"Π.Π.": Λάβαμε
τὴν παρακάτω ἀπάντηση σὲ σχόλιο τοῦ κ. Κερμενιώτη ποὺ δημοσιεύσαμε ἐδῶ.
Απάντηση στον κ. Β. Κερμενιώτη
Του Ιωάννου Ρίζου
Ο κύριος
Κερμενιώτης, δημοσίευσε ένα σχόλιο στο άρθρο μου «Η πυξίδα των αγίων», το οποίο και παραθέτω:
«Αγαπητέ (πρώην)
φίλε Γιάννη, αποκρύπτεις να γράψεις μια πληροφορία που όμως δεν είναι
ασήμαντη λεπτομέρεια αλλά κεφαλαιώδες
και κρίσιμο σημείο που αναδεικνύει την πλάνη όχι μόνο τη δική σου αλλά και όλων
των ομοφρόνων σου της Υποχρεωτικής Αποτείχισης: Ο Μέγας Βασίλειος στην επιστολή
που παρέπεμψες αναφέρεται σε όσους επικοινωνούν με τους αιρετικούς Αρειανούς. Ο
Αρειανισμός, όμως καταδικάστηκε από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο δέκα (10) χρόνια
ΠΡΙΝ ...γεννηθεί ο Άγιος!!! Μετά την καταδίκη αυτή οι Αρειανοί επίσκοποι
εξέπεσαν του αρχιερατικού τους αξιώματος και καταστάθηκαν άκυρα τα μυστήρια που
τελούσαν. Ωστόσο, επειδή είχαν με το μέρος τους την πολιτική εξουσία
ταλαιπώρησαν πολύ και για πολλά χρόνια την Εκκλησία γιατί συνέχισαν να κατέχουν
θρόνους. Δεν μπορεί λοιπόν να γίνει αναγωγή στο σήμερα γιατί δεν είναι ίδιες οι
συνθήκες. Ο Βαρθολομαίος, ο Ζηζιούλας, ο Μεσσηνίας κ.λ.π. δεν έχουν
καταδικαστεί από καμμία Σύνοδο. Στο ίδιο τραγικό λάθος υπέπεσε και ο π.
Ευθύμιος Τρικαμηνάς. Στο σε Η πυξίδα των Αγίων.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΡΜΕΝΙΩΤΗΣ»
Κύριε Κερμενιώτη,
Ή έχετε άγνοια της εκκλησιαστικής ιστορίας ή επιλεκτική (δηλαδή πονηρή)
κρίση!
Λέτε ότι πλανιέμαι και πλανώ τους «ομοφρόνους» μου γιατί «αποκρύπτω»
κ.λπ., κ.λπ. Είστε από τους πρώτους
στην Ελλάδα που έδωσα το βιβλίο μου που μελετά την Αποτείχιση. Αν είχατε «ευθεία καρδιά» προς την αλήθεια, θα σας έπειθαν τα πολλά
παραδείγματα που παραθέτω από περιπτώσεις κορυφαίων αγίων που αποτειχίστηκαν πριν
κάποια Συνοδική καταδίκη της αίρεσης. Ανοίξτε το βιβλίο. Ίσως υπάρχει ακόμα
ελπίδα.
Οι ρήσεις του Μ. Βασιλείου και Ι. Χρυσοστόμου που παρέθεσα εκφράζουν, όχι
μια περιστασιακή, αλλά την διηνεκή θέση της Ορθοδοξίας σε ότι αφορά την ευθύνη
μας στον μολυσμό δια της κοινωνίας με αιρετικούς, που στη συγκεκριμένη
περίπτωση ήταν οι ημι-αρειανοί. Μπλεχτήκατε με ημερομηνίες και χάσατε την
διδαχή των Πατέρων σχολιάζοντας άλλα αντί άλλων.
Θα σας δώσω δύο ακόμα παραδείγματα από την εποχή που αναφέρεστε για να
δείτε αυτό που φαίνεται εύκολα στον υγιή πνευματικό οφθαλμό.
1. Ο Ωριγένης πέθανε το 251 μ.Χ. Οι θεολογικές του θέσεις καταδικάστηκαν και ο ίδιος αναθεματίστηκε 302 χρόνια μετά, δηλαδή το 553 μ.Χ. στην
Ε΄ Οικουμενική Σύνοδο.
Όλα αυτά τα 302 χρόνια όμως, όλοι οι άγιοι μας αρχίζοντας χρονολογικά από τους
πιο κοντινούς σε αυτόν (Παχώμιος, Μ. Αθανάσιος, Μ. Αντώνιος κ.α.) και μέχρι
αυτούς του 6ου αιώνος θεωρούσαν αιρετικούς τους Ωριγενιστές, τους
αναθεμάτιζαν και έκαιγαν τα συγγράμματα του. Πως λοιπόν λαός και κλήρος τον
θεωρούσε αιρετικό πριν τον καταδικάσει η Ε΄ Οικουμενική;
Αν τότε ζούσατε κι εσείς, σίγουρα θα ονομάζατε πλανεμένους και σχισματικούς
τους αντι- Ωριγενιστές αγίους Πατέρες!
2. Οι αιρετικές πλάνες των Γνωστικών
άρχισαν σχεδόν από το 50 μ.Χ. επι Σίμωνος του Μάγου και συνέχισαν με τον
Κήρινθο, τους Νικολαΐτες, τον Σατουρνίλο, τον Βασιλείδη, τον Βαλεντίνο, τον
Μάνη, τον Μαρκίωνα κ.α.
Οι Αποστολικοί Πατέρες Ιγνάτιος Αντιοχείας και Πολύκαρπος
Σμύρνης, αλλά κυρίως οι Επιφάνειος Κύπρου, Ειρηναίος Λουγδούνου και Ιππόλυτος Ρώμης
πολέμησαν τους Γνωστικούς ως αιρετικούς χωρίς
να έχει συνέλθει καμία καταδικαστική Σύνοδο εναντίον τους. Και μάλιστα
ούτε στην Α΄Οικουμενική δεν καταδικάστηκαν.
Αν ζούσατε κι εσείς τότε, σίγουρα θα λέγατε πλανεμένους και σχισματικούς
τον αντι- Γνωστικούς αγίους Πατέρες!
Μάλιστα ο Β. Στεφανίδης γράφει ότι: «Οι
Γνωστικοί κατ΄αρχάς δεν απεσπώντο της Εκκλησίας, αλλά συνήρχοντο σε παρασυναγωγάς».
Με άλλα λόγια, οι αιρετικοί, όταν τους πολεμούσαν οι άγιοι μας ΗΤΑΝ
ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, όπως και σήμερα οι οικουμενιστές. Παρέμεναν όμως στη
συνείδηση της Εκκλησίας ως αιρετικοί, γι' αυτό και όλοι οι άγιοι μας δίδασκαν στον
κόσμο χρησιμοποιώντας την ίδια προτροπή: «να
τους αποφεύγετε». Tο έλεγαν έτσι γιατί οι αιρετικοί ήταν ήδη μέσα στην Εκκλησία.