Κυριακή, 7 Οκτωβρίου 2018



Η εικόνα ίσως περιέχει: λουλούδι, φυτό και φύση

       
Μόνος Του θα έλθει ο Χριστός και θα εγκύψει στην ψυχή μας, αρκεί να βρει ορισμένα πραγματάκια που να τον ευχαριστούν  αγαθή προαίρεσηταπείνωση  και  αγάπη.  Χωρίς αυτά δεν μπορούμε να πούμε το ''Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με''.

Όσιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης

Πηγή

Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΩΣ ΠΡΟΕΣΤΩΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ

Μᾶς ἐτέθη ἀπὸ ἀντι-Οἰκουμενιστὴ ἀδελφὸ τὸ ἐρώτημα, ἂν γίνεται Θ. Λειτουργία χωρὶς μνημόνευση τοῦ Ἐπισκόπου. Παρόμοιο θέμα δημιουργήθηκε, ὅταν -ἀπὸ ἄλλη σκοπιά- ὁ μητροπολίτης Περγάμου κ. Ἰωάννης Ζηζιούλας στὰ πλαίσια «της περιλάλητης ευχαριστηριακής εκκλησιολογίας» μιλοῦσε αἱρετικὰ γιὰ τὴ θέση τοῦ Ἐπισκόπου στὴν Θ. Λειτουργία. Ἀναδημοσιεύουμε τὴν ἀπάντηση τοῦ ἀείμνηστου Ἰωάννου Κορναράκη, ποὺ ἐν μέρει δίνει ἀπάντηση καὶ στὸν ἀδελφὸ καὶ ἐν καιρῷ θὰ ἑτοιμάσουμε καὶ μιὰ ἀπάντηση ποὺ ἀνταποκρίνεται ἀκριβῶς στὴν ἐρώτηση.

Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΩΣ ΠΡΟΕΣΤΩΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ


Του αείμνηστου Ιωάννου Κορναράκη 
     
Στο περιοδικό της Ιεράς Μητροπόλεως Περιστερίου «Διάβαση» και στο 54ο τεύχος του των μηνών Μαρτίου - Απριλίου 2005, δημοσιεύεται άρθρο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Ιωάννου Ζηζιούλα, με θέμα «Ο επίσκοπος ως προεστός της Θείας Ευχαριστίας». Πρόκειται στο κείμενο αυτό, για ανάπτυξη σκέψεων του Σεβασμιωτάτου, που αφορούν στο νόημα του επισκοπικού αξιώματος στον χώρο της λειτουργικής και, γενικώτερα της εκκλησιαστικής μας ζωής. Κατά τον Σεβασμιώτατο κ. Ιωάννη, η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι «επισκοποκεντρική». Την βασική  θέση του, σχετικώς με το νόημα και τον ρόλο του επισκοπικού αξιώματος, προσπαθεί να στηρίξει με την παράθεση λειτουργικών

ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ κ. ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ 4301/2014

Σύμφωνα με τὴν γνωμοδότηση μερίδα τῶν Γ.Ο.Χ. ἀποδέχτηκαν ὅτι ἡ κανονικὴ Ἐκκλησία στὴν Ἑλλάδα εἶναι  αὐτὴ τῆς Συνόδου μὲ πρόεδρο τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο!


