Τετάρτη, 5 Ιουλίου 2017

Αγιος Γέροντας Παΐσιος: «Η αμαρτία φέρνει τις συμφορές»




Έρριξες φάρμακο για τις κάμπιες;
– Έρριξα, Γέροντα.
– Τόσες καλόγριες ούτε μια κάμπια δεν μπορείτε να σκοτώσετε! Στην Κατοχή, όταν είχε πέσει ακρίδα, είχαν βγάλει εδώ στην Χαλκιδική την Αγία Ζώνη από την Μονή Βατοπεδίου και η ακρίδα έπεφτε σύννεφα-σύννεφα στην θάλασσα.


Στην Ήπειρο, θυμάμαι, ήταν σαν το χιόνι. Κάναμε όλοι προσωπική εργασία· με τα σεντόνια την μαζεύαμε και μετά την πετούσαμε. Ήταν και η πείνα…, μην τα ρωτάς! Τα σιτάρια είχαν ξαναδώ­σει, αλλά είχαν σακατευθή.
Οι ακρίδες, οι πόλεμοι, η ανομβρία, οι αρρώστιες είναι μάστιγα. Όχι ότι ο Θεός θέλει να παιδαγωγήση έτσι τον άνθρωπο, αλλά είναι συνέπεια της απομακρύνσεως του ανθρώπου από τον Θεό. Όλα αυτά συμβαίνουν, γιατί ξεφεύγει ο άνθρωπος από τον Θεό.
Έρχεται η οργή του Θεού, για να θυμηθή ο άνθρωπος τον Θεό και

"Ο επιβλέπων επί την γην, και ποιών αυτήν τρέμειν ο απτόμενος των ορέων, και καπνίζονται".


Μοναδικό παγκόσμιο φαινόμενο:
Μια ολόκληρη Πολεμική Αεροπορία καταστράφηκε στο έδαφος από... θύελλα!





Πολλές Αεροπορίες στην διάρκεια του 20ου αιώνα, οπότε και έκανε την εμφάνισή του το αεροπορικό όπλο, καταστράφηκαν στο έδαφος από αιφνιδιαστική επίθεση της αντιπάλου Αεροπορίας. Από τον Β'ΠΠ (γερμανική επίθεση στην Ρωσία, Περλ Χάρμπορ κλπ.) μέχρι τον "Πόλεμο των 6 Ημερών" το 1967, αλλά και τον Α'Πόλεμο του Κολπου το 1991, πολλές Αεροπορίες δεν πρόλαβαν καν να απογειωθούν.

Είναι όμως η πρώτη φορά στην παγκόσμια αεροπορική ιστορία που μια θύελλα, καταστρέφει μια Αεροπορία στο έδαφος! Αυτό συνέβη πριν τρεις ημέρες στο Τσαντ, την μεγάλη βορειοαφρικανική χώρα (είναι τόσο μεγάλη με έκταση 1.284.000 τετραγωνικά χλμ. που παρά το

«Ο Πνευματικός Νόμος και οι Φυσικοί Νόμοι»




Τοῦ Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ

«Αποκάλυψον τους οφθαλμούς μου και κατανοήσω τα θαυμάσια εκ του νόμου σου» (Ψαλμ. 118,18), διαβάζουμε στον ψαλμό. Με τον όρο «νόμο», ως γνωστό, εννοείται ο πνευματικός–ηθικός νόμος του Αγίου Τριαδικού Θεού, ο οποίος αντανακλάται στον φυσικό κόσμο, σ’ όλη την Κτίση και έχει δοθεί στον άνθρωπο. Η ανάπτυξη της επιστήμης δημιούργησε, μάλλον βιώθηκε από πολλούς ως υπέρ-αίσθηση της υλικής πραγματικότητας, ως ορθολογικότητα, με σοβαρές πνευματικές επιπτώσεις στην ύπαρξή του. Βλέπουμε δηλ. σε επιστημονικές μελέτες, σε περιβαλλοντικές εργασίες και διάφορες φιλοσοφικές συλλογιστικές την θέση–διατύπωση: «το αυθύπαρκτο φυσικό οικοσύστημα (κόσμος) διέπεται από νόμους και ρυθμούς, οι οποίοι διασφαλίζουν την ισορροπία και την ανάπτυξή του. Ο άνθρωπος δεν είναι εκτός του συστήματος». Υπογραμμίσαμε τις λέξεις–όρους, για να δείξουμε ότι πάσχει θεμελιακά η θεώρηση αυτή, με συσσώρευση πλήθους αντιφάσεων.
Οι λειτουργίες που υπογραμμίσαμε, προϋποθέτουν ενσυνείδητο και έλλογο κέντρο αποφάσεων–παρεμβάσεων με άπειρη πληρότητα γνώσεων μηχανικής, φυσικής, χημείας, βιολογίας και ψυχολογίας σε μελλοντική προοπτική.
Η άποψη–θέση της αυθυπαρξίας της ύλης δεν απαντά στα ερωτήματα: Πως ξεκίνησαν όλα; Από πού προερχόμαστε; Ποιος ο σκοπός της ζωής; Υπάρχει, αντικειμενικά, καλό και κακό;
Μόνο η Αγία Γραφή μιλάει τεκμηριωμένα για τα θέματα αυτά. Αυτή εμπεριέχει τις απαντήσεις των ερωτημάτων αυτών.
Ο Αγ. Γρηγόριος Νύσσης τονίζει: « Έδει γαρ μήτε το φως

H Αγία Αναστασία της Σερβίας, μητέρα του Αγίου Σάββα


Image may contain: 1 person

(22 Ιουνίου/5 Ιουλίου)

Ήταν σύζυγος του ιδρυτή της σερβικής δυναστείας των Νεμανιδών, του Αγίου Στεφάνου Νεμάνια. Αυτή η δυναστεία βασίλεψε στη Σερβία διακόσια χρόνια. Ο Στέφανος και η Άννα παντρεύτηκαν το 1191. Γνωρίζουμε ότι ο Στέφανος δεν προσήλθε σε δεύτερο γάμο. Το όνομά της αναφέρεται στα χρονικά του Γεωργίου Βράνκοβιτς «єзика кралја имєнєм зовомоју анноју». Τα στοιχεία γι’ αυτήν είναι λίγο πενιχρά, αλλά και αυτά μπορούν εν μέρει να συμπληρωθούν.
 Η Αγία Αναστασία ή Αναστασία Velika (Μεγάλη) ή Αναστασία Srpska (Σερβίδα),

Κι όμως "άχρι καιρού" ανέχονται τους παράνομους εραστές!

Αναμονή ως ευλογία και αναμονή ως γελοιότητα


athos-cruce.jpg

   Διακοπή μνημοσύνουμνημόνευση. Αποτείχιση – εντός των τειχών. Ενίοτε και επί τα αυτά. Έγκυρα Μυστήρια–άκυρα Μυστήρια. Συνένωση με τον επίσκοπο–ένωση με τον Χριστό. Παλαιό ημερολόγιο–Νέο ημερολόγιο. Σωτηρία εν τη πίστησωτηρία εν αγάπη. Παλαιά Ρώμη–Νέα Ρώμη. Καθολική Ορθόδοξη Εκκλησία–Ρωμαιοκαθολική Παπική«Εκκλησία». ΑνατολήΔύση. Αιρετικοί–ετερόδοξοι. Εκκλησίεςαιρέσεις.

    Χριστιανικές ομολογίες–αντίχριστες δοξασίες. Βάπτισμα παντούβάπτισμα ένα. Δύο πνεύμονες–μία ανάσα. Ευλογημένη υπακοή–υπερευλογημένη ανυπακοή. Προσευχή άχρι καιρού–κομποσκοίνι εντός ιερού. Διαμαρτυρία–επανάσταση. Ζηλωτές–μετριοπαθείς. Μαχητές–χλιαροί. Γνήσιοι–μολυσμένοι. «Σύνοδος» ληστρική–Σύνοδος Αγία. Μάρτυρες –προσκυνημένοι. Θαρραλέοι–φοβισμένοι. Αναμονή–Πράξη. Λογική–αλογία. Αγαπητός εν Χριστώ αδελφός Πάπας–Καταραμένος διά Διαβόλου λύκος φοβερός. Κόκκινες γραμμές–Πράσσειν άλογα. Έμφυλα στερεότυπα–άφυλα βλαστήματα. Παρελάσεις πατριωτικές–παρελάσεις υπερηφανίας. Γάμοι ορθόδοξοι–γάμοι μεικτοί. Πρόσωπο–άνθρωπος. Εκκλησία–κράτος. Χωρισμός–διακριτοί ρόλοι. Θρησκευτικά μαθήματα–συγκρητιστικά  ιδεολογήματα. Νηστεία ορεκτική–νηστεία εγκρατευτική. Διαφωτισμός–Διασκοτισμός. Ευρωπαϊκός Ουμανισμός – Ρωμαίικος ανθρωπισμός. Κρίση–ευκαιρία. Οικονομία–καταστροφή. Παλαιοκομματισμός–κυβερνητικός συνασπισμός. Προοδευτισμός–οπισθοδρόμηση. Ειρήνη–πόλεμος. Προβληματισμός–εφησυχασμός. Εγρήγορση–νωθρότητα.
    
   Τέλος δεν έχει μια αντιπαράθεση που υποβόσκει τον τελευταίο τουλάχιστον χρόνο μετά από την Κολυμβάρια σύναξη προκαθημένων, στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όσα μέλη της οποίας έχουν παραμείνει ορθόδοξα. Το ποίμνιο στην πλειοψηφία του ανενημέρωτο και ανυποψίαστο. Η ενορία ανενεργή. Αν δεν υπήρχε το διαδίκτυο και κάποιες ελάχιστες

Η αχτινογραφία μιας ακόμα προδοσίας των Ιεραρχών που άγονται και φέρονται από τον Οικουμενισμό!


 Καταχνιά στα Θρησκευτικά


Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου



  Σύγχυση προκαλεί στην κοινή γνώμη για το τί πραγματικά ισχύει στο μάθημα των Θρησκευτικών. Οι αντικρουόμενες πληροφορίες που διοχετεύθηκαν από του Μαξίμου και τη Σύνοδο προκαλούν  καταχνιά στην αλήθεια. Ποιόν εξυπηρετεί αυτή η σύγχυση;  Ασφαλώς την Κυβέρνηση. Αυτή προχωρεί το αθεϊστικό πρόγραμμά Της....
Μερικά γεγονότα που προκάλεσαν τη σύγχυση:
    Στην Ιεραρχία της 27ης Ιουνίου ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος είπε ότι με βάση τα στοιχεία, που του προσκόμισε η τριμελής εξ Αρχιερέων Επιτροπή, «Η συζήτηση άρχισε από μηδενική βάση». Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος αντίθετα είπε: « (Στα χέρια μας) Υπήρχε η αίσθηση ότι ενώ μιλούσαμε για μηδενική βάση, στην ουσία υπήρχε τετελεσμένο».
 Επίσης ο Αρχιεπίσκοπος υποστήριξε ότι διατηρήθηκε «ο Ορθόδοξος χαρακτήρας του μαθήματος». Το ίδιο υποστήριξε και ο πρόεδρος της 3μελούς Επιτροπής, Μητροπολίτης Ύδρας κ. Εφραίμ. Αντίθετα ο Μητροπολίτης Μεσογαίας, μέλος της Επιτροπής, τόνισε ότι το νέο μάθημα των Θρησκευτικών « αντί να είναι Ορθόδοξο...είναι ουδετερόθρησκο, δηλαδή με σαθρή ταυτότητα. Ένα μάθημα με θρησκευτικές θερμίδες που αρρωσταίνουν και παχαίνουν και όχι με βιταμίνες που προσφέρουν ζωή και υγεία...». 
    Μητροπολίτης Ύδρας ενημέρωσε την Ιεραρχία ότι οι τρεις Ιεράρχες – εκπρόσωποί Της– εξέτασαν τους Φακέλους των Μαθητών (ΦΜ)  «άμα τη δημοσιεύσει αυτών» και διαπίστωσαν ότι «σε όλα τα κεφάλαια τίθεται με σαφήνεια η σωτηριολογική διάσταση της Εκκλησίας». Αντίθετα ο Μητροπολίτης Μεσογαίας, πέραν της πλήρους αμφισβήτησης της διάστασης του μαθήματος, σημείωσε ότι η Επιτροπή ζήτησε να δει τους ΦΜ, «οι οποίοι τελικά δεν τους δόθηκαν και δημοσιοποιήθηκαν πριν από μόλις δέκα μέρες (17/6/2017)».
   Από τη Σύνοδο διοχετεύθηκε η πληροφορία ότι η κυβέρνηση  υποχώρησε πλήρως σε όσες αλλαγές και τροποποιήσεις είχε ζητήσει η Εκκλησία. Αντίθετα η πληροφορία που διοχετεύθηκε από το ΙΕΠ ήταν ότι η Ιεραρχία αποδέχθηκε ομόφωνα τα νέα προγράμματα σπουδών! Η Πανελλήνια Ένωσις Θεολόγων κατάγγειλε το ΙΕΠ, ότι προσπαθεί να εξαπατήσει την κοινή γνώμη και τόνισε ότι η Ιεραρχία συγκατένευσε μόνο στο να συνεχιστεί ο διάλογος με το Υπουργείο και δεν πήρε απόφαση για τα νέα προγράμματα των Θρησκευτικών.
  Ως προς τις διορθώσεις, που ζήτησε η Εκκλησία στο πρόγραμμα και κάποιες έγιναν δεκτές, δεν αφορούν στην ουσία του μαθήματος. Αυτό  παραμένει θρησκειολογικό.  Η κυβέρνηση πετυχαίνει το μείζον και κάνει «δώρα» στην Εκκλησία την υποχρεωτικότητα του μαθήματος των θρησκευτικών και την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας στους θεολόγους καθηγητές, για να κλείσει στόματα. Αλλά «φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας»... Γνωρίζει ότι  σήμερα τα δώρα της δεν της κοστίζουν τίποτε και εύκολα μπορεί να τα πάρει πίσω....
     Για το πρόγραμμα του μαθήματος των Θρησκευτικών πρέπει να υπάρξει, έστω την εσχάτη ώρα,  έντονη και αποτελεσματική αντίδραση της Εκκλησίας. Αλλιώς η Κυβέρνηση θα επιβάλλει στα ελληνόπουλα τον συγκρητιστικό-θρησκειολογικό χαρακτήρα του μαθήματος και θα προωθήσει έτσι την παγκοσμιοποίηση στις επόμενες γενιές, υπονομεύοντας την ιδιοπροσωπία  τους.-

Η συνάντηση ενός γνήσιου λογίου και ενός αγράμματου Στρατηγού




Της Ράνιας Γάτου


    Τυχαία, ανοίγοντας το ραδιόφωνο έπεσα πάνω στον καθηγητή κ. Κυριάκο Κυριαζόπουλο. Εντυπωσιάστηκα από τις σκέψεις του και βάλθηκα να απομαγνητοφωνήσω όλη τη συνέντευξη του. Την παραθέτω αυτούσια αμέσως παρακάτω (ράδιο tv kosmos της Ρόδου 93,8, στις 28 Ιουνίου 2017) και αφήνω τον αναγνώστη ελεύθερο να εξάγει τα συμπεράσματα του.
    Θέματα κρίσιμα όπως χωρισμός κράτους και εκκλησίας, μάθημα θρησκευτικών στά σχολεία, η αναθεώρηση του συντάγματος σε θέματα παιδείας, η θέση της εκκλησιαστικής ιεραρχίας πάνω σ’ αυτά τα ζητήματα, η δυνατότητα αντίστασης τού σύγχρονου ανθρώπου, εν γένει, στήν πολιτισμική και πνευματική παρακμή, είναι αυτά στα οποία αναφέρθηκε ο παν/κός καθηγητής. Σκέφθηκα πόσο τα προβλήματα παραμένουν σχεδόν ίδια, σε όλες τις εποχές, παρ’ όλη την συγκλονιστική εξέλιξη της τεχνολογίας σήμερα. Και συγχρόνως, πέρασε αστραπιαία στο μυαλό μου ο ευαγγελικός λόγος: «Άρχισαν να οικοδομούν και δεν είχαν την δύναμη και προθυμία για να τελειώσουν αυτό που θεμελίωσαν». Ποιος άραγε είναι το θεμέλιο; ποιος έθεσε την ζωή του σαν λιθαράκι στο θεμέλιο αυτό;

    Ο Μακρυγιάννης, σκέφτηκα.

   Πριν όμως σχολιάσουμε οτιδήποτε, ας παρατεθεί αυτούσιο το κείμενο της συνέντευξης του εν λόγω καθηγητή:

«Ερώτηση: Δεύτερο θέμα. Βασικός σκοπός της παιδείας είναι και η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης. Θεωρείτε ότι η διάταξη αυτή θα πρέπει να καταργηθεί, να μείνει ως έχει, ή δεν γνωρίζω, δεν απαντώ; Πώς είναι δυνατόν η εκκλησία της Ελλάδος να συνεδριάζει για τα θρησκευτικά στα σχολεία, να βγαίνει είδηση ότι τα έχουμε βρει με το ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έχει κάνει πίσω και την ίδια ώρα υπάρχει ερωτηματολόγιο σε ηλεκτρονική διαβούλευση, το οποίο ρωτάει τον κόσμο, εάν θέλει να αφαιρεθεί η θρησκευτική συνείδηση από την παιδεία.


Απάντηση: Η αφαίρεση της θρησκευτικής συνείδησης από τους σκοπούς της παιδείας έχει σχέση με την ολοκληρωτική κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών. Διότι ανάπτυξη θρησκευτικής συνείδησης σημαίνει δύο πράγματα: Σημαίνει και γνώση για τη θρησκεία, αλλά και καλλιέργεια θρησκευτικού βιώματος. Αλλιώς, δεν θα υπήρχε λόγος να υπάρχει ανάπτυξη θρησκευτικής συνείδησης ως σκοπός της παιδείας. Συνεπώς εδώ έχουμε μια μορφή γνώσης και καλλιέργειας θρησκευτικής εμπειρίας σημαίνει κατήχηση. Εάν βγάλεις το σκοπό αυτό τότε αφαιρείς τον κατηχητικό χαρακτήρα, ή ολόκληρο το μάθημα των θρησκευτικών, ή τουλάχιστον τον κατηχητικό χαρακτήρα από το μάθημα των θρησκευτικών. Αυτό σχετίζεται βεβαίως ο σκοπός των κυβερνώντων με τη συνταγματική αναθεώρηση να αφαιρέσουν την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης σχετίζεται και με τη νέα μορφή του μαθήματος των θρησκευτικών. Είναι προφανές αυτό. Η νέα μορφή του μαθήματος