Ουνία: Συμπέρασμα
Πηγή: "Τρελογιάννης"
Πρόσωπο και Προσωπείο
Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δ. Μεταλληνού
Είναι ανάγκη, συνεπώς, να τεθεί το πρόβλημα της Ουνίας στη σωστή του
βάση. Δεν πρόκειται για μια δικαιοδοσιακής φύσεως διένεξη με το
Βατικανό, όπως ετίθετο το πρόβλημα των σχέσεων Παλαιός και Νέας Ρώμης
στην εποχή του Μ. Φωτίου. Το πρόβλημα, άρα, δεν συνίσταται στις «παρ’
ενορίαν» ενέργειες της Εκκλησίας της Παλαιός Ρώμης στα όρια δικαιοδοσίας
της Νέας Ρώμης, όπως έγινε τότε (9ος αι.) στη Βουλγαρία. Η «Λατινική
Εκκλησία» μετά το σχίσμα, και κυρίως την εκφράγκευσή της, δεν έχει
τίποτε το κοινό με την λατινόφωνη Χριστιανοσύνη προ του σχίσματος και
της επικρατήσεως των Φράγκων. Η προ του σχίσματος λατινόφωνη Εκκλησία
της Παλαιός Ρώμης ήταν Ορθόδοξη και αδελφή της Εκκλησίας
Κωνσταντινουπόλεως παρά τις ενίοτε εμφανιζόμενες μεταξύ τους (κανονικές
και όχι δογματικές) αντιθέσεις, και μάλιστα κατά την Εικονομαχία, που
σχεδόν όλη η Ανατολή είχε αλωθεί από την αίρεση, ενώ η Παλαιά Ρώμη έσωζε
την Ορθοδοξία. Μετά το σχίσμα και την αλλοτρίωσή της η Παλαιά Ρώμη δεν
είναι πια ομόδοξη και αδελφή της Νέας Ρώμης. Σήμερα, μάλιστα, η Παλαιά
Ρώμη είναι ταυτισμένη με το Κράτος του Βατικανού, εκκλησία και Κράτος
είναι υπό την ίδια κεφαλή, τον Πάπα, εμφανιζόμενο ταυτόχρονα ως
θρησκευτικό και κρατικό (πολιτικό) Ηγέτη.
Έτσι, η Ουνία δεν πρέπει να θεωρείται ως δικαιοδοσιακή διαφορά και απλή
αντικανονική επέμβαση του Βατικανού στην Ορθόδοξη Ανατολή. Είναι το
όργανο μιας κοσμικής πολιτικής εξουσίας, που ενδιαφέρεται για τον
επεκτατισμό και την αύξηση της επιρροής της. Η σημερινή δε συγκυρία, που
έχει ενώσει όλους τους Ορθοδόξους εις την αντιμετώπιση της παπικής
προελάσεως με το άρμα της Ουνίας, είναι αληθινά θεόσδοτη ευκαιρία, για
να επανεξετασθεί το πρόβλημα της ουσίας (Εκκλησιαστικότητος, δηλαδή) της
«Λατινικής Εκκλησίας» Βατικανού, ώστε και ο θεολογικός Διάλογος (αν τον
επιθυμεί πια το Βατικανό) να εκτιμηθει εκ νέου.
Πιστεύουμε δε, ότι και
το Οικουμενικό Πατριαρχείο, με την νέα φωτισμένη Ηγεσία του, όπως και
όλες οι Ηγεσίες των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, δεν θα ηρνούντο
ποτέ να τεθεί το πρόβλημα του εκκλησιαστικού χαρακτήρος της
«Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας», αλλά και ο θεολογικός διάλογος με τη Ρώμη
στη σωστή βάση. Και δεν πρέπει να αφήσουμε την ευκαιρία να χαθεί.
