Μᾶς ἐστάλη ἀπὸ Δ.Π.
Επιτρέπεται ο αγώνας ενάντια στην Παναίρεση του Οικουμενισμού να μπλεχτεί στα γεωπολιτικά παιχνίδια που παίζονται στην Ουκρανία;
Η
μη Μνημόνευση του Κυρίλλου στην Ουκρανία από επισκόπους του Μητροπολίτη
Ονούφριου γίνεται για πολιτικούς και όχι δογματικούς λόγους
«Το όνομα του Πρώτου δηλ. του
Μητροπολίτου Ονουφρίου θα μνημονεύεται στις λειτουργίες μετά το όνομα, του
Πατριάρχου Μόσχας Κυρίλλου. Αυτό είναι φυσικά κατανοητό. Αλλά ξέρετε, σήμερα υπάρχουν Ναοί στην Ουκρανία που
ανήκουν στο Πατριαρχείο Μόσχας αλλά δεν μνημονεύουν τον Πατριάρχη Κύριλλο παρά
μόνο το όνομα του Μητροπολίτη Ονουφρίου. Αυτό συμβαίνει “για λόγους
εκκλησιαστικής ειρήνης”. Δεν αποτελεί για κανέναν μυστικό, ότι με την έναρξη
του πολέμου στην ανατολική Ουκρανία ο λαός ζήτησε από τους ιεράρχες του να μην
μνημονεύουν τον Πατριάρχη Μόσχας.
“Να μνημονεύετε τον Ονούφριο
αλλά όχι τον Πατριάρχη” με παρακάλεσε μία φορά ένα μέλος της ενορίας μου, τον
ρώτησα “γιατί;”. “Γιατί είδα ότι με
την έναρξη του πολέμου μέλη της ενορίας εγκαταλείπουν τον ναό μόλις ακούσουν το
όνομα του Πατριάρχη Μόσχας. Για να μην χάσετε ανθρώπους σαν και μένα θα σας
παρακαλούσα να μνημονεύετε μόνο τον Μητροπολίτη Κιέβου“ (2 Δεκεμβρίου
2017, Alexander Drabinko, Μητροπολίτης
Perejaslaw-Chmelnizkij
και Winschnjowoje της Ουκρανικής Εκκλησίας που
υπάγεται στην Μόσχα, ουκρανικά Oleksandr Drabynko).
Πουθενά λοιπόν δεν αναφέρεται
ως λόγος διακοπής μνημόνευσης η αιρετική πρακτική του Κυρίλλου, παρά μόνο
εθνικοί λόγοι.
Πως
είναι λοιπόν τόσο σίγουροι οι δικοί μας κληρικοί που πάνε στην Ουκρανίας, ότι
όλα έχουν αντιαιρετικό χαρακτήρα;
Γιατί
πάνε και ανακατεύονται σε καταστάσεις που ακόμα και για τους ουκρανούς
επισκόπους είναι δύσκολο να κατανοηθούν και ερμηνευτούν;
Δ.Π.