Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

«Πρώτον καταλλάγηθι τοις σε λυπούσιν»!!



 Οσιος Πορφύριος: «Πρώτον καταλλάγηθι τοις σε λυπούσιν»

  • Tο να συγχωρούμε όσους μας έβλαψαν, το θεωρούσε ο Γέροντας πολύ βασικό. Πολύ συχνά επαναλάμβανε το στίχο της ευχής: «Πρώτον καταλλάγηθι τοις σε λυπούσιν».


Καί στην εξομολόγηση έδινε ιδιαίτερη σημασία σ᾿ αυτή την πνευματική αμαρτία, να θυμόμαστε το κακό που μας έκανε κάποιος και να του κρατάμε κακία η πικρία η έχθρα. Ήθελε τις ψυχές μας ανεξίκακες, γεμάτες συγχωρητικότητα και καλοσύνη.

«Η κακή σκέψη δεν κρύβεται. Επηρεάζει δυσμενώς για μας εκείνον για τον οποίον σκεπτόμεθα άσχημα, ακόμη και από μακριά, ακόμη και όταν δεν συνειδητοποιεί αυτός τον λόγο για τον οποίον έρχεται σε αντίθεση μαζί μας. Οφείλουμε, λοιπόν, να είμεθα «καθαροί τη καρδία», καθαροί όχι μόνο από κακά έργα, αλλά και από κακές σκέψεις, ιδιαίτερα δε από την μνησικακία και την πίκρα. Πολλοί λένε ότι η χριστιανική ζωή είναι δυσάρεστη και δύσκολη, εγώ λέω ότι είναι ευχάριστη και εύκολη, αλλά απαιτεί δύο προϋποθέσεις: Ταπείνωση και αγάπη».

Από το βιβλίο «Κοντά στον Γέροντα Πορφύριο»

Εισήγηση Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου στην Ημερίδα για τη Μεγάλη Σύνοδο


Εἰσήγηση τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ἱεροθέου στὴν Θεολογικὴ-Ἐπιστημονικὴ Ἡμερίδα "Ἁγια καὶ Μεγάλη Σύνοδος" τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιῶς, στὸ Στάδιο Εὶρήνης καὶ Φιλίας, 23 Μαρτίου 2016

Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος: Θεολογία καὶ Πολιτικὴ

Ἕνα ἀπό τά μεγαλύτερα χαρίσματα τῶν Χριστιανῶν (Κληρικῶν, Μοναχῶν καί λαϊκῶν) πού εἶναι μέλη τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὅτι ἀποτελοῦν τήν ἐγρηγοροῦσαν συνείδησιν, ἡ δέ μεγαλύτερη προσφορά τῶν Ποιμένων τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως γράφει ὁ μακαριστός Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὁσίου Γρηγορίου τοῦ Ἁγίου Ὄρους Ἀρχιμανδρίτης Γεώργιος (Καψάνης), εἶναι νά ἐνεργοποιῆ τήν ἐγρήγορση τῆς συνειδήσεως τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας. Αὐτό ἔχει μεγάλη σημασία, ὅταν μάλιστα ὁ λαός τοῦ Θεοῦ σήμερα ἀφήνη ἐν πολλοῖς «ἀδρανές καί ἀνενέργητον τό χάρισμα τοῦτο». Ἡ ἐγρήγορση τῆς Ὀρθοδόξου συνειδήσεως ἀποτελεῖ τήν μεγαλύτερη ἀπόδειξη ὅτι τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ζωντανά.

