Δευτέρα, 4 Ιουνίου 2018

Όταν η "διάκριση" είναι τόσο αδιάκριτη, ώστε μπερδεύει την Ακρίβεια της Πίστεως, με τα καθημερινά βιοτικά ζητήματα!

 "Πασών των Αρετών μείζον η διάκρισις"

Έτσι γενικά και αόριστα... με αγάπη Χριστού, και ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω.

π. Φώτιος Βεζύνιας



Πέραν της οικονομίας και της ακρίβειας υπάρχει και κάτι άλλο πολύ σημαντικό, αν όχι το σημαντικότερο. Είναι η διάκριση. Δεν θα μιλήσω με δικά μου λόγια. Αλλά με τα λόγια του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς στην επιστολή που στέλνει στον σιδερά τον Κώστα, και η οποία επιστολή αναφέρεται στη συνάφεια της Ευαγγελικής περικοπής της Κυριακής των Αγίων Πάντων.
 «...Όμως μην καταλάβεις λανθασμένα, ότι πρέπει εκείνος που γνώρισε και αγάπησε τον Χριστό αμέσως να αποχωριστεί σωματικά από τους συγγενείς του. Τούτο δεν το γράφει. Αρκεί με την ψυχή να είναι χωριστά, και στην ψυχή του να μην δέχεται τίποτα από τις άπιστες σκέψεις και πράξεις. Εφόσον εάν οι πιστοί αμέσως και σωματικά χώριζαν από τους απίστους, θα είχαν δημιουργηθεί στον κόσμο δυο αντίπαλα στρατόπεδα. Ποιός τότε θα μάθαινε τους απίστους και θα τούς διόρθωνε; Και ο ίδιος ο Κύριος υπέμενε τον άπιστο Ιούδα δίπλα Του τρία ολόκληρα χρόνια. Ο σοφός Παύλος γράφει: «Ηγίασται γαρ ο ανήρ ο άπιστος εν τη γυναικί, και ηγίασται η γυνή η άπιστος εν τω ανδρί» (Α΄ Κορ. 7, 14).
https://salpismazois.blogspot.com/2018/06/blog-post_37.html


Καὶ νά, ἡ ἀληθινὴ διάκριση. Σᾶς τὴν διδάσκει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος:

Πῶς οὖν ὁ Παῦλός φησι, πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε; Ἀνωτέρω εἰπών, Ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν, τότε εἶπε, ‘πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν’, καὶ ὑπείκετε.
Τί οὖν, φησίν, ὅταν πονηρὸς ᾖ, καὶ μὴ πειθώμεθα; Πονηρός, πῶς λέγεις;
Εἰ μὲν πίστεως ἕνεκεν, φεῦγε αὐτὸν καὶ παραίτησαι, μὴ μόνον ἐὰν ἄνθρωπος ᾖ, ἀλλὰ κἂν ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ κατιών, εἰ δὲ βίου ἕνεκεν, μὴ περιεργάζου [...]

Πίστεως δὲ ἕνεκεν, οὔτε δῆλόν ἐστιν ἅπασιν, ὅ τε πονηρὸς οὐ παραιτήσεται διδάσκειν, ἐπεὶ καὶ τό, Μὴ κρίνετε ἵνα μὴ κριθῆτε, περὶ βίου ἐστίν, οὐ περὶ πίστεως.

4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος4/6/18, 1:18 π.μ.

    π. Φώτιε αφού μιλάτε για διάκριση. Ας ακούσουμε τους Καθηγητές της διακρίσεως:
    «Ὅτι δεῖ τῶν ἀκροατῶν τοὺς πεπαιδευμένους τὰς Γραφάς, δοκιμάζειν τὰ παρὰ τῶν διδασκάλων λεγόμενα· καὶ τὰ μὲν σύμφωνα ταῖς Γραφαῖς δέχεσθαι, τὰ δὲ ἀλλότρια ἀποβάλλειν· καὶ τοὺς τούτοις δόγμασιν ἐπιμένοντας ἀποστρέφεσθαι σφοδρότερον» (Μ. Βασίλειος, PG τ. 31, στλ. 845D-848Α).

    «Oἵτινες τὴν ὑγιῆ πίστιν προσποιοῦνται ὁμολογεῖν, κοινωνοῦσι δὲ τοῖς ἑτερόφροσι, τοὺς τοιούτους, εἰ μετὰ παραγγελίαν μὴ ἀποστῶσι, μὴ μόνον ἀκοινωνήτους ἔχειν, ἀλλὰ μηδὲ ἀδελφοὺς ὀνομάζειν»... «Ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας Διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ Σύνοδοι καὶ πᾶσαι αἱ θεῖαι Γραφαὶ φεύγειν τοὺς ἑτερόφρονας παραινοῦσι καὶ τῆς αὐτῶν κοινωνίας διΐστασθαι» (Ἅγιος Μᾶρκος Εὐγενικός, PG τ. 160, 101CD).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος4/6/18, 1:26 π.μ.

    Με μεγάλη θλίψη βλέπω και τον π. Φώτιο να πέφτει θύμα της γεροντολατρίας. Θυμάμαι πέρυσι που τον άκουσα σε βίντεο να εκθειάζει υπερβολικά τον π. Θεόδωρο Ζήση. Και τώρα για να υπερασπιστεί τον π. θεόδωρο και την Ημερίδα που οργανώνει, και στην οποία είναι ομιλητής, και ενώ είναι νοήμων, φτάνει να διαστρέφει τον άγιο Νικόλαο Βελιμίροβιτς. Τι σχέση έχει πάτερ ο λόγος του Αγίου προς τὸν "σιδερά τον Κώστα", με την ομολογία πίστεως και την απομάκρυνση από τους αιρετικούς;
    Κ.Ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ημαρτον ΚΥΡΙΕ!!! Τι αντιφαση πια διακρινει τους ΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΣΤΕΣ!!! Καλα π.ΦΩΤΙΕ , αυτο τωρα το ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΟ με την ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ και την ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ , γιατι το ανεβασατε ????Και μαλιστα γραφετε: " Ετσι γενικα κι αοριστα "" ..ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΟΡΙΣΤΑ ομως..Και χρησιμοποιειτε λογια του ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ για να τα κολλησετε ΠΟΥ ??? Να βγαλετε συμερασματα ΓΙΑΤΙ??? Να

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να εξυπηρετησετε ΤΙ ??? Πραγματικα μπουρδουκλωνετε τις ΕΝΝΟΙΕΣ της ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΣ για να αποδειξετε ΤΙ ?????? Λοιπον πατερ ΦΩΤΙΕ προσεξτε λιγο τη σταση σας μελλοντικα γιατι ΕΚΤΙΘΕΣΤΕ ανεπανορθωτα...Γινεστε ΘΟΛΟΛΟΓΟΙ και λεξιπλαστες και κινδυνευετε να γινετε ΠΡΟΣΠΟΙΗΤΩΣ ΟΜΟΛΟΓΕΙΝ ( κατα Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟ)..Με αγαπη ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το περιεχόμενο των επώνυμων άρθρων ενδέχεται να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου.