Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2018

Θα υπάρξει καταδικαστική ανακοίνωση από το Φανάρι;



Ουκρανία: O μητροπολίτης Oνούφριος απειλείται με θάνατο



 O μητροπολίτης Oνούφριος, επικεφαλής της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας του Πατριαρχείου Μόσχας, εισήλθε στη διαβόητη βάση δεδομένων Mirotvorets, όπως ανακοινώθηκε στον ουκρανικό Τύπο.

  Αυτή η βάση δεδομένων καταγράφει τους "εχθρούς" της μετα-Μαϊντάν "φιλοευρωπαϊκής" Ουκρανίας και ενθαρρύνει την εξάλειψή τους, κάτι που ήδη συνέβη με πολλούς αντιπάλους. Έτσι, λοιπόν, "συστήθηκε" στον Μητροπολίτη να εγκαταλείψει γρήγορα την επικράτεια της Ουκρανίας ...πριν να είναι πολύ αργά. Θεωρείται ως "παράγοντας επιρροής του Πατριαρχείου Μόσχας" και εμποδίζει τη δημιουργία μιας αυτόνομης ουκρανικής εκκλησίας.

Karine Bechet-Golovko
Πηγή: http://www.comite-valmy.org/spip.php?article10441

Η κοσμική «ψυχοθεραπεία» είναι συμβατή μέ τίς αρχές καί τήν ανθρωπολογία της Ορθοδοξίας;

Συνέντευξη στον π. Κων. Στρατηγόπουλο: Ψυχοθεραπεία των Πατέρων της Ανατολής (κείμενο & βίντεο) 

Η αφορμή ενα mail: Θα ήθελα να κάνω μια επισήμανση αναφορικά με το blog σας, το οποίο παρακολουθώ τακτικά και ωφελούμαι από πολλές αναρτήσεις. Διακρίνω με λύπη κάποιες φορές οτι δημοσιεύετε απόψεις ανθρώπων που έχουν επιφανειακά ασχοληθεί με διάφορα θέματα ως να ήταν ειδήμονες. 

Αναφέρομαι π.χ σε σημερινή σας ανάρτηση όπου ο π. Σάββας Αγιορείτης κάνει λόγο για τον τρόπο που η επιστήμη της Ψυχολογίας προσεγγίζει το αίσθημα κατωτερότητας λέγοντας οτι καλλιεργείται ο εγωισμός ως θεραπευτική μέθοδος.
 Έχοντας την επαγγελματική ιδιότητα της Ψυχολόγου, θα σας πω οτι μία τέτοια άποψη είναι αβάσιμη, πρόχειρη και το κυριότερο παραπλανητική. Αν θέλετε να έχετε μία εμπεριστατωμένη άποψη για τέτοια λεπτά θέματα, μπορείτε να ανατρέξετε σε επιστήμονες όπως ο κύριος Καραγιάννης Δημήτρης ο οποίος πέρα από καταρτισμένος επιστήμονας με σημαντικό συγγραφικό έργο, έχει ουσιαστική επαφή και με την Ορθόδοξη πνευματικότητα. 
Αναφέρομαι με ειλικρινή πόνο σε αυτό το θέμα καθώς γνωρίζω ανθρώπους που έχουν ταλαιπωρηθεί πολύ από διαστρεβλώσεις όπως η παραπάνω με αποτέλεσμα να βαθαίνουν τα αδιέξοδά τους αντί να ωφελούνται. Η ενδυνάμωση του προσώπου δε συνιστά γιγάντωση του εγωισμού του αλλά συνειδητοποίηση οτι μόνο μέσα από την αληθινή κοινωνία των ανθρώπων αποκτούν νόημα οι σχέσεις και η ίδια η ζωή. Σε αυτή την κατεύθυνση στοχεύει και η Ψυχολογία.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία, καλή συνέχεια στο έργο σας

 ΕΙΡΗΝΗ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ
  
{Η παρακάτω  κουβέντα θα μπορούσε ναναι 
μια πολύ κατατοπιστική απάντηση και για 
την Ειρήνη και για κάθε άλλη ψυχή, ειδικευμένη ή μη , καθώς και ένα εργαλείο
 για να καταλάβουμε και το αγαπητό μας π.Σάββα}

Συνέντευξη στον π. Κων. Στρατηγόπουλο: Ψυχοθεραπεία των Πατέρων της Ανατολής





Η κοσμική «ψυχοθεραπεία» είναι συμβατή 
με τις αρχές και την ανθρωπολογία 
της Ορθοδοξίας; 

Συνέντευξη με τον Δρ. Ζαν Κλοντ Λαρσέ 
στον π. Κων. Στρατηγόπουλο

Συνέντευξη με τον καθηγητή Πανεπιστημίου κ. Jean Claude Larchet (Ζαν Κλοντ Λαρσέ), ο οποίος έχει διδακτορικό στις ανθρωπιστικές επιστήμες και σπουδές στην ψυχοπαθολογία, στην φιλοσοφία και στους Αγίους Πατέρες της Ανατολής, καθώς επίσης και κλινική εμπειρία σε ψυχιατρικές κλινικές.

Τί είναι η Παλαιά Διαθήκη;

 - π. Δημητρίου Μπόκου



Η ΒΙΒΛΙΚΗ ΚΟΣΜΟΓΕΝΕΣΗ
Η Παλαιά Διαθήκη, είναι το πρώτο μέρος της Αγίας Γραφής (το άλλο είναι η Καινή Διαθήκη). Αρχίζει με «την Μωσέως κοσμογένεσιν». Ο προφήτης Μωυσής, συγγραφέας των πέντε πρώτων βιβλίων της (της Πεντατεύχου, όπως λέγεται), περιγράφει την αγιογραφική κοσμογονία. Εξιστορεί ότι ο κόσμος όλος ήλθε στην ύπαρξη εκ του μηδενός με τη δημιουργική ενέργεια του Θεού, που εκφράσθηκε διά του παντοδυνάμου του λόγου: «Αυτός είπε και εγενήθησαν, αυτός έδωσε εντολή και εκτίσθησαν». Οι αναφορές της Αγίας Γραφής και της εκκλησιαστικής υμνολογίας στο κοσμογονικό γεγονός είναι πάμπολλες. «Κατ’ αρχάς συ, Κύριε, την γην εθεμελίωσας και έργα των χειρών σου εισίν οι ουρανοί» (Ψαλμ. 101, 26). «Ο κατ' αρχάς τους ουρανούς, παντοδυνάμω σου Λόγω στερεώσας, Κύριε Σωτήρ…». «Ο στερεώσας κατ' αρχάς τους ουρανούς εν συνέσει» κ.λ.π.
Δύο απολύτως σημαντικά στοιχεία προκύπτουν αμέσως από τη διήγηση για την αρχέγονη προέλευση του κόσμου. Το πρώτο είναι ότι ο κόσμος δεν είναι άναρχος. Έχει χρονική αρχή. Δεν προϋπήρχε προαιωνίως. Προήλθε από το μηδέν. Υπήρχε εποχή που ήταν ανύπαρκτος. Ο μόνος άναρχος είναι ο Θεός στην τριαδική του μορφή, Πατήρ, Υιός και Άγιον Πνεύμα. Αυτός, με τρόπο ακατάληπτο σε μας, προϋπάρχει από πάντοτε. Δεν υπήρξε στιγμή που ο Θεός δεν υπήρχε. Είναι ο Ων, αυτό είναι το όνομά του που μπορούμε να γνωρίσουμε εμείς, όπως λέγει ο ίδιος στον Μωυσή. Αυτός που πραγματικά και πάντοτε υπάρχει (στα εβραϊκά: Γιαχβέ). «Ο ων και ο ην και ο ερχόμενος».
Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι ο κόσμος δεν προέκυψε από μόνος του. Δεν ήρθε από την ανυπαρξία στην ύπαρξη με δική του

ΕΙΠΕ ΓΕΡΩΝ




ΕΙΠΕ ΓΕΡΩΝ:  Σε έναν μεταβαλλόμενο κόσμο, μπορούμε πάντα να βασιζόμαστε σε έναν αμετάβλητο Θεό.
Πηγή 

Άλλο ο σεβασμός στο πρόσωπο και στο έργο του κι άλλο "αγιοποίηση"!


«Άδικα κρίνω τον Τρεμπέλα;»
(Απάντηση σε George Ber
26 Σεπτ. 2018 – 9.50 μ.μ.)


Τοῦ Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ

Αναμφίβολα, οι ερμηνείες του μακαριστού Τρεμπέλα εμπεριέχουν συναρτώμενες απόψεις πολλών θεολόγων–ερευνητών καθώς και Πατέρων της Εκκλησίας.
Η αλληλοεξαρτώμενη επεξεργασία ερμηνευτικών θέσεων, αρνήσεων και συνθέσεων στο έργο του, δημιούργησαν λάθη (ανθρώπινο).
Παράδειγμα 1ο:  (Εισαγωγή Κ΄ Κεφαλ. Ι. Αποκαλύψεως – Π. Τρεμπέλας)