Ἐμεῖς δέ οἱ Κληρικοί, παντός βαθμοῦ, καί οἱ λαϊκοί θεολόγοι ἔχουμε μεγάλη εὐθύνη ὅταν δέν καλλιεργοῦμε στό ποίμνιό μας τήν «ἐγρήγορσιν τῆς συνειδήσεώς» του, ἀλλά ἀρκούμαστε σέ μιά κοινωνική διακονία καί σέ μιά πολιτιστική προσφορά, καί δέν προσφέρουμε τόν ὀρθόδοξο λόγο, πού εἶναι ἡ προϋπόθεση τῆς σωτηρίας. Ἡ θεολογία, ὅπως ἐκφράσθηκε ἀπό τούς ζωντανούς ὀργανισμούς, ἤτοι τούς Προφήτας, τούς Ἀποστόλους καί τούς Πατέρας, εἶναι μεγάλο χάρισμα, καί ἡ χάρη τῆς θεολογίας σώζει τόν ἄνθρωπο.
Αὐτή εἶναι μιά μικρή εἰσαγωγή γιά νά προχωρήσω στό θέμα μου, πού εἶναι: «θεολογία καί πολιτική» καί ὁπωσδήποτε ἔχει ἀναφορά στήν «Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδο», ἡ ὁποία πρόκειται νά συνέλθη, ὅπως ἔχει προγραμματισθῆ, κατά τήν ἑορτή τῆς Πεντηκοστῆς τοῦ ἔτους πού διανύουμε. Πρόκειται ὄντως γιά μεγάλο ἐκκλησιαστικό γεγονός, τό ὁποῖο πρέπει νά κινηθῆ στήν θεολογία τῆς Ἐκκλησίας, νά εἶναι προϊόν «τῆς ἐγρηγορούσης συνειδήσεως» τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας καί φυσικά θά πρέπει νά ἀποδεσμεύεται ἀπό τήν κοσμική πολιτική.
Θά διαιρέσω τό θέμα μου σέ τρεῖς ἑνότητες: πρῶτον ἡ θεολογία τῆς Πεντηκοστῆς, δεύτερον τά σύγχρονα θεολογικά ρεύματα, καί τρίτον ἡ εἴσδυση τῆς πολιτικῆς στίς ἐνδοορθόδοξες σχέσεις. Θά προσπαθήσω νά ἐπεξεργασθῶ τό θέμα μου μέ ψυχραιμία καί νηφαλιότητα.

1. Ἡ θεολογία τῆς Πεντηκοστῆς
Ἡ μέλλουσα νά συγκληθῆ Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος θά πραγματοποιηθῆ τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς, καί ἀσφαλῶς ἔχει ἐπιλεγεῖ συμβολικά γιά νά ἐκφράση τήν ἑνότητα τοῦ Χριστιανικοῦ κόσμου.
Ὅμως, ἡ Πεντηκοστή εἶναι μιά ἡμέρα πού δείχνει ποιά εἶναι ἡ ἀληθινή θεολογία τῆς Ἐκκλησίας καί ἡ λειτουργική ἑνότητά της. Πρόκειται γιά τήν θεολογία τῆς Ἀποκαλύψεως τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ μέσα στό Φῶς. Οἱ Ἀπόστολοι διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἑνώθηκαν μέ τόν Χριστό καί ἔγιναν μέλη τοῦ Σώματός Του.
Ὁ Χριστός στήν ἀρχιερατική Του προσευχή εὐχήθηκε στόν Πατέρα Του, ὥστε οἱ

"ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ"

Ζωντανή μετάδοση

Θεολογική Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: "ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ"


Μεγάλη προετοιμασία χωρίς προσδοκίες 


Αποκαθήλωσαν την Πανορθόδοξη Σύνοδο!

Αποκαθήλωσαν την Πανορθόδοξη
οι Μητροπ. Πειραιώς, Ναυπάκτου, Γλυφάδας και Κυθήρων

Μητροπ. Κυθήρων Σεραφείμ
-«Φραγγέλιο» με θεολογικά επιχειρήματα


Του Μανώλη Κείου

Έβγαλαν το...φραγγέλιο οι Μητροπολίτες Πειραιώς, Ναυπάκτου, Γλυφάδας και Κυθήρων στη σημερινή ημερίδα για την Πανορθόδοξη Σύνοδο του Ιουνίου στην Κρήτη και με εμπεριστατωμένα θεολογικά επιχειρήματα έστειλαν σαφέστατο μήνυμα στους εμπνευστές της.

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ τόνισε  πως η Πανορθόδοξη έρχεται σε σύγκρουση με την ορθόδοξη παράδοση 19 αιώνων  και πως οι Προκαθήμενοι θεσμοθετούν την κακοδοξία. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την ομιλία του

Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος ζήτησε να παρευρίσκονται στην Πανορθόδοξη Επίσκοποι που θα ακολουθούν την θεολογία των θεωμένων Αγίων, ενώ σχολίασε με νόημα πως η γεωπολιτική επηρεάζει τα συνοδικά θέματα και τα κείμενα είναι προϊόντα συμβιβασμών. "Οι διορθόδοξες σχέσεις επηρεάζονται από την γεωπολιτική σχέση των κρατών" ανέφερε και τέλος ζήτησε οι συμμετέχοντες της Συνόδου "να ακολουθούν την πατερική θεολογία χωρίς να την παρερμηνεύουν".

Ο Μητροπολίτης Γλυφάδας Παύλος από την πλευρά του εξέφρασε τον προβληματισμό κατά πόσο είναι σκόπιμη η σύγκλιση της συγκεκριμένης Συνόδου. "Θα υπάρξει οριοθέτηση της Ορθοδόξου πίστεως έναντι των αιρέσεων και των πλανών;" αναρωτήθηκε και σημείωσε πως  αν δεν αναγνωρίσει τις δύο συνόδους (Ογδόη και Ενάτη) θα είναι ψευδοσύνοδος. "Καλούνται ως παρατηρητές αιρετικοί στην εκκλησιαστική συνείδηση. Στις Συνόδους ουδέποτε υπήρχαν παρατηρητές, μόνο στις δύο συνόδους του Βατικανού υπήρξαν παρατηρητές. Τις παπικές μεθοδεύσεις θα έχει πρότυπο αυτή η Σύνοδος;" αναρωτήθηκε. Για την επιλογή της αντιπροσωπείας της Ελλαδικής Εκκλησίας έκανε μια παρατήρηση όλο νόημα: "Ο Άγιος Σπυρίδωνας με ποιες "εγκυκλοπαιδικές γνώσεις" ξετίναξε τον Άρειο; Ξεχνούμε τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος". Εξήγησε πως στην πρόσφατη Ιεραρχία ο Αρχιεπίσκοπος είπε πως "χωρίς τους ειδικούς δεν πάω" και για αυτό ο ίδιος έφερε το παράδειγμα του Αγίου Σπυρίδωνος. Κλείνοντας έριξε και τη βόμβα:" Αν επιδιωχθεί αναίρεση αποφάσεων προηγούμενων Συνόδων τότε η μόνη μας επιλογή θα είναι να την απορρίψουμε"

Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ αναρωτήθηκε πως είναι δυνατόν να συγκληθεί μια τέτοια Σύνοδος χωρίς την παρουσία όλων των Ορθοδόξων Επισκόπων. "Αγία και Μεγάλη Σύνοδος είναι μόνο η Οικουμενική" διευκρίνισε... Για τα άλλα δόγματα τόνισε πως "Χριστιανικές εκκλησίες πλην της Μίας και μόνης Εκκλησίας του Χριστού δε λογίζονται".

Ιδιαίτερα σημαντικό το μήνυμα που έστειλε στο Φανάρι:
"Η Αγία του Χριστού Εκκλησία δε δέχεται μοναρχία και πολύ περισσότερο Πάπα στην Ανατολή". Κλείνοντας την εισήγησή του ανέφερε πως "το ορμητικό πνεύμα του οικουμενισμού και η πανθρησκεία δεν πρέπει να επηρεάσουν τις αποφάσεις της Συνόδου" και κάλεσε τους διοργανωτές να προσέξουν γιατί το μόνο που θα καταφέρουν είναι "να διασπάσουν τα ενωμένα".

Ο Ορθόδοξος Λαός επικρότησε την καταδίκη όσων έχουν προαποφασιστεί και θα ψηφιστούν στην Πανορθόδοξη Σύνοδο.

Καταχειροκρότησε τοὺς ὁμιλητές, ποὺ
α)  ἄλλη μιὰ φορὰ ἀποκάλυψαν τὶς πονηρὲς μεθοδεύσεις καὶ τὸ κακόδοξο περιεχόμενο τῶν ψηφισθέντων καὶ ποὺ
β)  δήλωσαν ὅτι ὁ μόνος δρόμος ποὺ ἀπομένει εἶναι ἡ Ἀποτείχιση, ἐφ’ ὅσον τελικὰ γίνουν ἀποδεκτὲς οἱ ἀποφάσεις ἀπὸ τὶς τοπικὲς Ἐκκλησίες.

   Τελείωσε πρὶν λίγο ἡ πρωϊνὴ συνεδρία τῆς Ἡμερίδος στὸ Στάδιο Εἰρήνης καὶ Φιλίας τοῦ Πειραιᾶ γιὰ τὴν Πανορθόδοξη Σύνοδο («ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ»).

Πειραιῶς Σεραφεὶμ εἶπε πὼς αὐτὴ ἡ Σύνοδος θὰ καταγραφεῖ ὡς ληστρικὴ καὶ ψευδοσύνοδος.
Ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης ἀπαντώντας σὲ ἐρώτηση, εἶπε ὅτι ἂν ψηφιστοῦν, ὅσα προαποφασίστηκαν στὶς Προσυνοδικὲς Διασκέψεις, ὁ μόνος δρόμος εἶναι ἡ ἀποτείχιση ἀπὸ τοὺς Οἰκουμενιστές.
κ. Δημ. Τσελεγγίδης ὑπενθύμισε τὸν λόγο τοῦ γέροντος Ἐφραὶμ τοῦ Κατουνακιώτη ὅτι «ὁ Οἰκουμενισμὸς διακατέχεται ἀπὸ τὰ πονηρὰ καὶ ἀκάθαρτα πνεύματα».

Πειραιώς Σεραφείμ για την Πανορθόδοξη:

Θα καταγραφεί ως ληστρική και ψευδοσύνοδος
 .
-Τι είπε για τους Παπικούς

"Σε σύγκρουση με την ορθόδοξη παράδοση 19 αιώνων έρχεται η Πανορθόδοξη. Οι Προκαθήμενοι θεσμοθετούν την κακοδοξία. Θα καταγραφεί ως ληστρική και ψευδοσύνοδος". Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων πριν από λίγο  στο χαιρετισμό ο Μητρ. Πειραιώς Σεραφείμ στην ημερίδα «ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ˙ Μεγάλη προετοιμασία, χωρίς προσδοκίες» που διοργανώνεται υπό την αιγίδα των Ιερών Μητροπόλεων i) Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, ii)Κυθήρων και Αντικυθήρων, iii) Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης και iv) Πειραιώς στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία:


ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:
«ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ˙
Μεγάλη προετοιμασία, χωρίς προσδοκίες»

