Σάββατο 30 Ιουνίου 2018

Ο εθνικισμός δεν μάχεται για τον Χριστό, αλλά πολεμάει τον Χριστό



Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου


ἐποχὴ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ εἶναι ἡ ἐποχὴ τῆς σύγχυσης καὶ τῆς διαστρέβλωσης τῆς ἀλήθειας, ἡ ἐποχὴ τῆς πλάνης καὶ τῆς φανέρωσης ὅλων τῶν ἐχθρῶν τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς Ἐκκλησίας Του. Ὁ Οἰκουμενισμὸς ἔχει πολλοὺς συμμάχους, συμμάχους φανεροὺς καὶ συμμάχους κρυφούς. Ὅλοι εἶναι ἐξ ἴσου ἐπικίνδυνοι, ἀλλὰ οἱ δεύτεροι ἀποκτοῦν μεγαλύτερο βαθμὸ ἐπικινδυνότητας, ἀκριβῶς ἐπειδὴ εἶναι κρυφοί. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι ὁ ἐθνικισμός.


Ὁ ἐθνικισμὸς φαινομενικὰ φαίνεται νὰ πολεμάει τὸν οἰκουμενισμὸ καὶ νὰ μάχεται γιὰ τὸν Χριστό, ἀλλὰ κρυφὰ στηρίζει τὸν Οἰκουμενισμό, καὶ μαζὶ πολεμοῦν τὸν Χριστό, τὴν ἀγάπη Του καὶ τὴν Ἐκκλησία Του. Τὸν πολεμοῦν, γιατὶ Τὸν διαστρεβλώνουν. Ὁ ἐθνικισμὸς μαζὶ μὲ τὸν Κομμουνισμό, τὸν Σοσιαλισμό, τον Καπιταλισμό, καὶ ὅλες τὶς ἄλλες φιλοσοφίες, ὅλες ἀπόρροιες τοῦ Διαφωτισμοῦ, ἀναφέρονται μὲν κάθε τόσο στὸν Χριστό, τὸν διαστρεβλώνουν ὅμως, ἀναμιγνύοντας καὶ ἰσοβαθμίζοντας Τον μὲ ψευδοσύμβολα καὶ ἄθεους καὶ χριστομάχους ἀνθρώπους.
Παράλληλα, οἱ ἐθνικιστὲς βλάπτουν καὶ τὴ ὑγιὴ πατριωτικὴ ἑνότητα τοῦ Ἑλληνισμοῦ, ποὺ ἀποκτᾶ μέσῳ τῆς Ὀρθοδοξίας (κι ὄχι τὸ ἀντίθετο) οἰκουμενικὸ χαρακτῆρα. Διότι οἱ ἐθνικιστές, ὡς γνήσια παιδιὰ τοῦ Διαφωτισμοῦ ποὺ  γέννησε τὸν ἐθνικισμό, ὑποτιμοῦν τὴν Ὀρθοδοξία ἐθνικοποιώντας την, καὶ περιορίζοντάς την μόνο μέσα  στὰ πλαίσια  ποὺ αὐτοὶ θέτουν. Ὁ ἐθνικιστὴς δὲν διστάζει γιὰ τὰ ἐθνικιστικά του πιστεύω νὰ θυσιάσει ἀκόμα καὶ τὸν ἴδιο Χριστό, φέρνοντας Τον στὸ ἴδιο ἐπίπεδο ἀκόμα καὶ μὲ ἀνθρώπους ποὺ Τὸν πολέμησαν, χειραγωγώντας ἔτσι καὶ παρασύροντας τοὺς ἀφελεῖς πιστούς. Ὁ ἐθνικισμὸς εἶναι ἕνα φαινόμενο τῆς μοντέρνας ἐποχῆς (στὸν γραπτὸ λόγο πρωτοεμφανίστηκε τὸ 1789 ἀπὸ τὸν ἀντί-Ἰακωβῖνο Γάλλο παπικὸ ἱερέα Augustin Barruel), ἕνας κινητήριος μοχλὸς τοῦ μηδενισμοῦ καὶ τῆς Νέας Τάξης πραγμάτων, παρὰ τὶς φανφάρες τῶν ἴδιων τῶν ἐθνικιστῶν ὅτι τάχα τὴν ἀντιμάχονται.
Ἕνα λαμπρὸ παράδειγμα γιὰ τὰ  παραπάνω ἀποτελεῖ ὁ πολυδιαφημισμένος ἀπὸ  τοὺς ἐθνικιστές, «πρωτοεθνικιστής», μασῶνος, συγκριτιστής καὶ πρόδρομος κι αὐτὸς τοῦ σημερινοῦ μηδενισμοῦ Ἴων Δραγούμης. Οἱ ἐθνικιστὲς χρησιμοποιοῦν τὴν ἀγάπη τοῦ λαοῦ γιὰ τὴν Μακεδονία ποὺ πουλιέται στὸ παζάρι τῆς γεωπολιτικῆς καὶ προβάλλουν πονηρὰ τὸν Δραγούμη, τονίζοντας τοὺς ἀναγνωρισμένους σίγουρα ἀγῶνες του γιὰ τὴν Μακεδονία, ἀποκρύπτοντας ὅμως τὰ πιστεύω καὶ τὴν ἰδεολογία του.
Γιὰ νὰ  καταλάβουμε τὴν προσωπικότητα καὶ τὸν ρόλο τοῦ Δραγούμη ἀρκεῖ νὰ τονιστεῖ, ὅτι τὸν θαύμαζε ὁ Ν. Καζαντζάκης καὶ τὸν θεωροῦσε δάσκαλό του καὶ προφήτη τῆς ἐποχῆς του (Νίκος Καζαντζάκης, «Ταξιδεύοντας: Ἀγγλία», 1969).


