Του Ιωάννου Ρίζου
Στις 7 Οκτωβρίου 2017 έγραψα
ένα άρθρο στην «Π.Π» με τίτλο «Το λιοντάρι της
αίρεσης και η τίγρη του σχίσματος» (εδώ).
Σε αυτό το άρθρο εφιστούσα
την προσοχή του αναγνώστη της «Π.Π.» σε κάποιες παρασκηνιακές διεργασίες ενοποίησης
μεταξύ νέο-αποτειχισμένων αγιορειτών και Ζηλωτικών κύκλων Γ.Ο.Χ. (απροσδιορίστου
παρατάξεως), που είχαν πέσει στην αντίληψή μου.
Το άρθρο προκάλεσε την οργή
και την εκτόξευση ύβρεων από τον κύκλο των εν λόγω αγιορειτών αλλά και πολλών λαϊκών προσκείμενων σε αυτούς,
που ξιφούλκησαν εναντίον μου. Ο Μοναχός Σάββας Λαυριώτης ειδικά, δημοσίευσε
απάντηση εναντίον μου σε παλαιοημερολογίτικο blog -τυχαία; (εδώ).
Εκεί ο Μοναχός Σάββας δήλωνε
ότι αυτά που γράφω είναι: «συκοφαντίες», «δαιμονικές και ανήθικες επιθέσεις», «ανοησίες», πράγματα
που τα έβαλαν δαίμονες στο μυαλό μου,
και άλλα παρόμοια. [Επίσης αναφερόταν ψευδώς ότι υιοθετούμε
θεωρίες περί ακύρων μυστηρίων κ.λπ.),
κάτι που η αρθρογραφία της «Π.Π» απέρριπτε με εκτενείς αναλύσεις, αλλά δεν θα
αναφερθώ σε αυτά.]
Κατέληγε λοιπόν ο Μοναχός
Σάββας: «οὔτε προσχωροῦμε σὲ καμμία
παλαιοημερολογητική ΓΟΧικὴ καὶ Ζηλωτικὴ παράταξη… κ.λπ.».
Στις 26 Ιανουαρίου 2019
λοιπόν, ο μοναχός Σάββας έκανε ομιλία στην Πτολεμαΐδα με θέμα τον οικουμενισμό.
Μόνο που μαζί του μίλησαν άλλα δύο
πρόσωπα, ο ιερομόναχος Χαρίτων και ο Γέρων Αλύπιος, αμφότεροι κελλιώτες
αγιορείτες.
Ο Ιερομόναχος Χαρίτων, εμφάνισε
πρόσφατα την συμπόρευση του με τις θέσεις του παλαιοημερολογίτικου Ζηλωτισμού,
στο βιβλίο του: «Το Άγιον Όρος και η
διαχρονική του στάση έναντι των αιρέσεων», Α΄ έκδοση 2017, π.χ. στη σελ. 235
και αλλού.
Ο δε Γέρων Αλύπιος είναι
γνωστός υποστηρικτής του ιερομονάχου Θεοδωρήτου Μαύρου που διακήρυττε τον Ζηλωτισμό
με κάποιες παραλλαγές μεν, αλλά που πάντα κατέληγε στη θέση «νεοημερολογιτισμός ίσον οικουμενισμός»
(Θεοδωρήτου Ιερομ. «Παλαιόν και
Νέον», εκδ. β΄, Αθήναι 2000, σελ. 97).
Όταν λοιπόν οι τρεις τους έκρυβαν τα περί του Ημερολογίου “πιστεύω τους”
από το κοινό των νεοαποτειχισμένων , ενώ τους πρόδιδαν κάποιες κινήσεις τους,
για τις οποίες εφιστούσα την προσοχή, εγώ ήμουν
«συκοφάντης» και «δαιμονισμένος».
Τώρα που εμφανίζονται δημόσια ως συνεργάτες, ομονοούντες και ομοφρονούντες, μήπως
αποδεικνύεται, ποιος πράγματι τότε εξαπατούσε;
Γιατί το ζήτημα δεν είναι –όπως το θέτει τεχνηέντως ο μοναχός Σάββας– αν εισχωρήσουν σε κάποια παλαιοημερολογίτικη παράταξη, αλλά
αν αποδέχονται την βασική θέση του Ζηλωτισμού, η οποία είναι ότι ο νεοημερολογίτης είναι οικουμενιστής, όσο
μένει στο νέο ημερολόγιο, ακόμα κι αν είναι αποτειχισμένος!
Τα υπόλοιπα βήματα της τακτικής τους είναι ζήτημα χρόνου και κατάλληλων συνθηκών να φανούν.
Να, λοιπόν, ποιοί κατηγορούν και συκοφαντούν. Ας τα ακούσουν αυτά οι αποστέλλοντες e-mail απειλώντας μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια στον κ. Ρίζο για το ξεκάθαρο του κειμενο του. Ας βγουν λοιπόν οι εν λόγω τρεις μοναχοί και να πουν δημόσια όχι κατηγορίες εναντίον του κ. Ρίζου αλλά ότι οι του διορθωμένου Ιουλιανού ημερολογίου δεν είναι οικουμενιστες και ότι ανεξαρτήτως ημερολογιου πολεμειται ο Οικουμενισμός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι να μας πουν με ξεκάθαρα λόγια γιατι δεν συμπορεύονται και κινούνται μόνοι τους ως ...αγιορειτες πατέρες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω εδω και καιρο μια απορια ας μου την λυσει καποιος καλοπροαιρετος αδερφος: Ο πατηρ Χαριτωνας διωχθηκε απο το Βατοπαιδινο κελι του λογω της αποτειχισης του; Αν οχι γιατι; Μηπως τα εχει βρει με το Βατοπαιδι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλενη, νοικοκυρα
Συγχαρητηρια στο ορθοδοξο ιστολογιο πατερικη παραδοση , και στην αναρτηση του κυριου ριζου , πραγματικα ξεσκεπαστηκαν οι αγιορειτες (ομολογητες) και ο γοχ ευγενειος , αληθεια εφοσον ειναι χειροτονιμενος απο καποια παραταξη σχισματικη , γιατι θελει να ονομαζετε ιερομοναχος και αποτειχισμενος? γιατι δεν ταπεινωνετε να αφαιρεσει την λεξη ιερομοναχος? πολυ μπερδεμα εχει πεσει με ολους αυτους , αλλοι υπερ παραταξιακων ημερολατρων , αλλοι οικονομιστες , τελικα μεγαλο μπερδεμα ποιους ακολοθουμε ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜερικοί αδελφοί, δεν μπορούν να αποδεκτούν την αποκατάσταση της αλήθειας, που θίγει τους Γέροντές τους και τις αντόρθοδοξες επιλογές τους και ως εκ τούτου να συγκρατήσουν το θυμό τους, και συνεχίζουν να στέλνουν (μαζί με ερωτήματα) σχόλια υβριστικά. Σε ένα τελευταίο σχόλιο (δεν δημοσιεύουμε ολόκληρο λόγω των ύβρεων που περιέχει, αλλά μόνο το ερώτημα) διαβάζουμε:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Γράφει ο Ρίζος: Ο Μοναχός Σάββας Λαυριώτης ειδικά, δημοσίευσε απάντηση εναντίον μου σε παλαιοημερολογίτικο blog -τυχαία; Μα καλά δεν βλέπεις ότι το παλαιοημερολογίτικο blog ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ Π.Π. ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ;»
Απο αυτά που γράφει το άρθρο μου σε εξόργισε το ότι την απάντηση του ο μον. Σάββας δεν την είχε στείλει στο "entoutwnika.blogspot.com" οπως έγραψα, αλλα αντεγράφει απο την "Π.Π" ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤότε που με ύβρεις του εναντίον μου διερύγνυε τα ιμάτια του για το ότι τόλμησα να τον συσχεστίσω με τους ΓΟΧ και τώρα που αποδείχτηκε ότι "τα έχουνε βρεί" "διαφωτίζοντας" απο κοινού τον κόσμο, δεν σου λέει τίποτα για το ποιός τότε εξαπατούσε και συκοφντούσε κι εμένα και την "Π.Π" ?
