Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2018

Μιά μικρογραφία του μαρτυρίου των εσχάτων



Μιά μικρογραφία του μαρτυρίου των εσχάτων
- π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ

Ανεπίσημες Συζητήσεις μεταξύ Οικ. Πατριαρχείου και Αγγλικανικής Κοινωνίας στην Χάλκη

Στην Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης έλαβαν χώρα οι ανεπίσημες συζητήσεις μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Αγγλικανικής Κοινωνίας, την Τρίτη 19 Ιουνίου 2018.
Την αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου αποτελούν: ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου και Έξαρχος Κάτω Χωρών και Λουξεμβούργου κ. Αθηναγόρας, Ορθόδοξος συμπρόεδρος της Επιτροπής του Επίσημου Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και Αγγλικανικής Κοινωνίας, ο Πανιερώτατος Αρχιεπίσκοπος Τελμησού κ. Ιώβ και ο Πρωτοπρεσβύτερος Χρήστος Χριστάκης, Ορθόδοξος συν-γραμματέας της εν λόγω επιτροπής.
Η Αγγλική Κοινωνία εκπροσωπείται από τον Αγγλικανό συμπρόεδρο, Αρχιεπίσκοπο κ. Richard Clarke, προκαθήμενο της Αγγλικανικής Εκκλησίας της Ιρλανδίας, τους Επισκόπους Nigel Stock και Michael Lewis και τον Canon Δρ. Will Adam.
Οι ανεπίσημες συνομιλίες ξεκίνησαν το πρωί της Τρίτης, στο

Προβληματισμοί περί εγκυρότητος των μυστηρίων: Κείμενα Νικολάου Καβάσιλα και Μ. Αθανασίου

 Ερμηνεία εις την θείαν λειτουργίαν - Νικολάου Καβάσιλα



Κεφάλαιο 46
Πώς αυτά τα δώρα είναι πάντοτε δεκτά από τον Θεό
1. Κατόπιν, ας εξετάσουμε κι εκείνο. Το ότι μεν από την τελετή αγιάζονται όλοι οι πιστοί είναι φανερό από εκείνα που ελέχθησαν. Εάν δε τούτο συμβαίνει πάντοτε, είναι άξιο να το εξετάσουμε.
2. Η ιερουργία αυτή είναι προσφορά δώρων, τα δε δώρα δεν είναι πάντοτε δεκτά από τον Θεό, αλλά υπάρχουν μερικά που εξαιτίας της πονηρίας των προσφερόντων μισούνται και αποπέμπονται, και γι’ αυτό υπάρχουν πολλές αποδείξεις τόσο στους παλαιούς όσο και στους ζώντες στην εποχή της χάριτος. Ας ερευνήσουμε λοιπόν μήπως και αυτά τα δώρα ενίοτε ματαίως ιερουργούνται και ως απαράδεκτα δεν αγιάζονται όπως υπόσχεται η τελετή, από το γεγονός ότι δεν προσφέρονται πάντοτε από αγαθούς άνδρες, αλλά μερικές φορές και από πονηρούς.

Μονή Κουτλουμουσίου για τη Μακεδονία:

«Προδοσία της αλήθειας»





*Και το Άγιο Όρος βγαίνει μπροστά στον αγώνα για την Μακεδονία μας. Οι φωνές κάθε μέρα πληθαίνουν και η οργή του κόσμου για την συμφωνία – παρωδία μεγαλώνει… Αγώνας μέχρι τέλους για την Μακεδονία, χωρίς την παραμικρή υποχώρηση.

Ως βαθύτατο πλήγμα στην αξιοπρέπεια των Ελλήνων χαρακτηρίζει τη συμφωνία την ονομασία των Σκοπίων η Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου Αγίου Ορους, σε σχετικό μήνυμα.
Χαρακτηριστικά αναφέρει:
Εδώ και αρκετά χρόνια οι ακτίνες του ηλίου φωτίζουν στην Ελλάδα έργα ανθρώπων που μόνο ντροπή μπορούν να προκαλέσουν. Αυτό συνέβη και με την πρόσφατη συμφωνία, κατά την οποίαν ένα κράτος άσχετο με την ιστορία και τη γλώσσα των Μακεδόνων βαπτίσθηκε Μακεδονία.