    Γνωρίζαμε ἀπὸ καιρὸ αὐτὴν τὴν ἐξέλιξη, ἀλλὰ νὰ ποὺ τώρα ἔρχεται ὁ καθηγητὴς τοῦ Κανονικοῦ Δικαίου νὰ τὴν ἐπιβεβαιώσει. Καὶ ποιά εἶναι αὐτή; Ὅτι μερίδα τῶν Γ.Ο.Χ. (ποιός ξέρει γιὰ ποιούς λόγους, ποιούς ὑπολογισμούς, ποιές συμφωνίες κάτω ἀπὸ τὸ τραπέζι καὶ ἐν ἀγνοίᾳ -ἢ ἐναντίωση- τῶν πιστῶν τους) ἀποδέχονται ὅτι ἡ κανονικὴ ἐν Ἑλλάδι Ἐκκλησία εἶναι αὐτὴ τῆς Συνόδου μὲ πρόεδρο τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο!
         Σύμφωνα μὲ τὴν Γνωμάτευση τοῦ κ. Κυριαζόπουλου, ἡ ἐκκλησία τῶν Γ.Ο.Χ. ὑπαγόμενη στὸ Νόμο 4301/2014 «ποὺ ἀφορᾶ τοὺς ἑτερόδοξους καὶ ἀλλόθρησκους, ἀποδέχτηκε τὴ διάταξη τοῦ ἰδίου ἄρθρου 16 κατὰ τὴν ὁποία ἡ νεοημερολογίτικη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος εἶναι ἡ κανονικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία στὴν ἐδαφική της δικαιοδοσία. Ἐπὶ λέξει αὐτὴ ἡ διάταξη ὁρίζει:
    “Οἱ διατάξεις τοῦ παρόντος δὲν ἐφαρμόζονται (α) γιὰ τοὺς θρησκευτικοὺς λειτουργοὺς καὶ τὴν ὀργάνωση τῶν θρησκευτικῶν κοινοτήτων ποὺ ἀνήκουν στὴν κανονικὴ δικαιοδοσία καὶ κλίμα τῆς κατὰ τὸ ἄρθρο 3 τοῦ Συντάγματος Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος”.
     Συνεπῶς, ἀφενὸς μέν, κατὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ πεποίθηση τῆς Ἐκκλησίας ΓΟΧ, ἡ νεοημερολογητικὴ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος εἶναι μετὰ τὴν παράνομη καὶ ἀντικανονικὴ καὶ ἀντιδογματικὴ ἐπέκταση τὸ 1924 τοῦ νέου ἢ Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου γιὰ τὸν ἑορτασμὸ τῶν ἀκινήτων ἑορτῶν σχισματική, καὶ μετὰ τὴν εἰσαγωγὴ τῆς Παναιρέσεως τοῦ Θρησκευτικοῦ Συγκρητισμοῦ ἢ Οἰκουμενισμοῦ ἀπὸ τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης τὸ 2016 αἱρετική. Ἀφετέρου δὲ ἡ Σύνοδος ΓΟΧ ἡ ὁποία προέτρεψε τοὺς πιστοὺς ΓΟΧ νὰ ὑπογράψουν ὡς ἱδρυτὲς τῶν τριῶν θρησκευτικῶν νομικῶν προσώπων-Μητροπόλεων ΓΟΧ, τὰ ὁποῖα ἱδρύουν τώρα τὸ ἐκκλησιαστικὸ νομικὸ πρόσωπο τῆς Ἐκκλησίας ΓΟΧἀποδέχτηκε ὅτι ἡ Ἐκκλησία ΓΟΧ δὲν εἶναι ἡ κανονική, δηλαδὴ ἡ κληρονόμος τῆς ἀκαινοτόμητης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος πρὶν τὸ 1924, καὶ ὅτι ἡ κανονικὴ εἶναι ἡ καινοτόμος νεοημερολογητικὴ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος. Γι’ αὐτὸ τὸν λόγο ἡ Σύνοδος ΓΟΧ, ὅπως καὶ οἱ τρεῖς Μητροπόλεις ποὺ ἵδρυσαν θρησκευτικὰ νομικὰ πρόσωπα, παραβίασαν κατ’ οὐσίαν τὴν ἀνωτέρω ὁμολογία πίστης τῆς Ἐκκλησίας ΓΟΧ, ἔστω καὶ ἂν τὴν περιλαμβάνουν στοὺς Κανονισμοὺς αὐτῶν». 



Όλο και πιό μυστικά-Μασωνικά! Όλο και πιό Νεοταξικά!

 Μυστική συνάντηση Τσίπρα - Ιερώνυμου στην Αρχιεπισκοπή. Τι συζήτησαν


«Άνοιγμα» του πρωθυπουργού στην Εκκλησία
Συνάντηση, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, είχαν την περασμένη Τετάρτη στην Αρχιεπισκοπή ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης, αμέσως μετά την έκτακτη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για τις εξελίξεις στο Χρηματιστήριο Αθηνών, και όπως σημειώνουν τόσο κυβερνητικές πηγές όσο και πηγές από την Αρχιεπισκοπή έγινε σε πολύ καλό κλίμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η συζήτηση κινήθηκε γύρω από το ζήτημα της εκκλησιαστικής περιουσίας, ενώ συμφωνήθηκε και η συνεργασία Κράτους - Εκκλησίας.

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός επεσήμανε στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος τη στήριξη της κυβέρνησης στο φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας.
Σημειώνεται πως η συνάντηση έγινε λίγο πριν ανοίξει στη Βουλή η διαδικασία για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, με τους Τσίπρα και Ιερώνυμο να επιχειρούν να ανοίξουν μια νέα «σελίδα» στις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας.

«Αγκάθια ωφέλιμα»



Τὸ Ἀποστολικό

Ἀνάγνωσμα

τῆς  Κυριακῆς

 «Ἀγκάθια ὠφέλιμα». 

ΙΘ΄ πιστολν (Β΄ Κορ. ια΄ 31 – ιβ΄ 9)

     Ἀδελφοί, ὁ Θεὸς καὶ πατὴρ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ οἶδεν, ὁ ὢν εὐλογητὸς εἰς τοὺς αἰῶνας, ὅτι οὐ ψεύδομαι. ἐν Δαμασκῷ ὁ ἐθνάρχης Ἀρέτα τοῦ βασιλέως ἐφρούρει τὴν Δαμασκηνῶν πόλιν πιάσαι με θέλων, καὶ διὰ θυρίδος ἐν σαργάνῃ ἐχαλάσθην διὰ τοῦ τείχους καὶ ἐξέφυγον τὰς χεῖρας αὐτοῦ. Καυχᾶσθαι δὴ οὐ συμφέρει μοι· ἐλεύσομαι γὰρ εἰς ὀπτασίας καὶ ἀποκαλύψεις Κυρίου. οἶδα ἄνθρωπον ἐν Χριστῷ πρὸ ἐτῶν δεκατεσσάρων· εἴτε ἐν σώματι οὐκ οἶδα, εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· ἁρπαγέντα τὸν τοιοῦτον ἕως τρίτου οὐ­ρανοῦ. καὶ οἶδα τὸν τοιοῦτον ἄνθρωπον· εἴτε ἐν σώματι εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· ὅτι ἡρπάγη εἰς τὸν παράδεισον καὶ ἤκουσεν ἄρρητα ρήματα, ἃ οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι. ὑπὲρ τοῦ τοιούτου καυχήσομαι, ὑπὲρ δὲ ἐμαυτοῦ οὐ καυχήσομαι εἰ μὴ ἐν ταῖς ἀσθενείαις μου. ἐὰν γὰρ θελήσω καυχήσασθαι, οὐκ ἔσομαι ἄφρων· ἀλήθειαν γὰρ ἐρῶ· φείδομαι δὲ μή τις εἰς ἐμὲ λογίσηται ὑπὲρ ὃ βλέπει με ἢ ἀκούει τι ἐξ ἐμοῦ.  Καὶ τῇ ὑπερβολῇ τῶν ἀποκαλύψεων ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι, ἐδόθη μοι σκόλοψ τῇ σαρκί, ἄγγελος σατᾶν, ἵνα με κολαφίζῃ ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι. ὑπὲρ τούτου τρὶς τὸν Κύριον παρεκάλεσα ἵνα ἀποστῇ ἀπ᾿ ἐμοῦ· καὶ εἴρηκέ μοι· ἀρκεῖ σοι ἡ χάρις μου· ἡ γὰρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενείᾳ τελειοῦται. ἥδιστα οὖν μᾶλλον καυχήσομαι ἐν ταῖς ἀσθενείαις μου, ἵνα ἐπισκηνώσῃ ἐπ᾿ ἐμὲ ἡ δύναμις τοῦ Χριστοῦ.

«δόθη μοι σκόλοψ τ σαρκίγγελος σατννα με κολαφίζ να μ περαίρωμαι»
      κούσαμε τὸν ἀπόστολο Παῦλο στὸ σημερινὸ ἀποστολικὸ Ἀνάγνωσμα νὰ μιλάει μεταξὺ τῶν ἄλλων γιὰ μιὰ προσ­ωπική του δοκιμασία. Τὴν ὀνομάζει «σκό­λοπα», δηλαδὴ αἰχμηρὸ ξύλο, σκληρὸ ἀγκάθι ποὺ ἐνοχλεῖ πολύ. Καὶ γράφει ὅτι τὴν προκαλοῦσε, κατὰ παραχώρησιν Θεοῦ, «ἄγγελος σατᾶν», δηλαδὴ ἀπεσταλμένος τοῦ διαβόλου, πονηρὸ πνεῦμα. Μάλιστα ἦταν τόσο ἐνοχλητική, ὥστε τὸν «κολάφιζε», ὅπως γράφει, ἦταν δηλαδὴ σὰν νὰ τὸν χτυποῦσε στὸ πρόσωπο. Φαίνεται ὅτι ἦταν χρόνια βασανιστικὴ

Η πλάνη είναι πολύ δύσκολο να διορθωθεί

Άγιος Πορφύριος:

 Η πλάνη είναι πολύ δύσκολο να διορθωθεί




Στον άνθρωπο που έχει υγιή ψυχή αποκαλύπτονται τα μυστήρια του Θεού
Ο άνθρωπος που είναι άξιος του Θεού γίνεται έμπλεος του Αγίου Πνεύματος. Έχει την θεία χάρι. Ο Θεός εν τω μυστηρίω του Χριστού του δίδει τη χαρά, την ειρήνη, την πραότητα, την αγάπη.
Του δίδει άλλα γνωρίσματα, αυτά που λέει ο απόστολος Παύλος:
«Ο δε καρπός του Πνεύματος εστίν αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθωσύνη, πίστις, πραότης, εγκράτεια…».

Για να μαθαίνουν κάποιοι: Γιά ποιόν λόγο δημιουργήθηκε η ΡΟΕΔ;


Ὁ Μητροπ. Ἀντώνιος μέχρι τόν θάνατό του (1936), ἦταν σέ κοινωνία μέ ὅλα τά Πατριαρχεῖα καί τῆς τοπικές Ἐκκλησίες, ἐκτός τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας. Εἶναι χαρακτηριστικό, ὅτι ὁ δεύτερος στήν ἱεραρχία τῆς ΡΟΕΔ Ἀρχιεπίσκοπος Κίσενεφ Ἀναστάσιος, ἔπειτα Μητροπολίτης, συμμετεῖχε στό Πανορθόδοξο Συνέδριο τοῦ 1923 ὑπό τόν Μελέτιο Μεταξάκη καί τό 1934 χειροτόνησε τόν Πατριάρχη Ἱεροσολύμων Τιμόθεο.


Αντωνίου Μάρκου, Θεολόγου


(Ὅπως πληροφορηθήκαμε ὁ καθηγητὴς Ἀντ. Μάρκου εἶναι
πρώην Ματθαιϊκὸς καὶ νῦν μέλος τῶν Γ.Ο.Χ. Καλλινίκου!)

Η ΡΟΕΔ εἶναι ἕνα δημιούργημα πολιτικῆς σκοπιμότητος. Προέκυψε ἐπειδή ὁ ἱδρυτής της, φιλομοναρχικός Μητροπ. Κιέβου Ἀντώνιος (Κραποβίτσκυ, + 1936), ἀπέτυχε νά ἐκλεγεῖ Πατριάρχης Μόσχας τό 1917 (ἐνῶ εἶχε ἐξασφαλίσει τίς ψήφους τῶν περισσοτέρων μελῶν τῆς Πανρωσικῆς Συνόδου, διότι ἡ ἐκλογή ἔγινε μέ κλήρο) καί ὑποχρεώθηκε νά διαφύγει στή Δύση, ὅπου ὀργάνωσε τήν ΡΟΕΔ καί ἐργάσθηκε γιά τήν παλινόρθωση τῆς Δυναστείας τῶν Ρωμανώφ στή Ρωσία.

