Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017

Απάντηση στον π. Σάββα Λαυριώτη


Του Ι. Ρίζου


   
    Γράφει ο π. Σάββας για «αἱρετικές φαντασίες τοῦ κ. Ρίζου και …δαιμονική ἐπίθεση».
Απάντηση
    Όποιος τολμά (έστω και με λάθος τρόπο) να ασκήσει κριτική, λοιπόν, είναι για σας αιρετικός και δαιμονισμένος! Κάθε ένας που αγωνίζεται,  αν σας αμφισβητεί είναι αιρετικός;

     Καλοσύνη σας.  Όμως, γιατί δεν παραθέτετε παράλληλα με τα βαριά σας  λόγια, τα δικά μου αιρετικά λόγια; Να τα δώ κι εγώ και να τα διαγράψω. Αντίθετα βγάζετε εμένα αιρετικό, στηριζόμενος σε κείμενα άλλου που -όπως γράφω παρακάτω- δεν τα έχω πεί, δεν τα αποδέχομαι, αλλ’ έχω γράψει σε βιβλίο μου τα ακριβώς αντίθετα. Το συμπέρασμά σας αυτό, λοιπόν, είναι φανταστικό και αστήρικτο και δείχνει ότι το υπόλοιπο κείμενό σας γράφεται χωρίς την απαιτούμενη νηφαλιότητα και αντικειμενικότητα.

Γράφετε:
«1) Γράφει ὁ κ. Ρίζος ὅτι: «ὑπάρχει μιά παρασκηνιακή καί κρυφή διεργασία πού ἐνεργεῖται ἀπό μερίδα τῶν νεοαποτειχιζόμενων ἁγιορειτῶν Μοναχῶν (ὄχι πάνω ἀπό δέκα τόν ἀριθμό) κι ἑνός ἀρχιμανδρίτη ἐκτός Ὄρους, πού προετοιμάζει τό ἔδαφος ὥστε ὁ ὅποιος νεοαποτειχιζόμενος λαός νά μεταφερθεῖ ἐν μία νυκτί στίς τάξεις τοῦ παλαιοῦ ἡμερολογίου».
Δηλώνω ὅτι εἶναι συκοφαντία. Οὐδέποτε εἶπα τέτοιο πράγμα, ἀλλά ἀκριβῶς τό ἀντίθετο καί ζητῶ ἀπό τόν κ. Σημάτη καί κ. Ρίζο νά προβοῦν σέ δημόσια συγγνώμη γιά τόν σκανδαλισμό τῶν πιστῶν καί τήν σύγχυση πού προκάλεσαν
Απάντηση
Πάτερ Σάββα, δεν είπα ότι δηλώσατε απερίφραστα την επιστροφή των αποτειχιζομένων στο παλαιό.
Μίλησα για διεργασία, για ενδείξεις.
Και συγκεκριμμένα, αναφέρομαι στον στενό σας συνεργάτη και Νο 2 της ομάδας σας, π. Χαρίτωνα ο οποίος:

