Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018

«Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας δεν αναγνωρίζει την δικαιοδοσία του Οικουμ. Πατριαρχείου»

 Εν τω μεταξύ: Αβάπτιστοι και άταφοι Ρώσοι στην Τουρκία εξαιτίας της απόφασης του Πατριαρχείου Μόσχας


        Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας δεν αναγνωρίζει τη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο έδαφός της σύμφωνα με ανακοίνωση του Τμήματος εξωτερικών εκκλησιαστικών σχέσεων της Ουκρανικής Εκκλησίας.

      Η ανακοίνωση αναφέρει: Στις 13 Δεκεμβρίου ο εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου επίσκοπος Ιλλαρίων (Ρούντικ), ο οποίος διορίστηκε παράνομα έξαρχος του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Ουκρανία, τέλεσε την λειτουργία στο Ναό του Αγίου Ανδρέα του Κιέβου. Η λειτουργία έγινε χωρίς την άδεια του Μητροπολίτη Ονούφριου του Κιέβου και Πάσης Ουκρανία.
Επίσης στο άρθρο αναφέρεται ότι η Ορθόδοξη εκκλησία της Ουκρανίας δεν αναγνωρίζει την δικαιοδοσία του Οικουμενικού στο έδαφος της Ουκρανία και επικύρωσε την θέση αυτή στο Διάταγμα της Συνόδου Επισκόπων της Ουκρανικής Εκκλησίας από τις 13.11.2018 και με την Απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ουκρανικής Εκκλησίας από τις 7.12.2018 (τευχος № 41).

Αβάπτιστοι και άταφοι Ρώσοι στην Τουρκία εξαιτίας της απόφασης του Πατριαρχείου Μόσχας

     ... Όταν λέγη η αδελφή Εκκλησία της Ρωσίας να μην εκκλησιάζεσθε, να μην εξομολογήστε, να μην κοινωνείτε στους ναούς που είναι υπό το Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως, σας

Έκκληση προς Πάπα, Μέρκελ και άλλους ηγέτες για το Ουκρανικό από τον Πατριάρχη Κύριλλο


Μήνυμα προς τους Προκαθήμενους των Ορθοδόξων Εκκλησιών, τον Πάπα, τον επικεφαλής της αγγλικανικής εκκλησίας, τον Πρόεδρο της Γαλλίας, τη Γερμανίδα Καγκελάριο και ηγέτες άλλων κρατών απέστειλε ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών κ.κ. Κύριλλος αναφερόμενος στις «πιέσεις που δέχεται η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία και την ανάμειξη του Κιέβου στην εκκλησιαστική ζωή της Ουκρανίας».

Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Interfax ο Πατριάρχης Κύριλλος
καλεί Κληρικούς, Πολιτικούς και επικεφαλής διεθνών οργανισμών να πράξουν τα μέγιστα προκειμένου να προστατεύσουν τους επισκόπους, τους ιερείς και τους πιστούς της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, και να υπεραμυνθούν της θρησκευτικής ελευθερίας σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο.

Πέφτουν οι μάσκες! Οι Αμερικανοί πίσω από την Ουκρανική αυτοκεφαλία


     Σχόλιο "Π.Π.":  Καὶ ἐνῶ στὸ Φανάρι οἱ κακόδοξες ἐνέργειες Φαναριωτῶν καὶ πατρ. Βαρθολομαίου (διὰ τῶν ὁποίων καταλύεται τὸ Δόγμα) συναγωνίζονται τὶς ἀντικανονικὲς μὲ τὴν πρόσφατη κορυφαία πράξη ἀναγνώρισης τῶν σχισματικῶν τῆς Οὐκρανίας (διὰ τῆς ὁποίας καταπατοῦνται ξεδιάντροπα οἱ Ἱεροὶ Κανόνες καὶ παίζονται γεωπολιτικὰ παιχνίδια), κάποιοι Γ.Ο.Χ. βλέπουν …ὀφέλη στὸ κυοφορούμενο σχίσμα! Βλέπουν τὴν λύτρωση ἀπὸ τὸν Οἰκουμενισμό! Βλέπουν τὴν Ὀρθοδοξία νὰ ἐκπροσωπεῖται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας, μετὰ τῆς ὁποίας θὰ πρέπει ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι νὰ ἑνωθοῦν (στὴν περίπτωση ποὺ τὸ σχίσμα ὁλοκληρωθεῖ)! Ὡσὰν ἡ Ρωσία νὰ μὴν παίζει …ἄλλα παιχνίδια, παρόμοια μὲ αὐτὰ τοῦ Φαναρίου! Ὡσὰν ἡ Μόσχα νὰ μὴν ἐμπλέκεται ἀμετανόητα στὴν Παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ! Τί θὰ δοῦμε καὶ τί θὰ ἀκούσουμε ἀκόμα!



   Δυο μέρες μόνο πριν από την Σύνοδο ενοποίησης για να δημιουργηθεί η νέα Ουκρανική Εκκλησία που αναμένεται να διχάσει τον Ορθόδοξο κόσμο, και οι μάσκες για το ποιος είναι πίσω από την όλη ιστορία πέφτουν σιγά σιγά!
Ο μέχρι πρότινος σχισματικός και νυν αποκατεστημένος από το Φανάρι Φιλάρετος Ντενίσενκο, επικεφαλής του σχισματικού «Πατριαρχείου Κιέβου» έδειξε την… εκτίμησή του σε ακόμη έναν Αμερικανό αξιωματούχο για την υποστήριξή του στο εθνικό-εκκλησιαστικό σχέδιο της Ουκρανίας για τη δημιουργία αυτοκέφαλης εκκλησίας.

Ο Denisenko συναντήθηκε στο Κίεβο με τον Jack Devine, τον πρώην εκτελεστικό διευθυντή και τον αναπληρωτή διευθυντή

Οι αγώνες των λαϊκών υπέρ της ορθοδόξου πίστεως (Μέρος Α΄).

 Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου


  Ἀναφορικὰ μὲ τοὺς ἀγῶνες τῆς Ἐκκλησίας ἐναντίον τῶν ἐχθρῶν Της καὶ κυρίως τῶν αἱρέσεων ἔχουν γραφτεῖ πολλὰ βιβλία καὶ κείμενα. Τὰ βιβλία καὶ κείμενα αὐτὰ προβάλλουν ἰδίως τοὺς ἀγῶνες τῶν κληρικῶν, ἱερέων καὶ μοναχῶν, δὲν ἀναφέρονται ὅμως τὸ ἴδιο συγκεκριμένα καὶ ἐκτεταμένα στοὺς ἀγῶνες τῶν λαϊκῶν. Ἡ παράλειψη αὐτὴ ποὺ παρατηρήθηκε δεκαετίες ὁλόκληρες μαζὶ μὲ τὴν ἐλλειπὴ κατήχηση εἶχε σὰν τραγικὸ ἀποτέλεσμα, οἱ περισσότεροι σημερινοὶ λαϊκοί, τὸ ποίμνιο, νὰ ἀγνοοῦν τὴν βαριὰ κληρονομιὰ καὶ τὸν ρόλο ποὺ ἔχουν καὶ πρέπει νὰ διαδραματίζουν καὶ ἀκολούθως νὰ μὴν διακατέχονται ἀπὸ τὴν ἴδια ἀγωνιστικότητα, αὐτοθυσία καὶ ἀπὸ τὸ ἴδιο πνεῦμα εὐθύνης, ὅπως παλαιότερα. Ἐφ’ ὅσον ὁ ἀγώνας εἶναι γιὰ τὸ «σπίτι» μας, τὴν Ἐκκλησία, καὶ ἐφ’ ὅσον ὁ ἀγώνας αὐτὸς ἀποτελεῖ καὶ Ὁμολογία Πίστεως, ἡ εὐθύνη καταμερίζεται σὲ κάθε Χριστιανὸ ἐξίσου, χωρὶς νὰ παραβλέπεται βέβαια ὁ καθοδηγητικὸς ρόλος τῶν ἱερωμένων καὶ τῶν μοναχῶν.
Ἔτσι λοιπόν, διὰ τῆς καταλυτικῆς ἐπιδράσεως τῆς ἐκκοσμίκευσης, τῆς κατάπτωσης τῶν κληρικῶν καὶ τῆς ἀλλοιώσεως τῆς ἁγιοπατερικῆς μας Παραδόσεως διὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἄλλαξε καὶ συνεχῶς μεταβάλλεται τὸ φρόνημα καὶ τοῦ κλήρου καὶ τοῦ λαοῦ (τοῦ φύλακος τῆς Πίστεως), σὲ τέτοιο βαθμὸ ποὺ νὰ μὴν ἀντιδρᾶ σὲ καμιὰ ἀπὸ τὶς οἰκουμενιστικὲς καινοτομίες ἀλλοιώσεως καὶ προδοσίας τῆς Εὐαγγελικῆς Ἀλήθειας. Ἔχουν ἀλλοιωθεῖ, δηλαδή, σὲ τόσο μεγάλο βαθμὸ ὡς πρὸς τὴν πίστη οἱ σημερινοὶ χριστιανοί, ὥστε ὄχι μόνο δὲν ἔχουν διάθεση νὰ ἀντισταθοῦν στοὺς αἱρετικοὺς ἐπισκόπους, ἀλλὰ δυσκολεύονται νὰ κατανοήσουν γιατί μαρτύρησαν οἱ Ἅγιοι, γιατί οἱ Πατέρες πολέμησαν μέχρις αἵματος τὶς αἱρέσεις καὶ γιατί οἱ Ὁμολογητὲς μὲ παρρησία καὶ αὐθορμήτως προσήρχοντο καὶ χωρὶς κανεὶς νὰ τοὺς ἀναγκάσει γιὰ νὰ ὁμολογήσουν τὴν Πίστη, γιατὶ ἀντιστάθηκαν ἐναντίον βασιλέων καὶ ἡγεμόνων (κοσμικῶν καὶ ἐκκλησιαστικῶν) ὑπερασπιζόμενοι μὲ πάθος τὸν θησαυρὸ τῆς ἀληθινῆς Πίστεως.
Οἱ ἀγῶνες τῶν λαϊκῶν ἔχουν ὡς θεμέλιο καὶ ἐκφράζουν τὴν ἐκκλησιαστικὴ Ἱ. Παράδοση. Ἡ Παράδοση αὐτὴ ἐκφράζεται περίφημα στὸ γνωστὸ χωρίο τοῦ ἁγ. Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου:
«Ἐντολή γάρ Κυρίου μή σιωπᾶν ἐν καιρῷ κινδυνευούσης πίστεως... Ὥστε, ὅτε περὶ πίστεως ὁ λόγος, οὐκ ἔστιν εἰπεῖν, ἐγὼ τίς εἰμι; Ἱερεὺς, ἄρχων, στρατιώτης, γεωργός, πένης;… Οὐά οἱ λίθοι κράξουσι, καὶ σὺ σιωπηλὸς καὶ ἄφροντις;» (P.G. 99, 1321 B).
Ἐδῶ βλέπουμε ὅτι ὁ Ἅγιος δὲν λαμβάνει ὑπ΄ ὄψιν του καὶ δὲν θεωρεῖ ἐμπόδιο τὸν συμβατικὸ χωρισμὸ σὲ κοινωνικὲς τάξεις, γιὰ τὴν ἐνεργῆ συμμετοχὴ στοὺς ἀγῶνες τῆς Πίστεως. Στοὺς ἀγῶνες τῆς Ἐκκλησίας ὅλοι

Οι αγώνες των λαϊκών υπέρ της ορθοδόξου πίστεως (Μέρος Β΄)


 Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

Τρίτη στάση ἀγῶνος:


Ἡ ἀποτείχιση τῶν λαϊκῶν ἀπὸ τὴν αἵρεση

     Εἴδαμε παραπάνω, πῶς οἱ λαϊκοὶ τοῦ παρελθόντος ὑπεράσπισαν μὲ κάθε τίμημα τοὺς ἀληθινοὺς ποιμένες καὶ πολέμησαν τοὺς ψευδοποιμένες ἢ τοὺς ἀνάξιους. Τώρα θὰ ἐξετασθεῖ ἡ στάση τῶν λαϊκῶν στὸ θέμα τῆς ὁμολογίας καὶ τῆς ὑπεράσπισης τοῦ δόγματος. Οἱ πιστοὶ λαϊκοί, ἔχοντας ὑπ’ ὄψιν τους καὶ μιμούμενοι τὴν διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ, τῶν Ἀποστόλων καὶ τῶν Ἁγίων Πατέρων περὶ ψευδεπισκόπων, ἔχοντας κατηχηθεῖ καὶ ζυμωθεῖ μὲ τὸν βίο τῶν μαρτύρων καὶ τῶν ὁμολογητῶν, οἱ ὁποῖοι ἀκόμα καὶ μὲ τὴν ζωή τους ἐπλήρωναν τὴν ὁμολογία καὶ τὴν ἐμμονή τους στὰ δόγματα τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως, ἀψηφοῦσαν κάθε ψευδεπίσκοπο καὶ ψευτοπατριάρχη καὶ ἦταν ἀπὸ τοὺς πρώτους ποὺ ξεσηκώθηκαν ἐνάντια στὴν ὅποια αἵρεση (αὐτὸ φάνηκε περίτρανα καὶ στὶς προηγούμενες ἀναφορές).
Ὅταν κινδυνεύει ἡ Πίστη, τότε ἡ ὑπεράσπιση τῆς Ὀρθοδοξίας, ἡ ὑπεράσπιση καὶ ἡ ὁμολογία τῆς Ἀληθείας ἀπὸ τοὺς ὀρθοδόξους πιστούς, (ταυτόχρονα μὲ τοὺς Κληρικούς, πόσο μᾶλλον, ὅταν αὐτοὶ συμβιβάζονται ἢ σιωποῦν) δὲν εἶναι ὑπόθεση λίγων ἐκλεκτῶν, δὲν εἶναι θέμα ἐπιστημονικῆς συζητήσεως κοσμικοῦ χαρακτῆρα, ἀλλὰ θέμα ὑπεράσπισης καὶ ὑπακοῆς στοὺς Πατέρες καὶ στὴν μόνη πραγματικὰ ἀσφαλῆ θεολογία τους, ποὺ μᾶς ἔχει παραδοθεῖ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία χωρὶς ἀλλαγὲς ὡς σήμερα.
Σήμερα οἱ κληρικοὶ δὲν θέλουν τοὺς λαϊκοὺς νὰ τοὺς ἐλέγχουν καὶ νὰ ὁμολογοῦν τὴν πίστη τους. Ἀποσιωποῦν ἐντέχνως, ὅτι εἶναι ὑποχρέωση καὶ καθῆκον ἱερὸ τοῦ κάθε Χριστιανοῦ (κληρικοῦ καὶ λαϊκοῦ) ποὺ μὲ τὸ

Στον Παράδεισο δεν πάμε με γραβάτα.




    Έλεγε μοναχός: Στον Παράδεισο δεν πάμε με γραβάτα. Βλέπετε τούς αγίους; Ποιος πήγε με την ανθρώπινη εξυπνάδα του στον Παράδεισο;
     Άλλος χωρίς κεφάλι, άλλος χωρίς χέρια, άλλος χωρίς πόδια, φτωχοί συκοφαντημένοι, άρρωστοι… Στενή είναι η στράτα, πού οδηγεί στην ευρυχωρία τού Παραδείσου .όπως το λέει ο προφήτης Δαυίδ: εν θλίψει επλατυνάς με.

     Μέσα από τη στενότητα των θλίψεων θα πλατυνθούμε και θα ανθίσει ή καρδιά μας από αιώνια χαρά. Μην ζητάμε, λοιπόν, έναν έξυπνο, ατσαλάκωτο πτυχιούχο χριστιανισμό, θεωρώντας όλους εκείνους τούς απλούς και περιφρονημένους, «τα μωρά κόσμου», ως Βλάχους και χωριάτες, πού δεν μπορούν να σταθούν δίπλα στη δόξα τού Χριστού.
     Γιατί αυτοί θέ νά δούν πρώτοι το πρόσωπο τού Θεού. Όράτε μη καταφρονήσητε ενός των μικρών λέγω γάρ υμίν ότι οι άγγελοι αυτών εν ουρανοίς διά παντός βλέπουσι το πρόσωπον τού Πατρός μου του εν ουρανοίς. (Ματθ. ιη΄ 10)
Θυμάμαι στη δεκαετία τού ’80 έμενε εδώ, στο Άγιο Όρος, ένας λαϊκός πολύ ταπεινός και απαρατήρητος. Πριν κοιμηθεί μάλιστα αξιώθηκε και έγινε μοναχός με το όνομα Αγάπιος. Αυτό το πετεινό του ουρανού ήταν περιφρονημένο από κάθε ανθρώπινη δόξα και καταξίωση, λησμονημένο από τον κόσμο τούτο.
     Όταν τυφλός και αργότερο έχασε και την ακοή του. Τί θέρμη θεοαγαπησεως όμως παίρναμε, όταν τον επισκεπτόμασταν, νέο καλογέρια! Κι επειδή δεν μπορούσε ούτε να δει ούτε να ακούσει, παίρναμε το χέρι του και γράφαμε με το δάχτυλό μας πάνω στήν παλάμη του τα αρχικά τού ονόματος μας. Κάναμε, λόγου χάριν έναν κύκλο μέσα στήν παλάμη του.
    -’Άαα, ό πατήρ Όνούφριος είσαι; Νά ’σαι εύλογημένος!
Όμως φεύγαμε «φούρνος πνευματικός» από αύτόν, τον «μωρό» τού κόσμου. Τόση ωφέλεια αντλούσαμε, λες και πηγαίναμε στον άγιο Παΐσιο.
ΠΑΤΗΡ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΤΑΜΠΑΚΗΣ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ

Θέλει να τον αφήσουν ασύδοτο να εισάγει αιρέσεις και να αναγνωρίζει Σχισματικούς


Οικ. Πατριάρχης:

«Απαράδεκτη η διακοπή κοινωνίας ως μοχλός εξαναγκασμού» (ΦΩΤΟ)

Για μία ακραία απόφαση «της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ρωσίας, του αδελφού Πατριαρχείου της Μόσχας», να διακόψει την ευχαριστιακή Κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, με τη Μητέρα του Εκκλησία, έκανε λόγο ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στην ομιλία του, στο Ι. Βατοπαιδινό Μετόχιο του Αγίου Ανδρέα, στον Γαλατά, μετά τη θεία λειτουργία κατά την οποία χοροστάτησε σήμερα, Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου, ημέρα κατά την οποία τιμάται, με το Ιουλιανό ημερολόγιο, η Ιερά Μνήμη του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου και πανηγυρίζει η ρωσόφωνη παροικία της Πόλεως.


Όπως αναφέρει ανακοίνωση από το Γραφείο Τύπου του Οικουμενικού Πατριαρχείου: «Αυτή την φορά που ευρίσκομαι, όπως κάθε χρόνο τέτοια ημέρα, ανάμεσά σας, αγαπητά μου παιδιά, γνωρίζω ότι υπάρχει διάχυτος μία ανησυχία και ένα δίλημμα