Το
Βατικανό επικροτεί και προβάλλει θετικά το Μήνυμα της Συνόδου της
Κρήτης. Με βάση τη θυμοσοφική παροιμία πως όταν ο εχθρός σου σε επαινεί
ψάξε να βρεις πού έχεις κάνει λάθος, οι δέκα Προκαθήμενοι των
αντίστοιχων τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, που έλαβαν μέρος στην εν λόγω
Σύνοδο, πρέπει να συσκεφθούν και να καταλήξουν γιατί αυτή η πανηγυρική
προβολή του κειμένου από τους Λατίνους.
Πιο
συγκεκριμένα η μηνιαία εφημερίδα «Καθολική», όργανο των Ουνιτών στην
Ελλάδα, στο φύλλο της Πέμπτης, 30ής Ιουνίου 2016, (Περίοδος Β΄ Αριθμ.
179) με πρωτοσέλιδο έχει τον εξάστηλο εντυπωσιακό τίτλο «ΜΗΝΥΜΑ Της
Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας». Τόσο εντυπωσιακή
παρουσίαση του Μηνύματος ούτε τα προπαγανδιστικά φερέφωνα του Φαναρίου
δεν είχαν... Διερωτάται κάθε Ορθόδοξος ποιά ήσαν τα σημεία του Μηνύματος
που οδήγησαν τους εκπροσώπους του Πάπα στην Ελλάδα να το προβάλλουν
τόσο πολύ;...
Επί πλέον στο κάτω μέρος της 1ης σελίδας,
πάλι με εντυπωσιακό τρόπο, παρουσιάζεται η, με ημερομηνία 15 Ιουνίου
2016, ευχετήρια επιστολή της «Ιεράς Συνόδου της Καθολικής Ιεραρχίας
Ελλάδος» προς «Την Αυτού Θειοτάτην Παναγιότητα κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΝ,
Οικουμενικόν Πατριάρχην». Σ’ αυτήν αναφέρουν ότι «θεωρούν ευλογίαν δι’
όλην την Εκκλησίαν του Χριστού και γεγονός ιστορικόν και ελπιδοφόρον δι’
όλην την ανθρωπότητα την σύγκλησιν της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου των
Ορθοδόξων Εκκλησιών...». Διερωτάται πάλι ο πιστός Ορθόδοξος Χριστιανός
ποιά είναι η «όλη Εκκλησία», που θεωρεί ευλογία τη σύγκληση της Συνόδου
στην Κρήτη; Κατά το Βατικανό είναι η υπό τον Πάπα «Εκκλησία». Και γιατί
αυτή αγάλλεται για τη Σύνοδο; Ασφαλώς με την βεβαιότητα της, μέσω
αυτής, προώθησης της υπό τον Πάπα «ενώσεως» με τους Ορθοδόξους...
Έκτακτη
Σύγκληση της συνέλευσης των Προκαθημένων δύσκολο να πραγματοποιηθεί τον
καιρό αυτό. Πέραν των άλλων ο Οικουμενικός Πατριάρχης βρίσκεται στο
εξωτερικό «για ολιγοήμερη ανάπαυση». Στη σχετική ανακοίνωση του Φαναρίου
δεν αναφέρεται ούτε ο τόπος που θα αναπαυθεί, ούτε ο χρόνος της
παραμονής του εκτός Τουρκίας. Το παράξενο, για το τυπολατρικό Φανάρι,
γεγονός του αινιγματικού ανακοινωθέντος, τροφοδότησε φήμες, που
φαίνονται υπερβολικές και πιθανόν μακριά από την αλήθεια. Ο κ.
Βαρθολομαίος, πριν αναχωρήσει στο εξωτερικό, υπέγραψε με τους άλλους
θρησκευτικούς ηγέτες της γείτονος κείμενο υποστήριξης του Προέδρου
Ερντογκάν και υπέρ της ευημερίας και ειρήνης της χώρας τους, της
Τουρκίας.
Εν
τω μεταξύ στον απόηχο της Συνόδου στην Κρήτη ο ηγούμενος της Μονής
Παναγίας Τατάρνης Ευρυτανίας Δοσίθεος δημοσίευσε σε ιστοσελίδα ύβρεις
εναντίον όσων έκαμαν κριτική σ’ Αυτήν. Γράφει: «Τα όσα λέγονται και
γράφονται περί της Πανορθοδόξου Συνόδου υπερβαίνουσι τα λύματα των
οχετών πολλών μεγαλουπόλεων», πως «τα εκ των κοράκων κρα-κρα
αδυνατούσιν ίνα καλύψωσι τους τερετισμούς των αηδόνων» και πως οι
δηλώσεις «υπερορθοδόξων», «ζηλωτών» και «στειροελλαδιτών» «γέμουσι
χολής» ( κατά του Φαναρίου) και πάσχουν από «πτωχοπροδρομικό ελλαδισμό
και εκκλησιαστικό επαρχιωτισμό εν πλειοδοσία».... Στη συνέχεια θέτει
θέμα σχέσεων Φαναρίου και Εκκλησίας της Ελλάδος και απειλεί ότι «οι
κατόπιν βίας διατυπωθέντες και χορηγηθέντες Τόμος του 1850 και Πράξις
του 1928 ανά πάσαν στιγμήν δύνανται ίνα αρθώσιν»....
Ο
Αρχιμανδρίτης Δοσίθεος με ειλικρίνεια σημειώνει: «Επεσκέφθην την
Βασιλεύουσαν Πόλιν ως ταπεινός και ευτελής προσκυνητής εκατόν
τεσσαράκοντα μίαν (φοράς) και εις τους εκεί από του χρέους μη κινούντας
ουδ’ ίχνος διέγνων κακοδοξίας»... Ο Αρχιμανδρίτης Δοσίθεος πρέπει να
διαθέτει ικανή προσωπική περιουσία για να έχει πάει τόσες φορές στην
Πόλη. Αν και, ως μοναχός, έχει δώσει όρκο ακτημοσύνης... Ελπίζουμε ότι τα
έξοδά του ταξιδίου, της διαμονής του και των δώρων προς τα στελέχη της
Πατριαρχικής Αυλής δεν προέρχονται από τα έσοδα της Μονής, που ανήκει
στη Μητρόπολη Καρπενησίου και στην Εκκλησία της Ελλάδος και μόνο.
Ο
Αρχιμανδρίτης Δοσίθεος είναι κληρικός της Εκκλησίας της Ελλάδος και
μισθοδοτείται και ζει από Αυτήν. Όμως την απειλεί εμμέσως πλην σαφώς ότι
θα αρθεί το Αυτοκέφαλό της και θα χάσει τις Μητροπόλεις των «Νέων
Χωρών»... Η ψυχή του ομολογεί ότι ανήκει στο ανοικτό στην
«οικουμενικότητα» Φανάρι και όχι στον «πτωχοπροδρομικό ελλαδισμό». Και
διερωτάται κανείς, γιατί τότε μένει στην Ευρυτανία, στα διαλείμματα από
τα ταξίδια του, και δεν ζητάει μετάθεση στην Πόλη, για να προσφέρει εκεί
μόνιμα τις υπηρεσίες του, χωρίς να κουράζεται με τα τόσα ταξίδια; Εκτός
των χρημάτων φαίνεται ότι τίποτε άλλο δεν τον συνδέει με την Εκκλησία
της Ελλάδος. Το μισθό του όμως μπορεί να τον παίρνει και στην Πόλη, όπως
και τα έσοδα από τα βιβλία της μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, τα οποία
έχει εκδώσει....
Το κείμενο του Αρχιμανδρίτου Δωροθέου, φυσικά, αναδημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Μητροπόλεως Αρκαλοχωρίου...