«Κύριε! Που αι αρχαίαι ημέραι;…»
(Επίσκοπος Αυγ. Καντιώτης – «Ακολούθει μοι»)
Τοῦ
Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ
Από
τη συνοπτική αυτή προσευχητική, εναγώνια φωνή, καθίσταται φανερή η ταπείνωση
και η εξ αυτής υπακοή του π. Αυγουστίνου στην Εκκλησία.
Εκφράζει πόνο, χαρακτηριστικό της αγάπης, όπως
υπογραμμίζεται και στο Άσμα, διότι όποιος αγαπά Χριστοκεντρικά είναι έτοιμος και
για τον θάνατο: «Κραταιά ως θάνατος (η) αγάπη» (Άσμα η΄,6).
Αναμφίβολα, στη ζωή του ο π. Αυγουστίνος πόνεσε,
σταυρώθηκε και θανατώθηκε (ως προαίρεση) για την Εκκλησία.
Πρόκειται για ερώτημα με θεμέλια, πέρα από την σύγχυση
και την ρευστότητα του κόσμου. Ευαγγελικά–Πατερικά, στάθηκε ασάλευτος στα
παραγγέλματα του Χριστού. Να υπογραμμίσουμε, ότι η πνευματική νομιμότητα στην
Εκκλησία θεμελιώνεται όταν Κλήρος και Λαός ενεργούν «Δι’ ερωτήσεως Πατέρων» και
όχι αφ’ εαυτών. Συχνά οι πιστοί και οι πνευματικοί, παραποιούν τον πνευματικό
αυτό νόμο και δεν ερωτούν την Συνοδική χορεία των Πατέρων–ποιμένων της
Εκκλησίας, ως καθαρής και αγίας, λόγω της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος στις
Οικουμενικές Συνόδους και στη ζωή τους.
Το ερώτημα αυτό, προσευχή μάλλον, από έναν άγιο
επίσκοπο, δεν εκφράζει απλά ένα όραμα, μια ιδεαλιστική σύλληψη, ίσως ουτοπία
για πολλούς. Εκφράζει τον δυναμισμό της Εκκλησίας και, το κυριότερο, την
«δύναμη εξ ύψους» (Ισαάκ Σύρος), που είχε χαρισματικά ο π. Αυγουστίνος. Στην
επισκοπική του εμβέλεια, με το δυναμισμό της Εκκλησίας, αντιμετώπιζε προβλήματα
πίστεως και ζωής, συνειδήσεως και ηθικής, δικαιοσύνης και ελευθερίας.
Γνωστές οι παρεμβάσεις του σε (εκτός των άλλων):
- Προβλήματα Παιδείας
- Θέματα Εθνικής Οικονομίας
- Ζητήματα δικαιοσύνης, Κρατικής και
Εκκλησιαστικής
- Θέματα Ορθοδόξου ήθους
Και το κυριότερο, σε θέματα Πίστεως.
Στην πνευματική ανάλυση του ερωτήματος: «Κύριε!
Που αι αρχαίαι ημέραι;…», διαβάζουμε: «Ενώ κατά τους χρόνους των διωγμών, η
αρχιερωσύνη ήτο, κατά τους λόγους του Χριστού, διακονία ψυχών, υπέρτατη θυσία
και σταυρός καθημερινός, κατά τους μετέπειτα αιώνας εις την Εκκλησία εισώρμησε
το κοσμικόν φρόνημα και η πνευματική εξουσία των επισκόπων μετεβλήθη εις
κοσμικής εξουσίαν με όλα τα γνωρίσματα των αρχόντων των εθνών, τους οποίους
τόσον ήλεγξε και κατεδίκασεν ο Χριστός» (Βιβλίο «Ακολούθει μου»).
Στο θεολογικό πλαίσιο του ερωτήματος εντάσσεται
και η σημερινή προσπάθεια εναρμονίσεως Ορθοδοξίας και οικουμενισμού. Στηλιτεύει
δηλ. ο π. Αυγουστίνος τις σημερινές ποιμαντικές παρουσίες (Επίσκοποι, Κληρικοί,
ηγούμενοι, κ.λ.π.), που δεν δίνουν τις απαντήσεις στον οικουμενισμό, τις
προερχόμενες από το Ορθόδοξο βάθος και ήθος. Αντίθετα, οι σημερινές ποιμαντικές
ηγεσίες, οι Μονές, οι Ενορίες, οι κύκλοι Γραφής, δικαιολογούν τη στάση τους ως
διάκριση–οικονομία.
Ποιος βεβαιώνει το κύρος της θέσεως αυτής; Η
Γραφή; Αναμφίβολα, όχι! Διότι οικουμενισμός σημαίνει ενότητα χωρίς ορθή πίστη,
και συγκρητισμός σημαίνει: Όλοι έχουν μέρος της αλήθειας, ας μείνουν σ’ αυτά!
Τους δικαιώνει η Πατερική διδασκαλία; Ούτε αυτή!
Ο Ι. Χρυσόστομος παρατηρεί:
«Καθάπερ
γαρ εν τοις βασιλικοίς νομίσμασιν ο μικρόν του χαρακτήρος περικόψας, όλον το
νόμισμα κίβδηλο ειργάσατο∙ ούτω και ο της υγιούς πίστεως και το βραχύτατον
ανατρέψας, τω παντί λυμαίνεται, επί τα χείρονα προϊών από της αρχής. Πού τοίνυν
εισίν οι φιλονεικίας ημάς κρίνοντες ένεκεν της προς τους αιρετικούς διαστάσεως;
Που νυν εισίν οι λέγοντες ουδέν μέσον είναι ημών κακείνων, αλλ’ από φιλαρχίας
την διαφοράν γίνεσθαι; Ακουέτωσαν τι φησιν ο Παύλος, ότι το ευαγγέλιον
ανέτρεψαν οι και μικρόν τι καινοτομούντες» (Προς
Γαλάτας, Ε.Π.Ε. τόμος 20). Μετάφραση: «Διότι όπως και εις τα
βασιλικά νομίσματα όποιος κόψη ολίγον ό,τι έχει χαραχθεί επάνω, καθιστά
κίβδηλον όλον το νόσμισμα, έτσι και εκείνος ο οποίος διαστρέφει και το
ελάχιστον από την υγιή πίστιν, καταστρέφει τα πάντα, εκπίπτων εις χειρότερα από
ό,τι πριν πιστέψει. Που είναι λοιπόν όσοι μας κατηγορούν δια φιλονεικίαν εξ
αιτίας της προς τους αιρετικούς διαστάσεως; Που είναι τώρα όσοι λέγουν ότι ουδεμίαν
διαφοράν έχομεν με εκείνους, αλλ’ η διαφορά δημιουργείται από την φιλαρχίαν; Ας
ακούουν τι λέγει ο Παύλος, ότι διέστρεψαν το Ευαγγέλιον και κατ’ ελάχιστον μόνο
καινοτομούντες».
Στη «σύνοδο» της Κρήτης αλλοιώθηκε το χρυσό,
βασιλικό νόμισμα, που λέγεται Ορθοδοξία.
Συνοπτικά, αλλοίωσε–αφαίρεσε τις εξής αλήθειες:
- Η
Ορθοδοξία είναι η μόνη αληθινή Εκκλησία
- Το
βάπτισμα των αιρέσεων δεν σώζει
- Το
Π.Σ.Ε. είναι όργανο αιρετικό, πανθρησκείας
- Ο
οικουμενισμός είναι παναίρεση
- Οι
άλλες θρησκείες δεν είναι δρόμοι σωτηρίας
- Ο
παπισμός και ο Προτεσταντισμός είναι αιρέσεις
Πολλά χρόνια πριν (1954) το ερώτημα–αγωνία του π.
Αυγουστίνου είχε τη μορφή θέσης. Στο βιβλίο του «ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΙ ΖΩΣΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ»
διαβάζουμε: «Μία δε ούτω πως διοικουμένη Εκκλησία (κατά τους θείους και Ι.
Κανόνες) δεν είναι δυνατόν παρά να αποκόψη την γάγγραιναν, τα σεσηπότα μέλη, τα
οποία ένεκεν σατανικής εμμονής εις την πλάνην και την φαυλότητα του βίου
λυμαίνονται την ηθικήν και το δόγμα της Ορθοδοξίας» (Σελ. 183).
Σήμερα, στις συνάξεις–ημερίδες των Ορθοδόξων,
βλέπουμε συναίσθηση Ορθοδοξίας, σκέψεις Ορθοδοξίας, αναφορά στους Ι. Κανόνες,
που δεν μπορούν –δυστυχώς– να εκφρασθούν και συλλογικά, καθολικά, ως θέληση της
Ορθοδοξίας.
Στην πρόσφατη ημερίδα της Θεσσαλονίκης, προτάθηκε
από τους π. Θεόδωρο Ζήση και π. Νικόλαο Μανώλη μια «ενδιάμεση» βαθμίδα εκκλησιολογίας μεταξύ Ορθοδοξίας και
οικουμενισμού, που σε καμμία περίπτωση δεν απελευθερώνει την
Εκκλησία από τον θανάσιμο εναγκαλισμό του Οικουμενισμού. Η ακρίβεια του 15ου κανόνα είναι η μόνη ευλογημένη εκκλησιαστική προοπτική.
Σε αντίθεση με τον π. Επιφάνιο
Θεοδωρόπουλο, ο Ι. Χρυσόστομος διδάσκει: «Διότι εάν, όσοι επιχειρούν να
παρεκτρέπονται και να διαστρέφουν κατ’ ελάχιστον τους θείους θεσμούς, εδέχοντο
από την αρχήν την πρέπουσαν επιτίμησιν, δεν θα είχε γεννηθή η παρούσα επιδημία
και δεν θα επεκράτει τέτοιος χειμώνας στις Εκκλησίες (Προς Γαλάτας, τόμος 20,
Ε.Π.Ε.).
ΝΙΚΟΣ
Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Άλλο ένα αξιόλογο άρθρο μεστό από την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων. Ευχαριστούμε κύριε Σακαλάκη για τον κόπο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ.Να.
A:Πρέπει να κάνουμε οικονομία μέχρι το κοινό ποτήριο.Μετά το κοινό ποτήριο δεν θα έχουμε το δικαίωμα να κάνουμε οικονομία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ:'Οχι.Πρέπει να κάνουμε οικονομία μέχρι την οικουμενική σύνοδο των οικουμενιστών!Μετά είναι που δεν θα έχουμε το δικαίωμα να κάνουμε και άλλο οικονομία.
Γ:Oύτε έτσι!Έχουμε το δικαίωμα να κάνουμε οικονομία με βάση ότι αποφασίσει ο π.Νικόλαος Μανώλης!Μετά θα είναι παρανομία αν συνεχίσουμε να κάνουμε οικονομία.
Δ:Σοβαρά?'Eτσι σε συμφέρει εσένα να λές!Εγώ θα κάνω οικονομία μέχρι να μου πει ο γέροντάς μου από το Άγιον Όρος να τηρήσω την ακρίβεια.Και ο δικός μου ο γέροντας είναι πνευματικά πολύ ανώτερος από τον πνευματικό σου!Επομένως εγώ θα είμαι σωστός και εσύ θα είσαι λάθος!
Α:Mην τσακώνεστε αδερφοί.Θα παρακαλέσω τον δικό μου πνευματικό να προσευθηθεί και να μας πει μέχρι πότε έχουμε το δικαίωμα να κάνουμε οικονομία και ότι μας πει αυτό θα κάνουμε.
Κάντε και άλλα πειράματα με την σωτηρία σας! Κάντε,να δούμε τι θα καταλάβετε!
ΔιαγραφήΟ μακαριστος Αγωνιστης π.Αυγουστινος κοινωνουσε η οχι με ολους τους αλλους συνεπισκοπους του ακομη και οταν ειχε κοψει το μνημοσυνο του αιρεσιαρχη πατριαρχη, και σαφως τον αποδεχεσθε.Αν ναι,τοτε γιατι συκοφαντειτε τους αποτειχισμενους συγχρονους ομολογητες πατερες που ενεργουν αναλογως . Δεν ειναι τα ισα .Κατακρινετε και ο πνευματικος σας ανταμα οχι για προσωπικα αλλα για το δογμα .Το δογμα ποιος το θετει ανθρωπος η το Αγιον Πνευμα.Πως το δικαιολογει αυτο ο πνευματικος σας και ολοι σας.Διατελλουμεν εν αναμονη
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίνεται, ή ότι δεν παρακολουθείς τι γράφετε σ' αυτό το ιστολόγιο (δικαιωμά σου) ή κάνεις ότι δεν γνωρίζεις γιατί δεν σε συμφέρουν. Λοιπόν, α) ο Καντιώτης έζησε σε εποχές που δεν είχαν συμβεῖ αυτές οι προδοσίες των τελευταίων δεκαετιών και βέβαια, πρίν την Κολυμπάρια Σύνοδο. β) Έχει γραφεί από πολλούς, ότι η διαμαρτυρία του Καντιώτη δεν ήταν πλήρης αποτείχιση, όπως την συνιστούν οι Πατέρες. Έκανε εκείνο που μπορούσε, ίσως το καλύτερο στην εποχή του. Ο κάθε πιστός οφείλει να ακολουθεί τη αγιοπατερική μας Παράδοση κι όχι κάποιον Πατέρα, είτε τον Καντιώτη, είτε τον π. Επιφάνιο, που την εφάρμοσαν πλημμελώς. Ο πνευματικός μας έκανε προσπάθεια να παρουσιάσει την Παράδοση της Εκκλησίας, και κάλεσε πολλές φορές τους πατέρες Ζήση, Μεταλληνό, Σαράντο, Μανώλη να του επισημάνουν τυχόντα λάθη του. Κανείς δεν το τόλμησε. Αντε. Μόνο να αερολογείτε και να κατακρίνετε ξέρετε κι όταν σας ζητάνε Πατερικό λόγο βάζετε την ουρά κάτω από τα σκέλια και δεν μιλάτε. Απόδειξε εσύ που είσαι έξυπνος και γνωρίζεις τα δογματικά του λάθη, και να είσαι σίγουρος ότι θα δεχθεί κάθε καλή σου υπόδειξη. Διαφορετικά σιώπα.
ΔιαγραφήΛ.Γ.
Διατελλείτε εν πληρει συγχύσει και πλάνη δυστυχως...
ΔιαγραφήΔηλαδη οι Αγιοι Πατέρες που δεν ειχα το παράδειγμα του Καντιώτη τι κάνανε?
Δεν μας οδηγει το παράδειγμα του Καντιωτη αδερφοι...μας οδηγει το παραδειγμα των Αγιων Πατερων της Εκκλησίας μας. Ο μακαριστός Καντιωτης έκανε ο,τι έκανε βασει του ιστορικου και εκκλησιαστικου πλαισιου της εποχής του. Δεν ειχε προηγηθει Αγια και Μεγαλη Συνοδος τοτε. Αν ζούσε τωρα ο φλογερός Καντιώτης κι έβλεπε εσας να τον επικαλείστε για να δικαιολογησετε την οικονομια σας δηλαδη το βόλεμά σας πιστευετε οτι θα αναπαυόταν?
Βρείτε άλλο τροπο να αναπαύσετε την ενοχη συνειδηση σας δεν πείθετε κανένα...και κυρίως σταματήστε προσωποληπτείτε...θα δωσετε λόγο για το τι κάνατε εσεις οταν αποδημήσετε εν Κυρίω όχι για το τι έκανε ο Καντιώτης!
Προς Ανώνυμο 2:56 μ.μ.
Διαγραφή" ἂν ἡ Ἱ. Σύνοδος δέχτηκε τὴν Σύνοδο τῆς Κρήτης, (τότε) πῶς ὀρθοτομεῖ τὸν λόγον τῆς ἀληθείας; Ἑπομένως, θὰ λέει ψέματα μπροστὰ στὴν Ἁγία Τράπεζα; Μέσ’ στὸ θυσιαστήριο; Οἱ δικοί μας δέ, ἐδῶ, οἱ Ἀρχιερεῖς τῆς βορείου Ἑλλάδος, λένε καὶ τὰ δύο. «Τοῦ πατριάρχου ἡμῶν Βαρθολομαίου καὶ τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου τῶν ὀρθοτομούντων τὸν λόγον τῆς σῆς ἀληθείας». Πολὺ περισσότερο ἀπὸ τὴν Σύνοδό μας, ὁ Πατριάρχης ἐδῶ καὶ χρόνια δὲν ὀρθοτομεῖ τὸν λόγον τῆς ἀληθείας. "
ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΙΠΕ ΟΧΙ Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΓΚΑΛΕΙΤΕ Ανωνυμε 2.56μ.μ. ΑΛΛΑ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΕ Ο ΠΑΤΗΡ Θ.ΖΗΣΗΣ στις 18-12-2016, στὸ "Ἀρχονταρίκι" τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγ. Ἀντωνίου Θεσσαλονίκης. Άραγε σύμφωνα με το σκεπτικό σας ο π. Θ. Ζησης τάσσεται έναντι του παραδείγματος του μακαριστου Καντιώτη εδω ή απλα λέει την αλήθεια σύμφωνα με την Αγιοπατερικη Παράδοση της Εκκλησίας μας? Αναμένουμε με ενδιαφερον την απάντησή σας.
Προς Ανώνυμο 2:56μ.μ.
ΔιαγραφήΣτην ιδια ομιλία ο πατηρ Θεόδωρος Ζήσης λεει
:"Κι ἔχω κατασταλάξει πλέον ὅτι ἡ Διακοπὴ Μνημοσύνου εἶναι μονόδρομος... Ἐγώ, λοιπόν, θεωρῶ, μετὰ τὴν στάση τῆς Ἱεραρχίας μας στὸ θέμα τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης, ὅτι ὁ μόνος Κανονικὸς δρόμος, ὁ ὁποῖος ἀπομένει –Κανονικός, βάσει τῶν Κανόνων, ἐπειδὴ πλέον ἐπισήμως διὰ Συνόδου θεσμοθετεῖται ὁ Οἰκουμενισμός, γυμνῇ τῇ κεφαλῇ, θὰ πρέπει νὰ κάνουμε Διακοπὴ Μνημοσύνου, ἡ ὁποία θὰ ἔχει κάποιες συνέπειες».
Κι εδω αντιτίθεται ο πατηρ Θεόδωρος στο παράδειγμα του Καντιώτη που δεν διέκοψε σχέσεις με την Συνοδο και τους συνεπισκόπους του? Τοτε γιατι δεν βγηκατε να διαμαρτυρηθείτε? Γιατί δεν τον εγκαλειτε τωρα ακόμη για όσα ειπε? Γιατι στρεφετε την πολεμική σας μόνο κατα του πατρος Ευθυμίου? Αυτο δειχνει οτι δεν κρίνετε αμερόληπτα!
Μπράβο αδελφέ συμπατριωτη. Τα είπες όλα, τα αποτυπώσεις απλά, κατανοητά, αληθινα, χωρίς περιστροφές και υπεκφυγες. Σ ευχαριστουμε για την καθαρότητα και το ηθος του λόγου σου. Ελπίζουμε ο λόγος σου να αφυπνίσει κάποιους που ονειροβατουν!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ακρίβεια του 15ου Κανόνα της ΑΒ' Συνόδου προϋποθέτει αίρεση που να είναι "καταδικασμένη από Άγιες Συνόδους ή Πατέρες της Εκκλησίας".
ΑπάντησηΔιαγραφήΕτσι αγαπητε Ανωνυμε! Γι'αυτο επειδη ο π. Θ. Ζησης και οι Οικονομιστες μιλάνε για δυνητικοτητα του 15ου Κανόνα ουσιαστικά παρανομούν!
ΔιαγραφήΑκριβως αυτο λεει!!! Και εδω στη συγκεκριμενη περιπτωση εχουμε ΑΙΡΕΣΗ και στα 2 σκελη του ΚΑΝΟΝΟΣ!!!
Διαγραφή"γι᾽ αὐτὸ οἱ Πατέρες τῆς Συνόδου στὸ δεύτερο μισὸ τοῦ 15ου Κανόνος ὁρίζουν καὶ θεσπίζουν ὅτι ὅσα προηγουμένως ὁρίσθηκαν, ἡ μὴ διακοπὴ δηλαδὴ μνημοσύνου, δὲν ἰσχύουν στὴν περίπτωση ποὺ ὁ ἐπίσκοπος, ὁ μητροπολίτης, ὁ πατριάρχης κηρύσσουν αἵρεση. Στὴν περίπτωση αὐτὴ πρέπει ἀμέσως καὶ «πρὸ συνοδικῆς διαγνώσεως» νὰ ἀποτειχισθοῦμε, νὰ ὑψώσουμε τεῖχος ἄμυνας, νὰ ἀποκλείσουμε τὴν αἵρεση, νὰ ὀχυρωθοῦμε..."
ΔιαγραφήΤΑΔΕ ΕΦΗ ΠΑΤΗΡ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ "Αποτειχιση απο την αίρεση -όχι απο την Εκκλησια".
Τι έχετε να πείτε γι'αυτο Ανώνυμε 4.11 μ.μ.?
