Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Ο ΑΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΛΑΜΑΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΤΙΣ ΚΑΚΟΔΟΞΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Π.Σ.Ε. (ΣΤΟ ΠΟΥΣΑΝ) ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΧΤΗΚΑΝ Η Ι. ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ

 Στὸ Πόρτο Ἀλέγκρε καὶ στὸ Πουσάν, οἱ «ὀρθόδοξοι» ἀντιπρόσωποί μας, εἴτε ἀποδέχτηκαν εἴτε –ἂν καὶ παρόντες– δὲν διαμαρτυρήθηκαν καὶ δὲν ἐναντιώθηκαν στὴν βλάσφημη καὶ αἱρετικὴ θέση ὅτι ἔχουν καὶ οἱ αἱρετικοὶ Ἅγιον Πνεῦμα!
Συγκεκριμένα, καὶ πέρα ἀπὸ τὶς ἄλλες αἱρετικὲς θέσεις ποὺ ἀποδέχτηκαν, ἐδῶ ἐπισημαίνουμε τὶς ἑξῆς κακόδοξες παραδοχές τους:
1) Ὅτι τὴν Ἐκκλησία τὴν ἀποτελοῦν ὅλες μαζί, οἱ 350 αἱρετικὲς “ἐκκλησίες” τοῦ Π.Σ.Ε.». Ὡς ἐκ τούτου, ἀρνήθηκαν ἐμπράκτως τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως διὰ τοῦ ὁποίου ὁμολογοῦμε «πίστιν εἰς “Μίαν Ἐκκλησίαν”! 2) Ὅτι ἡ πληθώρα τῶν κακοδοξιῶν τῶν “ἐκκλησιῶν” τοῦ Π.Σ.Ε., εἶναι “διαφορετικοὶ τρόποι διατυπώσεως τῆς ἰδίας Πίστης καὶ ποικιλία Χαρισμάτων τοῦ Ἁγίου Πνεύματος  καὶ 3) ὅτι «ὅτι ἡ Ἐκκλησία δύναται νὰ ἐμπλουτισθῇ καί ὠφεληθῇ ἐκ τῶν χαρισμάτων τῶν ἑτεροδόξων»!

Δυστυχῶς, καὶ ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος δὲν ἀντέδρασε· οἱ Ἐπίσκοποί της δὲν ἀπαίτησαν ἐπιτακτικὰ νὰ καταδικάσει ἡ Ἱεραρχία τὰ ἀποφασισθέντα καὶ νὰ διαχωρίσει τὴν θέση της· ἀποδέχτηκε δηλ. σιωπηρά, ἀλλὰ Συνοδικὰ τὶς θέσεις αὐτές. Γράφει συγκεκριμένα ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης:
«Μόνο θλίψη καὶ κατήφεια γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ προκαλοῦν τὰ ἀποφασισθέντα στὴν 10η Γενικὴ Συνέλευση τοῦ “Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν” ἢ ὀρθότερα τοῦ Παγκοσμίου Συμβουλίου Αἱρέσεων, τὰ ὁποῖα δέχθηκαν ὁμόφωνα οἱ ἀντιπρόσωποι ὅλων τῶν αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων ἐκκλησιῶν, πλὴν βεβαίως τῶν ἐκκλησιῶν Γεωργίας καὶ Βουλγαρίας... Ἡ Συνέλευση αὐτὴ τῶν αἱρετικῶν, Προτεσταντῶν καὶ Μονοφυσιτῶν, μὲ τοὺς ὁποίους ἐκκλησιολογικὰ ταυτίζεται καὶ εὐτελίζεται ἡ Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία, ἔλαβε χώρα στὴν πόλη Πουσὰν τῆς Ν. Κορέας».

Γιὰ νὰ ἀντιληφθεῖ κανεὶς τὴν πτώση τῶν Συνοδικῶν Ἐπισκόπων, ἂς φέρει στὸ νοῦ του, τί ἔκαναν οἱ Ἅγιοι Πατέρες καὶ οἱ πιστοί, κάθε φορὰ ποὺ κάποιος ἐκκλησιαστικὸς παράγων διετύπωνε, ἢ ἀποδεχόταν μιὰ κακοδοξία, ἢ κοινωνοῦσε μὲ ἀνθρώπους αἱρετικούς.

