(Π.Π.). Θὰ συνιστούσαμε
σ’ ὅσους διαβάσουν αὐτὸ τὸ ἄρθρο τῆς Μητροπόλεως Πειραιῶς:
ὅπου βλέπετε τη λέξη "μοναχισμὸς"
και "μοναχοί", ἀντικαταστῆστε την μὲ τὴ λέξη "ἐπίσκοπος",
γιὰ νὰ καταλάβετε πόσο παίζουν μὲ τὰ τῆς
Πίστεως οἱ ἄνθρωποι τοῦ Γραφείου Αἱρέσεων
καὶ Παραθρησκειῶν τῆς μητροπόλεως Πειραιῶς.
Γιὰ νὰ καταλάβετε ὅτι αὐτὰ ποὺ ἀπευθύνει περὶ ὁμολογίας πρὸς τοὺς μοναχοὺς ὁ π. Παῦλος τοῦ Ἀντιαιρετικοῦ Γραφείου, θὰ ἔπρεπε νὰ τὰ
ἀπευθύνει πρὸς τὸν Ἐπίσκοπόν του. Τότε θὰ διαπιστώνατε πόσο Ὁμολογητής εἶναι ὁ προϊστάμενος τοῦ ἀντιαιρετικοῦ γραφείου τῆς
μητροπόλεως Πειραιῶς, ἀλλὰ καὶ ὅλοι οἱ Ἐπίσκοποι.
Οἱ Ἐπίσκοποι εἶναι
-πρέπει νὰ εἶναι- Ὁμολογητὲς καὶ αὐτοὶ ποὺ ἔχουν τὴν πρώτη εὐθύνη γιὰ τὴν διαφύλαξη τῆς ἀκεραιότητας τῆς Πίστεως, ὥστε νὰ
μὴν χρειάζεται κἂν οἱ μοναχοὶ νὰ ἐξέρχονται τῶν κυρίων καθηκόντων τους καὶ νὰ ἀγωνίζονται
γιὰ τὴν Πίστη.
Ἀντὶ λοιπόν, τὸ
ἀντιαιρετικὸ γραφεῖο Πειραιῶς νὰ ψέγει τοὺς μοναχούς, πρῶτα ἔπρεπε νὰ ἐλέγξει
καὶ νὰ ψέξει γιὰ τὰ ἴδια ἀκριβῶς πράγματα τοὺς πρώτους καὶ κύριους ὑπεύθυνους: τοὺς Ἐπισκόπους
καὶ πρῶτο-πρῶτο τὸν προϊστάμενό τους, τὸν κ. Σεραφείμ.
Ἀλλὰ ποῦ
τέτοια ἀνδρεία. Ἂν τὸ κάνουν τὴν ἴδια ὥρα πρέπει νὰ ζητήσουν ἀλλοῦ κατάλυμα!
Πρὶν λοιπὸν μᾶς
γράψετε σπαραξικάρδια γιὰ τὸν «πολύ πόνο
ψυχής» καὶ τὴν διαπίστωσή σας, γιὰ τὴν
«από γνωστούς μοναστικούς, αλλά και οικουμενιστικούς
κύκλους, προσπάθεια παραχαράξεως
και κολοβώσεως του ρόλου και της αποστολής του Μοναχισμού»,
θὰ πρέπει νὰ
πονέσετε γιὰ τὴν «προσπάθεια παραχαράξεως και κολοβώσεως του
ρόλου και της αποστολής του Επισκόπου».
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 8η Οκτωβρίου 2018
Μπορεί να υπάρξει ορθόδοξος μοναχισμός χωρίς την ομολογιακή του διάσταση;
Όπως
είναι γνωστό ο Μοναχισμός, ως προφητικός, αποστολικός και μαρτυρικός
βίος, ως αγγελομίμητος πολιτεία συνεχούς μετανοίας και αφιερώσεως,
αποτελεί το καύχημα και τη δόξα της Εκκλησίας μας. Ανάγει την αρχή του
σ’ αυτό τούτο το Θεανδρικό πρόσωπο του Κυρίου μας, ο Οποίος έζησε ως
παρθένος, ακτήμων και κατά πάντα υπήκοος στο θέλημα του ουρανίου Πατρός
του, ενσαρκώνοντας στο πρόσωπό Του τις τρείς βασικές και θεμελιώδεις
αρετές του Μοναχισμού, την παρθενία, την ακτημοσύνη και την υπακοή και
βρίσκει την πλήρη καταξίωσή του στο πρόσωπο της Παναχράντου Δεσποίνης
ημών Θεοτόκου και αειπαρθένου Μαρίας.
Ο κύκλος των δώδεκα μαθητών του
Κυρίου μας αποτελεί το πρώτο κοινόβιο στην ιστορία και τη ζωή της
Εκκλησίας μας, οι δε μακαρισμοί και γενικότερα η επί του Όρους ομιλία
αποτελούν τους πρώτους κανόνες του Μοναχισμού. Οι μοναχοί είναι οι «άγγελοι του Θεού» κατά τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, η «διηνεκής βία της φύσεως» κατά τον άγιο Ιωάννη τον Σιναΐτη, οι «μάρτυρες τη προαιρέσει» κατά τον Μέγα Αθανάσιο, οι «συνεχιστές της μαρτυρικής Εκκλησίας» κατά τον άγιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο, «η κόμη που κοσμεί την κεφαλή της Εκκλησίας» κατά τον άγιο Γρηγόριο Νύσσης, «οι ευαγγελικώς ζώντες» κατά τον Ευάγριο τον Ποντικό.
Ανεκτίμητη
και ανυπολόγιστη η αξία και η προσφορά του και ο ρόλος του στην
εκπλήρωση της αποστολής της Εκκλησίας, αφού από τις τάξεις των μοναχών
προήλθαν στη συντριπτική πλειοψηφία τους οι μεγάλοι Πατέρες της
Εκκλησίας μας, κορυφαίοι επίσκοποι, ποιμένες και διδάσκαλοι του
εκκλησιαστικού σώματος, πολυγραφότατοι εκκλησιαστικοί συγγραφείς,
φλογεροί ιεραπόστολοι, γενναίοι ομολογητές της πίστεως, που με τους
αντιαιρετικούς των αγώνες και με το αίμα τους διεφύλαξαν ανόθευτη και
απαραχάρακτη την αλήθεια της πίστεως από τον κίνδυνο των αιρέσεων,
μουσουργοί, ποιητές και