«Τρελο-γιάννης: Αντιλαμβανόμαστε
ότι πρέπει να είμαστε φιλόφρονες να λέμε ένα καλό λόγο εε;
Αχ
παππούλη μας, πια φωτισμένη ηγεσία που τρέχουν όλοι τους, νεροκουβαλητές, στον κάθε Βαρθολομαίο. Και
δεν πιστεύουμε ότι «πάντες εξέλειπαν» ή
έχουν τόσο πολύ διαβρωθεί, αλλά
που είναι τα αναστήματα; Για τι κρύβονται οι ευλογημένοι...;;».
Ήδη
καταγγέλλονται μυστικές διαβουλεύσεις, στα εκκλησιαστικά και πολιτικά
παρασκήνια, για εξομάλυνση των σχέσεων με το Βατικανό, που προσπαθεί να
διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις.
Η Ουνία όμως παραμένει και η
καταστροφή στην Ορθοδοξία της Αν. Ευρώπης έχει γίνει. Κάθε, λοιπόν,
υποχώρηση των Ορθοδόξων θα ισοδυναμεί με έγκλημα. Αλίμονο, αν
επικρατήσουν και πάλι τα κριτήρια των Ενωτικών των «βυζαντινών» και
μεταβυζαντινών χρόνων. Αλίμονο, αν αφεθεί και πάλι η Ορθοδοξία στις
σκοπιμότητες τής οποιοσδήποτε πολιτικής και θυσιασθει η αιωνιότητα στην
ενδοκοσμική συμβατικότητα και χρησιμοθηρία.
Οι ενέργειές μας δεν
καταγράφονται μόνο στις δέλτους της Ιστορίας, αλλά και θα κριθούν στο
τέλος της Ιστορίας από τον Κύριο της Ιστορίας, που είναι συγχρόνως
Σωτήρας και Κριτής της.
ΣΧΟΛΙΟ: Ο ιστορικός π. Γεώργιος Μεταλληνός, γνωρίζει και εξηγεί την εκκλησιαστική ιστορία διπλωματικά και ανθρώπινα και όχι αληθινά και θεανθρώπινα. Τον έχουμε ακούσει επανειλημμένως να λέει πως προτιμά να μιλά, και εξ αιτίας των όσων λέγει να τον καθαιρέσουνε, κι όχι ο ίδιος να κάνει αποτείχιση και να φύγει από την Εκκλησία! Αυτὸ, βέβαια, αποτελεί αλλοίωση της Ιεράς Παραδόσεως, η οποία ευλογεί και τιμά την Διακοπή Μνημοσύνου με ιερό Κανόνα.
Ασφαλώς, πάτερ, είστε ελεύθερος να κάνετε ό,τι θέλετε. Αλλά αφού πρώτα παραιτηθείτε από το επιτελείο της "Σύναξης των κληρικών", μέσα στην οποία υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν πραγματικά να απομακρυνθούν από την αίρεση, αλλά εσείς τους φρενάρετε!
Αφού σταματήσετε, δηλαδή, να κάνετε τον αντιοικουμενιστή. Διότι παραποιείτε και ντροπιάζετε με τη στάση σας τους αγώνες των αντι-αιρετικών Αγίων, τους οποίους ως αντι-Οικουμενιστής υποτίθεται πως ακολουθείτε.
Μα σοβαρά, πάτερ, Γεώργιε, δάσκαλέ μας έως πρότινος, η εκ Θεού έμφυτη ευφυΐα σας τόσο πολύ σκοτίστηκε;
Είναι δυνατόν να πιστεύετε ότι οι Οικουμενιστές θα διαπράξουν την κουταμάρα να σας καθαιρέσουν; Τόσο ανόητους τους έχετε;
Είναι δυνατόν να ξεσηκώσουν τον κόσμο με καθαιρέσεις πριν την ώρα τους; Αφού με τον χαρτοπόλεμο που κάνετε, η δουλειά τους προχωρά τόσο καλά! Ο Οικουμενισμός ταχύτατα εδραιώνεται. Οι πιστοί μια χαρά εθίζονται και εκκοσμικεύονται! Προς τι να σας καθαιρέσουν;
Δεν καταλάβατε ότι είστε ένας άριστος σύμμαχός τους; Ο αιρεσιάρχης Πατριάρχης μετακινείται άνετα από τους Αγίους τόπους, και έως την Ρώμη και σε όλη την ελληνικὴ επικράτεια, τιμώμενος από τους Ἐπισκόπους που κι ασάς τιμούν (όπως π.χ. ο Ιγνάτιος Λαρίσης) και συλλειτουργώντας με "ορθόδοξους" Επισκόπους, όπως κι εσείς συλλειτουργείτε με οικουκμενιστές Επισκόπους (όπως ο Παργάμου κ. Ιω. Ζηζιούλας)!
Είναι δυνατόν να πιστεύετε ότι οι Οικουμενιστές θα διαπράξουν την κουταμάρα να σας καθαιρέσουν; Τόσο ανόητους τους έχετε;
Είναι δυνατόν να ξεσηκώσουν τον κόσμο με καθαιρέσεις πριν την ώρα τους; Αφού με τον χαρτοπόλεμο που κάνετε, η δουλειά τους προχωρά τόσο καλά! Ο Οικουμενισμός ταχύτατα εδραιώνεται. Οι πιστοί μια χαρά εθίζονται και εκκοσμικεύονται! Προς τι να σας καθαιρέσουν;
Δεν καταλάβατε ότι είστε ένας άριστος σύμμαχός τους; Ο αιρεσιάρχης Πατριάρχης μετακινείται άνετα από τους Αγίους τόπους, και έως την Ρώμη και σε όλη την ελληνικὴ επικράτεια, τιμώμενος από τους Ἐπισκόπους που κι ασάς τιμούν (όπως π.χ. ο Ιγνάτιος Λαρίσης) και συλλειτουργώντας με "ορθόδοξους" Επισκόπους, όπως κι εσείς συλλειτουργείτε με οικουκμενιστές Επισκόπους (όπως ο Παργάμου κ. Ιω. Ζηζιούλας)!
Μην το παίζετε, όμως, και εκφραστής των αντι-Οικουμενιστών!
Σημάτης Παναγιώτης
Άραγε ο π Γεώργιος ακόμη υποστηρίζει τη θέση ότι ναι μεν ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι αιρετικός αλλά... αυτό που τον ενώνει με την Ορθοδοξία είναι η Ιεροσύνη του;
ΑπάντησηΔιαγραφήΆραγε ο π Γεώργιος ακόμη υποστηρίζει ότι ναι μεν δεν τον απασχολεί εάν καθαιρεθεί αλλά ανησυχεί για το ακατήχητο ποίμνιο που θα τον θεωρήσει πλανεμένο εξαιτίας της καθαίρεσης του;
Άραγε ο π Γεώργιος ακόμη υποστηρίζει ότι αγωνίζεται εντός της Εκκλησίας με την εκκλησιαστική του κοινωνία με τον Οικουμενισμό ως πιο γενναία πράξη συγκριτικά με το να αποτειχιστεί και καθαιρεθεί;
Άραγε ο π Γεώργιος ακόμη υποστηρίζει ότι δεν έχει καμία συνέπεια το ότι μνημονεύει στη Θεία Λειτουργία τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο επισημαίνοντας ότι αυτή η μνημόνευση δεν είναι τίποτε άλλο από προσευχή προς τον Θεό να έχει καλά τον Αρχιεπίσκοπο;
Απορίες ενός λαϊκού που πήγαινε στα δημόσια κηρύγματα του π Γεωργίου Μεταλληνού στον Άγιο Αντύπα...
