Κοινοποίησις:
1. Ἱερὰν Μητρόπολιν Δημητριάδος καὶ Ἁλμυροῦ.
2. Ἱεράς Μητροπόλεις Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
3. Ἱεράν Κοινότητα Ἁγίου Ὄρους.
4. Καθηγουμένους τῶν 20 Ἱερῶν Μονῶν Ἁγ. Ὄρους
5. Σκῆτες καὶ κελία Ἁγίου Ὄρους.
6. Ἱεράς Μονάς.
7. Σύναξιν Κληρικῶν καὶ Μοναχῶν Ἀντιοικουμενιστῶν
Πατέρων εἰς τήν Ἱερὰν Μονὴν Ἁγίας Τριάδος Ἄνω Γατζέας.
8. Θρησκευτικὰ ἔντυπα καὶ ἐφημερίδας.
Μακαριώτατε καὶ Σεβασμιώτατοι Ἀρχιερεῖς,
χαίρετε ἐν Κυρίῳ καὶ εὐλογεῖτε.
χαίρετε ἐν Κυρίῳ καὶ εὐλογεῖτε.
Διά τῆς παρούσης ἀναφορᾶς–καταγγελίας–διαμαρτυρίας
μας προαγόμεθα ἵνα γνωστοποιήσωμεν εἰς τὴν Ἱερὰν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τὴν αὐθαίρετον καὶ παράνομον καὶ ἀντισυνοδικὴν
καινοτομίαν, ἡ ὁποία ἐπεβλήθη ἐπὶ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος
ὑπὸ τοῦ οἰκείου αὐτῆς Μητροπολίτου κ. Ἰγνατίου Γεωργακοπούλου, καὶ ἡ ὁποία συνίσταται εἰς τὴν χρῆσιν κατὰ τὴν Θείαν Λατρείαν
μεταφράσεως εἰς τὴν δημοτικὴν γλῶσσαν, ἀρχικῶς ―ἀπὸ διετίας περίπου―
τῶν ἀναγνωσμάτων καὶ εὐχῶν τῶν ἱερῶν Ἀκολουθιῶν καὶ Μυστηρίων, ἐνῶ
τελευταίως ἐπροχώρησεν εἰς τὴν χρῆσιν μεταφράσεως εἰς τὴν δημοτικὴν
γλῶσσαν κατὰ τὴν Θείαν Λατρείαν καὶ τῶν τελεστικῶν εὐχῶν τῆς Θείας
Λειτουργίας. Καὶ μάλιστα προέβη ὁ Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιος εἰς
τὴν ἀνωτέρω καινοτομίαν, παρὰ τὴν ἀπὸ 14 Ἀπριλίου 2010 ρητὴν ἀπόφασιν
τῆς Δ. Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὅτι οὐδεμία χρῆσις
μεταφράσεως κατὰ τὴν Θείαν Λατρείαν εἶναι ἐπιτρεπτὴ ἄνευ προηγουμένης
ἐγκρίσεως τῆς Ἱερᾶς Συνόδου!...
Γνωρίζομεν καλῶς ὅτι ἡ χρῆσις μεταφράσεως
εἰς τὴν δημοτικὴν γλῶσσαν κατὰ τὴν Θείαν Λατρείαν εἰς τὴν Ἱερὰν Μητρόπολιν
Δημητριάδος ἐγένετο ἐρήμην καὶ ἐν οὐδεμίᾳ ἐγκρίσει ἢ συγκαταθέσει
τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἀποροῦμε δὲ διὰ τὸ γεγονὸς
ὅτι δύναται ἕνας Μητροπολίτης νὰ καινοτομῆ εἰς τὰ ἱερὰ Μυστήρια
καὶ τὴν λειτουργικὴν Τάξιν τῆς Ἐκκλησίας καὶ νὰ μὴν ἀνακαλῆται
πάραυτα εἰς τὴν ἐκκλησιαστικὴν Τάξιν ―οἵαν καταφώρως παρεβίασεν― ὑπὸ τῶν ὑπολοίπων ἱεραρχῶν, συναδέλφων καί συλλειτουργῶν αὐτοῦ καὶ ὑπὸ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας ἐν σώματι, ὡς ὑπευθύνου οὔσης διὰ τὰ θέματα τῆς Πίστεως καὶ τῆς ἐκκλησιαστικῆς Τάξεως. Ἔτι δὲ περισσότερον ἀποροῦμε διότι δὲν ἐλέγχεται ὑπὸ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἐὰν τηρῆται ἀπαρασαλεύτως καὶ ἀνοθεύτως ἡ δογματικὴ ἀκρίβεια καὶ ἐγκυρότης εἰς τὴν ἐν χρήσει μετάφρασιν καὶ τὸ δόκιμον κατὰ τὸν γλωσσικὸν πλοῦτον καὶ τὴν ποιητικὴν ἀξίαν καὶ τὴν κατανυκτικὴν ὑποβολὴν αὐτῆς τῆς μεταφράσεως ἀναλόγως τοῦ πρωτοτύπου τῶν λειτουργικῶν κειμένων.
πάραυτα εἰς τὴν ἐκκλησιαστικὴν Τάξιν ―οἵαν καταφώρως παρεβίασεν― ὑπὸ τῶν ὑπολοίπων ἱεραρχῶν, συναδέλφων καί συλλειτουργῶν αὐτοῦ καὶ ὑπὸ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας ἐν σώματι, ὡς ὑπευθύνου οὔσης διὰ τὰ θέματα τῆς Πίστεως καὶ τῆς ἐκκλησιαστικῆς Τάξεως. Ἔτι δὲ περισσότερον ἀποροῦμε διότι δὲν ἐλέγχεται ὑπὸ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἐὰν τηρῆται ἀπαρασαλεύτως καὶ ἀνοθεύτως ἡ δογματικὴ ἀκρίβεια καὶ ἐγκυρότης εἰς τὴν ἐν χρήσει μετάφρασιν καὶ τὸ δόκιμον κατὰ τὸν γλωσσικὸν πλοῦτον καὶ τὴν ποιητικὴν ἀξίαν καὶ τὴν κατανυκτικὴν ὑποβολὴν αὐτῆς τῆς μεταφράσεως ἀναλόγως τοῦ πρωτοτύπου τῶν λειτουργικῶν κειμένων.
Κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπον, ὡστόσο ―τῆς ἀνοχῆς
ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς παρανόμως τελουμένης αὐθαιρέτου ἀλλὰ
καὶ πονηρᾶς διαταράξεως καὶ ἀλλαγῆς τῆς ἀπ’ αἰώνων ὑπὸ τῶν Ἁγίων καὶ
θεοφόρων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας ὁρισθείσης λειτουργικῆς Τάξεως
καὶ Γλώσσης― διδάσκεται ἐν τῇ πράξει εἰς τό χριστεπώνυμον Ποίμνιον ἡ
ἀνυπακοή καί ἡ ἀνταρσία καὶ ἡ νόθευσις καὶ ἡ διαστρέβλωσις τῆς ἰσοκύρου
τοῦ ἱεροῦ Εὐαγγελίου ἱερᾶς Παραδόσεως, καθ’ ὅσον ἔνιοι Μητροπολίται
φέρονται τοιουτοτρόπως, μὴ ὑπολογίζοντες τοὺς ἱερούς Κανόνας, τὴν
ἱερὰν Παράδοσιν τῆς Ἐκκλησίας καὶ αὐτὸ τοῦτον ἀκόμη τὸ Σύνταγμα τῶν
Ἑλλήνων(ἄρθ.3 & 1,3), τὸ ὁποῖον αὐστηρῶς καὶ περιοριστικῶς ὁρίζει
ὡς λειτουργικὴν γλῶσσαν τῆς κρατούσης Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐκείνην
τὴν εἰς τὸ πρωτότυπον τῶν λειτουργικῶν κειμένων χρησιμοποιουμένην
ὑπὸ τῶν Πατέρων. Σημειωτέον, μάλιστα, ὅτι τὸ ἐγχείρημα τῆς χρήσεως
μεταφράσεως τῶν λειτουργικῶν κειμένων κατὰ τὴν Θείαν Λατρείαν εἶναι
ἐντεταγμένον εἰς τὰ πλαίσια καὶ τοὺς στόχους τῆς παναιρέσεως τοῦ διαχριστιανικοῦ
Οἰκουμενισμοῦ καὶ τοῦ διαθρησκειακοῦ Συγκρητισμοῦ, προκειμένου
μέσῳ αὐτῆς νὰ νοθευθῆ καὶ νὰ διαστραφῆ ἡ δογματικὴ ἀκρίβεια τῆς Ὀρθοδόξου
Πίστεώς μας, ἀλλὰ καὶ νὰ ἀποκοπεῖ τὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὴν ἱερὰν
Παράδοσιν αὐτῆς.
Γνωστὸν τυγχάνει τοῖς πᾶσιν, ἄλλωστε, ὅτι
ἡ συγγραφὴ αὕτη τῶν εὐχῶν τῆς Θείας Λειτουργίας ἐγένετο ὑπὸ τῶν Ἁγίων
καὶ θεοφόρων Πατέρων διὰ θείας ἀποκαλύψεως καὶ θείας ἐμπνεύσεως,
ὡς τοῦτο μαρτυρεῖται εἰς τοὺς χαριτοβρύτους βίους αὐτῶν. Θεωροῦμε δὲ
τὴν τέλεσιν τῆς Θείας Λειτουργίας εἰς τὴν δημοτικὴν γλῶσσαν ὡς ὀρθολογιστικὴν
βεβήλωσιν τοῦ ἱεροῦ Μυστηρίου τῆς Πίστεως καὶ συγχρόνως ὡς συμπόρευσιν
καὶ ὑποταγὴν τῆς στρατευομένης Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας εἰς τὰ πολτοποιητικὰ
καὶ ὁμογενοποιητικὰ κελεύσματα τῆς ἑωσφορικῆς Νέας Ἐποχῆς καὶ
τῆς κατ’ αὐτὰς καὶ καθ’ ἡμᾶς ἀπεργαζομένης Πανθρησκείας τοῦ Ἀντιχρίστου,
ἀλλὰ καὶ ὡς ἕνα μέγα καὶ καθοριστικὸ βῆμα εἰσέτι πρὸς τὸν ἐκμοντερνισμὸν
αὐτῆς κατά τά δυτικά πρότυπα τῶν αἱρετικῶν παπιστῶν καὶ πάσης φύσεως
προτεσταντῶν, καθὼς ἐπίσης καὶ πρὸς τὴν πλήρην πλέον ἐκκοσμίκευσίν της.
Τὸ δὲ πρόσχημα ὅτι ἡ μετάφρασις τῶν λειτουργικῶν κειμένων ἐπιβάλλεται
διὰ τὴν δῆθεν «κατανόησιν» αὐτῶν, ψευδὲς καὶ κακόπιστον ἐπιχείρημα
ἐστί, διότι ἀκριβῶς αὐτὸ τοῦτο εἶναι τὸ ἔργον τοῦ κηρύγματος καὶ τῆς
κατηχήσεως πρὸ καὶ μετὰ τὴν Θείαν Λατρείαν, μάλιστα δὲ ἡ πρωτίστη
διακονία καὶ μέριμνα καὶ εὐθύνη ἑκάστου ἐπισκόπου!...
Ὅθεν σᾶς ἀποστέλλομεν τὴν παροῦσα καταγγελία
μας, μετὰ τοῦ περὶ αὐτὴν συνημμένου ὀπτικοακουστικοῦ ὑλικοῦ (dvd), ἐλπίζοντες ὅτι
θὰ λάβετε τὰ καθ’ Ὑμᾶς ἁρμοδίως ἐπιβαλλόμενα μέτρα ἐπί τῶν ἀνωτέρω
καταγγελιῶν μας κατὰ τοῦ Δημητριάδος κ. Ἰγνατίου, ἐκδίδοντες τὴν
εὔλογον καὶ ἀναγκαίαν ἐπὶ αὐτῶν καταδικαστικὴν ἀπόφασιν Ὑμῶν, ὡς
Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
Ἡ διατήρησις δὲ καὶ συνέχισις, εἰς τὴν Ἱερὰν
Μητρόπολιν Δημητριάδος αὐτῆς τῆς ἐκκλησιαστικῆς καὶ λειτουργικῆς
καινοτομίας θὰ ἔχη ὡς ἀποτέλεσμα τὴν περαιτέρω ἐκ μέρους μας κλιμάκωσιν
τῶν ἀντίδρασεων ―κατὰ τὴν ἁγιοΠατερικὴν Διδασκαλίαν καὶ τὴν ἱερὰν
Παράδοσιν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, αἱ ὁποῖαι ἐπιβάλλουν ὡς καθῆκον
τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας τὴν στερρὰν ἀντίδρασιν κατὰ τῶν αἱρέσεων
καὶ κατὰ τῶν ἐκκλησιολογικῶν ἐκτροπῶν― τῶν ὁποίων ἀντιδράσεων τὴν
συνέχισιν διά τῆς παρούσης σᾶς γνωστοποιοῦμε καί συγχρόνως σᾶς καθιστοῦμε
πλέον ὑπευθύνους ἐπὶ τῶν οἱωνδήποτε συνεπειῶν ἐκ τῶν ἀντιδράσεων
αὐτῶν, ἐὰν ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας δὲν θέση ρητῶς καὶ ἀποφασιστικῶς
ὁριστικὸν τέλος εἰς τὴν κακόδοξον καινοτομίαν τῆς παρανόμου καὶ πονηρᾶς
καὶ κακοβούλου μεταφράσεως τῶν λειτουργικῶν κειμένων, τῆς ἐκ τῆς παναιρέσεως
τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἐπιβαλλομένης καὶ κατευθυνομένης διὰ τῶν ἐκπροσώπων
αὐτοῦ ἐντὸς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας.
Ἀναμένοντες, ἐντός εὐλόγου χρονικοῦ
διαστήματος, τὴν ἀπάντησιν καί τοποθέτησιν
Ὑμῶν ἐπὶ τοῦ ζωτικοῦ καὶ ζέοντος θέματος τούτου ὑποσημειούμεθα ἐνυπογράφως.
Ἐν
Βόλῳ τῇ 15ῃ Ὀκτωβρίου 2013
Δι’ εὐχῶν τῶν Ἁγίων Πατέρων ἡμῶν
Ἐπικοινωνία:
Γιὰ τὴν ΦΕΚΦ: Λαυρέντιος Ντετζιόρτζιο, Τ.Θ. 135, 421 00 Τρίκαλα, Τηλ. 243 10 43 622, 697 21 76 314.
Γιὰ τὸν Σύλλογο: Χριστίνα Ξανθᾶ-Νάκου, Γαλλίας 4, Βόλος.
Γιὰ τὴν ΦΕΚΦ: Λαυρέντιος Ντετζιόρτζιο, Τ.Θ. 135, 421 00 Τρίκαλα, Τηλ. 243 10 43 622, 697 21 76 314.
Γιὰ τὸν Σύλλογο: Χριστίνα Ξανθᾶ-Νάκου, Γαλλίας 4, Βόλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.