1.   Έχει δηλώσει σε αξιόπιστο αγιορείτη διωκώμενο-αποτειχισμένο Μοναχό που μου το εκμυστηρεύτηκε ότι «οι Γ.Ο.Χ. έχουν Μυστήρια».
2.   Πρίν λίγες μέρες φιλοξενήθηκε επι τρείς τουλάχιστον ημέρες σε «σκληρό» Ζηλωτικό κελί του Αγίου Βασιλείου στο Άγιο Όρος, όπου εκεί προφανώς συμπροσευχήθηκε ή και συλλειτούργησε με αυτούς που δεν έχουν καμμία κοινωνία με εμάς τους νεοημερολογίτες.
3.   Προσπάθησε να αποτρέψει μια Αποτείχιση υπο τον κύριο Νάσιο, με την αιτιολογία του να γίνει αυτή σε συντονισμό με την επιστροφή στο παλαιό ημερολόγιο. Σε διάλογο στην Καρδίτσα, μάλιστα δήλωσε ότι αν  η αποτείχιση δεν γίνει με επιστροφή στο παλαιό, είναι άχρηστη.
4.   Αναφέρομαι επίσης στην προτροπή του πνευματικού σας, γέροντα  Ευστρατίου, (στο Μετόχι της Βαρυμπόμπης) που σε ερώτηση των εκεί πιστών στο αρχονταρίκι, απάντησε ότι όσοι δεν θέλουν να πάνε στις οικουμενιστικές εκκλησίες των ενοριών τους, ας πάνε σε παλαιοημερολογίτικη εκκλησία.
5.   Αναφέρομαι και σε δική σας απάντηση στο αρχονταρίκι της Βαρυμπόμπης ότι οι Γ.Ο.Χ. έχουν μυστήρια.
6.   Αναφέρομαι στον στενό σας συνεργάτη π. Επιφάνιο Καψαλιώτη που θεωρεί οι οι Γ.Ο.Χ. έχουν μυστήρια, αφού από αυτούς έλκει και το Μοναχικό του Σχήμα.
7.   Αναφέρομαι στην ομιλία σας στο Αίγιο στις 11/6/2017,  όπου ενώ προσκλήθηκαν και Γ.Ο.Χ. «ξεχάσατε» να προσκαλέσετε τον κ. Σημάτη που ζεί στο Αίγιο (αν και δεν ξεχνάτε να τον διαβάλετε τηλεφωνικώς σε τρίτους).
8.   Αναφέρομαι στις συνεχείς εκκλήσεις μου στους συνεργάτες σας, να καταδείξουν δημοσίως τα «λάθη» του επίμαχου βιβλίου μου για το παλαιοημερολογίτικο σχίσμα, προς όφελος των αναγνωστών και, ενώ αυτές απορρίπτονταν ασυζητητί, οι  καλές σας σχέσεις με τον χώρο του παλαιού διευρύνονταν. Και πώς να μη συμβαίνει αυτό, όταν οι μισοί από τους 10 συνεργάτες σας προέρχονται από ήπιες (ίσως) Ζηλωτικές μερίδες του Αγίου Όρους; Και η ανησυχία μου για αυτό αποτελεί «συκοφαντία», και «αίρεση»;
9.   H παγιωμένη διαβολή εναντίον μου, από μέλη της σε σας προσκείμενης ομάδας αγιορειτών και λαϊκών για  την κυκλοφορία του βιβλίου μου για το ημερολογιακό σχίσμα, δεν θα έπρεπε να με προβληματίσει;

Τα παραπάνω σημαίνουν δύο πράγματα. Είτε α) η αγαπολογική σας ή κάποια άλλη ελαφρότητα και επιπολαιότητα δεν σας εμποδίζει να συμπορευτείτε με ένα Σχίσμα, είτε β) υπάρχει μια αδήλωτη μέν, απόφαση δε για συμβιβασμό χωρίς σοβαρό, δημόσιο, τεκμηριωμένο και επιστημονικό διάλογο ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Είχα λοιπόν δύο επιλογές α) να κάνω ότι δεν είδα και δεν άκουσα τίποτα και β) να σηκώσω το χαλί, (έστω κι αν με αυτό εξέθετα τον εαυτό μου στις «ευγενικές» κριτικές διαθέσεις ενίων πνευματικών σας τέκνων).  Μου είπαν μερικοί ότι θα έπρεπε να έλθω σε επικοινωνία μαζί σας. Τι νόημα όμως θα είχε αυτή όταν εδώ και μήνες προτρέπετε κοντινά μου άτομα να «ξεκοπούν» από μένα;
    Η πρώτη μου προσπάθεια να προκύψει συζήτηση των θεμάτων και επίτευξη σχετικής ομοφωνίας έγινε τον Οκτώβριου του 2016 στην οργάνωση της «Σύναξης της Λάρισας», την οποία εσείς αμέσως μετά υπονομεύσατε σιωπηρά.
    Η δεύτερη μου προσπάθεια έγινε τον Σεπτέμβριο του 2017 (σὲ συνεννόηση και ευλογία της Ι. Μ. Μηλοχωρίου), προσκαλώντας  σε διάλογο μεταξύ των αποτειχισμένων Πατέρων (άνευ της παρουσίας λαϊκών) για την επίτευξη ομοφωνίας, με φιλοξενούντα τον Γέροντα Μάξιμο και π. Ιγνάτιο της Ι. Μονής Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου. Κι αυτή την πρόσκληση την απορρίψατε γιατί θεωρήσατε απαράδεκτο το ότι  δεν είχαν προσκληθεί στενοί σας συνεργάτες προερχόμενοι από τον παλαιοημερολογίτικο ζηλωτισμό.

  Αυτές ήταν για μένα σοβαρές ενδείξεις που μου προκάλεσαν ανησυχίες. Για σας όμως ήταν «ψέματα», και «συκοφαντίες» και διαβολική επιρροή!
   Και αναρωτιέστε υποκριτικά και δημόσια «Ποιος είναι πραγματικά ο ρόλος του Ρίζου»;

Γράφετε:
   «2) Δυστυχῶς ὁ κ. Ρίζος μᾶς ἐπισυνάπτει τήν κατηγορία πώς: «Ἔτσι θά πρέπει, οἱ παραπάνω ἁγιορεῖτες (κι ὁ λαός πού θά τούς ἀκολουθήσει) νά ξαναβαπτιστοῦν, ἤ νά ἀναμυρωθοῦν καί οἱ ἱερωμένοι τους νά ξαναχειροτονηθοῦν(;) Ἄν λοιπόν ἐπιδιώκουν νά φέρουν τόν λαό στό “παλαιό”, ἄς κάνουν πρῶτα οἱ ἴδιοι δημοσίως τά «ἀναγκαῖα» καί μετά ἄς ποῦν καί στόν λαό ὅτι πρέπει νά “ξαναπάρουν” τά Μυστήρια τοῦ βαπτίσματος καί Χρίσματος»!!
Ποῦ τά βρῆκε αὐτά ὁ ταλαίπωρος; Ποιός δαίμονας τοῦ τά ἐνέβαλλε εἰς τό μυαλό του; Εἶπα ποτέ τέτοια πράγματα; Ἄς μᾶς δείξει ποῦ τά ἔχω πεῖ, ἀλλιῶς νά ζητήσει συγγνώμη γιά τόν σκανδαλισμό πού προκαλεῖ καί τήν ζημία πού προξενεῖ στόν ἀγῶνα κατά τῆς αἱρέσεως.»
Απάντηση
Ώστε, λοιπόν, αυτά καταλάβατε, πάτερ; Και διαστρέφοντας το γράμμα και το πνεύμα αυτών που λέω, μιλάτε για «αἱρετικές φαντασίες» και «δαίμονες»; Να σας τα εξηγήσω λοιπόν καλύτερα.
Είπα ότι ΑΝ σκοπεύετε να υλοποιήσετε ένα τέτοιο σχέδιο ΤΟΤΕ θα πρέπει να ξαναβαπτιστείτε… κ.λ.π. κ.λ.π.  Μίλησα για τις επιπτώσεις μιας πιθανής προσχώρησης στο παλαιό για σας και τον λαό. Ελπίζω τώρα (έστω κι αν με καθυβρίσατε στηριζόμενος σε πράγματα που δεν είπα) να το καταλάβατε.

Γράφετε:
   «Δυστυχῶς, ὁ κ. Ρίζος ἔχει πέσει στήν πλάνη τοῦ παπισμοῦ, διότι κηρύττει τήν θεωρία τῆς αὐτόματης ἀπώλειας χάριτος, δηλαδή κάποιος χάνει τήν χάρη τῶν μυστηρίων, χωρίς ἡ Σύνοδος νά τόν καθαιρέσει»… «Ἡ ἡμιμάθεια εἶναι χειροτέρα τῆς ἀμαθείας καί ὁ κ. Ρίζος φαίνεται ὅτι πάσχει ἀπό αὐτήν».
Απάντηση
    Μήπως πάτερ όταν διαβάζατε το άρθρο μου διαβάζατε συγχρόνως και κάτι άλλο;
  Αναφέρω έστω και το παραμικρό για ακυρότητα Μυστηρίων; Ας ξαναδιαβάσουν όλοι όσοι σχολίασαν επαινετικά το άρθρο σας, στηριζόμενοι κυρίως σ’ αυτήν σας την παρανόηση το επίμαχο σημείο. Στο οποίο μάλιστα ξοδεύετε το 80% της απαντήσεως σας! κι ας βγάλουν περισσότερα νηφάλια συμπεράσματα. Το γεγονός μάλιστα ότι συμπλέκετε σε μια προσωπική επιστολή άτομα που δεν έχουν να κάνουν με την πρωτοβουλία μου αυτή, φανερώνει δόλο ότι εγώ τάχα έχω συγκροτήσει κάποια υποτιθέμενη ομάδα. Και μάλιστα αντιαγιορείτικη. Δηλώνω κατηγορηματικά ότι αυτή η κατηγορία, η οποία επεκτείνεται και σε άλλους πιστούς είναι εντελώς ανυπόστατη. Ποτέ μου δεν προσπάθησα να διασπάσω τον αγώνα της αποτειχίσεως, αντίθετα με ό,τι κάνω θέλω να προφυλάξω την ενότητα στην αλήθεια.
    Στο Β΄ Μέρος λοιπόν του βιβλίου μου, «Ληστές της Θείας διδασκαλίας» σελ. 113, γράφω:
   «Βεβαίως… «πρὶν τῆς καθαιρέσεώς του, κανεὶς δὲν ἔχει καθαιρεθεῖ» λέει ο Μ. Φώτιος.[1] Τήν γκυρότητα τν Μυστηρίων τν μή καθηρημένων κληρικν βεβαιώνει καί Ζ΄ Οκουμενική μέσῳ  το προέδρου της γίου Ταρασίου.[2] κ.λ.π».
    Τι  λοιπόν, δεν αποτελεί αυτό λασπολογία και σπίλωση της υπολήψεώς μου, πάτερ;  

