Τετάρτη 16 Μαΐου 2018

Προς όσους εκμετελλεύονται την άγνοια των πιστών!

Μᾶς ἐστάλη ἀπὸ Δ.Π.


Επιτρέπεται ο αγώνας ενάντια στην Παναίρεση του Οικουμενισμού να μπλεχτεί στα γεωπολιτικά παιχνίδια που παίζονται στην Ουκρανία;  

Η μη Μνημόνευση του Κυρίλλου στην Ουκρανία από επισκόπους του Μητροπολίτη Ονούφριου γίνεται για πολιτικούς και όχι δογματικούς λόγους


Μετάφραση αποσπάσματος από εδώ και εδώ

       «Το όνομα του Πρώτου δηλ. του Μητροπολίτου Ονουφρίου θα μνημονεύεται στις λειτουργίες μετά το όνομα, του Πατριάρχου Μόσχας Κυρίλλου. Αυτό είναι φυσικά κατανοητό. Αλλά ξέρετε, σήμερα υπάρχουν Ναοί στην Ουκρανία που ανήκουν στο Πατριαρχείο Μόσχας αλλά δεν μνημονεύουν τον Πατριάρχη Κύριλλο παρά μόνο το όνομα του Μητροπολίτη Ονουφρίου. Αυτό συμβαίνει “για λόγους εκκλησιαστικής ειρήνης”. Δεν αποτελεί για κανέναν μυστικό, ότι με την έναρξη του πολέμου στην ανατολική Ουκρανία ο λαός ζήτησε από τους ιεράρχες του να μην μνημονεύουν τον Πατριάρχη Μόσχας.
    “Να μνημονεύετε τον Ονούφριο αλλά όχι τον Πατριάρχη” με παρακάλεσε μία φορά ένα μέλος της ενορίας μου, τον ρώτησα “γιατί;”. “Γιατί είδα ότι με την έναρξη του πολέμου μέλη της ενορίας εγκαταλείπουν τον ναό μόλις ακούσουν το όνομα του Πατριάρχη Μόσχας. Για να μην χάσετε ανθρώπους σαν και μένα θα σας παρακαλούσα να μνημονεύετε μόνο τον Μητροπολίτη Κιέβου“ (2 Δεκεμβρίου 2017, Alexander Drabinko, Μητροπολίτης Perejaslaw-Chmelnizkij και Winschnjowoje της Ουκρανικής Εκκλησίας που υπάγεται στην Μόσχα, ουκρανικά Oleksandr Drabynko).
    Πουθενά λοιπόν δεν αναφέρεται ως λόγος διακοπής μνημόνευσης η αιρετική πρακτική του Κυρίλλου, παρά μόνο εθνικοί λόγοι.
    Πως είναι λοιπόν τόσο σίγουροι οι δικοί μας κληρικοί που πάνε στην Ουκρανίας, ότι όλα έχουν αντιαιρετικό χαρακτήρα;
    Γιατί πάνε και ανακατεύονται σε καταστάσεις που ακόμα και για τους ουκρανούς επισκόπους είναι δύσκολο να κατανοηθούν και ερμηνευτούν;
Δ.Π.

Ο δρόμος ήνοιξε! Πως βιώνεται η Ανάληψις

--του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου

Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.


    Αν πεις στον άνθρωπο της εποχής μας ότι η ανάληψη του Χριστού έχει ένα πολύ προσωπικό μήνυμα γι΄ αυτόν, το λιγότερο, θα σε κοιτάξει με δυσπιστία. Στέκεται τόσο απρόσιτη πάνω στο θεολογικό της βάθρο και πως μπορεί να ανταποκριθεί στις ανησυχίες των καιρών μας;
    Και όμως, η ανάληψη του Χριστού πέρα από το θεολογικό της νόημα, ή μάλλον μέσα απ΄ αυτό, εκπέμπει ένα πολύ επίκαιρο κοινωνικό και ανθρώπινο μήνυμα. Μόνο, που για να το πιάσουμε, δεν θα ξεκινήσουμε από την κορυφή της προς την εποχή μας, διότι οι περισσότεροι δεν θα μπορέσουν ούτε την αφετηρία να βρουν ούτε στην πορεία να ενταχθούν, αλλά θα ξεκινήσουμε από την εποχή μας, που είναι εύκολο να την παρακολουθήσουμε όλοι, αφού είναι η ίδια η ζωή μας, ο εαυτός μας, για να φθάσουμε στην κορυφή της. Μ΄ αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχει κίνδυνος να λαθέψουμε, φθάνει να είμαστε

Πιέζουν για κοινό ποτήριο Ρωμαιοκαθολικών-Προτεσταντών στην Γερμανία-Τι είπε ο Γερμανός πρόεδρος και γιατί κατέκρινε τους Σταυρούς στην Βαυαρία

    Καθημερινῶς ὁ Οἰκουμενισμὸς "προοδεύει" καὶ προάγεται σὲ ὄλα τὰ μήκη καὶ τὰ πλάτη. Οἱ μόνοι ποὺ δὲν τὸ πήραν εἴδηση εἶναι οἱ "ποιμένες" ποὺ συνεχίζουν νὰ μὴν ἀσχολοῦνται μὲ τὴν ἀφομοίωση τῶν πιστῶν ἀπὸ τὴν Παναίρεση! 

Του Μανώλη Κείου


    Οικουμενιστικά μαγειρέματα στην Γερμανία…. Το γράφαμε πριν από ενάμισι μήνα πως έρχεται η αρχή του τέλους με το κοινό ποτήριο στην Γερμανία για Λουθηρανούς & Ρωμαιοκαθολικους.
Αν και το θέμα φαίνεται προς το παρόν να έχει κολλήσει στους διαδρόμους του Βατικανού, η υπόθεση λαμβάνει την στήριξη και κορυφαίων αξιωματούχων της πολιτικής σκηνής της Γερμανίας!
Ο ίδιος ο Πρόεδρος της Γερμανίας ζήτησε από την Ρ/Καθολική πλευρά να επιτρέψει στους Προτεστάντες να λαμβάνουν Θεία Κοινωνία.
    Μιλώντας στο Katholikentag, ένα σημαντικό συνέδριο για τους Γερμανούς Ρ/Καθολικούς στο Münster, ο Frank-Walter Steinmeier, δήλωσε: «Ας αναζητήσουμε τρόπους για να εκφράσουμε την κοινή χριστιανική πίστη, να μοιραστούμε το Μυστικό Δείπνο και την Κοινωνία. Είμαι βέβαιος: Χιλιάδες χριστιανοί σε μεικτούς γάμους

Πως η αναμονή για τον Ερχομό του Χριστού και το Τέλος του Κόσμου οδηγεί Χριστιανούς στην απάθεια




Στο άρθρο αυτό που είναι από το Faith and Heritage και αναφέρεται στη νοοτροπία των λευκών χριστιανών των ΗΠΑ, έγινε επεξεργασία ώστε να προσαρμοστεί κάπως στην ελληνική πραγματικότητα / ΚΟ  
Ένα από τα πιο έντονα και επίμονα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος Χριστιανισμός είναι η στάση της απάθειας μπροστά σε όλα αυτά τα οποία γίνονται. Κανονικά θα έπρεπε οι χριστιανοί είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι και να βρίσκονται συνεχώς σε «θέση μάχης», καθώς αυτά που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια στις δυτικές λευκές κοινωνίες αποτελούν συντονισμένα και σκληρά πλήγματα εναντίον τους. Καμία άλλη πίστη δεν έχει δεν έχει βρεθεί κάτω από τόσο μεγάλη επίθεση όσο αυτή των χριστιανών και μάλιστα μέσα στις δικές τους πάλαι ποτέ χριστιανικές πατρίδες. Η διάλυση της παραδοσιακής κοινωνίας, ο εξευτελισμός του θεσμού του γάμου, η γελοιοποίηση και ενοχοποίηση της χριστιανικής πίστης, η συστηματική πολεμική κατά των χριστιανών, η περιθωριοποίησή τους και η κλιμάκωση των χριστιανοφοβικών επιθέσεων, η ισλαμοποίηση της κοινωνίας και κυρίως η ραγδαία αλλοίωση του γηγενούς πληθυσμού και η εν εξελίξει αντικατάστασή του από ένα  αλλόφυλο και αλλόθρησκο πλήθος, είναι μερικά μόνο από αυτά τα πλήγματα.
Παρόλο που υποτίθεται ότι ζούμε στην εποχή της πληροφορίας και της ενημέρωσης, οι περισσότεροι Χριστιανοί δεν κατανοούν πόσο τρομερά πράγματα έχουν γίνει στον κόσμο. Και αν κατανοούν, οι περισσότεροι από αυτούς δεν νοιάζονται. Οι περισσότεροι το έχουν ρίξει στον ύπνο εγκλωβισμένοι μέσα στην καθημερινότητά τους και στον καταναλωτικό τρόπο ζωής. Τα σπορ, οι κοσμικές διασκεδάσεις και η ενασχόληση με ανούσια πράγματα, έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικοί τρόποι απόσπασης της προσοχής

