Απαντήσεις και εξηγήσεις σε ερωτήματα,
σχόλια σε αναγνώστες και θεατές των video που παρουσιάστηκαν σχετικά με
την διακοπή μνημοσύνου δίνει ο Αρχιμ. Παΐσιος Παπαδόπουλος, ηγούμενος της
Ιεράς Μονής Αγίου Γρηγορίου Παλαμά Φιλώτα, ο πρώτος Ιερέας της
Ελλαδικής Εκκλησίας που αρνείται να μνημονεύσει τον Πατριάρχη και τους
Μητροπολίτες και για τον οποίον ο Μητροπολίτης Φλωρίνης Θεόκλητος ζήτησε να
οδηγηθεί σε συνοδικό δικαστήριο.
Διαβάστε όσα αναφέρει ο ιερέας:
Α. Σχετικά με το ότι
δημιουργούμε σχίσμα
Γιατί ισχυρίζεσθε ότι εμείς κάνουμε σχίσμα εφ’ όσον
θέλουμε να κρατήσουμε απαραχάρακτη την ορθή πίστη και ενεργούμε σύμφωνα με
προηγούμενα παραδείγματα της εκκλησιαστικής ιστορίας και όχι εσείς που την
νοθεύετε την εξ αποκαλύψεως πίστη αφού κηρύσσετε και ενεργείτε έχοντας
εγκολπωθεί διαφορετικά από τους Αγίους Πατέρες είτε διότι δεν αντιδράτε στην
αίρεση με την σιωπή και με το να μην παίρνετε θέση;
1. Για το πρώτο. Έχουμε πει
ότι στην εποχή μας, όπου η τεχνολογία και η επιστήμη έχουν κάνει άλματα και
στην πληροφορική, η ενημέρωση και πληροφορία τρέχουν με τα μέσα μαζικής
ενημέρωσης ή κοινωνικής δικτύωσης τόσο, που είναι πλέον εύκολο να αποδειχθεί τι
πρεσβεύει κανείς από την μετάδοση ήχου και εικόνας, τα οποία είναι η καλύτερη
κατάθεση μαρτυρίας των όσων γίνονται. Μια απλή και μόνο περιήγηση στο διαδίκτυο
σε ιστολόγια που δίνουν μαρτυρία Ορθοδοξίας φτάνει για να αντιληφθεί ο
καλοπροαίρετος αναγνώστης ότι οι οικουμενιστές έχουν ξεφύγει τελείως. Βρίθουν
από περιπτώσεις και περιστατικά που καταδεικνύουν ότι οι άνθρωποι αυτοί όχι
μόνο δεν κρατούν Ορθοδοξία αλλά έχουν αποθρασυνθεί κιόλας με το να νομίζουν πως
η Εκκλησία του Χριστού είναι τσιφλίκι τους που μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν και
να χρησιμοποιούν τους κανόνες για να υπερασπίσουν την ασέβειά τους και να
απειλούν με καθαίρεση όσους θέλουν να υπερασπίζονται την ορθή πίστη. Ο άγιος
Ιωάννης ο Χρυσόστομος όμως επισημαίνει ότι κριτήριο και καθήκον ενότητος στην
Εκκλησία δεν είναι μόνο η κοινωνία αλλά πρωτίστως η κοινή εξ αποκαλύψεως πίστη.
«Ὅταν πάντες ὁμοίως πιστεύομεν τότε ἑνότης ἐστίν (ὑπάρχει)».
Όπως γράφει ο π. Σάββας ο Λαυριώτης και συναγωνιστής «Πρῶτα προσβάλλεται ἡ
κοινὴ πίστη καὶ μετὰ ἡ κοινωνία. Τὴν παρέκκλιση ὅμως