Σεβασμιώτατοι, Σεβαστοί Πατέρες, Ελλογιμώτατοι κ. Καθηγητές, Σεβαστό Προεδρείο,
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
Χαιρετίζω την πολύ νευραλγική σημερινή ημερίδα, που διοργανώνουν οι Ιερές Μητροπόλεις Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βάρης και Βουλιαγμένης, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, Κυθήρων και Αντικυθήρων και η καθ’ ημάς Πειραιώς και Φαλήρου, καθώς και η Σύναξις Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών, με θέμα : «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος˙ Μεγάλη προετοιμασία, χωρίς προσδοκίες». Η ιδέα της συγκλήσεως Οικουμενικής Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας είχε διατυπωθεί για πρώτη φορά επισήμως με ένα πρώτο κατάλογο θεμάτων, στο «Πανορθόδοξο Συνέδριο» της Κωνσταντινούπολης το 1923 από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κυρό Μελέτιο Δ´ Μεταξάκη. Το 1930 προωθήθηκε από την ονομασθείσα «Προκαταρκτική Επιτροπή», που συνήλθε στο Άγιον Όρος στην Ιερά Μονή Βατοπαιδίου, η οποία ετοίμασε ένα πρώτο κατάλογο θεμάτων της Συνόδου.
Όμως, δυσμενείς ιστορικές συνθήκες δεν επέτρεψαν την σύγκληση της Συνόδου πριν και μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, ιδιαίτερα μάλιστα, επειδή στις περισσότερες ορθόδοξες χώρες επεκράτησαν αθειστικά κομμουνιστικά καθεστώτα, τα οποία δυσκόλεψαν το έργο και τις αποφάσεις των εκεί Εκκλησιών. Το θέμα επανέφερε από την Κωνσταντινούπολη ο Οικουμενικός Πατριάρχης κυρός Αθηναγόρας, ο οποίος συνεκάλεσε στη Ρόδο την Α´ Πανορθόδοξη Διάσκεψη το 1961, η οποία έλαβε οριστικές αποφάσεις για την προπαρασκευή της Συνόδου και κατήρτισε έναν ευρύτατο κατάλογο δέκα θεμάτων, τα οποία με τις υποδιαιρέσεις τους ξεπερνούσαν τα εκατό.
Ο κατάλογος αυτός επικρίθηκε έντονα, επειδή καταρτίσθηκε κατά τα πρότυπα του καταλόγου θεμάτων της Β´ Βατικανής ψευδοσυνόδου, η οποία συνερχόταν την ίδια εποχή, και η οποία επηρέασε την Ορθόδοξη εκκλησιαστική ηγεσία. Λόγω αντιδράσεων και επικρίσεων ο ευρύς αυτός και αντισυνοδικός κατάλογος αποσύρθηκε και αναθεωρήθηκε από την Α´ Προσυνοδική Πανορθόδοξη Διάσκεψη (1976) της Γενεύης, η οποία κατέληξε σε δέκα θέματα, που θεωρήθηκαν ως τα πιο σημαντικά προς διαβούλευση και αυθεντική απόφαση, και τα οποία ήταν τα εξής : α) Ορθόδοξη Διασπορά· β) Το Αυτοκέφαλο και ο τρόπος ανακηρύξεως αυτού· γ) Το Αυτόνομο και ο τρόπος ανακηρύξεως αυτού· δ) Δίπτυχα· ε) Το ζήτημα του κοινού ημερολογίου και του κοινού εορτασμού του Πάσχα· στ) Κωλύματα γάμου· ζ) Αναπροσαρμογή των περί νηστείας εκκλησιαστικών

"Έως πότε, Κύριε...";


"Μυστήριο πιστευόμενο αλλὰ μὴ γινωσκόμενο, προσκυνούμενο, αλλὰ μη πολυπραγμονούμενο"!

