Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2019

Η Εκκλησία κατά των αιρέσεων


Ὁ ρόλος τῶν ποιμένων




      Μᾶς ἐστάλη τὸ παρακάτω κείμενο τὸ ὁποῖο ἀποτελεῖ ἀπόσπασμα ἀπὸ διδακτορικὴ διατριβὴ γιὰ τὴν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Νεκταρίου ὡς πρὸς τὴν Ἐκκλησία καὶ τὶς αἱρέσεις.
Ἀφήνουμε τὸ κείμενο ἀσχολίαστο καὶ καλοῦμε τὸν ἀναγνώστη νὰ βγάλει τὰ συμπεράσματά του, ἀφοῦ στὸ κείμενο αὐτὸ ἀναφέρονται πολλὲς πτυχὲς τοῦ σημερινοῦ ἀγῶνος ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ γιὰ τὸν τρόπο ἀντιμετώπισής του. Πάντως ἕνα εἶναι σίγουρο. Τὰ λόγια του Ἁγίου, ἑνὸς ἀκόμα Ἁγίου, ἀποτελοῦν κόλαφο γιὰ κάθε "εὐσεβῆ" ἱερέα καὶ ἐπίσκοπο ποὺ ὑποτίθεται ὅτι ποιμαίνει καὶ ἐπισκοπεῖ τῆς ποίμνης του.

      Βλασία Δ. Κασκανιώτη, Εκκλησία, σχίσμα και αίρεση κατά τον άγιο Νεκτάριο, διδακτορική διατριβή, Θεσσαλονίκη, 2015.

8. Η στάση της Εκκλησίας έναντι των αιρέσεων
Όπως σημειώνει ο άγιος Νεκτάριος, οι αιρεσιάρχες με προκλητικό θράσος και απερίγραπτη τόλμη προσπαθούσαν να παρασύρουν τα πλήθη αλλά, κυρίως, να γοητεύσουν και να προσεταιριστούν τους βασιλείς. Αυτό άλλοτε το πετύχαιναν και άλλοτε όχι, γιατί μερικές φορές προσέκρουαν στην καχυποψία των βασιλέων, οι οποίοι, για να διαλύσουν τις αμφιβολίες τους καλούσαν την Εκκλησία να αποφανθεί για τα δύσκολα ή περίπλοκα γι’ αυτούς δογματικά ζητήματα, τα οποία υπερέβαιναν τις προσωπικές τους γνώσεις και κρίσεις540.
Κατάφεραν με τον τρόπο αυτό οι αιρεσιάρχες να προκαλέσουν την αφύπνιση της Εκκλησίας και την ανάδειξη εξαίρετων μορφών που πρωτοστάτησαν στον αγώνα της κατά της πλάνης. Πρόκειται κατά κανόνα για σοφούς ιεράρχες, δεινούς γνώστες της φιλοσοφίας και κατόχους όλων των κοσμικών επιστημών αλλά και καθοδηγημένους από το Άγιο Πνεύμα, ώστε να κατανοούν τις Γραφές και να αντλούν από αυτές πλήθος επιχειρημάτων κατά των αιρετικών δοξασιών. Με την πνευματική προσφορά των ανθρώπων αυτών από τη μια εμπλουτίζεται και φωτίζεται ακόμη περισσότερο η μία και μοναδική αλήθεια της Εκκλησίας και από την άλλη γίνεται ευκολότερος ο εντοπισμός των αιρετικών και η αποκοπή τους από το υγιές σώμα της Εκκλησίας.

Η απομάκρυνση από το Θεό και η αδιαφορία για την αίρεση, φέρνει και τους πολέμους! -Εκτός αν προκύψει μετάνοια του λαού!

    Παρουσιάζουμε ἕνα παλαιότερο ἄρθρο τοῦ πρωτοπρεσβύτερου π. Λάμπρου Φωτόπουλου (2005), ποὺ ἔχει ἰδιαίτερη ἀξία, γιατὶ γράφτηκε πρὶν τὸ Πόρτο Ἀλέγκρε, πρὶν τὸ Πουσάν, πρὶν τὰ ἡμι-συλλείτουργα στὸ Φανάρι, πρὶν τὴν Κολυμπάρια Σύνοδο καὶ πρὶν τὸ Οὐκρανικὸ σχίσμα. Ἂν τότε ἴσχυαν τὰ γραφόμενα τοῦ π. Λάμπρου, ἰσχύουν περισσότερο σήμερα, ἔστω κι ἂν πολλοὶ ἀντι-Οἰκουμενιστὲς δὲν τὸ ἀντιλαμβάνονται πρακτικά. Στὴν θεολογία τῆς ἱστορίας τῆς Ἁγίας Γραφῆς τὸ βλέπουμε ξεκάθαρα: οἱ ἴδιες αἰτίες παράγουν τὰ ἴδια ἀποτελέσματα.  

Πόσο καθαρή είναι η Ορθοδοξία, κ. Κύριλλε, βυθισμένη (με την άμεση συμμετοχή σας) στον οικουμενιστικὸ βούρκο;

Μόσχας Κύριλλος:
«Επιμένουμε στην καθαρότητα της Ορθοδοξίας και της Κανονικής Τάξεως. Δεν θα ενδώσουμε σε πιέσεις και τεχνάσματα»   [σ.σ. Μήπως να καταδικάσετε και τον οικουμενισμό;]

      Στη Ρωσία θα συνέλθει σύντομα το Συμβούλιο των Επισκόπων για την αξιολόγηση της παγκόσμιας Ορθόδοξης κατάστασης. Ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών δήλωσε ότι «η θέση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας για τις συγκρούσεις στο εσωτερικό του Χριστιανικού Ορθόδοξου κόσμου θα διατυπωθεί από το Συμβούλιο των Επισκόπων το οποίο θα συνέλθει σύντομα».

    «Πρέπει να εξετάσουμε προσεκτικά και να σταθμίσουμε τις τρέχουσες διεργασίες της Παγκόσμιας Ορθοδοξίας και ελπίζω ότι σύντομα το Συμβούλιο των Επισκόπων θα καταστήσει σαφή τη θέση μας απέναντι στα σχίσματα και απέναντι σε όσους εκ των αδελφών μας, που δυστυχώς υποστηρίζουν τέτοια σχίσματα»,

«Ποιμένες πολλοί διέφθειραν τον αμπελώνα μου, εμόλυναν την μερίδα μου… "! --Αλλά και οι πιστοί που γνωρίζουν, γιατί τους τιμούν;

Μουσική Συναυλία για τα 15 χρόνια Αρχιερατείας του (μεταπατερικοῦ-οἰκουμενιστῆ) Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου



Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Τον τίμησαν! Ok! Τον ύμνησαν, τον κολάκεψαν, τον ενθάρρυναν, τον παρουσίασαν ως πρότυπο Ιεράρχου, τον έψαλλαν, τον τραγούδησαν!

Βρε παιδιά, για τα άλλα τσιμουδιά;

  • Για τη συνεργασία του με την προτεσταντική οργάνωση για τη διάδοση της «Αγίας Γραφής» τους στο ποίμνιο της Αλεξανδρούπολης; (εδώ)
  • Για τη βλασφημία στο Άγιο Ευαγγέλιο; (εδώ)
  • Για την αποδοχή της Ψευδοσυνόδου της Κρήτης; (εδώ)
  • Για την αποδοχή των σχισματικών της Ουκρανίας; (εδώ)
  • Για τη απόρριψη του μαθήματος των θρησκευτικών με κατηχητικό χαρακτήρα; (εδώ)
  • Για τον ολοκάρδιο αγώνα του για την ίδρυση τμήματος Ισλαμικών σπουδών στη θεολογική του ΑΠΘ; (εδώ)
  • Για την διαπόμπευση πρώην ιερέα της μητρόπολής του και

Ο όσιος Σάββας ο Ηγιασμένος


Οἱ ἀγῶνες του κατὰ τῆς αἱρέσεως, ποὺ οἱ σύγχρονοι μοναχοί (καὶ ποιμένες) ἀποφεύγουν καί, ἀντίθετα, ὑπηρετοῦν (ἄλλοι ἐμμέσως καὶ ἄλλοι ἀμέσως)  τὴν Παναίρεση!

     ...Τὴν τελευταίαν εἰκοσαετία τῆς ζωῆς του ἐλάμπρυναν καὶ ἄλλαι θαυμασταί πράξεις αἱ ὁποῖαι εἶχαν τεράστια σημασία διὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴν καὶ τὴν παγκόσμιαν ἱστορίαν. Ὑπὸ τὴν πίεσιν τῶν μεθοδεύσεων τοῦ μονοφυσίτου αὐτοκράτορα Ἀναστασίου (491-518) καὶ τῶν πρωτοστατῶν τοῦ Μονοφυσιτισμοῦ «Ἀκεφάλων» Σευήρου, Φιλοξένου καὶ Σωτηρίχου αἱ Ὀρθόδοξοι Ἐκκλησίαι τῆς Ἀνατολῆς περιήρχοντο σταδιακῶς εἰς τὰ χέρια μονοφυσιτῶν ἐπισκόπων. Ὁ Ἅγιος Σάββας μετὰ ἀπὸ παρακίνησιν τοῦ Ὀρθοδόξου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων Ἠλία (494-516) μετέβη εἰς τὴν Κωνσταντινούπολιν τὸ 512 ὅπου κατόρθωσε μὲ τὴν φήμην καὶ τὴν ἁγιότητά του νὰ πείσῃ τὸν αὐτοκράτορα νὰ ἀναστείλῃ τὴν ἐξορία τοῦ Ἠλία. 