Ὁ Ἄγγελος Σικελιανὸς ἔγραψε γιὰ  τὸν Δραγούμη: «απόστολος μιας θρησκείας που θα στηριζόταν στην παγκόσμια συνθετική Εποπτεία και Σκέψη των μεγάλων Προσωκρατικών” προσπαθώντας “να βρει τον ενιαίο Ρυθμό του Εθνικισμού, του Σοσιαλισμού και του Ανατολισμού(Άγγελος Σικελιανός, «Πεζός Λόγος», τόμος Δ΄, 1983, «Ίων Δραγούμης», σελ. 23).
Ὁ ἴδιος ὁ Δραγούμης γράφει στὸ ἡμερολόγιο του (18-03-1919): «Αγαπώ πάρα πολύ τον άνθρωπο για να γίνω στενός σοσιαλιστής. Αγαπώ πάρα πολύ τον άνθρωπο για να γίνω στενός πατριώτης. Αγαπώ πάρα πολύ τον άνθρωπο για να νοιώσω τον εαυτό μου άτομο. Από άνθρωπος μιας τάξης με ορισμένα συμφέροντα τάξης, γίνομαι σοσιαλιστής με την πλατιά έννοια, και θέλω μια καινούρια οικονομία της κοινωνίας μου και των άλλων κοινωνιών. Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος».
Καὶ ἀλλοῦ:
«Μια περίοδο της ζωής μου εθνικιστική (από τα 1902 ως τα 1914 απάνω κάτω). Έπειτα έβαλα μια pétition de principe στο νασιοναλισμό μολονότι ενεργούσα σύμφωνά του. Τώρα μπαίνω σε μια σοσιαλιστική και ανθρωπιστική περίοδο. Αρχίζω να λαβαίνω συνείδηση του αναρχισμού μου (1917-1919) και προχωρώ. Και σ' αυτό πρέπει να βάλω une pétition de principe. Στην πρώτη περίοδο επίδραση του Nietsche (σσ. αὐτὸς ποὺ ἔγραψε ὅτι ὁ Θεὸς εἶναι νεκρὸς καὶ ὑπέγραφε στὸ τέλος τῆς ζωῆς του μὲ τὸ ψευδώνυμο «ὁ Ἀντίχριστος») και Barrès. Στη δεύτερη Τολστόϊ, Rousseau, Κροπότκιν, Gide. Στην πρώτη περίοδο Μακεδονική ενέργεια. Στη δεύτερη Ρωσική επανάσταση και κοινωνική επανάσταση παντού. Στη Μακεδονική ενέργεια έλαβα μέρος, στην κοινωνική επανάσταση όχι ακόμα. Ο Barrès στον νασιοναλισμό που έπλασε δεν έκαμε άλλο παρά να δώσει συνείδηση σ' ένα αίσθημα βαθιά ριζωμένο στην ανθρώπινη ψυχή, στον πατριωτισμό. Ο Κροπότκιν και Μπακούνιν (σσ. Ρῶσοι θεωρητικοὶ  τοῦ ἀναρχισμοῦ) δεν κάνουν άλλο παρά να δίνουν συνείδηση (τη συνείδηση που αυτοί οι ίδιοι έλαβαν) ενός άλλου βαθιού αισθήματος, της αλληλοβοήθειας μεταξύ στους ανθρώπους. Ούτε ο πρώτος ούτε ο δεύτερος εδημιούργησαν τίποτε, μόνο έλαβαν και έδωσαν συνείδηση. Ο πατριωτισμός και η αλληλοβοήθεια υπάρχουν πάντα, με στενότερα ή πλατύτερα όρια (χωριό, πολιτεία, κράτος, έθνος, κοινότητα, αδελφάτα, συνεταιρισμοί, συνασπισμοί) και σύμφωνά τους ενεργούσαν και ενεργούν οι άνθρωποι. Οι νασιοναλιστές και οι αναρχικοί και σοσιαλιστές μόνο τα εφώτισαν, έκαμαν φωτεινή και μονομερή προβολή ενός αισθήματος όπως και οι ατομικιστές φώτισαν το άλλο αίσθημα τον εγωισμό (με αρχή την αυτοσυντηρησία)», Ἰων. Δραγούμης, Φύλλα Ημερολογίου -Εκδόσεις ΕΡΜΗΣ τόμος ΣΤ΄ σελ. 73.
Εἶναι ξεκάθαρη στὰ παραπάνω λόγια τοῦ Δραγούμη ἡ διαφωτιστική, μηδενιστικὴ διδασκαλία τοῦ ἐθνικισμοῦ ποὺ λειτουργεῖ ξεκάθαρα κι αὐτός (ὅταν τοῦ πέσουν τὰ προσωπεῖα), ὅπως κι ὁ Κομμουνισμός, ὡς πρόδρομος τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Πουθενὰ δὲν ὑπάρχει ὁ Χριστὸς ὡς ἡ μόνη Ἀλήθεια ποὺ ἀγαπᾶ καὶ θέλει νὰ σώσει ὅλο τὸν κόσμοΠρότυπο τοῦ Δραγούμη δὲν ὑπῆρξε ὁ Χριστὸς ἀλλὰ οἱ ἐχθροί του, ἐθνικιστές, σοσιαλιστές, ἀναρχικοί, διεθνιστές. Καὶ πῶς νὰ ὑπάρξει, ἀφοῦ ὁ Δραγούμης, ὅπως καὶ ἄλλες μεγάλες προσωπικότητες τῆς ἐποχῆς του, τῆς ἐποχῆς τοῦ Μεγάλου Διχασμοῦ καὶ τῆς ἀλλοίωσης τῆς Ἑλλάδος, ἦταν Μασῶνος. Διαβάζουμε στὴν «Λίστα Μασώνων της Ελλάδος»
«Αναγνωστόπουλος Παν. (Μέλος της Φιλικής Εταιρείας)... Αννινος Χερουβείμ (μητροπολίτης Παροναξίας)... Δραγούμης Ιων (λόγιος, πολιτικός)» (ἐδῶ).
«Αναγνωστόπουλος Παν. (Μέλος της Φιλικής Εταιρείας)... Αννινος Χερουβείμ (μητροπολίτης Παροναξίας)... Δραγούμης Ιων (λόγιος, πολιτικός)» (ἐδῶ).
Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἡ Ὀρθοδοξία, δέχεται τὸν πατριωτισμὸ καὶ καταδικάζει τὸν ἐθνικισμό/ἐθνοφυλετισμό (βλ. καὶ Σύνοδο τοῦ 1872). Ἡ Ἐκκλησία δέχεται τὴν ἰδιαιτερότητα τοῦ κάθε ἀνθρώπου καὶ τοῦ κάθε ἔθνους, διδάσκει τὸν λόγο Της σὲ κάθε ἔθνος, ἀναδεικνύει Ἁγίους ἀπὸ ὅλα τὰ ἔθνη. Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν εἶναι ἐθνοκεντρική, δὲν εἶναι παποκεντρική, δὲν εἶναι ἀτομοκεντρική (Προτεσταντισμός). Δὲν ἐπιδιώκει τὴν δημιουργία ὀρθοδόξων τόξων καὶ δὲν θυσιάζεται γιὰ τὴν δημιουργία ἀνίερων συμμαχιῶν (π.χ. Ποῦτιν ὡς πρότυπο ὀρθοδόξου ἡγέτη, Λατινοφιλία). Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν δέχεται δικαιολογίες γιὰ ἐπεκτάσεις καὶ δὲν ὑποδέχεται μὲ χαρὰ οὔτε ὀνομάζει ἱερὸ τὸν κάθε πόλεμο (παρόλο ποὺ κατ’ οἰκονομία δὲν καταδικάζει τὸν πόλεμο γιὰ τὴν πίστη καὶ τὸ δίκαιο). Ὅταν οἱ αὐτοκράτορες Νικηφόρος Φωκᾶς καὶ Ἰωάννης Τσιμισκῆς ζήτησαν ἀπὸ τὸν Πατριάρχη Πολύευκτο νὰ συμφωνήσει μὲ τὸ διάταγμα, μὲ τὸ ὁποῖο θὰ ἀνακηρύσσονταν ἅγιοι μάρτυρες οἱ πεσόντες στρατιῶτες στὸν πόλεμο κατὰ τῶν Μουσουλμάνων, αὐτὸς ἀρνήθηκε καταδικάζοντας κάθε εἴδους πολέμου (Steven Runciman, Η Βυζαντινή Θεοκρατία, 2005 σελ. 105).
Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἡ Ὀρθοδοξία, στέκεται πάνω ἀπὸ σύνορα καὶ ἀγκαλιάζει ὅλα τὰ ἔθνη, καταγωγές, πολιτισμούς, γλῶσσες καὶ ταυτότητες. Ἀγκαλιάζει ὅλους τοὺς ἀνθρώπους καὶ θέλει «πάντας ἀνθρώπους σωθῆναι» (Α΄Τιμ. 2,4). Ἡ Παράδοσή της δὲν εἶναι ἐθνική, ἀλλὰ οἰκουμενική. Ὁ Χριστιανὸς εἶναι πρῶτα Χριστιανὸς καὶ μετὰ Ἕλλην, Ρῶσος, Σέρβος κλπ. Ὁ Χριστιανὸς σέβεται καὶ ἀγαπᾶ τὴν πατρίδα του, τὸ ἔθνος του, ἀλλὰ πάνω ἀπ’ ὅλα θεωρεῖ τὸν ἑαυτό του πολίτη τῆς ἄνω Ἰερουσαλήμ, τῆς Οὐράνιας Πολιτείας. Ὁ Χριστιανὸς νοιάζεται πρώτα «γιὰ τὴν Πίστη τοῦ Χριστοῦ τὴν ἁγία» καὶ μετὰ «γιὰ τῆς πατρίδος τὴν ἐλευθερία». Οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας δὲν ἄφηναν τὸν ἀγῶνα γιὰ τὴν Πίστη, ὅπως κάνουν οἱ σημερινοὶ Ἐπίσκοποι, γιὰ νὰ ἀγωνιστοῦν γιὰ τὴν Πατρίδα. Πρώτη θέση κατεῖχε πάντα ἡ Πίστη, ὅ,τι κι ἂν αὐτὸ εἶχε ὡς ἐπακόλουθο. Γιὰ τὸν Χριστιανό, ὅλα στὴν γῆ εἶναι πρόσκαιρα καὶ ὡς ἐκ τούτου ἀδύναμα νὰ κερδίσουν τὴν πρώτη θέση στὴν ψυχή του, τὴν ὁποία κατέχει πάντα ὁ Χριστός, πάνω ἀπὸ πατρίδα, γονεῖς, γλώσσα καὶ ἐδάφη. Οἱ Χριστιανοὶ «πατρίδας οἰκοῦσιν ἰδίας, ἀλλ' ὡς πάροικοι· μετέχουσι πάντων ὡς πολῖται, καὶ πάνθ' ὑπομένουσιν ὡς ξένοι· πᾶσα ξένη πατρίς ἐστιν αὐτῶν καὶ πᾶσα πατρὶς ξένη» (Πρὸς Διόγνητον ἐπιστολή).
Γιὰ τὴν Ἐκκλησία λοιπὸν ἡ Πίστη εἶναι ὑπεράνω ἔθνους καὶ καταγωγῆς καὶ αὐτὴ ὁρίζει ἂν κάποιος ἀποτελεῖ μέλος της ἢ ὄχι. Ἀνάλογα μὲ τὴν πίστη τους ὁ Θεὸς ἀναδεικνύει ἢ καταδικάζει ἔθνη, διότι ὁ Θεὸς δὲν ἔχει ἀνάγκη τοὺς λαούς, ἀλλὰ οἱ λαοὶ τὸν Θεό: «καὶ μὴ δόξητε λέγειν ἐν ἑαυτοῖς, πατέρα ἔχομεν τὸν Ἀβραάμ· λέγω γὰρ ὑμῖν ὅτι δύναται ὁ Θεὸς ἐκ τῶν λίθων τούτων ἐγεῖραι τέκνα τῷ Ἀβραάμ» (Ματθ. 3, 9).
Στὴν Ἑλλάδα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τῆς κρίσης βιώνουμε, ἐδῶ καὶ κάποια χρόνια, μία ἀναβίωση τοῦ ἐθνικισμοῦ. Ὁ ἐθνικισμὸς αὐτὸς γιὰ νὰ μπορέσει νὰ ἐπικρατήσει, οἰκειοποιεῖται θρησκευτικὰ σύμβολα καὶ διαστρεβλώνει —ὅπως ὁ Οἰκουμενισμός— τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας. Ἐμφανίζεται ὡς ὑπερασπιστὴς τῆς Ὀρθοδοξίας, αὐτὸ ποὺ πρεσβεύει δὲν εἶναι ὅμως ἡ Ὀρθοδοξία. Παρουσιάζεται σὲ διαμαρτυρίες ὡς ἀγωνιστής της, ζητᾶ ἀπὸ τὸν πιστὸ ἕναν ἀγῶνα βίας, ἐπιζητᾶ τὸν πόλεμο καὶ καταριέται καὶ ἐπιτίθεται σὲ κάθε ὑποτιθέμενο ἐχθρό. Οἱ ἐθνικιστὲς δὲν δέχονται τὴν ἐντολὴ τοῦ Χριστοῦ «Ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν, καλῶς ποιεῖτε τοῖς μισοῦσιν ὑμᾶς» (Λουκ. Στ΄, 27-28). Ὁ ἐθνικισμὸς δὲν ἀναδεικνύει όρθόδοξο ἀλλὰ τὸ παγανιστικὸ παρελθὸν τοῦ Ἑλληνισμοῦ, προωθεῖ τὴν ἀρχαιολατρεία, μιλάει συνεχῶς γιὰ ἀρχαίους συγγραφεῖς ἀλλὰ σχεδὸν ποτὲ γιὰ τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας. Δίπλα στὸν Σταυρὸ ἐμφανίζει κι ἄλλα σύμβολα εἰδωλολατρικῆς προέλευσης ποὺ ἀντιμάχονται τὸν Σταυρό.
Ὁ λόγος τῶν ἐθνικιστῶν αὐτῶν εἶναι ἕνας ξύλινος λόγος μίσους, ἔχθρας καὶ βίας. Ἀντὶ γιὰ τὴν πνευματικὴ ἄσκηση προτείνει τὴν σωματική, ἀντὶ γιὰ τὴν σεμνότητα προτείνει τὴν ἐπίδειξη, ἀντὶ γιὰ τὸ μαρτύριο τοῦ Σταυροῦ προτείνει τὴν βία. Οἱ ἐθνικιστὲς αὐτοὶ δὲν διστάζουν νὰ ἀπαγορεύουν στοὺς πιστοὺς νὰ διαβάζουν τὴν Π. Διαθήκη, διότι τάχα εἶναι ἑβραϊκή, δὲν μιλοῦν γιὰ τὸν Ἅγ. Ἰωάννη τὸν Δαμασκηνό (γιατὶ τάχα ἦταν Σύρος), μιλοῦν γιὰ τὴν αὐτοκρατορία τῆς Ρωμανίας ὑμνώντας τὴν Ἑλλάδα καὶ ξεχνώντας τὸν πολυεθνικό της χαρακτῆρα ποὺ αὐτὴ εἶχε, μὲ συνδετικὸ χαρακτηριστικὸ πρῶτα τὴν ὀρθόδοξη πίστη καὶ μετὰ τὴν κοινὴ ἑλληνόφωνη πολιτιστικὴ περηφάνεια. Μιλοῦν γιὰ τὴν ἀνωτερότητα τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας βιάζοντας την μὲ κάθε εἴδους κακοφωνίες καὶ ἐκφραστικὰ ἀτοπήματα καὶ μιλοῦν γιὰ τὸν ἑλληνικὸ περιούσιο λαὸ Θεοῦ ἀγνοώντας τὶς ἐντολές Του καὶ μὴν ὑπερασπίζοντας τὴν διδασκαλία Του.
Ὁ ἐθνικισμὸς μὲ τὴν ἐπιθετική του τακτικὴ προβάλλει ἑαυτὸν ὡς τεῖχος προστασίας γιὰ τὸν φοβισμένο καὶ ἀδύναμο πολίτη. Ἕνα τεῖχος ὅμως ποὺ εἶναι χτισμένο πάνω στὴν ἄμμο τῶν ψευδαισθήσεων καὶ τῆς πλάνης.
Ὁ ἐθνικισμὸς σπρώχνει τὸν Ἕλληνα νὰ ἀγνοεῖ τὰ δόγματα καὶ νὰ γνωρίζει ὅλες τὶς προφητεῖες, νὰ προσδοκεῖ καὶ νὰ ὀνειρεύεται ἐπεκτάσεις, ἐπανακτίσεις πόλεων καὶ πρωτοκαθεδρίες, ἀντὶ νὰ μάχεται γιὰ τὴν νίκη τῆς Ἐκκλησίας ἐναντίων τῶν αἱρέσεων καὶ νὰ προσδοκεῖ τὴν δική του σωτηρία.
Ὁ ἐθνικισμὸς μὲ τὴν ἐθνοψύχωσή του ξεχνάει, ὅτι τὸ κῦρος τοῦ μεγαλείου τοῦ Ἕλληνα δὲν χρειάζεται ὑπεράσπιση, διότι δὲν ἔχει ἀμφισβητηθεῖ ἀπὸ τοὺς ἄλλους, ἀλλὰ ἀπὸ ἐμᾶς τοὺς ἴδιους, ἐπειδὴ ξεχνοῦμε τὸν ἀληθινὸ χαρακτῆρα του καὶ ἀποφεύγουμε τὴν ἔμπρακτη ἀνάδειξή του.
Ὁ ἐθνικισμὸς μὲ τὴν ἀρχαιολατρεία του σπρώχνει τὸν ἄνθρωπο στὸν παγανισμό καὶ στὴν πτώση.
Ὁ ἐθνικισμὸς μὲ τὸν ψευδοχριστιανισμό του καὶ τὴν διπλωματία του ἐπιτρέπει στοὺς οἰκουμενιστὲς ψευδοποιμένες νὰ ἐμφανίζονται ἥρωες ἢ ὑπερασπιστὲς τῶν παρακαταθηκῶν, ἐνῶ στὴν πραγματικότητα τὶς προδίδουν καὶ τὶς καταπατοῦν. Σπρώχνει τὸν πιστὸ νὰ ἀσχολεῖται μὲ δευτερεύοντα ἀντὶ μὲ τὰ πρωτεύοντα, τοὐτέστιν τὴν Πίστη του.
Ὁ ἐθνικισμὸς μὲ τὸ μῖσος του ἐμποδίζει τὸν μὴ ὀρθόδοξο συνάνθρωπο νὰ βιώσει τὴν ἀγάπη καὶ τὸ μεγαλεῖο τῆς Ὀρθοδοξίας, ἡ ὁποία στὸ παρελθὸν προέτρεπε ὁλόκληρους λαούς νὰ τὴν ἀσπαστοῦν, νὰ ἐπισκεφθοῦν ἢ νὰ ἐγκατασταθοῦν στὰ ἐδάφη της π.χ. στὸ «Βυζάντιο», γινόμενοι ὀρθόδοξοι καὶ φορεῖς τοῦ πολιτισμοῦ του.
Γι’ αὐτὸν τὸν λόγο ὁ ἐθνικισμὸς ἀντὶ νὰ πολεμάει τὸν Οἰκουμενισμό, τὸν ὑποστηρίζει συμβάλλοντας κι αὐτὸς στὴν σύγχυση καὶ στὴν πλάνη. Καθῆκον τοῦ Χριστιανοῦ εἶναι νὰ τὸν θεωρεῖ ἐχθρό του κι ὄχι σύμμαχό του. Εἴμαστε πρῶτα Χριστιανοὶ καὶ μετὰ Ἕλληνες καὶ ὅπως κήρυττε ὁ Ἅγ. Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, ὁ ἱδρυτὴς τῶν σχολείων καὶ ὑπηρέτης τοῦ ἔθνους: «Ἡμεῖς, Χριστιανοί μου, δὲν ἔχομεν ἐδῶ πατρίδα».
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου

22 σχόλια:

  1. Ανώνυμος30/6/18, 9:33 π.μ.

    ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΝΑ ΠΑΡΟΤΡΥΝΩ ΝΑ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΤΙ ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΠΡΩΤΑ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ. ΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΥΣΤΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΔΙΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΜΟΝΗ ΑΛΗΘΙΝΗ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΣΤΗΜΕΝΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΦΟΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΑΣ.

    «ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΥΙΕ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ ΕΛΕΗΣΟΝ ΚΑΙ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ» ΑΣ ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΜΕ ΑΛΗΘΙΝΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ΤΑΠΕΙΝΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ ΠΑΤΕΡΑ ΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλήθειες αλήθειες αλήθειες .Φρονω Α Π Ο Λ Υ Τ Ο Σ αγαπητέ κύριε Τσακίρογλου το άρθρο σας.Επισης τόσο μεγάλες αλήθειες με τόσο σωστό τρόπο δύσκολα γράφονται τη σήμερον .Ο Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Σ μας πάντοτε να σας φωτίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος30/6/18, 10:28 π.μ.

    ...Χρειάζεται διαρκώς να καταγγέλλουμε ΔΗΜΟΣΙΑ τους αντίχριστους μασόνους γιατί χωρίς ντροπή ψευδολογώντας οι αντίχριστοι τέκτονες μας λένε σήμερα, όπως βλέπουμε στην σελίδα τους http://grandlodge.gr/istoria-tou-ellinikou-tektonismou-w-53906.html , ότι ήταν δήθεν μασόνοι όλοι Έλληνες Αγωνιστές της Επανάστασης του 1821! που πολέμησαν για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδος την Ελευθερία. Οι αντίχριστοι ανιστόρητοι τέκτονες κουτοπόνηρα διαδίδουν δημόσια, συγχέουν και συνδέουν τις σημερινές αντίχριστες σιωνιστικές πανθρησκειακές μασονικές στοές τους με την Πατριωτική ("Μυστική Εταιρεία") γνωστή ως "ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ", η οποία προετοίμαζε την Επανάσταση και ήταν σύνδεσμος και μυστική οργανωτική δομή των Επαναστατών Αγωνιστών Ελλήνων του 1821 οπού συμμετείχαν μεταξύ άλλων ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ο Άγιος Οικουμενικός Πατριάρχης και Εθνομάρτυρας Γρηγόριος Ε΄, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, ο Νικόλαος Υψηλάντης, ο Αλέξανδρος Μουρούζης ο, Ιωάννης Καποδίστριας κ.ά. Έξαλλου στην Πατριωτική («Μυστική Εταιρεία»)="ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" οι Έλληνες αγωνιστές Οπλαρχηγοί και Δημογέροντες του 1821 έδιναν όρκο, αγγίζοντας με το χέρι τους, στην Αγία Γραφή και μπροστά σε ένα εικόνισμα να Ελευθερώσουν την Πατρίδα δίνοντας όλα τα υπάρχοντά τους ακόμη και την ζωή τους για τον Ιερό Σκοπό της Απελευθέρωσης του Ελληνικού Γένους μας και δεν είχαν καμία σχέση με την εικόνα των σημερινών αντίχριστων τεκτόνων, δήθεν φιλάνθρωπων που πιστεύουν στον «ΜΑΤΣ=Μέγα Αρχιτέκτονα του Σύμπαντος» όπως ονομάζουν τον σατανά πατέρα τους στις στοές τους, δήθεν φιλανθρωπικούς μασονικούς οργανισμούς τους...

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
    https://plus.google.com/u/0/114116552595087975795/posts/hrpPMQnWfXc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος30/6/18, 10:46 π.μ.

    Συμφωνούμε απόλυτα. Δεν έχω πρόχειρο να σας μεταφέρω την άποψη του παράνομα αγιοποιηθεντος εθνομάρτυρα Χρυσοστόμου Σμύρνης για τον Ίωνα Δραγούμη
    Είχαν πλήρη ταύτιση στις θέσεις και στα πιστεύω τους. Ενωμένοι στη μασονία και τον εθνικισμό μέχρι το κόκκαλο. Ο νοων νοειτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος30/6/18, 11:22 π.μ.

    Δηλαδή αυτοί που αγωνίζονται υπέρ των εθνικών δικαίων , που είναι κατά της λαθρομετανάστευσης, που δεν θέλουν να γεμίσουμε τζαμιά, που δεν θέλουν να γίνομε μειονότητα στον ίδιο μας τον τόπο, που είναι κατά του προδοτικού κομμουνισμού, που θυμούνται τη νίκη στο Γράμμο-Βίτσι, που τα "ψάλλουν" στον Ιερώνυμο για την ενδοτικότητα του απέναντι στην κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ , που είναι υπέρ του γάμου ανδρός και γυναικός ΜΟΝΟ.....είναι αντιχριστιανοί και οικουμενιστές;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος30/6/18, 12:04 μ.μ.

      Οι αληθινοί αγνοί πατριώτες και εθνομάρτυρες που αγαπούν την πατρίδα τους δεν είναι κατά ανάγκη εθνικιστές και οι εθνομάρτυρες (σαν τον Επίσκοπο Σμύρνης Χρυσόστομο) δεν είναι πάντα άγιοι αν και υπάρχουν άγιοι που είναι και εθνομάρτυρες όπως ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός και Ισαποστόλος. Πάντως σίγουρα ο αληθινός ορθόδοξος είναι πατριώτης και όχι εθνικιστής γιατί δεν μισεί τα άλλα έθνη ούτε βάζει το έθνος του πάνω από την πίστη του στον Άγιο Θεό. ΑΣ ΜΗΝ ΤΑ ΣΥΓΧΕΟΥΜΕ ΣΚΟΠΙΜΑ ΛΟΙΠΟΝ.

      Διαγραφή
  6. Συναναστρεφόμενος επί 15 έτη Ρώσους και Σλάβους ιερείς και μοναχούς, εκ πείρας, σάς διαβεβαιώ ότι είναι πρώτα Ρώσοι και Σλάβοι και ύστερα Χριστιανοί. Απόδειξη αυτού συνιστά η πρόσφατη απόφαση του Ρωσικού Οικουμενιστικού Πατριαρχείο να απέχει της ληστρικής ψευσοδυνόδου της Κρήτης για καθαρά πολιτικούς λόγους καθώς ήδη είχε συνθηκολογήσει επίσημα με τον πάπα στην Κούβα την ίδια χρονιά, συμπαρασύροντας μαζί του και το υπόλοιπο σλαβικό τόξο, δηλαδή τις υπόλοιπες τοπικές Εκκλησίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συγχαρητήρια κ. Τσακίρογλου!Εξαιρετικό άρθρο!

    Όντως ως τέκνα του μασονικού Διαφωτισμού και κατ' επέκταση σιωνισμού, όλες οι ιδεολογίες, από τον σοσιαλισμό, τον αναρχισμό έως και τον εθνικισμό/εθνοφυλετισμό είναι απορριπτέες και καταδικαστέες για την Ορθοδοξία. Αναδύθηκαν ως υποκατάστατα της Αληθείας, είναι «αιρετικά» αποσπασματικά μορφώματα που σφετερίζονται την Αλήθεια και διατείνονται ότι μπορούν να την υπερβούν, πολεμώντας ουσιαστικά τον Χριστό και την Ορθοδοξία.Επίσης, αν και φαινομενικά δίνουν την εντύπωση ότι διαφοροποιούνται, είναι φορείς του ιδίου αντιχρίστου πνεύματος και συγκοινωνούν μεταξύ τους. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Μουσολίνι ήταν αναρχικός πριν γίνει φασίστας, όπως επίσης και ο Χίτλερ δήλωνε εθνικοσοσιαλιστής. Τους καλλιεργούν την εντύπωση ότι βρίσκονται σε διαφορετικά στρατόπεδα αλλά η αλήθεια είναι ότι εξυπηρετούν μόνο ένα, αυτό του σατανά.

    Οι δε σέκτες που φέρουν αυτές τις ιδεολογίες ειδικά στο πλαίσιο του εθνικισμού προϋποθέτουν πλήρη υποταγή και υπακοή των μελών στον επικεφαλής, ηγέτη της εκάστοτε οργανώσεως.Και κάποιοι πιστοί που αφελώς προσφέρουν την υποστήριξή τους σε τέτοιου είδους νοσηρές συμπεριφορές, έχουν την αξίωση ότι αυτοί οι άνθρωποι (μέλη εθνικιστικών οργανώσεων) θα υπηρετήσουν Χριστό ενώ για «θεό» τους έχουν τυχοδιώκτες και τσαρλατάνους;;Αν πιστεύουν κάποιοι ότι τα καδρόνια και οι χυδαίες ύβρεις είναι χρηστοήθεια και συμπεριφορά Ορθοδόξου τότε υπάρχει σοβαρή πνευματική βλάβη.

    Εύχομαι το άρθρο σας να συνταράξει όσους διασύρουν την Ορθοδοξία και την μεταχειρίζονται ως εργαλείο επίτευξης διάφορων φαντασιακών επίγειων ουτοπιών παρασύροντας πλήθος κόσμου σ' αυτήν την τραγική πλάνη που θα είναι και υπεύθυνη στο να αποδεχθούν τον αντίχριστο ως σωτήρα.

    Κάποιοι επιλέγουν ακόμα να διασώζουν τον Βαραββά αντί για τον Χριστό....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ποσο δικιο εχετε κ.Τσακιρογλου.Το διαπιστωσαμε στις ημερες μας με τα Εθνικα μας θεματα.Ο Ελληνικος λαος αντεδρασε και αντιδρα πολυ δυναμικα και καλως πραττει.Στο μεγιστο θεμα ομως της παναιρεσεως του οικουμενισμου παραμενει προκλητικα αδιαφορος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγχαίρω τον κ. Τσακίρογλου για το θάρρος του να συγγράψει ένα τόσο εύστοχο άρθρο σε μια εποχή, κατά την οποία όχι μόνο επιχειρείται ένα ανόσιο "πάντρεμα" μεταξύ Ορθοδοξίας και Εθνικισμού, αλλά και οι αντιδρώντες σε αυτό το πονηρό συνοικέσιο χαρακτηρίζονται ως "προδότες", "ριψάσπιδες" κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Για αλλη μια φορα κκ.ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ Κ Α Τ Α Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Η η τοποθετηση σας..Διαφωτιστικοτατη και ευστοχοτατη οπως παντα. Μας βοηθατε παρα πολυ σε αυτους τους δυσκολους καιρους!!!Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΠΑΝΤΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το αρθρο έχει αρκετά θετικά στοιχεία αλλά κι αρκετά λάθη, τα οποία γίνονται ιδιαίτερα επικίνδυνα στην παρούσα κρίσιμη ιστορική στιγμή.
    1) Υπερ Πίστεως και Πατρίδας αγωνίζονταν οι Πατέρες μας , αν και θα συμφωνήσω ότι έχει προτεραιότητα ο υπερ Πίστεως αγωνας.
    Όμως γίνεται από τον κ. Τσακίρογλου διαστρέβλωση του λόγου του ΠατροΚοσμα :
    «Ἡμεῖς, Χριστιανοί μου, δὲν ἔχομεν ἐδῶ πατρίδα».
    όπου ο Άγιος εννοούσε ότι η μονιμη κατοικία μας είναι αλλού, εκεί πρεπει να εχουνε στραμμένη την προσοχή μας, στην απόκτηση του Παραδείσου και όχι εφήμερων πραγμάτων
    2) Οταν κινδυνευει η Πατριδα επιτρέπεται να παρεις ακομα και τα οπλα. Ετσι κανανε οι προπάτορες μας.
    Τελείως λάθος λοιπον η παρακάτω τοποθέτηση, ασχέτως εάν πράγματι τετοιες προτροπες γίνονται κι απο Εθνικιστικούς – φασιστικους κύκλους (όπως θα σχολιάσω παρακάτω)
    [Παρουσιάζεται σὲ διαμαρτυρίες ὡς ἀγωνιστής της, ζητᾶ ἀπὸ τὸν πιστὸ ἕναν ἀγῶνα βίας, ἐπιζητᾶ τὸν πόλεμο καὶ καταριέται καὶ ἐπιτίθεται σὲ κάθε ὑποτιθέμενο ἐχθρό. Οἱ ἐθνικιστὲς δὲν δέχονται τὴν ἐντολὴ τοῦ Χριστοῦ «Ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν, καλῶς ποιεῖτε τοῖς μισοῦσιν ὑμᾶς»]

    Θολή εικόνα περί της αγάπης του Ευαγγελίου έχει ο κ. Τσακίρογλου
    Οι προδότες κρεμιούνται κι αν την έσχατη ώρα μετανοήσουνε, ας τους κρίνει ο Κύριος. Ο Κολοκοτρώνης είπε για τους προσκυνημένους (πόσο μάλλον για τους προδότες) «Φωτιά και τσεκούρι»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος3/7/18, 4:08 μ.μ.

      Ο Κολοκοτρώνης είναι Πατήρ της Εκκλησίας, κύριε οικοδόμε;

      Διαγραφή
    2. Δειλε ανωνυμιδη, αλλα μαλλον γνωστε..., εγω ειμαι υπερηφανος που εκτος απο την δουλεια που κανω στα πλαισια του Πτυχιου μου, ταυτοχρονα εξασκω περιστασιακα και την οικοδομικη
      Εσεις ειστε τοσο "φωτισμενοι" κι ακριβολογοι στα της Πιστεως που θα σνομπαρετε ακομα και τον Κολοκοτρωνη
      Η οιηση και η κενοδοξια παει συννεφο και βλεπουμε τα αποτελέσματά της...
      « χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον»
      Τσαμπα θα πανε οι κοποι σας με τετοιες συμπεριφορες.

      Διαγραφή
  12. 3) Σαφως και ειναι ισότιμος αδελφός μας κάποιος Ορθόδοξος άλλου Έθνους,
    έχει "βαση" το αρθρο του (οπως θα σχολιασω παρακατω), αλλα η χρονικη στιγμη΄που το κανει συν τα ανωτέρω λαθη, το κανουνε επικινδυνο. Αυτη την στιγμή γίνεται αγώνας Πατριωτικος, επιτέλους αρκετοί συνΈλληνες αντιδρούν, στην συντριπτική πλειοψηφία τους Ορθόδοξοι κι αρκετοί από αυτους σε καποιο βαθμο συνειδητοποιημένοι κι αυτη τη στιγμή εμφανίζεται ενα αρθρο το οποίο (και με τα λαθη που συμπεριλαμβανει) τσουβαλιαζει ολο αυτον τον αγωνα σε δηθεν εθνικιστικά κινητρα. Οπως καποιοι αλλοι έχουνε την προφαση ότι θα πρεπει να μετανοήσουμε, αυτή είναι η πρωτη προτεραιότητα κι οχι να πολυαντιδράμε, λες και το ΄21 ή το ‘ 40 περιμένανε να μετανοήσουνε πρώτα πλήρως. Η αποστασία μας απο τον Θεο μας οδήγησε βέβαια εδω κι είναι επιτακτική η ανάγκη μετανοίας, άνευ της οποίας δεν πρόκειται ο Κυριος να ευλογήσει οποιαδήποτε αντίδραση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα κάτσουμε και στα αβγά μας. Και τα δύο χρειάζονται κι επιβάλλονται
    Λες κι είμαστε Εθνος που κανει επεκτατικο αγωνα και οχι αμυντικο....
    Ελπίζω να μην εννοεί ο κ. Τσακίρογλου ότι από την στιγμή που και οι Σκοπιανοι είναι Ορθοδοξοι, ότι δεν χαλασε κι ο κοσμος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. 4) Είπα ότι έχει "βαση" και θετικα στοιχεια το αρθρο,καθως πραγματι υπαρχουνε και Εθνικιστικες-φασιστικες ομαδες, οι οποίες ειναι πολύ επικινδυνες.
    Για εκεινους πραγματι δεν ειναι εδω η Πατριδα τους, η πρωτεύουσα Πατρίδα τους, η "καρδιά" τους, όπως φαίνεται στα παρακάτω
    α) Συννημενο μερικο από το πλουσιο σχετικο αποδεικτικο υλικο και πιο συγκεκριμενα από τον Βουλευτη Παπα. Δεν εχουν απλως το αρχαιο Ελληνικο συμβολο της σβαστικας, αλλα την σημαια των ναζι, όπως και νταραβερια μαζι τους
    https://jailgoldendawn.com/2018/06/26/%cf%83%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%81%cf%8c%cf%82-%ce%b4%ce%af%cf%83%ce%ba%ce%bf%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%80%cf%80%ce%ac-2-%cf%84%ce%bf-%cf%86%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%b9%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c/

    β) Εδω σε συγκεντρωση με Μιχαλολιακο, Κασιδιαρη, Γερμενη κ.α τραγουδανε (μετα το 3.15) μπροστα στη σημαια των Ναζι το "deutschland uber alles"
    https://www.youtube.com/watch?v=ClFo51cLowE
    γ) Αδελφικες σχεσεις με Αμερικανους φασισταρια που ενθαρρυνουν το ξεπουλημα της Μακεδονιας μας
    https://attikanea.blogspot.com/2018/06/blog-post_411.html#comment-form
    Στα ανωτέρω links βλέπουμε να αποκαλύπτεται μία χρήσιμη για το σύστημα οργάνωση (ασχέτως αν ακόμα κι αρκετοί από την κεντρική ηγεσία της δεν το έχουνε πάρει ακομα χαμπάρι) κι ομως εκεινοι συκοφαντούνε την Ορθοδοξια, ότι έχουμε τάχα κολλητιλίκια με Εβραίους....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Aυτοι πράγματι τόσα χρόνια σπέρνουνε μίσος στις ψυχές τόσων παιδιών, τους κοροϊδεύουνε ότι τάχα ακολουθούνε το αρχαιοΕλληνικο Πνευμα, ενώ είναι ξεκάθαρα φιλοναζιστές, συγχέουνε ακόμα και τους εγκληματιες Ναζι με τους Σπαρτιάτες ή τον Μέγα Αλέξανδρο, ο οποίος μετέδωσε πολιτισμό όπου πήγε και αμφότεροι ζήσανε την εποχή με τον υπερμετρο πολεμικο ζηλο, πριν δηλαδή το Ευαγγέλιο της Καινής Διαθήκης. Κι οι Σπαρτιάτες δεν κανανε μαγκιες, ουτε ητανε υπουλοι, να την πεφτουνε δηλαδη στο άσχετο σε αοπλους ή λιγοτερους σε αριθμο. Ούτε μπεκρουλιαζαν, όπως στην πλειοψηφια τους οι Γερμανοι ακροδεξιοι με τους οποιους έχουνε διεθνιστικα νταραβερια οι Χρυσαυγιτες
    Το ίδιο Εθνικιστές-φασίστες (τουλάχιστον χωρίς λατρεία προς τα SS) αλλα ακόμα περισσότερο παγανιστές είναι εκείνοι του Σώρρα. Καθώς είναι πράγματι αρκετοί απο την Χ.Α. παγανιστες, όσο κι αν προσπαθούνε να το κρυβουνε και αυτο
    Εδω το παιζουνε οτι ειναι και της Εκκλησιας, για να πιασουνε κι απο εκει πελατες... Εκείνοι των οποίων η φιλοσοφία ζωής δεν ταιριάζει καθόλου με το κήρυγμα του Ευαγγελιου
    Τα ανωτέρω βέβαια δεν σημαινουνε οτι δεν υπάρχουνε καποια μελη της Χ.Α που ειναι αγνοι Πατριωτες και Ορθοδοξοι και ξεγελασμενοι βρισκονται εκει.
    Κι αν καποιος μου απαντησει οτι ειμαι κι εγω φαουλ, οτι δεν θα επρεπε αυτη την στιγμη που απαιτειται συσπειρωση να ξεμπροστιαζω την Χ.Α, θα του απαντησω οτι η Χ.Α. ειναι εξαφανισμενη τελευταια, μονο για την βολεψη στην Βουλή ασχολειται και να πεταει εκατονταδες φειγ βολαν στις συγκεντρωσεις, για να πιασει κι αλλους πελατες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αξιότιμε κ. Σταύρο Τ.,
    απαντώ στα δύο παραπάνω σχόλια σας
    1) "1) Υπερ Πίστεως και Πατρίδας αγωνίζονταν οι Πατέρες μας , αν και θα συμφωνήσω ότι έχει προτεραιότητα ο υπερ Πίστεως αγωνας." Αυτό ακριβώς έγραψα και εγώ, τίποτα λιγότερο και τίποτα παραπάνω. Λέτε ότι διαστρεβλώνω τρην ρήση του αγ. Κοσμά του Αιτωλού, δεν λέτε όμως που την διαστρεβλώνω. Αν κοιτάξετε προσεκτικά το κείμενο γράφω κι εγώ όπως εσείς ότι ο Χριστιανός έχει ως σκοπό και αγωνίζεται πρωτίστως για την ουράνια Πατρίδα χωρίς φυσικά να υποτιμάει την επίγεια. Υπάρχει όμως μία ιεραρχία. Ο άγ. Μάξιμος ο Ομολογητής κατηγορήθηκε ως εχθρός της Πατρίδος του, επειδή υπάκουσε στον Χριστό και δεν υπέγραφε τον τόμο που θα ειρήνευε την αυτοκρατορία.
    2) Μην φέρνετε, παρακαλώ, παραδείγματα, όπως του Κολοκοτρώνη και όλων των άλλων αgνών αγωνιστών για την ελευθερία μας, των οποίων δυστυχώς δεν είμαστε άξιοι. Αυτοί δεν ήξεραν καν τι σημαίνει εθνικισμός, ήταν αγνότατοι πατριώτες, οπότε δεν αναφέρεται ούτε κατά διάνοια σε αυτούς το άρθρο.
    3) Λέτε ότι έχω θολή εικόνα της ευαγγελικής αγάπης. Πάνω σε ποιό χωρία και σε ποιά πατερικά επιχειρήματα στηρίζετε αυτήν σας την ερμηνεία; Αντιθέτως σας τονίζω ότι ο Σαμαρείτης στην ομώνυμη παραβολή φρόντισε και περίθαλψε τον εχθρό του Ιουδαίο, την ώρα που οι συντοπίτες και πατριώτες του Ιουδαίοι τον αγνόησαν και τον άφησαν να πεθάνει. Οπότε που είναι η θολή εικόνα που λέτε ότι παραθέτω;
    4) Επ' ουδενί τρόπο δεν υποστηρίζω το προδοτικό ξεπούλημα της Μακεδονίας ούτε την αποχή από τους αγώνες υπέρ της.Θα πρέπει μάλιστα να γνωρίζετε ότι και εγώ κάνω τον προσωπικό μου αγώνα με ομιλίες και κείμενα και μάλιστα όχι στην Ελλάδα αλλά στην Γερμανία,στο στόμα του Λύκου. Οπότε και οι χαρακτηρισμοί σας περί τσουβαλιάσματος δεν πιστεύω ότι έχουν στήριγμα.
    5) Γιατί δεν αναφέρεστε στις ιδέες του Δραγούμη αλλά αντιθέτως ασχολείστε με εμένα; Συμφωνείτε με τις θέσεις του Δραγούμη που υποστηρίζει όλους τους άθεους παρότι εθνικιστής; Στο κείμενο αντιθέτως καταδικάζεται όχι μόνο ο εθνικισμός, αλλά και ο κομμουνισμός, ο αριστερισμός, ο καπιταλισμός, η Νέα Τάξη ως αντιχριστιανικές ιδέες,προιόντα του Διαφωτισμού και της Μασωνίας. Διαφωνείτε εσείς με αυτήν την θέση.Δεν ισχύει λοιπόν αυτό που γράφουν μερικοί, ότι το κείμενο είναι αριστερή προπαγάνδα ή ότι υποστηρίζει την Νέα Τάξη.
    6) Το κείμενο ξεχωριζει ξεκάθαρα μεταξύ πατριωτισμού και εθνικισμού. Η Εκκλησία δέχεται τον πρώτο καταδικάζει όμως τον δεύτερο. Αν εσείς δεν βλέπετε την πνευματική διάσταση της σημερινής σύγχυσης και την εκμετάλευση των αγνών πατριωτικών αισθημάτων από υπόγειους κύκλους που διαστρεβλώνουν δόγματα, αξίες και ιδανικά δεν ευθύνομαι εγώ γι' αυτό. Αν όμως το βλέπετε κι εσείς προς τί η επιχειρηματολογία σας ανευ μάλιστα επιχειρημάτων;
    7) Η Μακεδονία είναι και θα είναι ελληνική. Η σκοπιανή Εκκλησία είναι σχισματική και εθνικοφυλετική. Που βλέπετε εσείς ότι το κείμενο στηρίζει κάτι αντίθετο; ΠΟυ βλέπετε εσείς ότι το κείμενο λέει να μην αγωνιστούμε; Σε τι σκοπεύει αυτή η παρερμηνεία του κειμένου; Δεν πρέπει να αναδειχθούν αυτοί που εκμεταλλεύονται τον αγώνα για να εξυπηρετήσουν τους δικούς τους σκοπούς; Αυτοί που σπείρουν μίσος και απειλές ιδιοποιούμενοι την ταυτότητα του Χριστιανού; Αυτοί που βγαίνουν με κράνη και ρόπαλα ή με σύμβολα απαράδεκτα και στιγματίζουν τον αγνό Έλληνα που πολεμάει για την πατρίδα του; Ξέρετε κανέναν Άγιο που να είχε τέτοια γλώσσα μίσους και επιθετικότητας εκτός φυσικά για την οποιαδήποτε αίρεση όχι όμως για τους ανθρώπους αιρετικούς, για τους οποίους προσεύχονταν με δάκρυα να μετανοήσουν;
    Αξιότιμε κ. Σταύρο Τ. η κριτική είναι πάντα καλόδεκτη όταν όμως δεν παρερμηνεύει το κείμενο και δεν στερείται επιχειρημάτων και αποδείξεων. Θέλω να πιστεύω ότι εσείς φυσικά δεν είχατε τέτοιο σκοπό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος4/7/18, 8:13 μ.μ.

      Ευγε κύριε Τσακίρογλου!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος4/7/18, 9:23 μ.μ.

      Μπράβο σας κυριε Τσακίρογλου για το εξαιρετικα ενδιαφερον άρθρο σας.

      Α.Να.

      Διαγραφή
  16. Κ. Τσακίρογλου ξαναδιαβασα αναλυτικα το κειμενο σας και δεν βλεπω να εκανα λαθος, συμφωνα με αυτα που διαβασα.
    Δεν σας ξερω προσωπικα, ωστε να ξερω τι υπονοειτε και χαιρομαι για τις περαιτερω εξηγησεις σας.
    Δεν παρερμηνευσα λοιπον
    Εκανα καλοπροαιρετη κριτικη, αναφεροντας τα συν και τα πλην
    Αντιθετως, εγω ημουνα σαφης σ΄αυτα που εγραψα κι ητανε περιττο να γραψετε οτι
    "στερείται επιχειρημάτων και αποδείξεων"

    1) Σε ολο το κειμενο δεν γραφετε πουθενα περι αγωνος. Η μονη ΙΣΩΣ αναφορα είναι η παρακατω
    «Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν δέχεται δικαιολογίες γιὰ ἐπεκτάσεις καὶ δὲν ὑποδέχεται μὲ χαρὰ οὔτε ὀνομάζει ἱερὸ τὸν κάθε πόλεμο (παρόλο ποὺ κατ’ οἰκονομία δὲν καταδικάζει τὸν πόλεμο γιὰ τὴν πίστη καὶ τὸ δίκαιο).»
    Αντιθέτως, υπαρχουνε αρκετες αλλες αναφορες, οι οποιες σε συνδυασμο με την ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ που λεγονται, οδηγουνε τους περισσοτερους που θα διαβασουνε το κειμενο στο συμπερασμα οτι δεν ειναι κι επιτακτικη αναγκη να αγωνιστουμε για την Πατριδα και ειναι οι παρακατω :
    α) «Γιὰ τὸν Χριστιανό, ὅλα στὴν γῆ εἶναι πρόσκαιρα καὶ ὡς ἐκ τούτου ἀδύναμα νὰ κερδίσουν τὴν πρώτη θέση στὴν ψυχή του, τὴν ὁποία κατέχει πάντα ὁ Χριστός, πάνω ἀπὸ πατρίδα, γονεῖς, γλώσσα καὶ ἐδάφη. Οἱ Χριστιανοὶ «πατρίδας οἰκοῦσιν ἰδίας, ἀλλ' ὡς πάροικοι• μετέχουσι πάντων ὡς πολῖται, καὶ πάνθ' ὑπομένουσιν ὡς ξένοι• πᾶσα ξένη πατρίς ἐστιν αὐτῶν καὶ πᾶσα πατρὶς ξένη» (Πρὸς Διόγνητον ἐπιστολή).»
    β) « Παρουσιάζεται σὲ διαμαρτυρίες ὡς ἀγωνιστής της, ζητᾶ ἀπὸ τὸν πιστὸ ἕναν ἀγῶνα βίας, ἐπιζητᾶ τὸν πόλεμο καὶ καταριέται καὶ ἐπιτίθεται σὲ κάθε ὑποτιθέμενο ἐχθρό. Οἱ ἐθνικιστὲς δὲν δέχονται τὴν ἐντολὴ τοῦ Χριστοῦ «Ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν, καλῶς ποιεῖτε τοῖς μισοῦσιν ὑμᾶς» (Λουκ. Στ΄, 27-28).»
    Συμφωνα με αυτο το χωριο εγραψα περι θολης γνωσεως της αγαπης, καθως οι περισσοτεροι που θα το διαβασουνε θα καταλαβουνε οτι θα πρεπει να αγαπαμε ακομα κι εκεινους που επιβουλευονται την Εθνικη μας κυριαρχια ή εκεινους που την προδιδουνε
    γ) «Ὁ ἐθνικισμὸς σπρώχνει τὸν πιστὸ νὰ ἀσχολεῖται μὲ δευτερεύοντα ἀντὶ μὲ τὰ πρωτεύοντα, τοὐτέστιν τὴν Πίστη του.»
    δ) Και τελικα κλεινετε το κειμενο σας με τον λογο του ΠατροΚοσμα, ο οποιος σαν επιστεγασμα ενος τετοιου κειμενου, οδηγει παλι στο συμπερασμα οτι δεν χαλασε κι ο κοσμος να ασχολουμαστε με τα της Πατριδος
    Ξαναλεω, παιζει μεγαλο ρολο η χρονικη στιγμη. Σε αλλη περιοδο, τα λαθη θα ητανε λιγοτερα και μικροτερης βαρυτητας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. 2) Στην εσχατη προδοσια επιτρεπεται να παρουμε ακομα και τα οπλα. Δεν πειραζει λοιπον το κρανος ή το γκλομπ, αλλα πως αυτα θα χρησιμοποιηθουνε. Εαν π.χ. θα ειναι σε μια οργανωμενη προσπαθεια επεμβασης ή αντιθετως για ψευτομαγκιες ή προβοκατσιες και να την πληρωσει ασκοπα καποιος τριτοτεταρτος υπευθυνος
    Ανεφερα τον Κολοκοτρωνη γιατι οι ηρωες θα πρεπει να ειναι οι οδηγοι κι οχι αυτα που σκεφτομαστε εμεις

    3) Σαφως δεν ειναι Αγιοι Μαρτυρες οι ηρωες, αλλα κατεχουν εξεχουσα θεση ως Εθνομαρτυρες. Η Εκκλησια ευλογησε τον αγωνα του ΄21, δεν εγινε ακριβως κατ΄οικονομια, οπως αναφερετε. Και μην μπειτε στον κοπο να αναφερετε τον περιστασιακο αφορισμο, ως κινηση ελιγμου

    4) Σαφως κι ειναι καταδικαστεες οι θεσεις του Δραγουμη που αναφερετε, αλλα εσεις ειστε εν ζωη κι επηρεαζετε κοσμο

    5) Ητανε περιττο να γραψετε οτι
    «Αν εσείς δεν βλέπετε την πνευματική διάσταση της σημερινής σύγχυσης και την εκμετάλευση των αγνών πατριωτικών αισθημάτων από υπόγειους κύκλους που διαστρεβλώνουν δόγματα, αξίες και ιδανικά δεν ευθύνομαι εγώ γι' αυτό.»
    Οταν ημουνα ξεκαθαρος περι τουτου κι ονοματισα συγκεκριμενες ομαδες

    6) Δεν υποτιμησα τον αγωνα που κανετε στην Γερμανια, επιπροσθετα και για τα θεματα της Πίστεως (ασχετως αν διαφωνουμε σε καποια πραγματα..) και μπραβο σας.
    Ειδα ενα κειμενο, το οποίο στην παρουσα, κρισιμη χρονικη στιγμη εκπέμπει λανθασμενα μηνυματα και για αυτο σχολιασα

    Καλή συνέχεια να έχετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.