Ο Αείποτε συμπορευόμενος με τους Νεοταξίτες, Ιερώνυμος!

Παγκόσμια ημέρα προσφύγων (20 Ιουνίου) 
–Ποια η στάση της Εκκλησίας

Η θεατρική στάση Ιερώνυμου και Δεσποτάδων, που συμπορεύονται με Πάπα, Βαρθολομαίο και Νεοταξίτες, δεν έχει καμιά σχέση με την θυσιαστική στάση αγάπης της Εκκλησίας!


20 Ιουνίου: Παγκόσμια ημέρα προσφύγων

–Ποια η στάση της Εκκλησίας




‘Οὐκ ἔνι Ἰουδαῖος οὐδὲ Ἕλλην, οὐκ ἔνι δοῦλος οὐδὲ ἐλεύθερος, οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ· πάντες γὰρ ὑμεῖς εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ”.
Αυτή η φράση του Αποστόλου Παύλου στην προς Γαλάτας επιστολή περικλείει την βάση της χριστιανικής νοοτροπίας απέναντι στους πρόσφυγες και γενικά απέναντι στο διαφορετικό.
Πρώτος πρόσφυγας άλλωστε ο ίδιος ο Κύριος μας, κάτι που επισημαίνουν συνήθως οι περισσότεροι εκ των ποιμένων της Εκκλησίας μας κατά τα Χριστουγεννιάτικά μηνύματά τους.

Γιατί η Ορθοδοξη Εκκλησία αντιτάσσεται την ομοφυλοφιλια;

66766.b

The Destruction Of Sodom And Gomorrah, by John Martin. 1852. 

Ερώτηση: Γιατί η Ορθόδοξη Εκκλησία τάσσεται τόσο κατηγορηματικά ενάντια στην ομοφυλοφιλία; Δεν αναφέρομαι στις παρελάσεις των ομοφυλοφίλων- δεν βρίσκω και μεγάλη ουσία γι’ αυτές παρόλο που είμαι γυναίκα που συζώ με άλλη γυναίκα. Σε τι διαφέρουμε εμείς; Γιατί μας θεωρούν περισσότερο αμαρτωλές από τους άλλους; Είμαστε και εμείς άνθρωποι; Γιατί τόσος αρνητισμός; Ευχαριστώ.

Η κατά ενωτικών στάση του αγ. Νικολάου Καβάσιλα --Και γιατί ο Χριστός ως άνθρωπος ενίκησε τον διάβολο

Ἀπὸ τὸ βιβλίο  τοῦ Παναγιώτη Νέλλα, "Ἡ Περὶ Δικαιώσεως Διδασκαλία  Νικολάου Καβάσιλα" (σελ. 64-69).

 .......................................................

29.
(t.) ΚΘ´. Περὶ ὧν ἡμῖν ἐνταῦθά τινες Λατῖνοι μέμφονται,
καὶ πρὸς τὴν μέμψιν ἀπολογία, καὶ λύσις
(1.) Ἐνταῦθα δέ τινες Λατῖνοι τῶν ἡμετέρων ἐπιλαμβά-
νονται. Φασὶ γάρ, μετὰ τὸν τοῦ Κυρίου λόγον, τὸ «Λάβετε, @1
φάγετε» καὶ τὰ ἑξῆς, πρὸς τὸ ἁγιασθῆναι τὰ δῶρα μηδεμιᾶς
εὐχῆς ἔτι δεῖσθαι, ὡς ὑπὸ τοῦ Κυριακοῦ λόγου τελούμενα.