Στν εαγγελισμ τς πανυπέραγνης Δέσποινάς μας Θεοτόκου κα ειπαρθένου Μαρίας

Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ
ΟΜΙΛΙΑ 14



1. O ψαλμωδὸς προφήτης, ἀπαριθμώντας τὰ εἴδη τῆς δημιουργίας καὶ καθορώντας τὴν ἀποτεθειμένη σʼ αὐτὰ σοφία τοῦ Θεοῦ, γεμάτος θαυμασμὸ ὁλόκληρος, ἐκεῖ ποὺ ἔγραφε ἀνεφώνησε· «πόσο μεγαλοπρεπῆ εἶναι τὰ ἔργα σου, Κύριε, ὅλα τὰ ἔπλασες μὲ σοφία!».
Σʼ ἐμένα τώρα, πού ἐπιχειρῶ νὰ ἐξαγγείλω κατὰ δύναμι τὴν σαρκικὴ ἐπιφάνεια τοῦ Λόγου πού ἔκτισε τὰ πάντα, ποιὸς λόγος θὰ μοῦ ἀρκέση γιὰ ἐξύμνησι; Ἐὰν πραγματικὰ τὰ ὄντα εἶναι γεμάτα θαῦμα καὶ τὸ ὅτι αὐτὰ προῆλθαν στὴν ὕπαρξι ἀπὸ μὴ ὄντα εἶναι θεῖο καὶ πολυύμνητο, πόσο θαυμασιώτερο καὶ θειότερο εἶναι καὶ πόσο ἀναγκαιότερο εἶναι νὰ ὑμνῆται ἀπὸ μᾶς τὸ νὰ γίνη κάποιο ἀπὸ τὰ ὄντα θεός, καὶ ὄχι ἁπλῶς θεός, ἀλλὰ ὁ ὄντως ὧν Θεός, καὶ μάλιστα ἡ φύσις μας ποὺ δὲν μπόρεσε ἢ δὲν θέλησε οὔτε τὸν χαρακτήρα κατὰ τὸν ὁποῖο ἔγινε νὰ φυλάξη καὶ γιʼ αὐτὸ δικαίως ἀπωθήθηκε στὰ κατώτατα μέρη τῆς γῆς; Διότι τόσο μεγάλο καὶ θεῖο, τόσο ἀπόρρητο καὶ ἀκατανόητο εἶναι τὸ ὅτι ἡ φύσις μας ἔγινε ὁμόθεος καὶ ὅτι δι' αὐτῆς μᾶς χαρίσθηκε ἡ ἐπάνοδος στὸ καλύτερο ὥστε τοῦτο καὶ στοὺς ἁγίους ἀγγέλους καὶ στοὺς ἀνθρώπους, ἀκόμη καὶ στοὺς προφῆτες, ἂν καὶ αὐτοὶ βλέπουν διὰ Πνεύματος, νὰ μένη στὴν πραγματικότητα ἀνεπίγνωστο, μυστήριο ποὺ εἶναι κρυμμένο ἀπὸ τὸν αἰώνα. Καὶ γιατί ἀναφέρω μόνο πρὶν

Κύριε των δυνάμεων...

Κρίσιμη Θεολογική Ημερίδα

  Θεολογική - Επιστημονική Ημερίδα:

«Αγία και Μεγάλη Σύνοδος»

Μεγάλη προετοιμασία, χωρίς προσδοκίες


Τὸ ἐρώτημα δημοσιεύτηκε τὴν 1/3/2016 ἐδῶ καὶ ἔμεινε ἀναπάντητο!

«Τὸ ἐρώτημα, λοιπόν,  ποὺ αἰωρεῖται εἶναι:
Τί θὰ κάνετε
κ. Τσελεγγίδη, π. Ἀναστάσιε Γκοτσόπουλε, π. Νικόλαε Μανώλη, π. Θεόδωρε Ζήση, π. Σαράντη Σαράντε, Μητροπολίτα Πειραιῶς Σεραφεὶμ καὶ λοιποὶ ἀντι-Οἰκουμενιστές,
ὅταν ἀποφασίσουν στὴν Πανορθόδοξη Σύνοδο

αὐτὰ ποὺ ἀπεύχεσθε;

Γιατί, ἄραγε, ποτὲ δὲν μᾶς μιλᾶτε γιὰ τὸ διὰ ταῦτα;
Θὰ διακόψετε τὸ Μνημόσυνο τῶν Ἐπισκόπων ποὺ θὰ δεχθοῦν, ὅσα καταγγέλλετε καὶ διαφαίνεται ὅτι θὰ ἀποφασισθοῦν στὴν Πανορθόδοξη Σύνοδο;
Εἶναι καὶ γιὰ σᾶς ΜΟΝΟ τὸ «κοινὸ ποτήριο» τὸ κόκκινο σημεῖο, ὅπως εἶναι καὶ γιὰ τὸν Πειραιῶς Σεραφείμ, τὸ ὁποῖο θὰ σᾶς ἀναγκάσει νὰ διακόψετε τὸ Μνημόσυνό τους; Θὰ συνεχίσετε καὶ μετὰ τὶς «πανορθόδοξες» ἀποφάσεις τὸν χαρτοπόλεμο ἐναντίον τους, ἢ θὰ ἀπομακρυνθεῖτε -ἔστω τότε- ψυχῇ τε καὶ σώματι ἀπ’ αὐτούς;
Πρέπει, ἐπίσης, νὰ μᾶς ἐξηγήσετε, γιατί μιλᾶτε γιὰ κίνδυνο σχίσματος; (καθηγητὴς Δ. Τσελεγγίδης, ἐδῶ,    π. Βασίλειος Βολουδάκης ἐδῶ).