Γράφετε:
    «ΟΣΟΙ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΠΩΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΛΕΕΙ».

Απάντηση
Εγώ πάτερ, δεν εξέφρασα ανησυχίες για το τι λέτε μπροστά στην κάμερα, αλλά για εκείνα που γίνονται πίσω από αυτήν.
Και κλείνετε συμπερασματικά: «Ὅμως, φαίνεται πώς τώρα πλέον εἶναι καί τοῦ κ. Ρίζου καί τοῦ πατρός Μακαρίου καί κάθε ἄλλου, πού ἀποφαίνεται πότε χάνεται ἡ χάρις καί πότε ἐπανέρχεται!!!».
Απάντηση.
       Εντάξει πάτερ, καταπληκτικό το πόρισμα σας!
    Μετά από αυτές τις διευκρινήσεις, να υποθέσω ότι η αίρεση μου είναι ότι τόλμησα να δημοσιοποιήσω τις επιφυλάξεις και τις αντιρρήσεις μου;
   Εάν η αίρεσή μου είναι ότι τόλμησα να εκφράσω δημοσίως για το καλό του αγώνα τις ανησυχίες μου, με έντονο ίσως αλλ’ όχι αδικαιολόγητο τρόπο, τότε ας μείνει αυτή η κατηγορία του αιρετικού, ως στίγμα του αγώνα αυτού.

    Ως προς τα άλλα θέματα που θίγετε στην απάντησή σας και χρήζουν διευκρινήσεων, δεν θα ασχοληθώ προς το παρόν, όχι μόνο για να μην προκαλέσω νέα άδικα σχόλια, αλλά κυρίως γιατί πληροφορήθηκα ότι επί τέλους αποφασίσατε οι Πατέρες, πολύ σύντομα να συζητήσετε και να ξεκαθαρίσετε αυτά τα θέματα, ώστε κι εμείς που παρακολουθούμε αυτή την ασυνεννοησία των αποτειχισμένων, να μάθουμε τί πιστεύετε, πού διαφωνείτε, πού συμφωνείτε, ποιός ακολουθεί πιστά την διαχρονική διδασκαλία της Εκκλησίας μας, και ποιός την διαστρέφει. Ώστε, επί τέλους, αυτός ο αγώνας να προχωρήσει με ενότητα και προσήλωση στην αλήθεια. Τα σχόλια των πιστών που διάβασα δείχνουν ότι αυτή συνάντηση είναι απολύτως αναγκαία.




[1] P.G. 104, 1224.
[2] Μansi 12, 1042  καὶ 1047.

17 σχόλια:

  1. Ανώνυμος9/10/17, 9:41 μ.μ.

    Αδερφέ Ιωάννη Ρίζο σε ευχαριστούμε για την έγκαιρη προειδοποίηση και να είσαι σίγουρος ότι είμαστε σε εγρήγορση.Μας υποσχέθηκαν αποτείχιση χωρίς ημερολόγια και περιμένουμε να δούμε ποιοί θα κρατήσουν την υπόσχέσή τους.

    Όσοι έπαιξαν με την μετάνοιά μας και μαγειρεύουν πίσω από την πλάτη μας αλλαγή στο ημερολόγιο,δεν θα χαρούν καθόλου με το αποτέλεσμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος9/10/17, 9:46 μ.μ.

    Κρατάμε τις εξηγήσεις που έδωσε ο κ. Ρίζος και μένουμε σ αυτά που έγραψε σαν επίλογο. Αναμένουμε τι θα αποφανθούν οι πατέρες εν συνόλω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος9/10/17, 9:52 μ.μ.

    Γέροντα Σάββα,σχετικά με την "ορθόδοξη σύνοδο" που ετοιμάζετε,το ξέρετε ότι ούτε οικουμενική,ούτε πανορθόδοξη θα είναι,αλλά τοπική.

    ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΛΑΘΟΣ που κάνατε στο Ωραιόκαστρο,να περιφρονήσετε τους υπάρχοντες αποτειχισμένους κληρικούς στην Ελλάδα,και να καλέσετε μόνον όσους σας αρέσει εσάς!

    Γιατί αν ξανακάνετε το ίδιο λάθος,αυτήν την "ορθόδοξη σύνοδο" μόνον κάτι λίγοι δικοί σας θα την σεβαστούνε.Όχι εμείς!ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ!

    Εκτός και αν σας άρεσε το στυλ της συνόδου στο Κολυμπάρι,όπου κάποιοι λίγοι αποφασίζουν για όλους τους υπόλοιπους,χωρίς να τους καλέσουνε,και χωρίς να τους ρωτήσουνε ή να τους σεβαστούνε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος10/10/17, 5:57 π.μ.

      Ποιος μιλησε για συνοδο; τρελαθηκατρ; για συναξη εναντιον του οικουμενισμου ειπαν οι ανθρωποι!!! Συνελθετε

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος9/10/17, 10:12 μ.μ.

    Κάτι είπε ο γέροντας Σάββας για ομιλία στην οποία θα συζητηθούν και θα ξεκαθαριστούν αυτά τα θέματα.

    Θα συμμετέχουν εκπρόσωποι και από τους διαφωνούντες μαζί σας γέροντα Σάββα? Ή θα τα "ξεκαθαρίσετε" εσείς και οι ομόφρονές σας,χωρίς τους διαφωνούντες?Κανονίστε να υποτιμήσετε την νοημοσύνη μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος10/10/17, 12:25 π.μ.

    Κύριε Ρίζο, ομολογώ ότι το ύφος της πρώτης σας επιστολής δεν μου άρεσε ακόμα κι αν είχατε δίκιο. Όταν όμως είδα το ύφος των ανακηρυγμένων πνευματικών και την σημερινή απαράδεκτη επιστολή του αρχιμ. Πασίου τότε πρέπει να ομολογήσω ότι κι εγώ έτσι θα απαντούσα τότε και τώρα. Προσέξτε όμως μην γίνετε αυτό που κατηγορείτε.
    Πάντως το τέλος της επιστολής σας δείχνει ότι εσείς μπορείτε αυτό που δεν μπορούν αυτοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος10/10/17, 12:47 π.μ.

    Κύριε Ρίζο,
    Σχετικά με αυτό που αναφέρετε ότι “«Βεβαίως… «πρὶν τῆς καθαιρέσεώς του, κανεὶς δὲν ἔχει καθαιρεθεῖ» λέει ο Μ. Φώτιος.[1]Τήν ἐγκυρότητα τῶν Μυστηρίων τῶν μή καθηρημένων κληρικῶν βεβαιώνει καί ἡ Ζ΄ Οἰκουμενική μέσῳ τοῦ προέδρου της ἁγίου Ταρασίου” έχω να προσθέσω ότι ο Άγιος Νικόδημος, (αντίθετα με ότι λέτε εσείς) στό Ιερό Πηδάλιο, επεξηγώντας την απόφαση αυτή της Z' Οικουμενικής Συνόδου, αναφέρει:
    "Σημείωσε όμως ότι οι εικονομάχοι ούτοι και πάντες οι άλλοι αιρετικοί, των οποίων τα χειροτονίας εδέχθη ποτέ η Εκκλησία, κατ' ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ και ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΣΙΝ και όχι κατά ΑΚΡΙΒΕΙΑΝ, ούτοι , λέγω, ήσαν ορθώς και κατά τον τύπον της Ορθοδόξου Εκκλησίας βεβαπτισμένοι.
    Δι' ό και η Εκκλησία, καθώς εδέχθη το βάπτισμα αυτών, ούτως ακολούθως εδέχθη και τας αυτών χειροτονίας... ".
    (582 σελίδα)
    Και η Οικουμενικη δε Ζ΄ συνοδος, ει και εδέχθη τας χειροτονιας των αιρετικών Εικονομάχων (ουχί όμως των πρωταρχων της αιρέσεως, και των εμπαθως εγκειμενων και μη γνησίως και αληθώς μετανοουντων, ως ειπεν ο θείος Ταρασιος· αλλά των ακολουθησαντων τοίς πρωταρχαις, και ΑΛΗΘΩΣ ΚΑΙ ΓΝΗΣΙΩΣ ΜΕΤΑΝΟΟΥΝΤΩΝ...) και τους παρ' αυτών χειροτονηθεντας, πάλιν δεν ανεχειροτονησεν ορθοδοξησαντας καθώς φαίνεται εν τη α. πραξει αυτής, αλλά τουτο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΣ εποίησε δια το πολύ πλήθος όπου τότε επεπολαζε των εικονομάχων. Καθώς και η Οικουμενικη Β'. τινών αιρετικών δι' οικονομία εδέχθη το βαπτισμα, ως προειπομεν. Όθεν ως μη ορον την τοιαυτην ΚΑΙΡΙΚΗΝ και ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ ποιησαμενη, ουκ εναντιουται εις τον παρόντα Αποστολικο Κανόνα.
    Σελ 91

    "Το ότι οι Εικονομάχοι προ του 787 ήταν ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ , καθίσταται φανερό και από την αίτησί τους κατά την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο να ενωθούν «τη καθολική Εκκλησία», καθώς και από τους λόγους των Πατέρων π.χ. περί αποδοχής «των νυνί προσελθόντων τη καθολική Εκκλησία»".
    (Αρχ. Βασιλείου Παπαδάκη).



    Η Εκκλησία είναι το θεανθρώπινον Σώμα του Κυρίου και ο Ίδιος ο Χριστός είναι Κεφαλή. Οι πιστοί δεν είμαστε ενωμένοι μέσω της χειροτονίας αλλά μεσω της ορθής και σωτήριας ομολογίας της Πίστεως.

    “Η οικοδόμηση-θεμελίωση της Εκκλησίας γίνεται στην ομολογία της ορθής πίστεως που εξασφαλίζει την ενότητα.«Ο γαρ την Εκκλησίαν επί τη ομολογία αυτού (του Πέτρου) οικοδομήσας και ούτω τειχίσας αυτήν, ως μυρίους κινδύνους και θανάτους αυτής μη περιγενέσθαι, ο των ουρανών αυτώ τας κλεις δεδωκώς και τοσαύτης εξουσίας ποιήσας κύριον...» (Εις Ματθ., Ομιλ. ΠΒ' 3: PG 58,741).
    Δεν είναι ο Πέτρος ο θεμέλιος επί του οποίου στηρίζεται και οικοδομείται η Εκκλησία, θεμέλιος ειναι η ορθή πίστη και αποδοχή της, η ομολογία. Δεν γίνεται δηλαδή ο Πέτρος θεμέλιος ένεκα της ομολογίας του, αλλά θεμέλιος είναι η ίδια η ομολογία. (Στ. Παπαδόπουλος,Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, τ. 2, εκδ. Αποστολικής Διακονίας, Αθήναι 1999) “

    Το κριτήριο της ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ για μας τους Ορθοδόξους είναι το ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΔΟΓΜΑ, ενώ για τους ετερόδοξους είναι η αποστολική διαδοχή. Σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση δεν αρκεί να ανάγουμε την χειροτονία στους Αποστόλους,αλλα να έχουμε ορθόδοξο δόγμα".
    (π. Ιωάννης Ρωμανίδης).

    Ιωάννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΜΑΡΤΥΡΙΑ10/10/17, 12:55 π.μ.

    Δεν γνωρίζω κανέναν, ούτε υποστηρίζω κανέναν από τους πρωταγωνιστές της αντιπαράθεσης, την δημοσιότητα της οποία και δεν κατανοώ , αλλά επειδή έτυχε να είμαι παρών.....μαρτυρώ το εξής :

    ΄΄3. Προσπάθησε να αποτρέψει μια Αποτείχιση υπο τον κύριο Νάσιο, με την αιτιολογία του να γίνει αυτή σε συντονισμό με την επιστροφή στο παλαιό ημερολόγιο.Σε διάλογο στην Καρδίτσα, μάλιστα δήλωσε ότι αν η αποτείχιση δεν γίνει με επιστροφή στο παλαιό, είναι άχρηστη. ΄΄

    Ως αυτόπτης μάρτυρας σας διαβεβαιώ ότι αυτό ειναι απολύτως ψευδές και παντελώς αναληθές.
    Πιθανότατα κάποιος σας παραπλάνησε.
    Κάποιος που ή είναι κακεντρεχής ή ακατήχητος (αγνοεί και μπερδεύει νοήματα εντός των λογισμών του)
    Σε κάθε περίπτωση ,αγαπητέ κ.Ρίζο αν έχετε βγάλει τα συμπεράσματά σας απο τέτοιου είδους και ποιότητας , πληροφορίες
    ...ξανασκεφτείτε το....
    ....επηρεάζεστε και επηρεάζετε ασύνετα και λανθασμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος10/10/17, 4:40 π.μ.

    Γέροντα Σάββα παρακαλώ διορθωθείτε έγκαιρα.Κρατήστε απόσταση από ΚΡΥΠΤΟΓΟΧΙΤΕΣ,από Επιφάνιους,Χαρίτωνες,και λοιπούς.

    Το χρέος σας είναι ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΤΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ!

    Και ΌΧΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΑΖΕΤΕ ΛΙΘΟ ΠΡΟΣΚΟΜΑΤΟΣ μπροστά τους με τα ημερολόγια!

    Θα δώσετε λόγο ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΨΥΧΗ που απομακρύνθηκε από τον δρόμο της αποτείχισης,επειδή σκανδαλίσθηκε ακούγοντας για παλιό ημερολόγιο.

    ΠΡΟΣΕΞΤΕ! Με αγάπη.Και με πόνο ψυχής για την μετάνοια των συνανθρώπων μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος10/10/17, 7:32 π.μ.

    Ας επικρατήσει νηφαλιότητα κι ας μη μιλάμε εν βρασμώ. Δεν αρκεί η αποτειχιση πρέπει να τηρούμε και τις εντολές. Δίνουμε όλοι μας κληρικοί και λαϊκοί την χειριστη εντύπωση. Ας ελπίσουμε στο Θεό ότι κάτι καλό θα βγει από αυτή την αναταραχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πατερες βγειτε και καταγγειλετε τους ως εγκαθετους του εχθρου για να μην κανουν περισοτερη ζημια.Που βρηκαν θεμα οι ελληναραδες να ερισουν εν μεσω πολεμου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σε κάθε αγώνα, γίνονται λάθη.
    Όποιος εργάζεται και προσπαθεί (και αναφέρομαι σε όλες τις πλευρές) κάνει αναπόφευκτα ανθρώπινα λάθη.

    Συχνά επίσης συμβαίνουν παρεξηγήσεις. Άλλα λέει κάποιος, αλλιώς τα ερμηνεύει ο άλλος.

    Τέλος στον συγκεκριμένο αγώνα, κάθε πατέρας/λαϊκός προέρχεται από άλλη γεωγραφική περιοχή, έχει άλλες εμπειρίες, οπότε έχει διαφορετικές -σε κάποιο βαθμό- προσδοκίες.

    Όταν υπάρχει και η απόσταση, που δυσκολεύει την προσωπική επικοινωνία,
    και φυσικά όταν δεν υπάρχει αρχηγός στον αγώνα (απόλυτα λογικό αφού διαφορετικές αυτόνομες ομάδες ή πρόσωπα επέλεξαν τον ίδιο σωστό δρόμο, της διακοπής μνημόνευσης), λογικό είναι σε κάποιο βαθμό ο καθένας να χαράσσει την πορεία του και να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες -για το καλό του αγώνα όπως το αντιλαμβάνεται ο ίδιος.

    Απόλυτα αναμενόμενα όσα έγιναν -από την ανθρώπινη μεριά- χωρίς να καταλογίζουμε την ευθύνη σε κανέναν.

    Η ανάδειξη κάποιων προβλημάτων-θεμάτων, αποτέλεσε αφορμή για να βρεθούν και πάλι οι πατέρες και να ξεκαθαρίσουν την γραμμή του αγώνα και τους τρόπους δράσης. Εξ άλλου πέρασε ένας χρόνος, λογικό είναι να προκύπτουν θέματα. ένας χρόνος που ένας ολόκληρος σημαντικός αγώνας προχώρησε και άνθισε με τη βοήθεια του Θεού ΧΩΡΙΣ αρχηγό! Αυτό κι αν είναι επιτυχία και απροσδόκητο.

    Δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται να δίνουμε περισσότερη έκταση στις παρεξηγήσεις ή στις διαφορετικές προοπτικές σε κάποια θέματα. Με την βοήθεια του Θεού, με την καλή διάθεση όλων όσων εργάζονται νυχθημερόν για την εκκλησία μας και τη δύσκολη συγκυρία που βρίσκεται και με τις προσευχές όλων μας, όλα θα διευθετηθούν. θα βρεθεί λύση και θα υπάρξει απόλυτη σύμπνοια.

    Όλοι αναγνωρίζουμε τον εχθρό: την αίρεση του Οικουμενισμού. Την αίρεση πολεμάμε και όχι τον αδερφό και συναγωνιστή μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος10/10/17, 9:49 π.μ.

      Έχουμε αρχηγό, τον Ιησού Χριστό κι οδηγός μας είναι τα κείμενα των Αγίων Πατέρων (όπως μας συμβούλευσε κι ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς) κι όχι η προσωπική άποψη του καθενός όσο "πατερική" κι αν προσπαθεί να την παρουσιάσει, κι ας φορά ράσο κι ας φαίνεται αξιοσέβαστος. Όποιος τρώει αμασητα χωρίς προσωπική μελέτη και προσευχή ότι του σερβίρουν κι είναι μόνο "μπράβο γέροντα σε ακολουθούμε".... χαθήκαμε! Όλη η Πατρολογία υπάρχει στο ιντερνέτ, βιβλία υπάρχουν, η Αγία Γραφή υπάρχει και μεταφρασμένη παντού. Ποιά είναι η δικαιολογία μας;

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος10/10/17, 3:26 μ.μ.

      Σωστό!
      Να ισχύει και για μας όμως που τα λέμε,γιατί αγαπητέ πέρα από το φαινόμενο της γεροντολατρίας ρασοφόρων υπάρχει και το φαινόμενο γεροντολατρίας στο πρόσωπο λαϊκών

      Διαγραφή
  12. Μπορείτε να σταματήσετε την γκρίνια και το αλληλοφαγομα? Γράφει ο ένας για τον άλλο.ενω πρέπει να βάλλεται όλοι προς μια κατεύθυνση (οικουμενισμο).θεματα μεταξύ αποτειχισμενων δεν υπάρχουν.ενα είναι το θέμα.μενουμε εκεί που είμαστε. Γιατί προβληματίζεται και εμάς.ο κανόνας λέει μακριά από αιρετικούς.και εκεί που λειτουργούν.δεν υπάρχει οικονομία πάνω σε αυτό κατα την γνώμη μου.δεν μπορείς να πατάς σε δύο βάρκες.η με τον Χριστό.η με τον διάβολο.και δεν μου καίγεται καρφί για τα ημερολογια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μπορείτε να σταματήσετε την γκρίνια και το αλληλοφαγομα? Γράφει ο ένας για τον άλλο.ενω πρέπει να βάλλεται όλοι προς μια κατεύθυνση (οικουμενισμο).θεματα μεταξύ αποτειχισμενων δεν υπάρχουν.ενα είναι το θέμα.μενουμε εκεί που είμαστε. Γιατί προβληματίζεται και εμάς.ο κανόνας λέει μακριά από αιρετικούς.και εκεί που λειτουργούν.δεν υπάρχει οικονομία πάνω σε αυτό κατα την γνώμη μου.δεν μπορείς να πατάς σε δύο βάρκες.η με τον Χριστό.η με τον διάβολο.και δεν μου καίγεται καρφί για τα ημερολογια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος10/10/17, 2:32 μ.μ.

    Μπράβο παιδαγωγε συμφωνώ μαζί σου. Αυτή είναι η σωστή αντιμετώπιση του αγώνα. Εάν δεν σπάσουν αυγά ομελέτα δεν γίνεται έλεγε ένας ευλαβής ιερέας. Τώρα θα δούμε τι πρόκειται να γίνει στη σύναξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.