«Μη δια πιθανολογίαν αιρετικών σαλευώμεθα»

Αγ. Νικόλαος: «Και ουδέν όλως άλλο λοιπόν ή πάντα τον Χριστιανισμόν εκ μέσου ποιήσαι, ταις καινοτομίαις ακολουθούντας αυτών»


Αγ. Νικόλαος Καβάσιλας
–Εις την Θ. Λειτουργίαν

Του Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ
   Η ερμηνεία της Θ. Λειτουργίας, με ερμηνευτή τον Άγιο Νικόλαο Καβάσιλα, από τη σκοπιά της Βιβλικής και της Ορθόδοξης Παραδόσεως, αποτελεί μια χαρισματική, μυστική, βιωματική και θεολογική σπουδή–φανέρωση στα όρια της αληθινής Εκκλησίας, που είναι η Ορθοδοξία. Η ερμηνεία του, προσανατολίζει την Ορθόδοξη συνείδηση στις αρχές και προϋποθέσεις για μια αγιαστική προσέγγιση της Θ. Λειτουργίας, σε καιρούς που το Ορθόδοξο πλήρωμα, φοβερά ανημέρωτο και ανυποψίαστο, υφίσταται σοβαρές ιστορικές και θεολογικές επιδράσεις από την οικουμενιστική αίρεση.
   Δέχθηκε, το ορθόδοξο πλήρωμα, θεολογικές παρανοήσεις και ερμηνευτικές αλλοιώσεις της Πίστεως, λόγω της απομάκρυνσης από τις σταθερές Πατερικές αρχές. Για παράδειγμα, έχουμε σε θεολογικά συνέδρια, σε βιβλία και σε Μητροπόλεις, μονομερή ανάπτυξη Πατερικών διδασκαλιών, με σοβαρές πνευματικές διαφοροποιήσεις–εκτροπές από τις Αγιοπνευματικές θέσεις τους, στην Εκκλησιολογία και στο ήθος, χωρίς αντιδράσεις στην επώαση του αιρετικού ιού.

Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, που δεν μιμούνται οι σύγχρονοι Επίσκοποι και Ποιμένες, που είτε αιρετίζουν, είτε ανέχονται και υποδέχονται του "εν χορδαίς και οργάνοις"!!!

Όσιος Κάλλιστος

Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως

κάλλιστοςΓια το σύνολο των διδαχών του, τους αγώνες του για την προάσπιση της ενότητας της Εκκλησίας από την ανταρσία και τις κακοδοξίες των δυτικών και τη συμβολή του στο θρίαμβο της Ορθοδοξίας, η Εκκλησία μας συγκατέλεξε τον Οικουμενικό Πατριάρχη Κάλλιστο Α΄ μεταξύ των αγίων της.

    Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Κάλλιστος Α΄, ήταν θιασώτης των αντιλήψεων του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Πασίγνωστος για την ευρυμάθειά του ο Κάλλιστος, ως μοναχός της Μονής των Ιβήρων του Αγίου Όρους έχαιρε μεγάλης εκτιμήσεως για την πραότητα και την εγκράτειά του κυρίως, όμως, αναγνωριζόταν ως ένας από τους ουσιαστικότερους εκπροσώπους των ησυχαστών στο Άγιο Όρος.

Ο Όσιος Κάλλιστος, γεννήθηκε περί το τέλος του 13ου αιώνα μ.Χ. Προγυμνάσθηκε στο μοναχικό βίο και τη θεωρία του ησυχασμού στη σκήτη του Μαγουλά έχοντας ως δασκάλους τους αδελφούς της σκήτης Ησαΐα, Κορνήλιο και Μακάριο. Στη σκήτη αυτή του Αγίου Όρους συναντήθηκε με τον Άγιο Αθανάσιο των Μετεώρων (βλέπε 20 Απριλίου) τον οποίο βοήθησε να κτίσει, κατά το διάστημα της δεύτερης πατριαρχίας του (22 Ιουνίου 1354 μ.Χ. – 20 Ιουνίου 1364 μ.Χ.) το μοναστήρι της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στα Μετέωρα.
Εμφορούμενος από πνεύμα συνέσεως, υπομονής και αγάπης, ο μοναχός Κάλλιστος, έγινε μαθητής του Οσίου Γρηγορίου του