     Ὅταν τὸ ἑπόμενο ἔτος ἡ ἐκτόπισις τοῦ Ὀρθοδόξου Πατριάρχου ἐτέθη ὑπὸ τοῦ αὐτοκράτορος εἰς ἐφαρμογή, ὁ Ἅγιος Σάββας συγκέντρωσε εἰς τὰ Ἱεροσόλυμα ὅλους τούς μοναχούς τῆς ἐρήμου, διὰ νὰ προφυλάξῃ τὸν Ἠλία, καὶ ἀναθεμάτισε τοὺς αἱρετικοὺς ἀπεσταλμένους τοῦ αὐτοκράτορος.

Διαμαρτυρίες για "χριστουγεννιάτικη" - παγανιστική κατασκευή στο Δήμο Αιγίου


       Δημοσιεύσαμε χθὲς τὴν εἴδηση (ἐδῶ) ὅτι στὸ Αἴγιο «Αντί Χριστουγεννιάτικου δέντρου… καλικάντζαροι!»  (δυστυχῶς παρόμοια συμβαίνουν καὶ ἀλλοῦ) καὶ ὅτι οἱ εὐαισθητοποιημένοι γιὰ τὰ θέματα τῆς Πίστεως Αἰγιῶτες «Περιμένουν ἄμεση ἐπέμβαση ἀπὸ τὸ νέο μητροπολίτη Αἰγιαλείας κ. Ιερώνυμο».
Μέχρι τώρα δὲν εἴδαμε κάποια ἀντίδραση-ἀνακοίνωση ἀπὸ τὸ νέο Μητροπολίτη.


Ἀκολουθεῖ ἡ διαμαρτυρία Αἰγιωτῶν, ὅπως παρουσιάζεται στὴν ἱστοσελίδα «Κατάνυξη»:

Διαμαρτυρίες για παγανιστική κατασκευή στο Δήμο Αιγίου

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Θα μιμηθούμε όσους δε θα επιτρέψουν φέτος να στηθεί χριστουγεννιάτικη φάτνη για να μην «ενοχληθούν» οι πελάτες; (www.lifo.gr)

Η χριστιανική ευλάβεια μένει μακρυά από τη φιέστα των Χριστουγέννων, του πανανθρώπινου μυστηρίου της Γεννήσεως του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού, του Κυρίου και Θεού μας. Στολισμοί, φάτνες, δέντρα κτλ., ως κοσμικό γεγονός, προσεγγίζουν κατά μία έννοια τα πατροπαράδοτα ήθη και έθιμα. Με αυτόν τον τρόπο οι Δήμοι της χώρας τιμούν τα Χριστούγεννα. Με στοιχεία έντονου

Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός:

 Aνήμερα της Αγίας , την οποία υμνολόγησε!


..." Ήταν τραχιά η ζωή στον άγιο Σάββα.
Κι όμως όλα αυτά τα παλληκάρια, οι μεσήλικες, οι γέροντες την σήκωναν αγόγγυστα, σιωπηλά, υπομονετικά για τον Χριστό, για τη Βασιλεία των Ουρανών.
Μάρτυρες αναίμακτοι!
Όταν τελείωσε η παρέλαση των μοναχών μπροστά από τον πατέρα Ιωάννη, προχώρησε ο μακάριος με βήματα ήσυχα και σταθερά. Στάθηκε μπροστά στην Τριχερούσα του. Την κοίταξε στα σοβαρά μάτια της. Είδε στους φωτεινούς καθρέπτες της τους μακαριστούς γονείς του, τον αγαπημένο του Επίσκοπο Κοσμά, τον σεβαστό δάσκαλο Κοσμά.
Όλοι οι συγγενείς του και η δική του ζωή ακουμπούσαν σ' αυτή την εικόνα.
Την ασπάστηκε και ένιωσε ότι την αποχαιρέτησε για πάντα. Τον έπιασε μιά ζάλη. Ένας κόμπος ανέβηκε στο λαιμό του. Συγκράτησε ο διακονητής το καταπονημένο σώμα του Ιωάννη, που έχασε την ισορροπία του και τραμπαλίστηκε. Έπειτα στάθηκε εκεί κοντά στην Παναγία του, να παρακολουθήσει την αγρυπνία.

Ετοιμασία για την υποδοχή των Χριστουγέννων (Ομιλία σε προεόρτιο ύμνο)





 Ὁμιλία π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ: "Πῶς πρέπει νά ἑτοιμαστοῦμε μέσα μας γιά νά ὑποδεχθοῦμε τά Χριστούγεννα (30/11/2019)