Του Παναγιώτη Τελεβάντου
Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ
Διαβάσαμε στην “Ρομφαία”:
“Για την πρόσφατη διαμάχη μεταξύ Οικουμενικού Πατριαρχείου και Πατριαρχείου Μόσχας, μίλησε για πρώτη φορά στην εφημερίδα "Βραδυνή της Μόσχας" ο Μητροπολίτης Καλούγκα κ. Κλήμης.
Ερωτηθείς για την απόφαση του Πατριαρχείου Μόσχας να διακόψει την κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ο Μητροπολίτης Κλήμης ανέφερε ότι «η ευχαριστιακή κοινωνία είναι η ενότητα με τον Θεό».
«Δεν
μπορεί η κοινωνία να διακοπεί, εκτός αν ο άνθρωπος σκοπίμως τοποθετεί
τον εαυτό του έξω από την Εκκλησία, όπως έκανε ο Φιλάρετος. Εμείς ως
Μητρόπολη εγκρίναμε την διακοπή κοινωνίας με την Εκκλησία της
Κωνσταντινουπόλεως. Δεν μπορούμε να διατηρήσουμε αδελφικές σχέσεις με το
Οικουμενικό Πατριαρχείο, διότι κατηγορηματικά διαφωνούμε με τις πράξεις
του. Έτσι, δεν μπορούμε να έχουμε κοινωνία πριν επιλύσουμε το ζήτημα».
«Η
ατμόσφαιρα των εχθρικών ενεργειών του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και της
Ιεράς Συνόδου σε σχέση με εμάς, δεν επιτρέπουν την παρουσία του
πνεύματος της αγάπης, που πρέπει να είναι παρών στην Κοινή Θεία
Ευχαριστία. Πώς θα πούμε ο «Χριστός εν τω μέσω ημών» στην Θεία
Λειτουργία; Αυτό θα είναι μεγάλη υποκρισία!»
Μεγάλη κανονική ευθυξία κατέλαβε εν προκειμένω το Πατριαρχείο της Ρωσσίας.
Αν
δεν διακόψουν την εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο
θα είναι μεγάλη υποκρισία, ισχυρίζεται ο Μητροπολίτης Καλούγκα, επειδή ο
Πατριάρχης Βαρθολομαίος παραβίασε πλήθος κανόνων με τις ενέργειες που
προέβη αναφορικά με την εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.
Ώστε έτσι ε;
Πρέπει να τηρούνται οι Ιεροί Κανόνες.!
Τι
κρίμα που οι Φαναριώτες και οι Μοσχοβίτες μόλις τώρα θυμήθηκαν την
ύπαρξη των Ιερών Κανόνων απλά και μόνον για να κατοχυρώσουν τον
ηγεμονισμό και την φιλοπρωτεία τους.
Πότε και πώς σεβάστηκαν, άραγε, τους Ιερούς Κανόνες οι εν λόγω Εκκλησίες;
Όταν χειροτονούν κατά συρροήν διαβεβλημένους κληρικούς όλων των βαθμίδων;
Όταν πραγματοποιούν κατ’ εξακολούθηση μεταθέσεις επισκόπων;
Ή όταν συναγελάζονται, κάνουν κοινές ποιμαντικές παραστάσεις και συμπροσεύχονται αδίστακτα επί συνεχούς βάσεως με αιρετικούς και αλλόθρησκους;
Όταν πραγματοποιούν κατ’ εξακολούθηση μεταθέσεις επισκόπων;
Ή όταν συναγελάζονται, κάνουν κοινές ποιμαντικές παραστάσεις και συμπροσεύχονται αδίστακτα επί συνεχούς βάσεως με αιρετικούς και αλλόθρησκους;
Οι
Ιεροί Κανόνες δεν είναι κανόνια για να τα στρέφει κάποιος ευκαιριακά
και περιστασιακά εναντίον των αντιπάλων του, αλλά τα μέτρα που
καθορίζουν την ποιμαντική της Εκκλησίας.
Ενώ,
λοιπόν, και οι δύο Εκκλησίες έχουν επιδείξει διαχρονικά κατ’
εξακολούθηση βαθύτατη περιφρόνηση προς τους Ιερούς Κανόνες, τώρα τους
επικαλούνται και προσπαθούν να οχυρωθούν πίσω απο τις διατάξεις τους για
να δικαιολογήσουν την διαμάχη που έχουν για την Ουκρανία.
Και ποιος τους πιστεύει;
Πω πω παρανοια!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή