Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2019

"Σεβ/τε, είτε εσείς προσωπικά είτε αυτοί λένε ψέματα"!

Επιστολή προς τον σεβασμιότατο κ. Ιερόθεο για την πρόσφατη συνεδρία για το Ουκρανικό ζήτημα


Σπυρίδων Ζορμπαλάς
Προς Ι.Μ. Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου
               Καλημέρα σας,
    Παρακαλώ η παρούσα επιστολή να προωθηθεί στον σεβασμιότατο Μητροπολίτη σας κ. Ιερόθεο.
          Σεβασμιότατε,
      Παρακολουθώ, ομολογώ με λύπη, τις θέσεις σας ως προς το λεγόμενο Ουκρανικό ζήτημα.
      Στην πρόσφατη σύνοδο της Ιεραρχίας της Ελλάδος αναλάβατε να ενημερώσετε το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος για το τι ελέχθη και αποφασίσθηκε εντός της Ιεραρχίας για αυτό.
      Όπως και εσείς γνωρίζετε, κατά τους κανόνες και γενικότερα το συνοδικό σύστημα της Εκκλησίας μας, για να παρθεί μία απόφαση για κάποιο ζήτημα θα πρέπει να προηγηθεί κάποιος τύπος ψηφοφορίας.
      Στη δήλωση που κάνατε αναφέρατε σαφώς ότι επάρθηκε

Τρία δημόσια ἐρωτήματα πρός τόν Ἐπίσκοπο Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεο γιά Ρωσία-Οὐκρανία-Οὐνία!

 

Τρία δημόσια ἐρωτήματα πρός τόν Ἐπίσκοπο Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεο γιά Ρωσία-Οὐκρανία-Οὐνία!


     Πρόσφατα, κυκλοφόρησε ἕνα ἄρθρο τοῦ Ἐπισκόπου Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεου, μέ τίτλο: «Ρωσία καί Οὐκρανία» (βλέπε ἐδῶ: http://parembasis.gr./index.php/el/5989-2019-11-20). Στό ἄρθρο αὐτό ὁ Ἐπίσκοπος ἀναφέρεται στό βιβλίο τῆς Anne Applebaum μέ τίτλο: «Ὁ κόκκινος λιμός», δηλαδή «κόκκινη πείνα» καί ὑπότιτλο «ὁ πόλεμος τοῦ Στάλιν ἐναντίον τῆς Οὐκρανίας» (ἐκδ. Ἀλεξάνδρεια, Ὀκτώβριος 2019).
   Στό συγκεκριμένο ἄρθρο του ὁ κ. Ἱερόθεος χρησιμοποιεῖ ἀποκλειστικά καί μόνο ἀπό αὐτό τό βιβλίο κάποια στοιχεῖα, γιά νά μᾶς ἀποδείξει ἐμμέσως πλήν σαφῶς πόσο κακή εἶναι ἡ Ρωσία, ὅτι

Αν δεν μπορείς να είσαι το μολύβι...

που ζωγραφίζει το χαμόγελο στο
πρόσωπο όσων αγαπάς   ...τότε γίνε
η γόμα που σβήνει τη θλίψη τους!

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα στέκονται, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση

Δεν ξέρω πώς να διατηρήσω την πίστη των παιδιών. Πατήρ Alexy Uminsky

  

Δεν ξέρω πώς να διατηρήσω την πίστη των παιδιών. Η προσωπική μου εμπειρία δεν μπορεί να εξαπλωθεί σε όλους. Αλλά από τις πιο γενικές σκέψεις θα πω αυτό: 
Είναι αδύνατο να διατηρηθεί η πίστη των παιδιών εάν οι γονείς δεν έχουν εμπειρία από μια πραγματική, ζωντανή πίστη.
Δυστυχώς, οι γονείς συχνά διδάσκουν σε ένα παιδί να πιστεύει, αλλά οι μορφές θρησκευτικής συμπεριφοράς τους είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα. 
Παίρνουν το παιδί στο ναό, διδάσκουν τον κανόνα προσευχής, οδηγούν από το χέρι στην εξομολόγηση και τη Θεία Κοινωνία - αλλά αυτό δεν σημαίνει καθόλου ότι το παιδί αντιλαμβάνεται όλα αυτά ακριβώς όπως οι γονείς θα ήθελαν.

Εργάζομαι σε ένα Ορθόδοξο Γυμνάσιο για περισσότερα από 25 χρόνια και παρατηρώ συνεχώς ότι οι γονείς δεν λένε στα παιδιά τίποτα για τις εμπειρίες τους από την πίστη, την εσωτερική τους εμπειρία. 
Τα παιδιά βλέπουν τη θρησκευτική συμπεριφορά των γονιών τους, δηλαδή τη συμμετοχή σε Θείες λειτουργίες , τη νηστεία, την ανάγνωση του κανόνα προσευχής, αλλά δεν βλέπουν τους γονείς τους να λύνουν τις διαμάχες ζωής τους με χριστιανικό τρόπο. 
Οι διαμαρτυρίες μεταξύ πατέρα και μητέρας δεν επιλύονται πάντοτε με ευαγγελισμό, η στάση απέναντι στα παιδιά απέχει πολύ από ευαγγελική συμπεριφορά η στάση απέναντι στην εργασία απέχει πολύ από το Ευαγγέλιο . 
Οι γονείς δεν ζητούν συγχώρεση - ούτε ο ένας στον άλλον ούτε από τα παιδιά, όταν αντιμετωπίζονται άδικα. Βιώνοντας ασθένεια, θάνατο, θλίψη - έχουν ακριβώς το ίδιο με όλους τους άλλους που δεν πιστεύουν . 
Έχουμε ένα δείγμα μπροστά στα μάτια των παιδιών - αλλά αυτό δεν τους εμπνέει;

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΑΚΩΒΟ ΤΣΑΛΙΚΗ

ΠΑΤΗΡ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΕ ΣΥΝΕΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ
ΑΓΙΟ ΙΑΚΩΒΟ ΤΣΑΛΙΚΗ
ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΙΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΑ...