   Τό σχίσμα στή Ρωσική Ἐκκλησία κυοφορήθηκε ἤδη ἀπό τό 1917, ἔτος συγκλήσεως τῆς τοπικῆς Πανρωσικῆς Συνόδου. Ἡ Σύνοδος συγκλήθηκε τήν 15η Αὐγούστου 1917 στή Μόσχα, στόν Καθεδρικό Ναό Κοιμ. Θεοτόκου Κρεμλίνου, ὑπό τήν προεδρία τοῦ

Μεγαλομάρτυρες Σέργιος και Βάκχος

7 Οκτωβρίου 2018




Πρωτ. π. Γεωργίου Παπαβαρνάβα

    Οι άγιοι Σέργιος καί Βάκχος ήσαν στρατιώτες τού ρωμαϊκού στρατού καί υπηρετούσαν στίς στρατιωτικές τάξεις τού αυτοκράτορα Μαξιμιανού. Διακρίνονταν γιά τήν σύνεση καί τήν σωφροσύνη τους, καθώς καί γιά τήν ανδρεία τους στά πεδία τών μαχών, γεγονός τό οποίο παρακίνησε τόν αυτοκράτορα νά τούς απονείμη μεγάλα στρατιωτικά αξιώματα. Αλλά ο θαυμασμός καί η συμπάθεια τού αυτοκράτορα γιά τούς δύο νέους μετατράπηκε σέ προβληματισμό στήν αρχή καί σέ μίσος στήν συνέχεια, όταν πληροφορήθηκε ότι είναι Χριστιανοί. Γι’ αυτό καί διέταξε νά οργανωθούν ειδωλολατρικές τελετές καί θυσίες καί τούς κάλεσε νά παραστούν. Όταν εκείνοι αρνήθηκαν νά τό κάνουν καί ομολόγησαν τήν πίστη τους στόν Χριστό μέ παρρησία καί θάρρος, τότε ο Μαξιμιανός εξοργισμένος διέταξε νά τούς αφαιρέσουν τά διάσημα τών αξιωμάτων τους καί νά τούς διαπομπεύσουν. Οι στρατιώτες

Οι κανόνες, τά τροπάρια έχουν μέσα θησαυρούς

 Ὅσιος Πορφύριος:  Οἱ κανόνες, τά τροπάρια ἔχουν μέσα θησαυρούς.
Σ' αὐτά βρίσκομε τούς τρόπους πού μεταχειρίσθηκαν οἱ ἅγιοι γιά ν' ἀγαπήσουν τόν Χριστό καί νά νικήσουν τό κακό.

    Στενοχωροῦμαι, ὅταν λέγω γιά τόν ἑαυτό μου, ἀλλά θέλω νά τό πῶ. Ὅταν ἤμουν κοντά στούς Γέροντές μου, διψοῦσα τή μελέτη, ἀλλά δέν μ' ἄφηναν, ὅλο μέ βάζανε στίς δουλειές. Πολλά χρόνια ὑστερήθηκα τή μελέτη, πού τόσο πολύ μοῦ ἄρεσε.     Διαβάζοντας τό Ψαλτήρι καί τούς κανόνες, εἶχα καί ἕνα μεγάλο κέρδος ἔμαθα ὄχι ἁπλῶς νά διαβάζω, ἀλλά καί τίς συμβουλές πού δίνω ἀπό κεῖ τίς ἔμαθα. Οἱ κανόνες, τά τροπάρια ἔχουν μέσα θησαυρούς. Σ' αὐτά βρίσκομε τούς τρόπους πού μεταχειρίσθηκαν οἱ ἅγιοι, γιά ν' ἀγαπήσουν