Δείτε στο βίντεο με τίτλο:
ΑπάντησηΔιαγραφήπ.Θεοδωρος Ζήσης,Νεώτερες εξελίξεις για το ψευδές Δελτίο Τύπου της Ιεραρχίας[ΒΙΝΤΕΟ 2016]
στο 25,36 συμφωνεί ότι η διακοπή μνημοσύνου και η αποτείχιση είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ
στο 32,25 συμφωνεί ότι ακολουθούντες τους Αγίους Πατέρες μας,εφαρμόζουμε τον 15 κανόνα της πρωτοδευτέρας και προχωρούμε στην ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ διακοπή μνημοσύνου
Όσες φορές κι αν ξανακουσα με προσοχή τα βίντεο χωρίς προκατάληψη, γνωρίζοντας μέχρι τώρα τι έχει πει κι έχει διδάξει ο παπαΘοδωρος, ειλικρινά δεν βγάζω άκρη. Τόσα χρόνια περίμενα τι; Να φύγω από την ενορία μου για να ξαναγυρίσω σ' αυτή ξανά; Τα έχω χαμένα.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Βέβαια όποιοι για κάποια αίρεση καταδικασμένη από άγιες Συνόδους ή Πατέρες της Εκκλησίας διακόπτουν την κοινωνία τους με τον οικείο Προεστώτα, μόλις διαγνώσουν ολοφάνερα ότι εκείνος την κηρύττει δημόσια και απροκάλυπτα και τη διδάσκει στην Εκκλησία, οι συγκεκριμένοι όχι μόνο δε θα υποστούν το προβλεπόμενο Κανονικό επιτίμιο όσων διακόπτουν την κοινωνία προς τον Προεστώτα τους πριν τη σχετική συνοδική απόφαση καταδίκης του, αλλά και θα αξιωθούν της πρέπουσας σε ορθόδοξους τιμής. Γιατί αυτοί δεν καταδίκασαν Επισκόπους, αλλά ψευδό-επισκόπους και ψευδό-διδασκάλους, και δεν κομμάτιασαν την ένωση της Εκκλησίας με κάποιο σχίσμα, αλλά φρόντισαν να τη σώσουν από σχίσματα και διαμερισμούς." (Το 2ο μέρος του 15ου Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κανόνας είναι ξεκάθαρος. Μας λέει ότι η αίρεση για την οποία επιτρέπεται η Αποτείχιση από τον "οικείο Προεστώτα" θα πρέπει να είναι "καταδικασμένη από άγιες Συνόδους ή Πατέρες της Εκκλησίας", να "την κηρύττει δημόσια και απροκάλυπτα και να τη διδάσκει στην Εκκλησία" και "πριν τη σχετική συνοδική απόφαση καταδίκης του" ως πρόσωπο.
Ο κανόνας ειναι ξεκάθαρος αγαπητε Ανωνυμε 10:03 μ.μ. αλλα βάλθηκαν οι οικονομιστες να μας πείσουν οτι ειναι δυσνοητος, θέλει ειδικη Χαρη για να τον καταλάβουμε, αγιότητα, διακριση και διδακτορικο στην ελληνικη γλωσσα...λες και οι Αγιοι Πατερες σκοπιμως τα γραψαν πολυπλοκα για λιγους κι εκλεκτους!!! Ε, ρε δε ντρεπόμαστε τα χαλια μας καλυτερα!
ΔιαγραφήΟι οικονομιστές κόβουν και ράβουν συμπεράσματα από περιπτώσεις οικονομίας Αγίων.ΚΟΠΤΟΡΑΠΤΙΚΗ ΥΨΗΛΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ!Ακόμα και οι φανατικοί παλαιοημερολογίτες θα τους ζήλευαν για την πολυπλοκότητα και το μακροσκελές του λόγου τους!Και έχουν και το θράσος να αποκαλούν σχίσμα την αποτείχιση με ακρίβεια!Έτσι έκαναν και οι φανατικοί παλαιοημερολογίτες.ΠΩΣ ΑΛΛΙΩΣ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΟΥΣ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΧα, χα πολύ καλό! Κοπτοραπτική υψηλής διπλωματικής τέχνης!!
ΔιαγραφήΔικιο έχετε Ανωνυμε 8:56π.μ.
Α.Να.
panayiotistelevantos.blogspot.com/2018/06/blog-post_113.html?m=1
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναμένονται διευκρινίσεις απο τον κ. Σακαλάκη
Ο Παππους ο Αισωπος γραφει πως ο ανθρωπος φερει στη ζωη του [2] δυο σακκους εναν εμπρος και ενα ρημαδι στην πλατη του που δεν τον βλεπει ο ιδιος αλλα οι γυρω του .Εκει φορτονωνται ευτυχως τ α δ ι κ α τ ο υ. Και γραφω ευτυχως διοτι για μας τους ορθοδοξους υπαρχει εις αποστασιν βολης λιθου η διασκελιας Η Α Γ Ι Α Σ Μ Ε Ν Η Θ Ε Ο Σ Δ Ο Τ Η Ε Ξ Α Γ Ο Ρ Ε Υ Σ Η . πολλους κανονολογους και περισσοτερους δογματολογους εχει ΕΔΩ οπως γινεται φανερο αλλα και διαθεση για αλληλεγγυη . ομως ο 2.56.μμ αλλα εθεσε και δι αλλα δογματιζοντες απαντατε.ο αγωνιστης π. Αυγουστινος αφησε πνευματικα παιδια π.Μαξιμος π.Χρυσοστομος π. Γρηγοριος ο μακ.Νικολαος Σωτηροπουλος .κ α. με αγωνιστικο φρονημα αλλα και πραξεις .υπαρχει μηπως αμφισβητηση.Πως καλοι μου αδελφοι καταδικαζετε και κατακρινετε αυτους που ειναι επομενοι του Αγιου γεροντος αλλα και τους αλλους πατερες που εκαναν διακοπη μνημοσυνου Ως Μ Ε Τ Α Π Α Τ Ε Ρ Ε Σ .Ας απαντησει ο λαλιστατος πνευματικος σας καθ οτι πληροφορηθηκαμε ο ιδιος εως προ τινος και για ετη ελαμβανε πνευματικη πατροτητα απο τον Μ Ε Τ Α Π Α Τ Ε Ρ Α Δημητριαδος [μνημονευε ο πνευματικος του] η ε ξ ο μ ο λ ο γ η σ η ειναι Μ Υ Σ Τ Η Ρ Ι Ο , η κανουμε λαθος.ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΜΗΠΩΣ. ο π Μαξιμος σας καλοδεχθηκε ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ και αφου και αυτος ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΑΣ πως συλλειτουργησατε που παει η ''μολυνση '' .ΔΥΟ ΛΕΓΕΙ ΣΑΚΚΟΥΣ ΦΕΡΟΥΜΕ ας βλεπουμε που και που και της πλατης μας γιατι αυτος ειναι πραγματι ο δικος μας και ελλεγχοντας τον θ'αξιωθουμε δι'εξαγορευσεως σωτηριας .υπαρχει αμφισβητηση μηπως. Ας υποδειχθει απ΄τον πευματικος σας ενας Αγιος που προετρεπε , καποιον αλλον , καθ'ον τροπον εσεις ΣΤΑΝΙΚΩΣ , να κανη εδω και τωρα αποτειχιση και να τον αποκοπτη επειδη εκανε οιαδηποτε οικονομια προς το συμφερον του ποιμνιου του. ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΑΛΛΑ ΑΓΩΝΙΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ .ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΑΝΕΚΤΟ ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ 'ΑΠΟ ΔΟΓΜΑΤΟΛΟΓΟΥΣ ΣΑΣ' ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Η Σ'ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΕΠΙΘΕΣΗ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΣΑΣ .ΦΩΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΣΟΝΤΑΙ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ. Περιμενουμε απαντησεις στον [2.56.μ.μ.]και στις παρουσες ει δυνατον απο τον διδασκαλον σας η εγκεκριμενους του γνωριζοντας τις απαντησεις οχι γενικολογιες η δικαιολογιες . Πιστευουμε η ειλικρινης συγγνωμη απο τους μροσταρηδες προς τους συκοφαντημενους πατερες θα γινοταν δεκτη τους ιδιους και ισως διορθωσει καποια πραγματα. Ε Π Ω Ν Τ Α Ι ενθεν και ενθεν αν θελει ο .ΘΕΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πατηρ Μάξιμος διδάσκει απο άμβωνος τα εξής: Δεν απαγορεύεται στους αποτειχισμένους πιστους που εκκλησιάζονται στο μοναστήρι του να πηγαίνουν στις ενορίες που μνημονεύεται ο επίσκοπος του οποιου την μνημονευση έχει διακόψει ο ίδιος αρκεί στις ενορίες αυτές να μην γίνεται οικουμενιστικό κήρυγμα. Αν δεν γίνεται λέει οικουμενιστικό κήρυγμα στις ενορίες αυτές το ποίμνιό του λέει επιτρέπεται να εκκλησιάζεται εκεί και ας μνημονεύεται ο διώκτης τους επίσκοπος Φλωρίνης Θεόκλητος!!! Να ρωτήσουμε λοιπόν κι εμεις οι αφελείς το "ομολογητη" πατέρα Μάξιμο, αφού δεν υπάρχει κίνδυνος από την συγκοινωνία με ιερείς μη αποτειχισμένους γιατί διέκοψε το μνημόσυνο του Θεοκλήτου ο ίδιος αφού και ο Θεόκλητος καταδικάζει τον Οικουμενισμο στα κηρύγματά του? Ή μήπως το μόνο που ενδιαφέρει τον πατέρα Μάξιμο είναι αυτός να μην μνημονευει Οικουμενιστή και για το ποίμνιό του ας ψάξουν να βρουν την άκρη μόνοι τους?
ΔιαγραφήΕξ αρχής φαίνεται η διάθεσή σου και τα όπλα σου. «Ο καθείς, και τα όπλα του»! Υπάρχουν και πριν τον Αίσωπο κι άλλοι, πιο αρχαίοι ειδωλολάτρες σοφοί! Γιατί δεν καταφεύγεις και σε αυτούς για να βρεις γή να πατήσεις για ν’ ανατρέψεις την αλήθεια των Αγίων Πατέρων; Δεν σκέφτηκες όμως εξ αρχής ότι ο αισώπειος μύθος ισχύει και για σένα. Και για να σοβαρευτούμε. -Ο 2:56 λοιπόν (που ως ανώνυμος ούτε αρχικά δεν βάζει και δικαιούμε να υποθέσω πως πως είσαι εσύ) πήρε την απάντησή του. Αν δεν του αρέσει, πρόβλημά του. Τα πνευματικά παιδιά του Καντιώτη είναι κι άλλοι. Είναι ο π. Δ. Αεράκης, ο μητρ. Φλωρίνης Θεόκλητος, ο π. Μελέτιος, ο π. Παΐσιος Παπαδόπουλος, ὁ μητρ. Νέας Κρήνης και εσύ, όπως φαίνεται που κρύβεσαι ως ανώνυμος. Βλέπεις λοιπόν ότι τα τέκνα του δεν έκαναν όλα το ίδιο. Ούτε καν ο Σωτηρόπουλος. Και θεωρούσε αἰρεση τον Οικουμενισμό, και προέτρεπε σε αποτείχιση, και δεν αποτειχίστηκε ο ίδιος. Γιατί λοιπόν, να έχουν δίκιο οι φίλοι και συνοδοιπόροι σου κι εσύ, κι όχι τα άλλα πνευματικοπαίδια Καντιώτη; Γι’ αυτό σου έγραψα (αλλά δεν θες να το καταλάβεις) ότι δεν ακολουθούμε μεμονωμένα πρόσωπα και τακτικές, αλλά την διαχρονική παράδοση της Εκκλησίας που είναι το «εξέρχεσθε εκ μέσου αυτών», «χαίρειν αυτοίς μη λέγητε», μετά συνεδρίου ανόμων ουκ εκάθησα» κ.ά. Ο πνευματικός μας έχει δια πολλών απαντήσει (και σε σένα προσωπικά) αλλ’ «ουκ ηβουλήθης συνιέναι», αλλά ανατρέχεις στο 1990, τότε που δεν είχαν συμβεί όλα αυτά. –Για τη συλλειτουργία με τον π. Μάξιμο, αυτό συνιστά και ο άγιος Θεόδωρος, και ο άγιος Αθανάσιος και ο π. Ευθύμιος που βαδίζει στα ίχνη τους: Αρκεί η αποτείχιση από την αίρεση και είμαστε στο χώρο της Εκκλησίας. Αυτοί τώρα λένε και κάνουν άλλα. -Κι αφού θέλεις παράδειγμα κάποιου Αγίου, θα το έχεις: ο άγ. Θ. ο Στουδίτης προτρέπει τους πιστούς να μην κοινωνούν με ανθρώπους ΟΧΙ μόνο μιας καταδικασμένης αίρεσης, αλλά και μ’ αυτους που τότε κοινωνούσαν με τους μη καταδικασμένους μοιχοζεύκτες. –Δυστυχώς, φίλε, δεν αγωνιάτε για τίποτε άλλο, παρά μόνο για τη βόλεψή σας και τη δικαίωσή σας. –Καλή μετάνοια.
ΔιαγραφήΛ.Γ.
Ο πατηρ Μάξιμος διδάσκει απο άμβωνος τα εξής: Δεν απαγορεύεται στους αποτειχισμένους πιστους που εκκλησιάζονται στο μοναστήρι του να πηγαίνουν στις ενορίες που μνημονεύεται ο επίσκοπος του οποιου την μνημονευση έχει διακόψει ο ίδιος αρκεί στις ενορίες αυτές να μην γίνεται οικουμενιστικό κήρυγμα. Αν δεν γίνεται λέει οικουμενιστικό κήρυγμα στις ενορίες αυτές το ποίμνιό του λέει επιτρέπεται να εκκλησιάζεται εκεί και ας μνημονεύεται ο διώκτης τους επίσκοπος Φλωρίνης Θεόκλητος!!! Να ρωτήσουμε λοιπόν κι εμεις οι αφελείς το "ομολογητη" πατέρα Μάξιμο, αφού δεν υπάρχει κίνδυνος από την συγκοινωνία με ιερείς μη αποτειχισμένους γιατί διέκοψε το μνημόσυνο του Θεοκλήτου ο ίδιος αφού και ο Θεόκλητος καταδικάζει τον Οικουμενισμο στα κηρύγματά του? Ή μήπως το μόνο που ενδιαφέρει τον πατέρα Μάξιμο είναι αυτός να μην μνημονευει Οικουμενιστή και για το ποίμνιό του ας ψάξουν να βρουν την άκρη μόνοι τους?
ΔιαγραφήΠροφανώς δέχτηκαν πολλές πολλές πιέσεις,και κάπου λύγισαν.Άλλα έλεγαν στην αρχή και άλλα λένε τώρα.Για να μην χάσουν το μοναστήρι?
ΔιαγραφήΠάτερ Μάξιμε είναι αλήθεια αυτά? Τί συμβαίνει? Περιμένουμε μια εξήγηση ΓΡΑΠΤΗ για τις θέσεις σας,γιατί δεν είμαστε τα κορόιδα κανενός,για να μας λένε άλλα στην αρχή και άλλα στην συνέχεια! Παραέγινε το κακό!
Λέτε: "ο αγωνιστης π. Αυγουστινος αφησε πνευματικα παιδια π.Μαξιμος π.Χρυσοστομος π. Γρηγοριος ο μακ.Νικολαος Σωτηροπουλος .κ α. με αγωνιστικο φρονημα αλλα και πραξεις .υπαρχει μηπως αμφισβητηση."
ΔιαγραφήΚι επειδή δηλαδη όλοι αυτοί που αναφέρετε ήταν πνευματικοπαίδια του Καντιώτη σημαινει αυτο οτι έχουν a priori το αλάνθαστo ή κληρονομούν αυτοδικαίως την αγωνιστικότητα και το φρόνημα του μακαριστου φλογερου επισκοπου; Δεν γίνονται έτσι τα πράγματα στην πνευματική ζωή αγαπητέ...
Λέτε: ο π Μαξιμος σας καλοδεχθηκε ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ και αφου και αυτος ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΑΣ πως συλλειτουργησατε που παει η ''μολυνση ''!!
Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς απο αυτο; Αγαπητε έχετε σύγχυση μεγάλη ενώ τα πράγματα είναι απλα:
Όντως συλλειτούργησε ο πατηρ Ευθυμιος τότε στον εσπερινο , που να ήξερε όμως μετά τι εντυπωσιακές "κυβιστήσεις" θα έκαναν οι εν λογω πατερες...
Να σας δώσω ένα παράδειγμα να καταλάβετε: Ο Μέγας Βασίλειος βρέθηκε σε παρόμοια θέση όταν διέρρηξε τους εκ νεότητός του δεσμούς φιλίας με τον Ευστάθιο Σεβαστείας όταν ο τελευταιος ακολούθησε αιρετική γραμμή. Επειδή λοιπόν μετά έπεσε στην αίρεση ο Ευσέβιος δεν σημαίνει ότι ήταν αιρετικός και ο Μεγας Βασίλειος που παλαιοτερα είχε κοινωνία μαζί του! Επιπλέον ο Μ. Βασίλειος γράφει για το συγκεκριμένο ζήτημα στον Θεόφιλο Κασταβάλων «Δεν αγνοείς πόσον μεγάλην έκτίμησιν είχομεν προς αυτούς (δηλαδή τον Ευστάθιον και τους οπαδούς του) όσον χρόνον ήσαν με το μέρος της υγιούς μερίδος. Τώρα όμως θα μας συγχωρεθή να μη ακολουθούμεν αυτούς, αλλά και να αποφεύγωμεν τους έχοντας το ίδιον με αυτούς φρόνημα, εφ ' όσον δεν υπάρχει τίποτε το οποίον να θεωρούμεν προτιμότερον από την αλήθειαν και την σωτηρία μας» (Ἐπιστολή 245 πρός Θεόφιλον).
Ελπίζω καλοπροαίρετα να διαβάζετε τα σχόλια και να σας μπει τουλάχιστον μία υγιής ανησυχία οτι κάπου μπορει να σφαλλετε...
Α.Να.
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ! Όποιος λέει ότι είναι αντιοικουμενιστής,στο εξής να το ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ πρώτα με τα ΤΕΚΜΗΡΙΑ της ομολογίας και θυσίας του:
ΑπάντησηΔιαγραφή1.'Εχει ΚΑΘΑΙΡΕΘΕΙ από τους οικουμενιστές,ναι ή όχι?
2. Του έχει γίνει διακοπή ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ,ναι ή όχι?
3. Έχει ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΘΕΙ ως δήθεν πλανεμένος,σχισματικός,αιρετικός,ναι ή όχι?
4. Ακολουθεί ΜΕ ΑΚΡΙΒΕΙΑ το παράδειγμα των Αγίων Πατέρων μας,ναι ή όχι?
Αν όχι,τότε να πάρει τους όμορφους αντιοικουμενιστικούς λόγους του ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΣΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ,ΟΧΙ ΣΕ ΕΜΑΣ!!!!!! ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!!!!!!!!!! ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΚΑΝΕΝΟΣ!!!!!!!!!!
Με παρανοϊκούς καμμιά σχέση. Σε έναν καλοπροαίρετο ανίδεο μπορείς να μιλήσεις κι υπάρχει ελπίδα να καταλάβει. Ο παρανοϊκός ποτέ! Μην απαντάτε αδελφοι σε διαστρεβλωτες ανισόρροπους επικριτές και λιβελογραφους. Αγνοειστε τους και προσευχηθείτε μόνο για τη φώτιση τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια οσους μπορουν να καταλαβουν και θελουν να κατανοουν τους ''ασθενεστερους'' τους που κατα το δη λεγομενον ακομη τρεφονται με γαλα.Καποιος αδελφος αναφερει για καταδικασμενη απο συνοδο αιρεση ,ο 10.03μμ 28-06-18,αδελφοι ας το ξ ε κ α θ α ρ ι σ ο υ μ ε Α Π Α Ξ ,η τωρινη '' π α ν α ι ρ ε σ η ''περιλαμβανει ολες μα ολες αυτες τις καταδικασμενες αιρεσεις απο τις συνοδους και τους πατερες διαχρονικα και εις τους αιωνες .Ποια ΛΟΙΠΟΝ συνοδος χρειαζεται να την καταδικαση .Βεβαιως για την'' κολυμπαριο''αν και καταδικασμενη στην συνειδηση της εκκλησιας ,λογω των ανωτερω,πιστευω πως καθ'εαυτη πρεπει να καταδικαστη και ετσι γινοταν και απο Ορθοδοξη Συνοδο .Αλλων Αρμοδιοτητα ,ας μιλησουν οι αρμοδιοι ,ο λαος του Θεου την απορριπτει.Ομως ''ο χωρειν, χωρειτω... Ο οσιος Παισιος ειδε καποτε εναν αδελφο ,μετα διημερη νηστεια να εχη εξαντληθη τοσο που δεν μπορουσε να ανασηκωθη.Ο Οσιος παραξενευτηκε επειδη ο ιδιος περασε 60 μερες χωρις να φαη ,και ειχε τις δυναμεις του.Τοτε εμφανιστηκε ο Κυριος και του ειπε ,μη σκεπτεσαι ετσι,εσυ νηστευσες με την χ α ρ ι ν μου και εκεινος με την δ υ ν α μ ι ν του ΚΑΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ. Και τι μισθο θα λαβη εκεινος ,τολμησε να ερωτηση ο Οσιος. Ι δ ι ο ν μ ε τ ο ν δ ι κ ο ν σ ο υ ,απηντησε ο Κυριος. Πως λεγεται, αληθεια ,ενας που υφαρπαζεται και ξεκιναει για να ομολογηση ,αλλα απο καποιο φοβο,να μη παθη κατι, μετανοιωνει και επιστρεφει.Οι πατερες ,Θεσσαλονικεις κλπ Κρητη ,Κιλκις , Ηπειρο ,Νησια ,Φλωρινα ,Θεσσαλια ,Ρουμανια και απανταχου της ορθοδοξιας ,ξερουν και δεχονται το ακριβες αλλα κατα τις αναγκες των ιδιων των ποιμνιων ,προς το μεγιστον οφελος της καθε περιπτωσης ομιλουν ενεργουν αναλογως .Ας σταματηση η στανικη και κατακριτικη διαθεση .ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕμηπως ο Κυριος την εκκλησια Του,απαγε της βλασφημιας .7000 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ανδρες, δεν εκαμψαν γονυ στη βααλ....Ας ανανηψομεν.Μη μενομεν στη ''λεσχη''.Δεν ημαστε βορειοι και νοτιοι ,ειμαστε μελη του σωματος Χριστου .Αγωνιζεσθε .
ΑπάντησηΔιαγραφήκαποιο σχολιο παραπανω αναφερει πως λεγεται,αληθεια,ενας που ξεκιναει να ομολογηση αλλα απο καποιο φοβο,να μη παθη κατι ,μετανοιωνει και επιστρεφει.ας μαθαινουν οι νεωτεροι και ας μη λησμονουν οι παλιοι.
ΑπάντησηΔιαγραφή