Πανηγυρίζεις για την ανοησία σου φίλε και δεν βρίσκεται κανένας να σου το πεί!
Όμως έκανες έναν αληθινό φίλο.
Εμένα... που στο λέω!
Ιω.Ρ.
Υπερβολές κατά των γερόντων. Στο νέο είναι βαπτισμένοι ορισμένοι εξ αυτών. Δεν ισχύει αυτό περί Οικουμενισμού όσων είναι στο νέο. Τόσο καιρό δεν έχουν πάει σε ΓΟΧ παράταξη οπότε οι κατηγορίες είναι συκοφαντίες. Γιατί να πρέπει να έχουν πόλεμο με το παλαιό ημερολόγιο; Ακόμη και αν δεν θέλουν το νέο και αυτό δεν είναι κακό. Το νέο ήταν αφορμή σχίσματος. Ας μην είμαστε κολλημένοι νεοημερολογίτες όπως και οι παλιοημερολογήτες. Λ.Λ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα έχεις υπεραπλουστεύσει Λ.Λ. και ελπίζω να είναι από άγνοια.
ΔιαγραφήΕξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο ακολουθείς το παλαιό ημερολόγιο.
Εάν ΔΕΝ είσαι σε κοινωνία με το νέο ημερολόγιο,τότε βρίσκεσαι σε κατάσταση ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ.Και αν πιστεύεις και διαδίδεις ότι χωρίς το παλαιό ημερολόγιο δεν σώζεται ο άνθρωπος,τότε βρίσκεσαι σε κατάσταση ΑΙΡΕΣΗΣ.
Πατερική Παράδοση σου είμαστε ΕΥΓΝΩΜΟΝΕΣ για τον διπλό αγώνα που κάνετε.Και κατά του οικουμενισμού,και κατά του σχισματικού-φανατικού παλαιοημερολογιτισμού.
Κυριε Λ.Λ. φαινεται οτι εσεις γνωριζετε πολλα. Απαντηστε μου λοιπον και στο ερωτημα που εκανα πιο πανω "Εχει διωχθει απο το Βατοπαιδινο κελι του ο ιερομ. Χαριτωνας; Ρωταω γιατι αν δεν διωσχθηκε εχει εκκλ. κοινωνια με τον ηγουμενο του!" Ελπιζω κι εσεις να μην καταπιειτε την γλωσσα σας κ. Λ.Λ...
ΔιαγραφήΕλενη, νοικοκυρα
Συμφωνώ με αυτό που λες, απλά δεν ισχύει στην περίπτωση των γερόντων Σάββα και Χαρίτωνα οι οποίοι λειτουργούν και στο νέο με τον π. Ευστράτιο. Ας μην αγνοούμε ότι μέρος του παλαιού ημερολογίου είναι πιο κοντά στην σωστή αποτείχιση, απλά έχει προβλήματα (κατ εμέ ιάσιμα) τα οποία όμως θα πρέπει να λυθούν στην βάση των προτάσεων του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά. Για να γίνει κάτι τέτοιο, βασικό συστατικό είναι ο αλληλοσεβασμός. Σε δεύτερη φάση να ξυπνήσουν οι δεσποτάδες τους που βρίσκονται σαν σε χειμερία νάρκη και να καταδεχθούν να συζητήσουν προς όφελος της ορθοδοξίας. Βέβαια όλα αυτά φαίνονται ουτοπικά και αδύνατα ωστόσο τα αδύνατα των ανθρώπων δυνατά παρά τω Θεώ. Λ.Λ.
ΔιαγραφήΝαι βέβαια.Είναι πολύ ιάσιμα.Γιαυτό εκδιώθχηκαν με αυτόν τον τρόπο οι μοναχές Μελάνη και Σεραφείμα? Γιαυτό αφήνουν ακοινώνητους όσους πηγαίνουν με το νέο κάποιοι αποτειχισμένοι ιερείς του παλαιού?
ΔιαγραφήΚαλά τα λές αδερφέ Ανώνυμε 11.56πμ.
ΔιαγραφήΝα συμπληρώσω όμως ότι αυτός που έδιωξε τις μοναχές είναι το δεξί χέρι του μον. Σάββα Λαυρεώτη και αυτοί που δεν δέχονται στη Θ. Λειτουργία όσους δεν γυρνάνε με το Παλαιό είναι ο γέροντας Ευστράτιος Λαυρεώτης ο πνευματικός του Σάββα Λαυρεώτη. Για να λέμε πλέον τα πράγματα με το όνομά τους.
Εάν γνώριζα από την αρχή τις απόψεις του π.Σάββα περί του ημερολογιακού,δεν θα παρακολουθούσα καμμία από τις ομιλίες του,όπως δεν παρακολουθώ ομιλίες των ΓΟΧ και άλλων φανατικών παλαιοημερολογιτών.
Διαγραφή1. Κα Ελενη νοικοκυρα, ο π. Χαριτωνας εχει ηδη κληθει απο το Βατοπαιδι να απολογηθει και δεν εχει παραστει. Ο Εφραιμ δεν ειναι και στα καλυτερα του για να ανοιξει εναν αδικο διωγμο ο οποιος θα καταληξει στα δικαστηρια. Μην ξεχνατε οτι ειναι εξω με αναστολη.
Διαγραφή2.Κυριοι ανωνυμοι ο γ. Ευστρατιος δεν λειτουργει με παλαιο αλλα με το νεο. Μην συκοφαντειτε Ορθοδοξους αγωνιστες.
3. Οι παλιομερολογιτες που δεν δεχονται τους αποτειχισμενους του νεου πραμονο στο παλιο κανουν λαθος. Πρεπει να ασπαστουν τις προτασειςτου πατρος Ευθυμιου Τρικαμηνα. Το ιδιο πρεπει και οι αποτειχισμενοι του νεου, να ασπαστουν και να συστρατευθουν τις προτασεις του π. Ευθυμιου και να επικρατησει ειρηνη μεταξυ ολων στη βαση αυτων των προτασεων. Τα οποια λαθη διορθωνονται και συγχωρουνται. Ψυχραιμια.. Λ.Λ.
Συμφωνώ Λ.Λ. Άρα λοιπόν πρέπει να γίνουν επιτέλους αποδεκτά τα μηνύματα ενότητας που έχουμε στείλει πολλάκις και δεν εισακούστηκαν, ούτε καν απαντήθηκαν, να συναντηθούν ΟΛΟΙ οι αποτειχισμένοι κληρικοί, να τα βρουν με βάση την αγιοπατερική διδασκαλία και ενωμένοι και όχι ο καθένας κατά βούληση ή κατά αξίωση αρχηγίας, να προχωρήσουμε. Γιατί η αίρεση προχωράει και καταπίνει ψυχές. Επαναλαμβάνω όμως για να γίνει αυτό πρέπει επιτέλους να ακουστεί η φωνή των Χριστιανών που ζητούν ενότητα και συμπόρευση ανεξαρτήτως ημερολογίου και εκτός σχισμάτων της οποιασδήποτε παράταξης (δεν υπάρχουν καλές σχισματικές παρατάξεις, το σχίσμα είναι σχίσμα και η εκκλησία είναι μόνο ΜΙΑ και δεν αμφισβητείται η εκκλησιολογία Της), να σταματήσουν οι πίσω των παρασκηνίων άνευ αγιοπατερικών επιχειρημάτων και αποδείξεων κατηγορίες περί διάλυσης του αγώνα μόνο και μόνο επειδή ασκείται εύλογη κριτική (λες και κάποιοι είναι αυτομάτως στο απυρόβλητο) και να γίνει επιτέλους ποιμαντικό έργο όχι μόνο για τους ημέτερους αλλά για όλους τους χριστιανούς. Διαφωνίες μέσα στα πλαίσια υπήρχαν και θα υπάρχουν, δεν πρέπει όμως να αναιρούν ή να ακυρώνουν την σε αγνές, αγιοπατερικές και ορθόδοξες βάσεις βασισμένη συμπόρευση. Ας κάνουν λοιπόν οι ονομαζόμενοι γέροντες και ποιμένες επιτέλους ένα κάλεσμα ενότητας όπως απαιτείται από το όνομα και τον ρόλο τους . Πιστεύω ότι και εσύ δεν διαφωνείς σε αυτό, ότι μέχρι τώρα τέτοια δημόσια κίνηση δεν έχει γίνει από αυτούς εκτός από τον π. Ευθύμιο, όπως και εσύ αναφέρεις. Χαιρετίσματα στην Ρόδο.
ΔιαγραφήΗ εκκλησιολογία σας κ. Τσακίρογλου είναι παράλογη, διότι θεωρείτε σχίσμα τους Παλαιοημερολογίτες, επειδή αποσχίστηκαν από την επίσημη Εκκλησία, από την οποία όμως και σεις αποσχιστήκατε! Άρα αν η επίσημη εκκλησία είναι "κανονική", όπως λέτε, τότε και σεις είστε σχισματικοί!
ΔιαγραφήΤι λες ανθρωπέ μου; Μπαίνεις σ' αυτό το ιστολόγιο και δεν γνωρίζεις ότι η αποτείχιση δεν είναι σχίσμα, αλλά εφαρμογή Ιερών Κανόνων; Οι Γ>Ο>Χ> έκαναν σχίσμα γιατί δεν έμειναν στην αποτείχιση αλλά δημιούργησαν εκκλησίες. Για φαντάσου, ο άσχετος και παράλογος λέει τους άλλους παράλογους;
ΔιαγραφήΚων.
Αδελφοι μου, κάθε καλοπροαίρετος πιστός καταλαβαίνει τι συμβαίνει. Ας συνεχίσουμε τον αγώνα μας, σταματώντας τις αντιπαραθέσεις γιατί πραγματικά δεν βγάζουν πουθενα κι όπως μπορεί ο καθένας μας να ομολογεί μέσα στην αποτείχιση και να διατρανώνει την αλήθεια που είναι ο Χριστός. Κανένας δεν έχει την ταπείνωση να παραδεχθεί τα λάθη του, κι έτσι θα πυκτεύουμε χωρίς αποτέλεσμα. Ειλικρινά δεν πρόκειται ποτέ κάποιοι να συναισθανθούν το κακό που προξένησαν στον αγώνα της αποτείχισης γιατί προσέβλεπαν σε άλλα πράγματα και έβαζαν μπροστά τους εαυτούς τους και τα πιστεύω τους. Ο ταπεινός π. Ευγένιος από μοναχός τώρα παρουσιάζεται ιερομόναχος κι από το Τρίλοφο έφθασε στην Κρήτη. Άλλοι πατέρες βουβάθηκαν και δεν εμφανίζονται πουθενά, άλλοι έμειναν χωρίς ποίμνιο κι άλλοι σα γυρολόγοι περιδιαβαίνουν εδώ κι εκεί χωρίς σκοπό. Δεν τους ενδιαφέρει η ενότητα, γι' αυτό ματαιοπονούμε. Έτσι πιστεύω και μακάρι να κάνω λάθος. Καλή συνέχεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ιερομόναχος Ευγένιος,ο οποίος από τον Τρίλοφο έφτασε στην Κρήτη,ποιός είναι? Και τί φρονεί? Γνωρίζει κάποιος να μας πει?
ΔιαγραφήΑγαπητέ/η Λ.Λ. διαβάζοντας τα σχόλιά σας διαπιστώνουμε τη καλή διάθεσή σας. Είναι φανερό ότι γνωρίζεται πολλά πράγματα για τα θέματα που συζητούνται εδώ, δεν παρουσιάζεται όμως κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες, που θα πρέπει να γνωρίζετε, όπως για παράδειγμα την περίεργη σιωπή των αγιορειτών αυτών πατέρων στις αντιπαραθέσεις που είχαμε με τους Γ.Ο.Χ. Αντί να υποστηρίξουν τα ακλόνητα στοιχεία που παρατέθηκαν και στα οποία οι Γ.Ο.Χ. δεν είχαν αντίλογο και έτσι να δείξουν ποιός είναι ο σωστός δρόμος, αυτό που λέτε και εσείς, αυτοί σιώπησαν και παράλληλα μας κατηγόρησαν ότι διασπάμε τον αγώνα. Δημοσιεύοντας πριν λίγες ώρες την παρουσίαση για το τέλος του αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου, παρατηρήσαμε στον χάρτη που εκεί προβάλλεται, την λέξη ΓΑΛΑΤΙΑ και θυμηθήκαμε όσα στην συνέχεια παραθέτουμε, για να σας αποδείξουμε του λόγου το αληθές:
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον διάλογο που είχε γίνει μεταξύ του κ. Μάνη και του κ. Τσακίρογλου, ο κ. Τσακίρογλου απέδειξε με ιστορικά επιχειρήματα ότι οι θέσεις του κ. Μάνη είναι λανθασμένες και αυθαίρετες επιστημονικά. Ο κ. Μάνης μην έχοντας τι να αντιτάξει, επέλεξε και πάλι την γνωστή τακτική των Γ.Ο.Χ ή να λένε «άλλα αντ’ άλλων» ή να υποβιβάζουν και ενίτοε να σπιλώνουν, όποιον αποκαλύπτει τα κακώς γεγραμμένα-πεπραγμένα τους, γράφοντας μεταξύ αλλων (http://krufo-sxoleio.blogspot.de/2017/10/blog-post_22.html): ««Αλλά και για το συγκεκριμένο θέμα που θίγει ο συντάκτης της "Αναιρέσεως", ας μας επιτρέψει να έχουμε τις αμφιβολίες μας για την εγκυρότητα των στοιχείων που παραθέτει, όπως και για την ερμηνεία τους. Διότι αν κρίνουμε από στοιχειώδη λάθη που κάνει (ανεπίτρεπτα και για φιλόλογο, και για ιστορικό), όπως το να θεωρεί πως άλλο είναι η Γαλατία και άλλο η Γαλλία (ενώ είναι γνωστό πως ταυτίζονται, αφού η λατινική λέξη Gallia είναι η λατινική ονομασία της Γαλατίας), πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως ερμηνεύει σωστά τα στοιχεία του Mosshammer ή του Molinier»
(Συνεχίζεται)
(Συνέχεια)
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα συμφωνήσετε Λ.Λ. ότι είναι πραγματικά απίστευτο το πώς επιχειρηματολογούν οι Γ.Ο.Χ. όταν δεν έχουν τί να πουν. Ο κ. Τσακίρογλου απάντησε τότε: «Ἀπὸ ἐδῶ καὶ παρακάτω ὅμως κ. Μάννη γινόσαστε καὶ θρασὺς μιλώ-ντας γιὰ τυχὸν λάθη μου ἀνεπίτρεπτα καὶ γιὰ φιλόλογο κι ἱστορικό, λόγῳ ὅτι π.χ. διαχωρίζω Γαλλία ἀπὸ Γαλατία, ἐνῶ ἐσεῖς, ὁ μέγας δάσκαλος ἐπιμένετε, ὅτι εἶναι τὸ ἴδιο.
Σᾶς παραθέτω λοιπὸν τὸν χάρτη τῆς Γαλατίας στὸ τέλος τοῦ 5ο αἰῶνα κ. Μάννη, στὸν ὁποῖο βλέπετε, ὅτι ἡ ἐπαρχία τῆς Γαλατίας (Gallia) μὲ πρωτεύουσα τὴν Augusta Treve-rorum (σήμερα, Trier, πόλη τῆς Γερμανίας!!!!) περιλαμβάνει τὴν Γαλλία, τὸ Βέλγιο τὴν μισὴ Ὁλλανδία, τὴν μισὴ Γερμανία (μέχρι τὸν Ρῆνο), μέρος τῆς Αὐστρίας καὶ μέρος τῆς Ἑλβετίας. Ἀπὸ τὸν 2ο αἰῶνα μ..X. καὶ μέχρι τὴν εἰσβολὴ τῶν Φράγκων ὁ ὅρος Galli σήμαινε Γαλατορωμαῖοι. Οἱ φράγκοι εἰσβολεῖς ὡς ὑποτιθέμενοι foederati τῆς ἀνατολικῆς ρωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας ἀλλὰ de facto ἀνεξάρτητοι κράτησαν αὐτὰ τὰ σύνορα γιὰ τὴν ἐπαρχία Gallia καὶ τὶς ἀνάλογες ὀνομασίες, παρότι εἶχαν στὸ μεταξὺ διεισδύσει κι ἄλλα γερμανικὰ φύλα.Ὁ βασιλιὰς τῶν Φράγκων Chlodwig, ὁ ὁποῖος στὴν ἀρχὴ ἤλεγχε τὴν belgica II καὶ μετὰ ὁλόκληρη τὴν περιοχή, πῆρε τὸ 508 ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα Ἀναστάσιο τὸν ρωμαϊκὸ τίτλο τοῦ ὑπάτου ἀλλὰ στὴν πραγματικότητα τοῦ πατρικίου. Ἡ Gallia ἔγινε τελικὰ Francia. Οἱ Γάλλοι λοιπόν, κ. Μάννη, λόγῳ τῆς παραπάνω ἱστορικῆς ἐξέλιξης ὀνομάζουν τοὺς ἑαυτούς τους France δηλ. Φράγκους ἀπὸ τὴν λατινικὴ λέξη Francia (χώρα τῶν Φράγκων) καὶ ὄχι Γαλάτες ἢ Γαλατορωμαίους ἀπὸ τὸ Gallia. Ἡ δὲ φράγκικη τελετὴ στέψης τοῦ Chlodwig ἔγινε ἡ τυπικὴ τελετὴ στέψης τῶν μετέπειτα γάλλων βασιλέων. Αὐτὸ ποὺ βρήκατε στὸ Wikiλεξικὸ κ. Μάννη (Γαλλία<λατινική Gallia), ὡς «ἀδιασάλευτη πηγή», τὸ χρησιμοποιοῦν οἱ ἑλληνόφωνοι περισσότερο γιὰ λόγους γλωσσικοὺς κι ὄχι ἱστορικούς.
Οἱ Γάλλοι καὶ οἱ Γερμανοὶ παρασυρμένοι κι ἀπὸ τὶς ἐθνι-κιστικὲς τάσεις τῶν ἱστορικῶν τους, κ. Μάννη, πολέμησαν πολλὲς φορὲς τοὺς περασμένους αἰῶνες μεταξύ τους, δι-εκδικώντας ἐκτάσεις καὶ πόλεις, γιατὶ καὶ οἱ μὲν καὶ οἱ δὲ θεωροῦσαν τοὺς ἑαυτούς τους ὡς τοὺς γνήσιους φράγκους ἀπογόνους τοῦ Καρόλου τοῦ Μεγάλου καὶ ὄχι ὡς Γαλάτες. Μήπως θέλετε νὰ ἀρχίσετε κανέναν καινούργιο πόλεμο καὶ δὲν τὸ ξέρω; Μήπως θέλει τὸ ἐπιλεγμένο κοινό σας καὶ αὐτή μου τὴν θέση νὰ τὴν περάσει ἀπὸ ἐπιστημονικὴ ἐπιτροπή!!!, ὅπως γράφτηκε σὲ πρόσφατο σχόλιο στὸ ἱστο-λόγιό σας;
Καὶ κάτι τελευταῖο περὶ αὐτοῦ, κ. Μάννη: Αὐτούς, τοὺς ὁποίους ὁ ἀπ. Παῦλος στὴν ἐπιστολή του ὀνομάζει Γαλάτες κι ὄχι Γάλλους, οἱ Ρωμαῖοι τοὺς ὀνόμαζαν Galliα asiae minoris ἑλληνιστὶ Γαλατία κι ὄχι Γαλλία. Ἀπαράδεκτο λάθος κι ὁ Παῦλος;».
Φυσικά ο κ. Μάνης ως δάσκαλος αντί να παραδεχτει το λάθος του συνέχισε τις προσβλητικές υβριστικές του επιθέσεις και οι οπαδοί του τον υμνούσαν θριαμβολογούντες (ανάμεσά τους και καθηγητές!!!). Οι δε Αγιορείτες αντί να επέμβουν και να υποδείξουν στους Γ.Ο.Χ. την πλάνη τους σιώπησαν και αυτοί κατηγορώντας.
Παρουσιάζουμε λοιπόν εδώ ακόμα μία απόδειξη της σοβαρότητας των στοιχείων του κ. Τσακίρογλου και της απύθμενης πτώσης του κ. Μάνη:
(Ο χάρτης εδώ:https://paterikiparadosi.blogspot.com/2019/02/blog-post_18.html
Είναι φανερό ότι ο Χάρτης γράφει Γαλατία διαψεύδοντας τον κ. Μάνη. Γιατί βέβαιαμ δεν υπάρχει και Γαλλία στην Μ. Ασία! Ποιος λοιπόν, κάνει «στοιχειώδη λάθη (ανεπίτρεπτα και για φιλόλογο, και για ιστορικό)» ο κ. Τσακίρογλου ή ο κ. Μάννης που όχι μόνο δεν αναγνώρισε το λάθος του, αλλ’ ούτε συγγνώμη δεν ζήτησε για την αμάθεια και το θράσος σας, αντίθετα παρουσιάζεται ως «δάσκαλος» σε ανθρώπους που δεν μπορούν να γνωρίσουν το σωστό από το λάθος. Εμείς σας ρωτάμε Λ.Λ.: Έπρεπε οι Αγιορείτες να στηρίξουν την αποκάλυψη τέτοιων σοβαρών στοιχείων; Και αφού τότε σιώπησαν, η σιωπή τους τί αποδείκνυε;
Να κάνουν δημόσιο διάλογο ο π.Ε.Τρικαμηνάς και ο Μοναχός Επιφάνιος Καψ.,τότε μόνο θα καταλάβουν τα λάθη τους οι Παλαιοημερολογίτες.Και οι δυο έχουν πολλές γνώσεις και μπορούν να βοηθήσουν πολλούς.Αν δεν νικηθεί ο Στρατηγός τους,η πλάνη θα σακατεύει τους οπαδούς τους.Διάλογος σαν αυτόν με τον Παπαρρήγα και τον π.Ευθύμιο Τ.(Μοναχού Ιωσήφ και π.Ε.Τρικαμηνά).Ο Μ.Επιφάνιος θα ήταν καλός Θεολόγος,αλλά η πλάνη του π.Θεοδ.Μαύρου τον σακάτεψε.Ένας διάλογος με τον κ.Δ.Αναγνώστου και τον π.Ευθύμιο Τρικαμηνά,μπορεί να βοηθήσει αρκετούς ανθρώπους να ξεφύγουν από την αίρεση των Παλαιοημερολογιτών.Ας προκαλέσει τους διαλόγους ο κ.Σημάτης ή η κ.Νάκου.Αρκετούς αποτειχισμένους πλάνεψαν τελευταία οι λαοπλάνοι γνήσιοι κακόδοξοι και οι ομάδες του Μ.Επιφάνιου Καψ. και του Γρηγορίου Ζ.(s.m.).Η ευθύνη του ιστολογίου σας είναι μεγάλη!
ΔιαγραφήΜην γράφετε βλακείες κ. Σημάτη αποπροσανατολίζοντας τον κόσμο. Ο κ. Τσακίρογλου όταν γράφει Γαλατία στο άρθρο του εννοεί την Γαλλία (αφού δίνει παράδειγμα, τη μονή Landevenec στη Βρετάνη) -παρόλο που τις μπερδεύει!- και όχι την Γαλατία της Μικράς Ασίας!Ξέρω ότι ακούτε Μάννης και δαιμονίζεστε, διότι σας αποψίλωσε από οπαδούς, αλλά με τέτοιες γκαιμπελίστικες τακτικές δεν θα τους πάρετε πίσω.
ΔιαγραφήΚ. Σημάτη, τα λάθη είναι ανθρώπινα. Ο κ. Τσακίρογλου όπως και ο κ. Ρίζος και εκτιμώ και ο κ. Μάννης αλλά καί πολλοί Αγιορείτες διαθέτουν μεγαλείο ψυχής για να συγχωρήσουν αλλά και να αποφύγουν την πτώση της αυτοδικαίωσης. Με μια ειλικρινή συγνώμη ξεπερνιόνται τα πάθη. Οι προθέσεις έχουν μεγάλη σημασία και θέλω να πιστεύω ότι είναι αγαθές από τις περισσότερες πλευρές. Η περιβόητη ομόνοια την οποία επιθυμούμε όλοι, πρωτίστως αποσκοπεί στην διευκόλυνση της συμμετοχής των αποτειχισμένων στα Μυστήρια και όχι μέσω των διαχωρισμών να γίνεται αυτό ακόμη πιο δύσκολο. Εάν καταλάβουν την τεράστια ευθύνη τους οι Ιερείς των εσχάτων ημερών θα διαχωριστούν όντως από τους ιερείς της αισχύνης στην πράξη και όχι στα λόγια.. Σχετικά με τους Αγιορείτες Πατέρες, έπρεπε να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων σε πολλά θέματα.. Ωστόσο ας μην ξεχνάμε και τα λόγια του Κυρίου που μας λέει:
ΔιαγραφήΙω. 13,16 Σας διαβεβαιώνω, ότι δεν υπάρχει δούλος ανώτερος από τον κύριόν του ούτε απεσταλμένος μεγαλύτερος από εκείνον, που τον έστειλε. Εγώ είμαι ο Κυριος και ο Διδάσκαλος, σεις δε οι δούλοι και οι Απόστολοί μου. Εάν εγώ τόσον εταπεινώθηκα απέναντί σας, ώστε να πλύνω τα πόδια σας και σεις, που είσθε σύνδουλοι και συνάδελφοι μεταξύ σας, πρέπει να υπηρετήτε ο ένας τον άλλον με πρόθυμον ταπεινοφροσύνην και αγάπην.
Εύχομαι και προτείνω να ανοίξει ένας οργανωμένος διάλογος μέσα από το Ιστολόγιο σας σε ειδικό και παντα επίκαιρο και εμφανές στο blog άρθρο στο οποίο θα καλούνται να συζητάνε δημόσια οι μερίδες των αποτειχισμένων Ορθοδόξων. Είναι πολύ βασικό να υπάρχει ένα ''forum'' και να μην είναι διάσπαρτες οι τοποθετήσεις.
Καλή δύναμη. Λ.Λ.