ΒΙΟΣ ΕΝ ΣΥΝΤΟΜῼ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ

ΒΙΟΣ ΕΝ ΣΥΝΤΟΜῼ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΦΟΡΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΑΚΩΒΟΥ, ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΝ ΕΥΒΟΙᾼ ΜΟΝΗΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΔΑΒΙΔ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ


ΒΙΟΣ ΕΝ ΣΥΝΤΟΜῼ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΦΟΡΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΑΚΩΒΟΥ, ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΝ ΕΥΒΟΙᾼ ΜΟΝΗΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΔΑΒΙΔ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ 

Ὁ Γέρο-Ιάκωβος ἐγεννήθη τὸ 1920 στὰ ματωμένα χώματα τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, εἰς τὸ Λιβίσι τῆς Μάκρης, ἀπέναντι ἀπὸ τὴ γειτονική μας νῆσο Ρόδο. Ἕνεκεν αὐτῆς τῆς γειτονίας, ἔνιωθε πάντοτε μία ἰδιαίτερη ἀγάπη γιὰ τὴν Κύπρο. Ἡ μάνα του Θεοδώρα, ὅταν ἤθελε νὰ παρακαλέσει τὴν Παναγία, ἐγύριζε κατὰ τὰ βουνὰ τοῦ Κύκκου καὶ φώναζε: «Παναγία τοῦ Κύκκου μου. Φύλαγε τὰ παιδιὰ τοῦ κόσμου καὶ τὰ δικά μου». Αὐτὴ τὴ σχέση τῆς μάνας του μὲ τὴν Παναγία τοῦ Κύκκου, μὲ τὴν Κύπρο, θὰ τὴν κληρονομήσει ὁ Γέροντας μαζὶ μὲ ὅλη τὴ μικρασιατικὴ παράδοση καὶ θὰ τὴ μεταφέρει πρόσφυγας τὸ 1922 στὴ βόρεια Εὔβοια. 

Ὅταν τὰ καράβια τῆς προσφυγιᾶς ἔφτασαν τὸ 1922 στὸν Πειραιᾶ, μὲ τοὺς πονεμένους πρόσφυγες νὰ παρηγοροῦνται μὲ τὴ σκέψη ὅτι θὰ τοὺς ἀγκάλιαζε ἡ μητέρα Ἑλλάδα, τότε ἄκουσαν τοὺς ἀνθρώπους τοῦ λιμανιοῦ νὰ βρίζουν τὸν Χριστὸ καὶ τὴν Παναγία. «Γιὰ τοὺς δικούς μας ἀνθρώπους», ἔλεγε ὁ Γέροντας, «ἦταν πρωτάκουστα ἀκούσματα, καὶ ὅλοι φωνάξαμε· ‘‘παρά νὰ βρίζουν τὸν Χριστὸ καὶ τὴν Παναγία μας, καλύτερα πίσω στοὺς Τούρκους’’»! Οἱ κυνηγημένοι πρόσφυγες ἦταν φορεῖς μιᾶς ἄλλης παράδοσης, αὐστηρῆς, καλογερικῆς. Καὶ ὁ Γέροντας ἔνιωθε πάντοτε ὅτι ἦταν ἀπόγονος ἁγίων ἀνδρῶν, ἀφοῦ ἄκουε ἀπὸ τὴ μάνα του ὅτι καταγόταν ἀπὸ ἑφτὰ γενεὲς ἱερέων. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ἦτο ἀσκητὴς στὰ Ἱεροσόλυμα, τὴν ἴδια δὲ τὴ μάνα του Θεοδώρα ὁ π. Ἰάκωβος τὴ χαρακτήριζε ὡς ἀσκήτρια. Εἶχε τόση ἀρετὴ ἡ εὐλογημένη αὐτὴ γυναίκα, ποὺ προεῖδε τὸν θάνατό της πολλὲς μέρες πρὶν καὶ τὸν ἀνακοίνωσε στὰ παιδιά της, γιὰ νὰ τὰ προετοιμάσει. 

Και καλά ο Βαρθολομαίος ισως "έσκαψε το λάκκο του"! --Όσοι Ιερώνυμοι και Ιερόθεοι, όμως, τον ακολουθούν, δεν βλέπουν, πού οδηγεί την Εκκλησία!

H ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ:  Οι Πατριάρχες Ιεροσολύμων και Μόσχας συλλειτούργησαν και δεν μνημόνευσαν στα Δίπτυχα τον Βαρθολομαίο. 

ΔΙΑΓΡΑΦΗ/DE FACTO  KAΘΑΙΡΕΣΗ/ΑΠΩΛΕΙΑ  ΤΟΥ ΟΡΟΥ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ…..


Ο Πατριάρχης Θεόφιλος της Ιερουσαλήμ είναι ο πρώτος Έλληνας Ορθόδοξος προκαθήμενος που συλλειτούργησε με τον Πατριάρχη Μόσχας δεχόμενος τη μη μνημόνευση στα Δίπτυχα του ονόματος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου.