– Ένας φιλάνθρωπος και ανάργυρος ιατρός και ιερέας († 27 Ιουνίου)
Ο άγιος Σαμψών ο Ξενοδόχος εορτάζει στις 27 Ιουνίου και είναι ο προστάτης των ξενοδόχων
Μέσα στη σεπτή χορεία των είκοσι
ιαματικών Αγίων Αναργύρων συγκαταλέγεται και ο τιμώμενος στις 27
Ιουνίου Άγιος Σαμψών ο Ξενοδόχος, ο οποίος διακρίθηκε για τη φιλανθρωπία
του, αλλά και για το χάρισμα να θεραπεύει ασθενείς με την επίκληση του
ονόματος του Ιησού Χριστού. Ο φιλεύσπλαχνος Άγιος Σαμψών γεννήθηκε στη Ρώμη το 511μ.Χ. από
εύπορους γονείς με βασιλική καταγωγή, οι οποίοι ήταν και συγγενείς του
Μεγάλου Κωνσταντίνου. Λόγω της οικονομικής ευμάρειας της οικογένειάς
του, μορφώθηκε πλουσιοπάροχα και από όλες τις επιστήμες αγάπησε την
ιατρική χάρη στο φιλάνθρωπο και ψυχωφελές περιεχόμενό της. Γι’ αυτό και
την επιστήμη της ιατρικής δεν την εξασκούσε ως βιοποριστικό επάγγελμα,
αλλά ως κοινωνικό λειτούργημα για να βοηθά τους φτωχούς και να θεραπεύει
με τη χάρη του Θεού τους ασθενείς. Μετά τον θάνατο των εύπορων γονέων
του, διένειμε τη μεγάλη περιουσία του στους φτωχούς και εκατοντάδες
άποροι βρήκαν τροφή, ανακούφιση και στήριγμα.
Η νέα εκκλησιολογία του Φαναρίου ωδήγησε στη Ψευδοσύνοδο της Κρήτης και στο Ουκρανικό «Αυτοκέφαλο»
Ο π. Θεόδωρος Ζήσης τόνισε για τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο:«Τα απλά πρεσβεία τιμής μετατρέπονται σε πρεσβεία ισχύος και εξουσίας με αποτέλεσμα αυτός να φαντάζει ως πάπας της Ανατολής…», σημειώνοντας ότι αυτός δικαιολογεί την μοναρχία του στην Εκκλησία βασιζόμενος στην μοναρχία του Πατρός στην Αγία Τριάδα.
Στη συνέχεια, ο π. Θεόδωρος ανέφερε:«Ελπίζουμε να μην επιτρέψει ο Θεός την νέα εκκλησιολογία του Φαναρίου» και
κάλεσε σε Ορθόδοξη αντίσταση και ομολογία, τονίζοντας πως λυπάται για
κάποιους «αντιοικουμενιστές» που αφήνουν να εννοηθεί πως η εφαρμογή του
15ου Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου βγάζει εκτός εκκλησίας αυτούς που
τον εφαρμόζουν, λυπούμενος για την τόση τους αμάθεια και ασχετοσύνη.
Γράφει ο Μέτοικος αρθρογραφεί για katanixi.gr Η νιότη του έδειχνε πως θα γινόταν άλλος!
Ζήτησε πνεύμα ηγεμονικό, για να γίνει πρόμαχος Ορθόδοξων Δογμάτων,
λησμονώντας στις αιτήσεις του να του δοθεί και πνεύμα σωφροσύνης. Το πρώτο πνεύμα, έκανε τον κ. Ιερώνυμο, μέλος της εκκλησίας της Λαοδίκειας! Για να διατηρήσει αλώβητη την «ηγεμονία» του, έγινε χλιαρός στην υπεράσπιση όσων ορκίστηκε πως θα προστατεύσει. Συμμάχησε με την κοσμική εξουσία και, για την υποστήριξή της,
υπονόμευσε εάν δεν πούλησε τους αγώνες των Ελλήνων, όταν η κυβέρνηση των
εθνομηδενιστών ξεπουλούσε στους Σλάβους το όνομα της Μακεδονίας ενώ, με
τη χλιαρότατη αντίδρασή του, ουσιαστικά έβαλε «πλάτη» στα προγράμματα
κακοπαιδείας του Κ. Γαβρόγλου, υποσκάπτοντας το αύριο της ορθοδόξου
παιδείας. Σήμερα, ο χλιαρός στην υποστήριξη της Ορθοδόξου Πίστεως Αρχιεπίσκοπος
κ. Ιερώνυμος, όπως περίτρανα έδειξε με τη στάση
Θέλει
γενναιότητα να μοιάσει κάποιος στα κρίνα του αγρού και τα πετεινά του
ουρανού και να κυνηγά κάθε μέρα και στιγμή την βασιλεία Του, πιστεύοντας
μέσα σε ένα είδος θεϊκής σαλότητος, πώς όλα του έχουν ήδη προστεθεί και
ο ίδιος έχει αξία, αξία μπροστά σε έναν θεό πού δεν έχει δεί, αλλά
πιστεύει ότι υπάρχει μέσα Του, πλάι του, παντού γύρω του και μεριμνά γι
Αυτόν.
Είναι τόσο αληθινό και αυθεντικό ένα τέτοιο βίωμα όσο τραγική
είναι η διάθεση ορισμένων χριστιανών, πού νομίζουν πώς
σήμερα ο Χριστός θέτει δύσκολα και ακατόρθωτα για τον αδύναμο άνθρωπο
πράγματα και παλαίσματα και βιώματα. Και όλο αυτό γιατί κατορθώσαμε να
ξεχάσουμε και ν απωθήσουμε την μοναδική αλήθεια:
Τίποτα το ευαγγελικά
προκείμενο δεν είναι ακατόρθωτο ή συμβολικό. Όλα είναι μέσα στο φως του
ρεαλισμού μίας και μόνης αλήθειας:
Μπορούμε
να πούμε ότι ο σταυρός κάθε ατόμου γίνεται ακριβώς σύμφωνα με το μέτρο
του και ότι μόνο η ανυπομονησία μας, η επαναστατικότητα και το πάθος μας
τον κάνουν βαρύ. Μάρτυρας Βασιλείος της Μεταμόρφωσης, Επίσκοπος Κινησού Το
πρωί σηκώθηκα και προσευχόμουν, ήμουν ευλογημένος όλη μέρα. Και
πηγαίνω σε όλους τους δρόμους Όχι ένας, αλλά - μαζί με το Θεό! μοναχός Βαρνάβα Σανίν Είπε
Γέρων: Να κοινωνούμε με ταπεινούς λογισμούς. Να ακούμε και να
προσέχουμε πολύ τα λόγια στην ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως και να
λέμε: Εγώ, Χριστέ μου, εγώ είμαι τόσο αμαρτωλός και κανείς άλλος.
ΕΙΠΕ ΜΟΝΑΧΟΣ. «Όσο πιο μακριά από την τελειότητα απέχουμε, τόσο πιο τέλειοι απαιτούμε να είναι οι άλλοι απέναντί μας».
«Μόνο η μετάνοια καταργεί ή μεταθέτει το σχέδιο του Θεού.
Αν
προσέχαμε όλα αυτά τα σημάδια που μας δίνονται, θα είμαστε και
προσεκτικότεροι».
Από το βιβλίο: «Ρωμηοσύνη: Το Οδοιπορικό της Ρωμανίας-Βυζαντίου»
~ Για την ξενηλασία, την ασέβεια και την γενικότερη αποστασία μας από τον Κύριο Ιησού Χριστό μας ομιλεί, ο Μακαριστός πατήρ Αθανάσιος Μυτιληναίος, λέγοντας κατά λέξη: «Μόνο η μετάνοια καταργεί ή μεταθέτει το σχέδιο του Θεού.
Αν προσέχαμε όλα αυτά τα σημάδια που μας δίνονται, θα είμαστε και
προσεκτικότεροι στη ζωή μας. Εγώ δεν σας κρύβω ότι φοβάμαι, τρέμω ότι ο
λαός μας θα πληρώσει, γιατί αποδώσαμε με την αρχαία έννοια της λέξεως
την ύβριν στον Ιησού Χριστό». Ναι, θα πληρώσουμε και πολύ ακριβά. Δεν ξέρουμε πότε. Σας
είπα η κιβωτός 120 χρόνια κατασκευαζόταν, γιατί περίμενε ο Θεός την
επιστροφή των ανθρώπων. Δεν ξέρω, ο Θεός πάντως να μας ελεήσει, όσο
εγκαίρως, να μετανοήσουμε και να επιστρέψουμε στην καθαρή πίστη, στον
Ιησού Χριστό«. (Πράξεις, ομιλία 170η)». Για να προσθέσει ο Ρωμηός πατήρ Αθανάσιος και το επόμενο, για τους σύγχρονους Έλληνες: