Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2018

Αγιοκατάταξη Γέροντα Αμφιλοχίου Μακρή από το Οικουμενικό Πατριαρχείο

    Στην αγιοκατάταξη του γέροντα Αμφιλοχίου Μακρή της Πάτμου, προχώρησε σήμερα σύμφωνα με πληροφορίες η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
    Να αναφερθεί οτι ο Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας μίλησε για τον Γέροντα Αμφιλόχιο Μακρή της Πάτμου, τονίζοντας ότι η περίπτωση της Αγιοκατατάξεως του, ευρίσκεται ήδη ενώπιον της Συνοδικής Ειδικής Επιτροπής του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κατά την επίσκεψή του στην Εύβοια τον Ιούνιο.

Λίγα λόγια για τον Γέροντα Αμφιλόχιο Μακρή:

Ο μακαριστός Γέροντας Αμφιλόχιος Μακρής (κατά κόσμον Αθανάσιος Μακρής) γεννήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου του 1889 στην Πάτμο.
Η μοναχική του κουρά έγινε στις 27 Αυγούστου του 1906 στην Ιερά Μονή του Θεολόγου όπου έλαβε το όνομα Αμφιλόχιος.
Στις 23 Μαρτίου του 1913 σε ηλικία 24 ετών κείρεται στο Κάθισμα του Απολλώ Μεγαλόσχημος Μοναχός από τον ασκητή και πνευματικό Μακάριο Αντωνιάδη τον Σάμιο.

Ο παραπικρασμός και η κατάπαυσις του Θεού (Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης)





Σάββας Ηλιάδης, Δάσκαλος- Κιλκίς

     Στην προς Εβραίους επιστολή, στο τρίτο κεφάλαιο και στην περικοπή, η οποία αρχίζει από τον έβδομο στίχο και ολοκληρώνεται στο τέλος του κεφαλαίου, ο καθηγητής Παναγιώτης Τρεμπέλας θέτει τον τίτλο: «Το φοβερό παράδειγμα της απιστίας του Ισραήλ». Εμείς θα μείνουμε στους στίχους 7 έως 11, όπως ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης τους ερμηνεύει, διότι μας ενδιαφέρουν οι δυο λέξεις: παραπικρασμός και κατάπαυσις.
     Καταρχάς, σύμφωνα με το έγκυρο λεξικό της ελληνικής γλώσσας LIDDELL-SCOTT, οι δυο λέξεις σημαίνουν: 1. παραπικρασμός, εκ του παραπικραίνω= πικραίνω, παροργίζω και παραπικρασμός= το να παραπικραίνεις κάποιον, να τον παροργίζεις. 2. κατάπαυσις, (η ερμηνεία με το πνεύμα της Κ.Δ.), παύσις, γαλήνη, ειρήνη, ανάπαυσις, η βασιλεία των ουρανών. Δυο λέξεις, που δηλώνουν καταστάσεις αλληλοαναιρούμενες, στον αγώνα του ανθρώπου για τη σωτηρία του.

     «Διό, καθὼς λέγει τὸ Πνεῦμα τὸ ῞Αγιον· σήμερον ἐὰν τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούσητε, μὴ σκληρύνητε τὰς καρδίας ὑμῶν ὡς ἐν τῷ παραπικρασμῷ, κατὰ τὴν ἡμέραν τοῦ πειρασμοῦ ἐν τῇ ἐρήμῳ, οὗ ἐπείρασάν με οἱ πατέρες ὑμῶν, ἐδοκίμασάν με, καὶ εἶδον τὰ ἔργα μου τεσσαράκοντα ἔτη· διὸ προσώχθισα τῇ γενεᾷ ἐκείνῃ καὶ εἶπον· ἀεὶ πλανῶνται τῇ καρδίᾳ, αὐτοὶ δὲ οὐκ ἔγνωσαν τὰς ὁδούς μου· ὡς ὤμοσα ἐν τῇ ὀργῇ μου, εἰ εἰσελεύσονται εἰς τὴν κατάπαυσίν μου» (Εβρ.3,7-11)
     
Μετάφραση: «Γι` αυτό, καθώς λέει το Άγιο Πνεύμα, σήμερα, αν ακούσετε τη φωνή του Χριστού, να μην σκληρύνετε τις καρδιές σας, όπως κατά την ανταρσία, την ημέρα της δοκιμασίας στην έρημο, όπου οι πατέρες σας με έβαλαν σε δοκιμασία, αν

"Κάτι μηχανεύονται οι διαδρομιστές του Φαναρίου ..."

 Μεγάλη παγίδα η παρουσία Ελλήνων Ιεραρχών από τις “Νέες Χώρες” στην Σύνοδο της Ιεραρχίας του Οικ. θρόνου


Αν ληφθούν αποφάσεις για ουκρανικό ή σκοπιανό θα δεσμεύουν και την Εκκλησία της Ελλάδος;
Του Μάνου Χατζηγιάννη
Χωρίς επίσημη ανακοίνωση παρά μονάχα με διαρροές ενημερωθήκαμε πως μετά την τελευταία συνεδρίαση της ΔΙΣ η Εκκλησία της Ελλάδος αποφάσισε να αφήσει ελεύθερο κάθε Ιεράρχη των “Νέων Χωρών” να πράξει κατά βούληση, και να ταξιδεύσει ή όχι στην Κωνσταντινούπολη για την Σύνοδο της Ιεραρχίας του Οικουμενικού Θρόνου.

Στάση εκ διαμέτρου αντίθετη με αυτήν που είχε κρατήσει η Ελλαδικη΄Εκκλησία προ τριετίας. Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη Σύναξη της Ιεραρχίας του Θρόνου πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2015 και είχε δημιουργήσει προβλήματα στις σχέσεις Αθήνας-Φαναρίου μιας και η Ιερά Σύνοδος της Ελλαδικής Εκκλησίας δεν είδε με καλό μάτι την πρόσκληση που απηύθυνε ο Οικουμενικός Πατριάρχης στους μητροπολίτες των λεγομένων “Νέων Χωρών”.
Τώρα όμως με την κατάσταση μεταξύ Αθήνας-Φαναρίου να είναι τεταμένη, κάτι που αποδείχτηκε και με την απουσία Ιερώνυμου από τις εκδηλώσεις για τον Άγιο Γέροντα Ιάκωβο Τσαλίκη, η απόφαση για να πράξουν οι Ιεράρχες κατά βούληση μοιάζει τουλάχιστον περίεργη.
Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ που είδαν το φως της δημοσιότητας από την συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου Συνόδου κατόπιν

"Ο Θεός που επικαλείται ο Ζιζιούλας δεν υπάρχει … " !

 Υπέρ διαφωτίσεως του δούλου του θεού Κωνσταντίνου


επανάληψη απο εδω η αφορμή τo mail

Αποτέλεσμα εικόνας για ερωτηματικο 

    Ας προσευχηθούμε αδελφοί για την εν μετανοία επιστροφή του στη μάνδρα της αγίας μας Εκκλησίας. Ίσως τα πολλά και εκλεκτά του προσόντα τον φυσίωσαν τόσο πολύ ώστε να τον οδηγήσουν στη σκολιά ατραπό που βαδίζει. Ας ευχηθούμε οι προσευχές όλων μας να συντελέσουν στην επιστροφή του. Πολλή νεολαία της Θεσσαλονίκης σαγηνευόταν από τον "αλλοιώτικο" λόγο του στην ενορία που λειτουργούσε (προσωπικά δεν μου άρεσε καθόλου το κουλτουριάρικο στυλ του) και πολλά από αυτά έχουν σοκαριστεί με την επιλογή του να πετάξη τα ράσα. Ας μην τον λησμονούμε στις καθημερινές μας προσευχές.
      Είναι άξιο προσοχής ότι ήταν μεγάλος θιασώτης και θεωρητικός του μεγάλου αιρετικού Ζηζιούλα, με την θεολογία αυτή έφτασε όπως ήταν αναμενόμενο στα αδιέξοδα που ζει, δηλ στην αθεΐα! Επίσης σε επιστολή που έστειλε στα πνευματικά του παιδιά  για να

ΚΑΙΡΟΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ




      Την 29η Αυγούστου η Εκκλησία εορτάζει την αποκεφάλιση του Ιωάννου του τιμίου προδρόμου και βαπτιστού του Χριστού. Βέβαια ο εορτασμός δεν είναι πανηγυρικός, γι’ αυτό και έχει καθιερωθεί αυστηρή νηστεία κατά την ημέρα αυτή. Δεν είναι όμως και ημέρα πένθους, όπως δεν είναι ημέρα πένθους η οποιαδήποτε άλλη εορτή μάρτυρα της Εκκλησίας. Είναι ημέρα θριάμβου της πίστης προς τον Θεό.
         Ο Ιωάννης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, με βάση τις κρατούσες σήμερα αντιλήψεις, απόκοσμος και αντικοινωνικός. Ζούσε στην ερημιά, φορώντας απλό κατεργασμένο δέρμα και  τρεφόμενος με ακρίδες ή βλαστάρια και άγριο μέλι. Χαρακτηριστικός τύπος αυτού, τον οποίο σήμερα μεμφόμαστε, επειδή παραιτήθηκε απ’ όλες τις χαρές του βίου. Σαν εμείς να έχουμε γευθεί τη χαρά μέσα στις ηδονές και στις απολαύσεις. Έχοντας, στην τρομακτική σύγχυση που μας χαρακτηρίζει, μπερδέψει τη χαρά με την ευχαρίστηση αυθυποβαλλόμαστε με την ψευδαίσθηση ότι έχουμε κάνει ορθές επιλογές!

Μας περιμένει!

    Η μακροθυμία του Θεού μας περιμένει, μας ανέχεται και μας συγχωρεί, αρκεί να αναγνωρίσουμε τις αμαρτίες μας, να μετανοήσουμε και εξομολογηθούμε. Χωρίς συγχώρεση οι άνθρωποι δεν μπορούν ούτε να κατανοήσουν το Ευαγγέλιο και ούτε να το εφαρμόσουν.
Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς Επίσκοπος Αχρίδος
                 Πηγή