Γιὰ τὴ συγκεκριμένη ἐνέργεια τῶν «ὀρθοδόξων» ἀντιπροσώπων, νὰ ἀποδεχθοῦν καὶ νὰ συμφωνήσουν μὲ τὶς ἀποφάσεις τοῦ Π.Σ.Ε. στὸ Πόρτο Ἀλέγκρε καὶ στὸ Πουσάν, νὰ ποιά εἶναι ἡ ἐτυμηγορία τῶν Ἁγίων:
γίου Γρηγορίου Παλαμᾶ, «Ἔκθεσις τοῦ ἀλλοκότου πλήθους τῶν δυσσεβημάτων τοῦ Βαρλαὰμ καὶ Ἀκινδύνου».
 «ποβάλλομεν τοὺς λέγοντας ὅτι τὸ Ἅγιον Πνεῦμα δὲν ἐκχέεται μόνον ἐπὶ τοὺς ἁγίους ἀλλὰ καὶ ἐπὶ τοὺς ἀσεβεῖς, καὶ ὄχι μόνον ἐπὶ τούτων ἀλλὰ καὶ ἐπὶ τὰ ἄλογα ζῶα καὶ τὰ ἄψυχα ὄντα...
Ἀποβάλλομεν τοὺς λέγοντας ὅτι ὁ Θεὸς ἐγκατοικεῖ εἰς ὅλους ἐξ ἴσου, διδαχθέντες ὅτι οὗτος κατοικεῖ μόνον εἰς τοὺς ἁγίους».
Κείμενον: ποβαλλόμεθα τοὺς λέγοντας ἐκχεῖσθαι τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον οὐκ ἐπὶ τοὺς ἁγίους μόνον ἀλλὰ καὶ ἐπὶ τοὺς ἀσεβεῖς, καὶ οὐκ ἐπὶ τούτους μόνον, ἀλλὰ καὶ ἐπὶ τὰ ἄλογα τῶν ζώντων καὶ ἐπὶ τὰ ἄψυχα τῶν ὄντων...

Ἀποβαλλόμεθα τοὺς λέγοντας πᾶσιν ἐγκατοικεῖν ἐξίσου τὸν Θεόν, ἐν μόνοις τοῖς ἁγίοις κατοικεῖν τοῦτον μεμυημένους.
(Γρηγορίου Παλαμ, ργα 3, Πατερικα κδόσεις “Γρηγόριος Παλαμς”, σ. 524-525).

Οἱ Ἅγιοι, λοιπόν, ἔχουν «ἀποβάλει» τῆς Ἐκκλησίας, ὅσους δέχονται αὐτὲς τὶς κακόδοξες θέσεις καί, φυσικά, ὅσους κοινωνοῦν μὲ αὐτούς.

Ὅσοι τώρα συνεχίζουν νὰ κοινωνοῦν μὲ αὐτούς -ἐπειδὴ ἐλέγχονται ἀπὸ τὴν συνείδησή τους-  κατηγοροῦν ἐκείνους ποὺ ἐφαρμόζουν τὶς Πατερικὲς διδασκαλίες καὶ ἀποτειχίζονται ἀπὸ τοὺς κακοδοξοῦντες!!!
Κι ὅμως, ἡ διδασκαλία τῶν Ἁγίων (ὅπως τὴν παρουσιάζει καὶ ὁ Ματθαῖος Βλάσταρις) εἶναι νὰ ἀπομακρυνόμαστε ἀπὸ Ἐπισκόπους ποὺ ἀποδέχονται τὶς κακοδοξίες καὶ δὲν τὶς ἀντικρούουν, δὲν ὁμολογοῦν δηλ. τὶς Ἀλήθειες τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως, ἔστω κι ἂν ἀκόμα δὲν ἔχουν καταδικασθεῖ ἀπὸ Σύνοδο (ποὺ δυστυχῶς, αὐτοὶ τὴν ἀποτελοῦν).

Ματθαίου Βλάσταρι, P.G. 145, 136BD



5 σχόλια:

  1. Ανώνυμος1/4/14, 2:18 μ.μ.

    Οταν κόβουμε και ράβουμε τα κε'ιμενα μπορούμε να παρουσιάσουμε ότι συμπέρασμα θέλουμε.
    Το κείμενο "αποβαλλόμεθα τους λέγοντας πάσιν εγκατοικείν εξίσου τον Θεόν, αλλά μη ενεργεία και χάριτι ως ομοτίμους τω Χριστώ και ομοθέους άπαντας ποιούντας" δεν υπάρχει ! ! !
    Υπάρχουν δύο κείμενα χωριστά, που έχουν κοπεί και κατόπιν συνενώθηκαν όπως ήθελε ο συγγραφέας της ανάρτησης. !!!
    Το ένα κείμενο είναι " Αποβαλλόμεθα τους λέγοντας πάσιν εγκατοικείν εξίσου τον Θεόν, εν μόνοις τοις αγίοις κατοικείν τούτον μεμυημένους".
    Το άλλο κείμενο είναι " Αποβαλλόμεθα τους λέγοντας, ωσπερ εν τω Χριστώ, ούτω και εν ημίν κατοικείν τον Θεόν, αλλά μή ενεργεία και χάριτι ως ομοτίμους τω Χριστώ, και ομοθέους άπαντας ποιούντας ".
    Η πρώτη μισή φράση του πρώτου κειμένου έχει ενωθεί με την δεύτερη μισή φράση του δεύτερου κειμένου.
    Αυτός που το έκανε γνωρίζει αν έγινε επίτηδες ή από λάθος ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε για την παρατήρηση. Ήταν λάθος δικό μου. Διόρθωσα ήδη την λάθος παράθεση.
    Με παραξενεύει όμως Ανώνυμε, ο τρόπος που γράφεις. Το λάθος έγινε εκ παραδρομής. Στην παρουσίαση υπήρχε η σωστή μετάφραση, με τα κείμενα δίνεται το σωστό μήνυμα, αυτό που στοχεύει να δώσει το άρθρο. Κατόπιν είπα να παραθέσω και το κείμενο, για να μπορεί να ελέγξει όποιος θέλει την ακρίβεια της μεταφράσεως. Κατά την μεταφορά, το μάτι έπεσε στον αμέσως παρακάτω στίχο του κειμένου, οπότε έγινε η λάθος παράθεση του επόμενου στίχου. Παρόλα αυτά, δεν άλλαξε κάτι από το νόημα, αφού η μετάφραση που προηγείται και η όλη διαπραγμάτευση, δίνει το ορθό νόημα.
    Γι' αυτό έγραψα ότι απορώ για το αστήριχτο συμπέρασμά σου, ότι "κόβουμε και ράβουμε για να παρουσιάσουμε" ότι θέλουμε. Δεν σε έφτανε η τελική "ερώτηση": "Αυτός που το έκανε γνωρίζει αν έγινε επίτηδες ή από λάθος"; Δεν σκέφτηκες ότι αποκλειόταν να έχει γίνει επίτηδες, αφού στη μετάφραση που προηγείται ερμηνεύεται ο σωστός στίχος;
    Είμαστε πολύ προσεκτικοί έως σχολαστικοί στην παράθεση κειμένων, που όταν υπάρχει η δυνατότητα τα βλέπουν και άλλα μάτια. Δέχομαι το συγκεκριμένο λάθος, που οφείλεται σε μένα, αλλά δεν δεχόμαστε τη μομφή, που έσπευσες να μας προσάψεις.
    Σημάτης Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι μομφές να γίνονται επωνύμως για λόγους, εντιμότητος, δεοντολογίας και αξιοπρεπείας. Εμείς ως αρθρογράφοι αναλαμβάνουμε την ευθύνη των παραχωρηθέντων. Και εσείς ως κριτές και κατήγοροι, να αναλαμβάνετε εξ' ίσου την ευθύνη των λεγομένων χωρίς φόβο και πόθος, χωρίς ενδοιασμούς και απόκρυψη προσωπικότητος. "Το απρόσωπον και ανυπόστατον" (Αγ. Ιωάν. Δαμασκ.) και τολμώ ταπεινά να προσθέσω "το ανυπόστατον και ανίσχυρον και άκυρον".
    Νικόλαος Πανταζής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Mάλλον κάποιοι καραδοκούν στη γωνία, μήπως βρουν κάποιο λάθος και να κτυπήσουν.....Μήπως τους διαφεύγει όμως η ουσία του πράγματος και διϋλίζουν τόν κώνωπα ενώ καταπίνουν την κάμηλο; Απλά εκφράζω μία εύλογη απορία μου, τίποτε άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.