Το Ουκρανικό «απειλεί» με ΣΧΙΣΜΑ την Ορθόδοξη Εκκλησία

Τι θα κάνει ο Ιερώνυμος;


του Γιώργου Θεοχάρη

Ραγδαίες εξελίξεις στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας για το Ουκρανικό ζήτημα που έχει και πολιτικές προεκτάσεις με την έμμεση εμπλοκή ισχυρών δυνάμεων του πλανήτη.


Την απόφαση για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας δεν θέλησε να την πάρει απευθείας το Οικουμενικό ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ που διατηρεί την δικαιοδοσία αυτή .
Ζητά συναίνεση από τις υπόλοιπες ορθόδοξες εκκλησίες.
Η ευθύνη βεβαίως όλων θα είναι ιστορική. Το σχίσμα είναι πολύ κοντά. Το ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ Μόσχας εάν προχωρήσει αυτή η προοπτική προσανατολίζεται σε απόσχιση από το Οικουμενικό

Έχει η Εκκλησία τήν αποκλειστικότητα της σωτηρίας;


 Τοῦ ἀρχιμ. Σαράντη Σαράντου
ἐφημέριου Ἱ.Ν.Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμαρουσίου

   να πολύ  βασικό ἐρώτημα τίθεται ἀπό τήν ἐπιτροπή ἐπί τῶν αἱρέσεων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιῶς, ἀπό τήν ἀπάντηση τοῦ ὁποίου ἀναδεικνύεται ἡ χαρισματικότητα καί ἡ μοναδικότητα τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας.
Προκαταβολικά ἐπιτρέψτε μου νά παραθέσω τόν πρόλογο ἀπό τόν Α΄ Θεολογικό Λόγο τοῦ Ἁγίου Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου (τόμος 19Β ἐκδόσεις ΕΠΕ σελ 24-26). 


«Τό περί Θεοῦ λέγειν ἤ φθέγγεσθαι καί τά κατ᾿ αὐτόν ἐρευνᾶν καί τά ἀνέκφορα ποιεῖν ἔκφορα καί τά πᾶσιν ἀκατάληπτα ὡς καταληπτά ὑπεμφαίνειν, τολμηρᾶς ἄν εἴη καί αὐθαδοῦς ψυχῆς ἔνδειγμα. Καί τοῦτο πάσχουσιν οὐχ ὅσοι ἀφ᾿ ἑαυτῶν τι λέγειν τολμῶσι μόνον περί Θεοῦ, ἀλλά καί ὅσοι τά πρός αἱρετικούς πάλαι λαληθέντα παρά τῶν θεσπεσίων θεολόγων καί γραφῇ παραδοθέντα ἀποστηθίζουσί τε καί πολυπραγμονοῦσιν, οὐχ ἵνα πνευματικήν τινά ὠφέλειαν καρπώσωνται, ἀλλ᾿ ἵνα θαυμάζωνται παρά τῶν ἀκουόντων ἐν πότοις καί συνεδρίοις καί θεολόγοι ἐπιφημίζωνται· ὅ καί μᾶλλον λυπεῖ με καί ἐν ἀδημονίᾳ ποιεῖ, ἐννοοῦντα τό φρικτόν τοῦ ἐγχειρήματος καί τό τοῖς τολμητίαις ἀποκείμενον κρῖμα. Οἷα δέ φασι τῶν θείων κατατολμῶντες! Κατά τοῦτο, φησί, μόνον μείζων ὁ Πατήρ τοῦ Υἱοῦ, καθ᾿ ὅ αἴτιός ἐστι τῆς ὑπάρξεως τοῦ Υἱοῦ. Καί ἡ ἀνθυποφορά· μείζονα τοῦ Υἱοῦ τόν Πατέρα πῶς (14) φῄς; Ὅτι δή, φησί, μείζων ὁ Πατήρ τοῦ Υἱοῦ -λέγω δέ ἀντί τοῦ πρῶτος-·  ἐκ τοῦ Πατρός γάρ. Ταῦτα τῆς καινῆς κενοφωνίας αὐτῶν καί ἀσυνέτου θεολογίας, τήν αἰτίαν δι᾿ ἥν ταῦτα πρός τῶν θεολόγων ἐλέχθησαν πρός αἱρετικούς ἀγνοούντων· τήν γάρ δύναμιν τῶν γεγραμμένων νοῆσαι μή ἱκανῶς ἔχοντες, κενεμβατοῦσιν καί ἅ λέγουσιν ὡς βέβαια καί ἀληθῆ καί οὕτως ἔχοντα διαβεβαιοῦνται. Πρός οὕς εἰκότως οὐκ ἀφ᾿ ἑαυτῶν, ἀλλ᾿ ἐκ τοῦ διδάσκοντος ἄνθρωπον γνῶσιν μυσταγωγούμενοι, τῷ ὑπηχοῦντι ἄνωθεν πειθόμενοι Πνεύματι, εἴπωμεν ὧδε…».

Θεωρῶ τόν ἑαυτό μου ἀνάξιο νά ἀσχολοῦμαι μέ τόσο σοβαρά θεολογικά θέματα, σάν τό παραπάνω.  Βασιζόμενος ὅμως στίς εὐχές τοῦ ὡς ἄνω ἀναφερθέντος ἁγίου, τολμῶ μετά φόβου Θεοῦ νά ἐγγίζω τό παρόν θέμα.
Στούς πρώτους χριστιανικούς χρόνους δέν ἐτίθετο καθόλου ἕνα τέτοιο ἐρώτημα, οὔτε κἄν ρητορικά.  Οἱ πρῶτοι χριστιανοί πεπληρωμένοι μέ τήν ἄκτιστη χάρη τῶν μυστηρίων, Βαπτίσματος,

Το αλισβερίσι των μολυσμένων από την αίρεση -και μολυνόντων τον λαό- Δεσποτάδων συνεχίζεται!

Το πρόγραμμα της επίσκεψης του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Εύβοια


   Το Σαββατοκύριακο των Αγίων Πάντων, 2 και 3 Ιουνίου 2018, την Ιερά Μονή Οσίου Δαυΐδ του Γέροντος, θα επισκεφθεί ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος μαζί με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο. Θα πραγματοποιηθούν Εορταστικές Εκδηλώσεις, οι οποίες αφορούν στην επίσημη Αναγγελία του ιδιαιτέρως χαρμοσύνου και τιμητικού, για την Τοπική Εκκλησία, γεγονότος, της συναριθμήσεως μεταξύ των Αγίων της Εκκλησίας, του Οσίου και θεοφόρου Πατρός ημών Ιακώβου του νέου ασκητού, του επονομαζομένου και «με συγχωρείτε».
    Ο Όσιος Ιάκωβος είναι γνωστός σε όσους αποτελούν το πλήρωμα της Τοπικής Εκκλησίας και όχι μόνον, αφού έζησε θεαρέστως επί σαράντα ολόκληρα χρόνια στην Ιερά Μονή του Αγίου Δαυΐδ και με τον φιλόθεο και φιλάνθρωπο εκκλησιαστικό του βίο, αναδείχθηκε «αστήρ νεοφανής», λάμποντας στο πνευματικό στερέωμα και σκορπίζοντας παντού το άκτιστο φως της χάριτος του Θεού, αποδεικνύοντας ότι ο αγιασμός του ανθρώπου είναι εφικτός σε κάθε εποχή, με την χάρη του Θεού, η οποία παρέχεται στην Αγία μας Εκκλησία.
    Οι Εκδηλώσεις αυτές, θα πραγματοποιηθούν με την τιμητική παρουσία, τόσον του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, ο οποίος και θα προσκομίσει στην Τοπική μας Εκκλησία, ως δώρο ουράνιο, την Πράξη της Πατριαρχικής Αγίας και Ιεράς Συνόδου, δια της οποίας επισφραγίστηκε η συνείδηση του Λαού του Θεού, περί της αγιότητος του Γέροντος Ιακώβου, αλλά και του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου, επικεφαλής Αρχιερέων της Εκκλησίας μας, Κληρικών και του πιστού Λαού του Θεού.
   Οι Εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στην Ιερά Μονή του

Ψυχοθεραπευτικοί ἀκροβατισμοί: κίνδυνος γιά τήν ψυχική καί πνευματική ἰσορροπία τῶν χριστιανῶν.

