βατικανό δεν θα θυσιάσει τις σχέσεις με τη Μόσχα εξαιτίας της νέας ουκρανικής Εκκλησίας


Του Μανώλη Κείου

     Βιάστηκαν οι καλοθελητές και τα παπαγαλάκια να πουν πως το Βατικανό αναγνωρίζει την νέα ουκρανική εκκλησία, επειδή ανακοίνωσε στην επίσημη ιστοσελίδα του τα αποτελέσματα της εκλογής του περασμένου Σαββάτου.
Το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ έβαλε αμέσως τα πράγματα στην θέση τους και επιβεβαιώθηκε όταν δυο μέρες μετά το Βατικανό διέψευσε τα περι αναγνώρισης
Το έχουμε γράψει και σε προηγούμενο άρθρο πως τρίβουν τα χέρια τους στο Βατικανό με την σφαγή στην Ορθοδοξία  και δεν πρόκειται να λάβουν θέση υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας προτεραιότητα για το Βατικανό παραμένει η διατήρηση καλών σχέσεων με τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία , η οποία δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση μετά τη δημιουργία της νέας εκκλησιαστικής δομής στην Ουκρανία. Η γνώμη αυτή μάλιστα εκφράστηκε την Τρίτη από μια υψηλού επιπέδου πηγή μεταξύ των διπλωματών του Βατικανού.

«Το Βατικανό γνωρίζει πολύ καλά ότι η επικοινωνία με τη μη κανονική ουκρανική Εκκλησία θα θέσει σε κίνδυνο τις σχέσεις με την ROC. Το Βατικανό θα πρέπει να καθοδηγείται από τις προτεραιότητες του οποίου είναι η διατήρηση καλών σχέσεων με το Πατριαρχείο Μόσχας.»  είπε η διπλωματική πηγή, υπενθυμίζοντας ότι ο Πάπας Φραγκίσκος έχει τονίσει πάντα την “αδελφοσύνη” Καθολικών και Ορθοδόξων.
Ο εν λόγω διπλωμάτης επιβεβαίωσε ότι ο Πάπας έλαβε μια έκκληση του Πατριάρχη Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλου προς τους αρχηγούς των εκκλησιών του κόσμου, τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ και του ΟΑΣΕ, καθώς και ηγέτες διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών σχετικά με την μη αναγνώριση της νέας Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Όπως επεσήμανε ο διπλωμάτης, μια γραπτή απάντηση μπορεί να ακολουθήσει την επιστολή του πατριάρχη. «Υπάρχει μια μορφή αλληλογραφίας, συχνά είναι εμπιστευτική», είπε χαρακτηριστικά.
Πηγή

Η μετάδοση του θείου λόγου

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΑ ΚΑΡΟΥΛΙΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΑ ΚΑΡΟΥΛΙΑ
(Το παρόν αφήγημα είναι αληθές ,έτσι όπως ακριβώς  μας το διηγήθη ο μακαριστός Γέροντας Θεόκλητος Διονυσιάτης)

ΓΕΡΟΝΤΑ, μπορεῖτε νά μᾶς πεῖτε μία ὠφέλιμη ἱστορία ἀπ’ απ’ ἐκεῖ, στὰ φρικτὰ Καρούλια, μὲ τοὺς ξυπόλυτους ἀσκητές;
-Ωωω σε τι χαριτωμένες μνήμες με γυρνάτε πάλι!
Ήμουν νέος Μοναχός τότε, κατὰ τὸ ἔτος 1938, όπου μου ἦρθε ὁ καλὸς λογισμὸς νὰ ἐπισκεφθῶ προσκυνητὴς τὰ φρικτὰ Καρούλια, νὰ κάμω καὶ ἐγὼ ἀσκητικὰ Χριστούγεννα μαζὶ μὲ τοὺς ἀετόψυχους Καλόγηρους τούτου τοῦ ἀπαράκλητου τόπου.
Τὴν εὐλογία μου τὴν ἔδωκε ἀμέσως δίχως δισταγμὸ ὁ Γέροντάς μου, ὁ Ὀσιότατος π. Γαβριήλ, ὁ καὶ Ἡγούμενος χρηματίσας τῆς τοῦ Διονυσίου Μονῆς,με την προϋπόθεση να μαζέψουμε πρώτα τις ελιές και μετά να έχω το ελεύθερο  για τούτο μου τον πόθο. Μοῦ παρέδωσε εἰσέτι καὶ λίγους ὀβολοὺς διὰ τὸ ταξίδιό μου μὲ  τὸ μοτόρι  καὶ λίγες φανέλες γιὰ νὰ ἔχω νὰ ἀλλάξω, μὲ εὐλόγησε καὶ εὐχόμενος μὲ ἔστειλε σὲ τοῦτο τὸ κατανυκτικὸ προσκύνημα.
Ἔβαλα μετάνοια στὸν Γέροντά μου λοιπόν, φορτώθηκα τὸν ντορβά μου, κι’ ἔλαβα  τὸ ραβδὶ μὲ προορισμὸ τὰ κατανυκτικὰ Καρούλια προκειμένου νὰ λάβω μέρος στὴν ἀγρυπνία τῶν Χριστουγέννων.
 Από τὴν παραμονὴ ήδη τὸ πρωΐ ὁ οὐρανὸς ἤτανε μαῦρος σὰν μολύβι, κ᾿ ἔπιασε να ρίχνει νερόχιονο βελονιαστό.  
Καταφθάνοντας ἀργὰ τὸ ἀπόγευμα, μὲ μία τερπνὴ ἀναμονή, στὰ βραχώδη Καρούλια, ὁ ἥλιος, ὅσο μποροῦσε νὰ ξελευθερωθεῖ ἀπ’ ὰ πηχτὰ σύννεφα, κόντευε νὰ κρυφθεῖ πίσω ἀπὸ τὸν μελανὸ θαλάσσιο ὁρίζοντα . Τότε ἄρχισαν νὰ συναθροίζονται  γοργόφτεροι

Πρόγραμμα Ακολουθιών Δωδεκαημέρου (Σταγιάτες Βόλου)

Προσοχή αλλαγή του ακόλουθου προγράμματος

αντί της αγρυπνίας (Θ. Λειτουργία και Αγιασμός) την Παρασκευή 4/1/2018 στις Σταγιάτες

θα πραγματοποιηθεί πρωινή Θ. Λειτουργία και Αγιασμός το Σάββατο 5/1/2018 στον Άγιο Γεράσιμο στη Λάρισα.

Το υπόλοιπο πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί κανονικά.


«Εξευτελίζεται η Εκκλησία μας»

Ουκρανία: Πλήθος κόσμου στις διαμαρτυρίες

–«Εξευτελίζεται η Εκκλησία μας» λένε Ιερείς


ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ: Πάνω από χίλιοι πιστοί της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας διαμαρτυρήθηκαν σήμερα Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018 έξω από το Ουκρανικό Κοινοβούλιο για την αλλαγή του ονόματος.

Την απόφαση που υποστήριξε σε μεγάλο βαθμό ο Πέτρο Ποροσένκο αποδοκιμάζουν πλήθος Ιερέων και πιστών.
Ένας Ιερέας που συμμετείχε σήμερα στη διαμαρτυρία, ο π. Βαντίμ, δήλωσε πως "Η Εκκλησία μας δέχεται επιθέσεις και προσπαθούν να την εξευτελίσουν.
Η μόνη μας ενοχή είναι ότι προσευχόμαστε για όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία και μνημονεύουμε τον Πατριάρχη Μόσχας", συμπλήρωσε.

Σκέψεις για έγκυρα-άκυρα μυστήρια (Ζ΄ μέρος)

Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Ἔγκυρα καὶ ἄκυρα μυστήρια
 Ὁ μολυσμός
 Ἡ Ἀποτείχιση τῶν πιστῶν
 * Ἡ Οἰκονομία 
Ζ΄ μέρος


Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΑΓΑΠΗΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΜΗΝΑ ΕΝΔΗΜΟΥΣΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΝΘΙΜΟ

Ἐκκλησία πάντα οἰκονομεῖ, ἀλλὰ ἡ οἰκονομία της δὲν γίνεται πρὸς βλάβην τῆς Πίστεως· ἡ οἰκονομία δὲν παραδίδει τὸ ποίμνιο βορὰ στοὺς αἱρετικούς,  οὔτε διὰ τῆς οἰκονομίας ἐπιτρέπεται ἀμαχητὶ στοὺς αἱρετικοὺς νὰ ἐπεκτείνουν τὴν αἵρεση, νὰ ἀλλοιώσουν τὴν Πίστη καὶ νὰ τὴν ἐπιβάλλουν χωρὶς ἀντίσταση.
Ἔχει ἀναφερθεῖ πολλάκις τὸ παράδειγμα τοῦ αἱρετικοῦ Νεστορίου. Ὁ ἅγιος Κύριλλος καὶ ὁ Ρώμης Κελεστίνος, ἀφοῦ διαπιστώθηκε ἡ κακοδοξία του, τοῦ ἔδωσαν διορία δέκα (10) ἡμερῶν! (ὄχι 20 καὶ περισσότερο χρόνων, ὅπως σήμερα)  μετανοήσει καὶ νὰ ἀποπτύσσει τὴν αἵρεση. Παραδείγματα, ὡς τοῦ Νεστορίου, ὑπάρχουν κι ἄλλα στὴν ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία.
Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ εἶναι ἐκεῖνο τοῦ μὴ καταδικασμένου μονοφυσίτη, μὰ κανονικοῦ πατριάρχη Κων/πόλεως Ἀνθίμου, ὅπως ἀκριβῶς συμβαίνει μὲ τὸν μὴ καταδικασμένο ἀλλὰ οἰκουμενιστὴ πατριάρχη Βαρθολομαῖο. Σημειωτέον ὅτι ὁ πατριάρχης Ἄνθιμος ἦταν φιλομονοφυσίτης, ὀπαδὸς καταδικασμένης –ἀπὸ τὴν Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο– αἱρέσεως καὶ σύμφωνα μὲ τὶς ἀντιπαραδοσιακὲς ἀπόψεις τινῶν, δὲν θὰ χρειαζόταν νὰ καθαιρεθεῖ ἀπὸ ἄλλη Σύνοδο, ὡς ὀπαδὸς κεκριμένης αἱρέσεως! Ἀλλὰ ἡ Ἐκκλησία ἔχει ἀκολουθήσει ἄλλη ὁδό, ποὺ δὲν συμφωνεῖ μὲ τὶς ζηλωτικὲς καὶ μετα-πατερικὲς αὐτὲς τοποθετήσεις. Ὁ Ἄνθιμος ἀνῆλθε στὸν θρόνο μὲ τὴν συμπαράσταση τῆς αὐτοκράτειρας Θεοδώρας (συζύγου τοῦ Ἰουστινιανοῦ).
Ἄμεση ἦταν ἡ ἀντίδραση τῶν μοναχῶν τῆς Κων/πόλεως· καὶ γιατὶ ἡ μετάθεσή του στὴν Κων/πολη δὲν ἦταν Κανονική (ἦταν ἀντίθετη μὲ τοὺς ἱεροὺς Κανόνες), καὶ διότι ὁ ἴδιος ἦταν κακόδοξος. Ὁ Ἄνθιμος ἀγνόησε τὶς ἀντιδράσεις τῶν μοναχῶν καὶ δὲν ἀπαντοῦσε στὶς ἐρωτήσεις τους, ὡς πρὸς τὸ ἂν ἀποδέχεται π.χ. τὴν Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο. Αὐτοὶ τὸν κατήγγειλαν στὸν Πάπα Ρώμης Ἀγαπητό.
 Ἀντίθετα μὲ ὅσα πράττουν οἱ σημερινοὶ «ὀρθόδοξοι» καὶ «εὐσεβεῖς» ἐπίσκοποι, ὁ τότε ὀρθόδοξος Πάπας Ἀγαπητός, ὅταν βρέθηκε στὴν Κωνσταντινούπολη, ὄχι μόνο ἀρνήθηκε νὰ συλλειτουργήσει μετὰ τοῦ Ἀνθίμου, μιᾶς καὶ ὁ