ΔιαγραφήΑπάντηση στον Ανώνυμο 8:21
Για μία ακόμα φορά γινόμαστε μάρτυρες της τακτικής των ύβρεων και της παραποίησης ακόμα και της ιστορίας εκ μέρους των ΓΟΧ. Τώρα μλούν για βλακείες και για, άκουσον άκουσον γκαιμπελίστικες τακτικές . Θα ξανααναφερθώ στο επίμαχο αυτό σημείο όχι γιατί είμαι μικροπρεπής αλλά γιατί οι ΓΟΧ μη έχοντας επιχειρήματα αυτό το σημείο παρουσιάζουν ως υποτίθεται απόδειξη των λαθών μας και παραπληροφορούν το ποίμνιο. Έγραψα στον κ. Μάννη ότι την εποχή της ύστερης αρχαιότητας και του πρώιμου Μεσαίωνα στην Δ. Ευρώπη το όνομα Γαλλία δεν υπήρχε αλλά Γαλατία ΠΟΥ ΥΠΟΤΑΧΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΦΡΑΓΚΟΥΣ και πήρε το όνομα FRANCIA. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΑΥΤΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ FRANCE. Αυτός και οι οπαδοί του με στόλισαν με τους γνωστούς χαρακτηρισμούς. Του έγραψα τότε ότι ακόμα και στην Μ.Ασια ο απόστολος Παύλος έγραψε επιστολή προς Γαλάτες και όχι προς Γάλλους. Πάλι με περιέλαβε ο μηχανισμός σπίλωσης των ΓΟΧ. Τώρα σωστά η Π.Π. ανακάλυψε και αλλον ενα χάρτη που δείχνει του λόγου το αληθές περί Γαλατίας στην Μ.Ασια, μάλιστα στην εποχή του αγ. Χρυσοστόμου. Τώρα οι ΓΟΧ το ονομάζουν βλακείες και μιλούν πάλι για την Γαλλία στην Δ. Ευρώπη επειδή ανέφερα στην πρώτη μου απάντηση τη μονή Landevenec στη Βρετάνη. Πάλι θέλουν να γλιστρήσουν αλλάζοντας το θέμα.
Λοιπόν για άλλη μία φορά απαντώ για να αποδείξω ότι την εποχή εκείνη ούτε στην Δ. Ευρώπη ούτε στην Μ. Ασία υπήρχε Γαλλία. Τώρα φέρνω παράδειγμα από χάρτη της επιστημονικής επιτροπής της ιστορίας της Β΄Λυκείου. Εκεί μάλιστα γράφονται τα εξής :
ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ. ΗΤΑΝ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ. ΑΠΛΩΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΓΑΛΑΤΙΑΣ, ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΓΑΛΛΙΑ https://www.slideshare.net/musicflora/t-41094546 και https://www.google.com/search?rlz=1C1KMZB_enDE514DE514&biw=1600&bih=789&tbm=isch&sa=1&ei=SZpaXLK7D4PewAK827zwCg&q=%CF%84%CE%BF+%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82+%CF%84%CF%89%CE%BD+%CF%86%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%BA%CF%89%CE%BD&oq=%CF%84%CE%BF+%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82+%CF%84%CF%89%CE%BD+%CF%86%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%BA%CF%89%CE%BD&gs_l=img.3...66054.70978..71393...0.0..0.709.2882.9j5j1j0j1j0j1......1....1..gws-wiz-img.......0j0i30j0i10i30j0i19j0i8i30i19j0i30i19.o01KzMLA-hc#imgrc=AXek_6-4GRYSJM: Βλέπετε κ. σχολιαστές των ΓΟΧ. Τότε η περιοχή έφερε το όνομα ΓΑΛΑΤΙΑ. Ο Δάσκαλος δεν το γνωρίζει αυτό;
Υπενθυμίζω μάλιστα στον κ. Μάννη ότι ο Γαλατάς στην Κων/πολη λεγόταν Συκεαί ενώ το 528 οι Συκεαί μετονομάστηκαν σε Ιουστινιανούπολη και τον Μεσαίωνα σε Γαλατά επειδή λειτουργούσε ως αποικία των Λατίνων/ Γαλάτες. Επίσης το Λεξικό της Σούδας I, σελ. 286, III σελ. 93, IV σελ. 351 γράφει ότι οι Έλληνες χρησιμοποιούσαν τον όρο Γαλάτες ή Κέλτες για όλα αυτά τε μέρη που αναφέρουμε.
Τώρα ποιός λέει βλακείες, ποιός παραποιεί, ποιός δαιμονίζεται και ποιός προσπαθεί με κάθε τρόπο να κρυφτεί αντί να παραδεχθεί το λάθος του ας κρίνει ο κάθε νοήμων νους.
Υγιαίνετε.
Συμφωνούμε με τον Αδελφό Λ.Λ. για οργανωμένο Διάλογο και ήδη ετοιμάζεται κάτι καλό.
ΔιαγραφήΠ.Α.Σ.Θ.Ε.
ο Λ.Λ. δεν απάντησε σε αυτά που του επισημάνθηκαν. Δεν παραδέχτηκε πως οι Αγιορείτες του π. Σάββα δεν απάντησαν στα μηνύματα ομονοίας ούτε έκανανοι ίδιοι κάτι τέτοιο, δεν παραδέχτηκε ότι πρέπει να γίνει Σύναξη όλων των αποτειχισμένων και όχι Φόρουμ, δεν είμαστε δα και το Ποτάμι, και δεν παραδέχθηκε ότι πρέπει να μείνουμε έξω από τα σχίσματα. Και πως να το παραδεχτεί όταν τον έβαλαν οι πονηροί αγιορείτες για να προετοιμάσει σχέδιά τους. Η δε πονηρή του πρόταση να κάτσουμε να συζητήσουμε με τον Μάννη ξεπερνάει κάθε πολιτικό κόλπο. Αντί να τον καλέσει να φύγει από το σχίσμα, του δίνει και ρόλο συνομιλητή. Και μετά παραπονούνται, όταν άνθρωποι δημοσιεύουν τέτοια άρθρα για τον ρόλο αυτών των ατόμων.Αν δεν αποκηρύξουν το σχίσμα πως θα συζητήσουμε μαζί τους Λ.Λ.; Για σένα Λ.Λ.δεν είναι σχίσματικός ο Μάννης; Μετά από τόσες δημόσιες αντιπαραθέσεις δεν κατάλαβες ή δεν θέλεις να καταλάβεις;Όλα κόλπα και μεθοδεύσεις είστε και μας κουράσατε. Τουλάχιστον δείξτε αντρισμό και πείτε ναι εμείς είμαστε με τους Καλλινικούς και τους ενισταμένους ή όποιους άλλους. Οι άλλοι είναι ΓΟΧ. Αυτοί όμως όχι. Τι φοβάστε; Αφού και οι τρεις Αγιορείτες στην δημόσια επιστολή τους για την εκκλησιολογία το έγραψαν, ότι αν δεν γίνει σύνοδος δεν πρέπει να λέγονται όλοι οι ΓΟΧ σχισματικοί.Ο κόσμος το έχει βούκινο και εσείς κρυφό καμάρι.
ΔιαγραφήΚαταλάβαμε. Για να υποστηρίζετε ένα Φόρουμ με τον Μάννη που λέει τους του Νέου αναθεματισμένους και μαίνεται εναντίον της Εκκλησίας του Νέου και εσείς στο κόλπο είστε. Αλήθεια για εσάς οι Καλλινικοί και οποιοι άλλοι είναι σχισματικοί ΓΟΧ; Ναι ή όχι; Ονόματα εσείς έχετε; Έχετε το θάρρος να το πείτε δημόσια ως θεολόγοι ή είστε και εσείς πέμπτη φάλαγγα;
ΔιαγραφήΠ.Α.Σ.Θ.Ε μπορείτε να μας πείτε τα ονόματά σας παρακαλώ ή προτιμάτε να παραμείνετε ανώνυμοι? Είσασθε ορθόδοξοι χριστιανοί? Αν ναι,πού εκκλησιάζεσθε?