Ι. Ἀστραπιαία ἐξάπλωση τῆς ψυχοθεραπείας


   Νομίζω εἶναι ἐντυπωσιακό καί λυπηρό τό γεγονός ὅτι ὅλο καί περισσότεροι χριστιανοί καταφεύγουν γιά προσωπική, συζυγική καί οἰκογενειακή βοήθεια σέ «εἰδικούς» δηλ. σέ ψυχολόγους, ψυχαναλυτές καί ψυχοθεραπευτές.
   Ἀπό τήν ἴδια νοοτροπία κινούμενοι, πολλοί κληρικοί καλοῦν ψυχολόγους –ψυχοθεραπευτές γιά νά μιλήσουν στούς ἐνορίτες τους. Ἐπίσκοποι καλοῦν ἐπίσης τέτοιους «εἰδικούς» σέ ἱερατικά συνέδρια γιά νά διδάξουν νά νουθετήσουν καί νά...φωτίσουν τούς ἐφημερίους. Ἐκκλησιαστικοί σταθμοί ἔχουν ὡς ἀπαραίτητο «ορ ντέβρ» στήν πνευματική τροφή πού προσφέρουν, τήν ἐκπομπή μέ ψυχολόγο-ψυχοθεραπευτή, ἤ ἀνάγνωση βιβλίων μέ ψυχοθεραπευτικό-κατευναστικό περιεχόμενο.

Η Πίστη μπαλάκι του πινγκ-πονγκ ! Θυσιάζεται από τους Οικουμενιστές, χάριν της εξουσίας!

Το Φανάρι άναψε... πράσινο για την αυτοκεφαλία της Ουκρανίας

Διπλωματικός πυρετός για τη στάση της Αθήνας στο καυτό ζήτημα.

Αντιδρά η Μόσχα, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος συγκαλεί Ιεραρχία
Από τον Αντώνη Τριανταφύλλου
      Με παρτίδα εκκλησιαστικού σκακιού μοιάζουν οι κινήσεις στις οποίες έχουν αποδυθεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο και το Πατριαρχείο Μόσχας, με φόντο το άνοιγμα της συζήτησης για την απόδοση εκκλησιαστικής αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο αναβάθμισε και μελετά στην ουσία του το ευαίσθητο ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα, που έχει όχι μόνο κανονική και εκκλησιαστική βάση αλλά και ευαίσθητες πολιτικές και διπλωματικές προεκτάσεις με γεωπολιτικό υπόβαθρο. Μάλιστα το Οικουμενικό Πατριαρχείο, παρότι είναι η μόνη εκκλησιαστική Αρχή που έχει το σχετικό και μοναδικό προνόμιο από τους Ιερούς Κανόνες να αποδίδει αυτοκεφαλία, δεν ενεργεί μονομερώς και δεν αξιοποιεί άμεσα το δικαιοδοσιακό δικαίωμά του. Αντίθετα ξεκίνησε επαφές με τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Στο πλαίσιο αυτό την Αθήνα επισκέφθηκε χθες πατριαρχική αντιπροσωπία αποτελούμενη από τους μητροπολίτες Περγάμου Ιωάννη, Γαλλίας Εμμανουήλ και Σμύρνης Βαρθολομαίο. Η σύνθεση της αντιπροσωπίας είναι ενδεικτική της σοβαρότητας με

Που είναι εκείνοι που μας έλεγαν ότι η σύνοδος απέθανε και ετάφη;

 Η ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

- Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ.


ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ (salpismazois):
   Που είναι εκείνοι που μας έλεγαν ότι η σύνοδος απέθανε και ετάφη; 
    Δυστυχώς ζει και βασιλεύει και τον κόσμο κυριεύει.
π. Φώτιος Βεζύνιας.


ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


Η Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης –τηρώντας την μακρά παράδοση των Διεθνών Συνεδρίων Ορθοδόξου Θεολογίας που έχουν διεξαχθεί τις περασμένες δεκαετίες– διοργανώνει το 8ο Διεθνές Συνέδριο Ορθοδόξου Θεολογίας υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, από 21-25 Μαϊου 2018, με θέμα: Η ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ - Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ.

Δείτε στη συνέχεια το πρόγραμμα του Συνεδρίου.

Απόδοσις Πάσχα, Όρθρος