Του Μανώλη Κείου

  Πολλάκις ο Πάπας Φραγκίσκος επιχειρώντας να δώσει θεολογικό υπόβαθρο στα λεγόμενά του περί ενότητας όλων των Χριστιανών χρησιμοποιεί το επιχείρημα της “ενοτητας του Αγίου Πνεύματος”.
   Η ενωτική θεωρία του Πάπα στηρίζεται στα περί “κοινωνίας του Αγίου Πνεύματος” αντίθετα με την μη ύπαρξη κοινωνίας των Ορθοδόξων με τους Ρ/Καθολικούς.
   Χθες ο ποντίφικας το πήγε ένα βήμα παραπέρα ζητώντας από τους πιστούς να εορτάζουν την ημέρα της βάπτισής τους επιχειρώντας να δώσει με αυτόν τον τρόπο ιδιαίτερη βαρύτητα στο υποτιθέμενο κοινό βάπτισμα. Κοινό βάπτισμα που ούτως ή άλλως αναγνώρισε από την περασμένη άνοιξη με τους Κόπτες κατά το ταξείδι του στην Αίγυπτο. [σ.σ.: Εμείς, οι Ορθόδοξοι, εορτάζουμε μόνο την ημέρα, κατά την οποία εορτάζει και ο Άγιός μας, για να μιμούμαστε τη ζωή του. Η κοίμηση του Αγίου ή η ημέρα του μαρτυρίου τους είναι γενέθλια ημέρα. Διότι ο Χριστιανός θεωρεί την έξοδό του από τη ζωή αυτή ως ένα είδος γεννήσεως πνευματικής. Γενέθλιος ημέρα για τους Αγίους είναι . Με την ονομαστική μας γιορτή αποδίδουμε την τιμή στον εορταζόμενο Άγιο].
    Τότε στην κοινή δήλωση με τον Κόπτη Πατριάρχη μιλούσαν για το “ανανεωμένο πνεύμα προσέγγισης” που όπως έλεγαν “μας