ΔιαγραφήΗ Π.Α.Σ.Θ.Ε. έβγαλε ανακοίνωση και καλεί σε συνεργασία τους αποτειχισμένους, που μοιάζει πολύ με την πρωτοβουλία των Αγιορειτών Πατέρων πριν 1 χρόνο περίπου! Ακόμα και τα ονόματα που προσκαλούν είναι ίδια, με την προσθήκη εκείνα των Γ.Ο.Χ. Και τότε υπήρχαν 5-6 ονόματα, τώρα δεν υπάρχει ούτε ένα όνομα υπεύθυνου. Κανένα όνομα ή τηλέφωνο υπευθύνου της Π.Α.Σ.Θ.Ε. Ούτε καν ξέρουμε αν είναι όργανο του Ιερώνυμου, του Μάννη, του Βαρθολομαίου, των Ματθαιϊκών, των Χρυσοστομικών κ.λπ. Μίλησαν λένε με Πατέρες, αλλά δεν λένε με ποιούς. Κάποιοι, κάτι ετοιμάζουν.
ΔιαγραφήΚαι το πονηρό. Μας παρουσιάζουν τους σχισματικούς Γ.Ο.Χ. ως αποτειχισμένους!!!
Κων.
Αδυνατούμε να καταλάβουμε την άρνησή σας για Διάλογο. Εμείς εξ αρχής γράψαμε ότι δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε τα στοιχεία μας, μιας και ακολουθούμε ακαδημαϊκή πορεία (κάποιοι από εμάς είναι στο μεταπτυχιακό και στο διδακτορικό). Επειδή έχουμε παραδείγματα συναδέλφων μας που η καριέρα τους σταμάτησε από τους Οικουμενιστές Καθηγητές (μάλιστα σε κάποιον απέρριψαν διατριβή του με θέμα τον 15ο κανόνα της Πρωτοδευτέρας), και επειδή ο σκοπός μας είναι η κατάληψη πανεπιστημιακών εδρών, αποβλέποντας έτσι στο μεγαλύτερο καλό, παραμένουμε σταθερά ανώνυμοι. Άλλωστε άλλοι ανώνυμοι είναι αυτοί που είναι επικίνδυνοι: εκείνοι οι σχολιαστές που δυναμιτίζουν το κλίμα και προκαλούν διαιρέσεις. Οι προθέσεις όμως όλων θα φανερωθούν τώρα.
ΔιαγραφήΠ.Α.Σ.Θ.Ε.
Οι Anonymous Theologicus ξαναχτυπουν!!!
Διαγραφή...μόνο που στην Εκκλησιαστική Ιστορία δεν υπήρξαν ποτέ ανώνυμες και απρόσωπες ενωτικές πρωτοβουλίες.
Α.Να.
Αν είναι δυνατόν επιστήμονες άνθρωποι, να θέλετε να αγωνισθείτε για την Πίστη κρυπτόμενοι! Σας έγραψε ο αδελφός Κων.: Ποιος μας διαβεβαιώνει ότι δεν εξυπηρετείτε αλλότρια συμφέροντα; Ανώνυμοι αγωνιστές! Και δεν απαντήσατε.
ΔιαγραφήΠοιους άραγε θεωρείτε αποτειχισμένους; Αυτούς που έχουν κάνει δική τους Γοχική, ή μάλλον Γοχικές Εκκλησίες; Είναι αποτειχισμένοι ή σχισματικοί; Ή μήπως ο κ. Μάννης αποτειχίστηκε από τους Γ.Ο.Χ. και δεν το μάθαμε; Ανέκδοτο θα ήταν ένας κοινός αγώνας με τους σχισματικούς εναντίον των αιρετικών! Ας φύγουν από το σχίσμα και τότε ευχαρίστως και θεοφιλώς να συζητήσουμε. Γιατί διαλεχθήκαμε με αυτούς πολλάκις και ΔΗΜΟΣΙΑ, κι όχι μόνο δεν βρήκαμε άκρη, αλλά μας αποκάλεσαν-θεωρούν σχισματοαιρετικούς και μας απαντούσαν «άλλα αντ’ άλλων»! Κι απότι φαίνεται, ούτε αυτοί συμφωνούν μαζί σας, γιατί ανάρτησαν σήμερα νέο άρθρο, αλλά δεν ανάρτησαν την ανακοίνωσή σας!
Με τους άλλους, όσους έκ των προτέρων έχουν αποκλείσει τους μισούς αποτειχισμένους από την κοινωνία μαζί τους, επειδή είναι αποτειχισμένοι Νεοημερολογίτες, τι διάλογος να γίνει;
Με τον άλλο ιερωμένο, που γράφει μια επιστολή ΕΠΩΝΥΜΑ, και ενώ του απαντάμε ΕΠΩΝΥΜΑ, δεν καταδέχεται να μας απαντήσει και ζητά την παρέμβαση του π. Ευθυμίου· του απαντά ο π. Ευθύμιος και απαξιοί να του απαντήσει! Και μ’ αυτόν τι διάλογο να κάνουμε; Με ποιούς θα διαλεχθούμε.
Αναρτούμε ένα σχόλιο του Κων. (7/2/19, 9:33 π.μ.) που θέτει κάποια σοβαρότατα ερωτήματα και αμέσως επιρρίπτετε, όχι σ’ αυτόν, αλλά στο ιστολόγιο, την απάντηση που είχατε προετοιμάσει για να μας κατηγορήσετε ότι αρνούμαστε το διάλογο: «Αδυνατούμε -γράφετε- να καταλάβουμε την άρνησή σας για Διάλογο». Αυτός ήταν φαίνεται ο σκοπός της κίνησής σας: Να αποδείξετε ότι αρνούμαστε το διάλογο, που τον κάνουμε πριν γεννηθείτε εσείς; (Αν είστε σπουδαστές, και δεν κρύβονται άλλοι πίσω σας, όπως κάθε νοήμων άνθρωπος θα σκεπτόταν για κάποιους που επιμένουν στην ανωνυμία, θεωρώντας την ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗ και εκπληττόμενοι μάλιστα που θέλουμε να μάθουμε ποιοι είναι!).
Εσείς ποιούς διαλόγους για την Πίστη έχετε κάνει; Μόνο αυτούς με τους καθηγητές σας, με τους οποίους συμφωνήσατε να μην μιλάτε επώνυμα για να μην χάσετε τα διδακτορικά σας. Ποιος ανόητος θα έκανε διάλογο με άγνωστους, αγνώστων προθέσεων και σκοπιμοτήτων για ένα τόσο σοβαρό σωτηριολογικὸ θέμα της Πίστεως; Υπάρχει παρόμοιο παράδειγμα στην Εκκλησιαστική ιστορία;
Έχουμε καλέσει πολλές φορές τους αποτειχισμένους για διάλογο, αλλά αρνήθηκαν. Για να υπάρξει διάλογος κατά Θεόν, πρέπει να υπάρχει ταπείνωση. Που σημαίνει ότι αυτοί οι ίδιοι οι αποτειχισμένοι και από την ΑΙΡΕΣΗ και από το ΣΧΙΣΜΑ, που αρνήθηκαν τον διάλογο και τις Συνάξεις που προτείναμε πολλάκις, και που δεν αρνηθήκαμε να έχουν την πρωτοβουλία της οργάνωσης, αυτοί πρέπει να τον οργανώσουν κι εμείς έχουμε δηλώσει εκ των προτέρων ότι τον αποδεχόμαστε. Επώνυμοι με επώνυμους.
Σημάτης Παναγιώτης
Αγαπητή Π.Α.Σ.Θ.Ε,
Διαγραφήείστε Αποτειχισμένοι? Άν ναι, έχετε κάνει κάποια δημόσια δήλωση ώστε να μην αμφιβάλλουμε για τα φρονήματα σας αδίκως?
Ιω.Ρ.
Με βαση τον χαρακτηρα, τις μεθοδευσεις και τις δικαιολογιες της Π.Α.Σ.Θ.Ε από σήμερα εισαγονται στην εκκλησιαστικη ιστορία τα παράδοξα και αντιφατικά: ανώνυμη ομολογία και ανώνυμη αποτειχιση από ανώνυμο επισκοπο. Για περισσότερες πληροφορίες ρωτήστε ανώνυμους "πατέρες και αδελφούς" η επώνυμους ΓΟΧ.
ΔιαγραφήΚυριε Λ.Λ. σας ευχαριστω που με κανατε και γελασα πρωινιατικα! Αρα μου λετε οτι ο ιερομ. Χαριτωνας δεν διωκεται απο τον ηγουμενο Εφραιμ διοτι ειναι σε αναστολη ο τελευταιος για την υποθεση του Βατοπαιδιου!!! Τι δουλεια εχει η αποτειχιση ενος ιερομοναχου κυριε Λ.Λ. και η εκδιωξη του απο την μονη Βατοπαιδιου με την αναστολη του ηγουμενου Εφραιμ;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΡΑ Ο ΧΑΡΙΤΩΝΑΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2 ΧΡΟΝΙΑ (!!) ΔΕΝ ΔΙΩΧΘΗΚΕ ΑΚΟΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΛΛΙΟΝ ΤΗΣ Ι.Μ. ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΑ ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΗ ΩΣ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΟΝ ΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΦΡΑΙΜ. Μιλαμε για εναν ιερομοναχο που στο τελευταιο του πονημα κατηγορει ολους τους Νεοημερολογιτες ως αιρετικους μιας και λεει "η κατασταση που διαμορφωθηκε ως προς την ημερολογιακη καινοτομια διακρινεται : ...Σε εκεινους οι οποιοι ειχαν κανει διακοπη του μνημοσυνου αλλα πιστευαν οτι η σχεση με τις Μονες και τους λοιπους Αγιορειτες, οι οποιοι μνημονευαν τον Πατριαρχη, ηταν κοινωνια με την αιρεση, ΟΠΩΣ ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ ΜΟΛΥΣΜΟΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΓΙ'ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ. Αυτοι ονομαστηκαν ειρωνικα απο τους αλλους "Ζηλωτες", αλλα αυτοι ευρισκονται πιο κοντα προς την αγιοπατερικη παραδοση..." (Το Αγιον Ορος και η διαχρονικη του σταση εναντι των αιρεσεων Ιερομ. Χαριτωνος σελ.235) Αυτα λεει ο Χαριτωνας στο πονημα του κ Λ.Λ. υιοθετοντας ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΓΟΧΙΚΗ ΡΗΤΟΡΙΚΗ!!! Αυτος λοιπον ο Ιερομοναχος ο οποιος ουτε καν διωχθηκε απο την Οικουμενιστικη αρχη του, ουτε υπαρχει δημοσιο εγγραφο της δικης του Αποτειχισης και καταγγελιας του ηγουμενου του ως Οικουμενιστη, αυτος λοιπον μας κανει μαθηματα ΓΟΧικης Ορθοδοξιας και τον υποδεχονται και τον τιμουν Νεοημερολογιτες αποτειχισμενοι τους οποιους οι ιδιος θεωρει αιρετικους!!!
Παρεπιπτοντως αν ο γ.Ευστρατιος λειτουργει οντως με το Νεο και οχι με το Παλαιο οπως ξερουμε απο γνωστους μας στην Αθηνα, αυτοματως αυτο σημαινει οτι μολυνθηκε απο την αιρεση η Πιστη του κατα τα γραφεντα του ιερομ.Χαριτωνα αρα σιγουρα δεν κοινωνει μαζι του, κι αυτο ειναι μεγαλη ειδηση!
Καταλαβαινετε λοιπον γιατι αντιδρουμε τοσο εντονα οταν μας λετε οτι "τους αδικειτε τους Πατερες";;; Για κακη τυχη ολων αυτων των "γερονταδων" εχουν να κανουν με ανθρωπους που και ξερουν να διαβαζουν, και να σκεφτονται χωρις την αδεια τους...
Ελενη,νοικοκυρα
Ο π.Ευστρατιος λειτουργεί με το νεο και ενίοτε συλλειτουργούν με τον π.Χαριτωνα με το νεο φυσικά εδώ στην Αθήνα.
ΔιαγραφήΑρα συμφωνα με τα γραφομενα του ιδιου ο π. Χαριτωνας κοινωνει με την αιρεση (Νεοημερολογιτων). Αρα ο Χαριτωνας εχει διχασμενο νου, γιατι ονομαζει μολυσμο της Πιστης το Νεο στο βιβλιο του αλλα λειτουργει ενιοτε και με αυτο. Η αληθεια που βρισκετε; Σ'αυτα που γραφει ή σε αυτα που πραττει; Ποια ειναι η αξιοπιστια ενος τετοιου ανθρωπου;
ΔιαγραφήΕλενη, νοικοκυρα
Και πού εκκλησιάζεσθε ανώνυμοι ΠΑΣΘΕ?(Εάν όντως είσασθε ορθόδοξοι χριστιανοί?)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π.Σάββας Λαυριώτης στις 30.1.19 έκανε ομιλία στην Ρουμανία για τον οικουμενισμό και την αποτείχιση μαζί με τους...π.Χαρίτωνα και π.Ευγένιο.Είναι λοιπόν ξεκάθαρο πλέον με ποιούς συμπορεύεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Ρουμάνοι,όμως,δεν γνωρίζουν για τις φανατικές παλαιοημερολογιτικές θέσεις τους.Πώς θα αντιδράσουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι όταν συνειδητοποιήσουν ποιοί τους έκαναν ομιλίες όλον αυτόν τον καιρό?
Οι ΓΟΧ δεν καταλαβαίνουν το απλό. Υποθετικά, αν δεν γινόταν ποτέ η υιοθέτηση του Νέου ημερολογίου και σε όλη την παγκόσμια ορθοδοξία υπήρχε το παλαιό εορτολόγιο, την ημέρα και ώρα που στην Αμερική θα νηστεύουν, ταυτόχρονα πάλι κάποιοι αδερφοί στην Ασία ή κάπου στον κόσμο θα έτρωγαν Κρέας για πρωινό..και αντίστροφα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι να πούμε από κει και πέρα για θεωρίες κοινής ταυτόχρονης τίμησις και λατρείας κτλ..