Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019

«ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ»



(Απάντηση σε «Ανωνύμους»)

Του Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ


Αναμφίβολα, το βιβλίο του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου «ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ», αποτελεί την βάση όλων των σύγχρονων πνευματικών που δεν αντιμετωπίζουν την παναίρεση του οικουμενισμού με καθαρά Πατερικά κριτήρια. Προβάλλεται, το βιβλίο αυτό, ως η λογική του ορθώς (εκκλησιαστικώς) διανοείσθαι. Πάρα πολλοί το εκλαμβάνουν ως… ιερά γραφή και παρακαταθήκη.
Μας κατηγορούν–συκοφαντούν, ότι βάλλουμε εναντίον του προσώπου–ανθρώπου Επιφανίου. Απορρίπτουμε μια προσωποκεντρική επίθεση εναντίον του π. Επιφανίου, διότι είναι αμαρτία. Εστιάζουμε την όποια αναφορά μας στην
εκκλησιολογία που αναδύεται από την «Δυνητική Ερμηνεία» του, στα όρια (πάντα) της αξιολογικής ελευθερίας του Ορθοδόξου πιστού, χωρίς εμπαθή πολεμική γλώσσα και διάθεση.
Έχουμε το θεόσδοτο δικαίωμα να αντιπαρατεθούμε αναλυτικά και αδέκαστα με τις θέσεις που διατυπώνονται στο βιβλίο του. Οι θέσεις του π. Επιφανίου είναι γραμμένες με εξαιρετική πυκνότητα εννοιών και πληθώρα «λογικών» επιχειρημάτων, χωρίς πρωτογενείς πατερικές πηγές, γι’ αυτό και πολλά σκέλη της επιχειρηματολογίας του εκπίπτουν.
Οι ερμηνείες του π. Επιφανίου σε παραπέμπουν σε θέσεις, από τις οποίες επωφελούνται οι σημερινοί επίσκοποι και οικονομιστές.
Η θεολογική αυτοργάνωση του Γραφείου Αιρέσεων της Ι. Μητροπόλεως Πειραιώς και του π. Θεοδώρου Ζήση, οδηγεί στην κατοχύρωση της «Δυνητικής Ερμηνείας» του 15ου Κανόνα. Κάποιος δε «Ανώνυμος» μας παραπέμπει σ’ αυτές τις δυο πτέρυγες του λεγόμενου αντι-οικουμενισμού…
Υπερπηδώντας την βαθμίδα των συκοφαντιών ορισμένων «Ανωνύμων», που προβάλλονται ως αξίωση κυριαρχίας, υπογραμμίζω την ιστορικά σημαντική περίπτωση: Αδυνατούν(;) να διαστείλουν το πρόσωπο π. Επιφάνειος από την «Δυνητική» ερμηνεία του. Αδυνατούν να θεμελιώσουν «ορθότητα» της ερμηνείας αυτής και καταφεύγουν σε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς–συκοφαντίες.
Επιτέλους, ας σταματήσουν (ως δικαιολογία) την προσφυγή στην αρετή του π. Επιφανίου και ας αρθρώσουν Πατερικό εκκλησιαστικό λόγο. Φθάνει πια!
«Άπαντες οι της Εκκλησίας διδάσκαλοι, πάσαι αι Σύνοδοι, πάσαι αι θείαι Γραφαί, φεύγειν τους ετερόφρονας παραινούσι και της αυτών κοινωνίας διίστασθαι» (Αγ. Μάρκος ο Ευγενικός P.G. 160, 105C).
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος16/2/19, 1:51 π.μ.

    Ερωτήσεις.

    Α. Για το σχίσμα που δημιουργήθηκε από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο και όσοι τον μνημονεύουνε,με το Πατριαρχείο Ρωσίας,ισχύει η Δυνητική Ερμηνεία ;;;

    Β. Τι επιπτώσεις έχει για την σωτηρία της ψυχής των ιερωμένων αυτών ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος16/2/19, 7:54 π.μ.

    Αγαπητοί όταν κάποιοι βολεύονται σε μια θεωρία προσώπου γιατί κάνουν αγώνα αναιμακτο και εκ του ασφαλους τοτε δεν είναι δυνατόν να εστερνισθουν όχι τα χιλιάδες πατερικα κι αγιογραφικα χωρια που εχετε επικαλεσθεί αλλά ούτε ένα όπως το παραπάνω, ώστε να κάνουν ορθή αποτειχιση. Μη έχοντας επιχειρήματα παρά μόνο αυτή τη δυνητική ερμηνεία του μακαριστού πατρός εμμένουν στη λάθος τακτική τους, συκοφαντούν, υβρίζουν κ.ο.κ. Αν ζούσε σήμερα ο εν λόγω πατήρ τι λέτε θα συμφωνούσε με τη στάση τους,η με το ήθος που τον διέκρινε θα αναθεωρούμε την ολέθρια αυτή θέση του; Σήμερα λέω μετά από 50 χρόνια σχεδόν από την κοίμηση του, που δεν έμεινε τίποτε όρθιο μέσα στην Εκκλησία; Αμφιβάλλω αν θα συναινούσε στην αχρι καιρού τοποθέτηση του, γιατί τότε θα αποδεικνύονταν ένας πραγματικός Εφιάλτης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος16/2/19, 9:27 π.μ.

    Ο 15ος κανόνας για όσους Μητροπολίτες μνημονεύουνε τον σχισματικο αιρεσιαρχη Πατριάρχη Βαρθολομαίο,ισχυει η Δυνητική Ερμηνεία; ή καθαιρείται από το αξιωμα της ιερωσύνης του ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε μια εμπαθέστατη και αρρωστημένης νοοτροπίας αδελφή, που μας στέλνει συνεχώς υβριστικά σχόλια τέτοια, που θα δίσταζε να στείλει κι ένας καραγωγέας του Πειραιά, χωρίς μάλιστα να κάνουμε κανένα σχόλιο για το πρόσωπό του, να του θυμίσουμε ότι υπάρχει και Θεός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.