Μερικοί αποτειχισμένοι, (ίσως και οι περισσότεροι) βιώνουν ένα υπαρξιακό πρόβλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορούν να δεχθούν ότι υπάρχουν άνθρωποι που αντιδρούν στον οικουμενισμό, χωρίς να αποτειχίζωνται, διότι έτσι ακυρώνεται η δική τους ύπαρξη και παρουσία.
Ζητούν από τους άλλους, ή να αποτειχίζωνται και να συμπορεύωνται με αυτούς, ή να μην είναι καθόλου αντιοικουμενιστές !
Επιδίωξη τους είναι, ο χώρος του αντιοικουμενισμού να εκπροσωπείται μόνον από την αποτείχιση, και από κανέναν άλλον !
Οπως δείχνουν τα πράγματα, όμως, μάλλον δεν προκειται να το καταφέρουν.
Μερικοί ανώνυμοι, (ίσως και οι περισσότεροι) βιώνουν ένα υπαρξιακό πρόβλημα: Δεν έχουν τη δύναμη και εντιμότητα να αναλάβουν υπεύθυνα τις συνέπειες των λεγομένων τους και κρύβονται πίσω από ένα προσωπείο ανωνυμίας. Επειδή λοιπόν δεν πληρώνουν "φόρο" ρετσινιάς, ποινή εξευτελισμού και απομόνωση κοινωνικής κατακραυγής για τις βλακείες που λένε και πρεσβεύουν, κοροϊδεύουν αυτούς που μιλούν επώνυμα, με παρρησία και θάρρος, με υπευθυνότητα και συνέπεια και ομολογούν την Αλήθεια με οποιοδήποτε κόστος.
ΔιαγραφήΕίναι σαν να βλέπεις, ως γονιός, (εάν είσαι γονέας) το παιδί σου να απειλείται άμεσα από επερχόμενη νταλίκα ενώ περπατά ανύποπτο στη μέση της οικουμενιστικής λεωφόρου και σύ να μη μιλάς, να μην προσπαθείς σε ασφάλεια και σωτηρία να το τραβάς αλλά να λές "δεν πειράζει, συμπορεύσου μαζί με το κοιμισμένο πλήθος, ε δεν θα ζητήσω κιόλας να αποτραβηχτείς, μη με κατηγορήσουν μάλιστα ότι "έτσι ακυρώνω τη δική μου ύπαρξη και παρουσία".
Όταν κατηγορείς δημοσίως μιά ομάδα σεβαστών ανθρώπων, σεβάσου τουλάχιστον τον εαυτό σου και βάλε πρόσωπο, υπόσταση, ονοματεπώνυμο, εντιμότητα και υπευθυνότητα στα λεγόμενά σου για να μη δέρεις αέρα χάριν φθηνού εντυπωσιασμού αλλά και να μην αυτοπαραδέρνεσαι, αυτομαστιγώνεσαι και χτυπιέσαι αλύπητα ενώ κλαψουρίζεις "ρε παιδιά ποιός με βάρεσε;"
Δεχόμαστε συνειδητά και ανεκτικά την ύπαρξη μη αποτειχιζομένων διότι αυτοί συχνά συμβαίνει να είναι και τα λίαν προσφιλή και αγαπητά της οικογενείας μας πρόσωπα. Δεν ακυρώνουν καθόλου τη δική μας ύπαρξη και παρουσία και αυτά που τόσο πονηρά ανασκευάζεις αποτελούν φιλοσοφίζουζες "αρλούμπες" για να καθησυχάσουν τη δική σου βοώσα και κατηγορούσα εσκοτσιμένη συνείδηση. Δεν ζητούμε από τους άλλους να συμπορευτούν μαζί μας, για χάρι μας, εξ' αιτίας μας, προς όφελός μας και συμφέρον μας, αλλά επιθυμούμε να συμπορευτούν με το Χριστό και την Αλήθεια, με την Ορθή και ασφαλή Αγιοπατερική Γραμμή με την ίδια ακριβώς ευκολία και ανεκτικότητα που συμπορεύονται με την αίρεση και την πλάνη.
Δεν επιζητούμε καμία αποκλειστική εκπροσώπιση του αντιοικουμενιστικού χώρου από αποτειχισθέντες και μόνο. Ζητούμε πράξεις και όχι μονο λόγια. Ζητούμε προσωπικό αγώνα μέχρι αυτοθυσίας και όχι χαρτοπόλεμο θεωρίας και θεομπαιξίας. Ζητούμε προσωπική εφαρμογή του "Δι' ευχών των Αγίων Πατέρων ημών" και όχι εξευτελισμό των Μεγαλομαρτύρων Πατέρων διά της συνυπάρξεως και του αισχρού συμβιβασμού με την παναίρεση, χάριν διατηρήσεως φιλικών σχέσεων και στενών, συμφεροντολογικών δεσμών με την επάρατη Δεσποτοκρατία.
Όπως δείχνουν τα πράγματα, πολλά θα καταφέρουμε και ένα από αυτά θα είναι να στριμωχτούν κάποιοι δειλούτσικοι-μικρούτσικοι κατεργάρηδες στο πάγκο τους σα και σένα που φοράνε μάσκα, γραβατωμένοι γάτοι με τραγιάσκα, και μπιμπελό ανωνυμίας να σαλιαρίζουν αμπελοφιλοσοφίες και να αναμασούν καραμέλες σάπιες απο τον πάτο που πατούν και κατήφορο που κατρακυλούν, να εθελοτυφλούν και ν' απορούν για τη "στραβομάρα" των άλλων...
Νίκος Πανταζής
Εδω θέτεις πρόβλημα ουσίας .
ΔιαγραφήΤο ζήτημα της ενότητας στον ευρύτερο αντί οικουμενιστικό χώρο
Και όντως εμείς σαν αποτειχισμένοι θα πρέπει να συμβάλουμε στην ενότητα
Πρέπει να βρούμε την βασιλική οδό στις σχέσεις μας με τους άλλους αντι οικουμενιστές .
Την Ουνία την ξέραμε σαν ουσιαστική ενότητα κάποιων διαφοροποιημένων Εκκλησιαστικών κοινοτήτων με την Ρώμη μέσω της μνημόνευσης του Πάπα. Στις ημέρες μας όμως ο όρος αυτός έχει διευρυνθεί κρατώντας το κύριο του χαρακτηριστικό, δηλαδή την μνημόνευση και την εκκλησιαστική ενότητα με ένα κέντρο με το οποίο κατά τα άλλα υποτίθεται ότι διαφωνείς. Οι εξ Ορθοδόξων Οικουμενιστές ακολουθούν μία πορεία σταδιακού εξουνιτισμού έναντι του Πάπα της Ρώμης, αλλά και άλλων Οικουμενιστικών κέντρων στα πλαίσια της οικοδόμησης της Παγκόσμιας Οικουμενιστικής " Εκκλησίας ". Οι επίσημοι " Αντιοικουμενιστές " ή όπως τους χαρακτηρίζετε ως " Σιγονταροοικουμενιστές " στην ουσία και αυτοί ακολουθούν ένα άλλο είδος " Ουνίας " με το να είναι ενωμένοι και να μνημονεύουν εκείνους με τους οποίους διαφωνούν σε σοβαρά δογματικά θέματα. Οι εξ Ορθοδόξων Οικουμενιστές ανέχονται αυτό το γεγονός, διότι και οι ίδιοι κάνουν κάτι ανάλογο με τους άλλους Οικουμενιστές, το φρόνημα δηλαδή είναι ανάλογο και ομοειδές. Συνδετικός τρόπος της " Νέας Εκκλησίας " είναι ουσιαστικά το φρόνημα της Ουνίας σε όλες του της εκφράσεις. Αντίδοτο σε αυτό το πνευματικό δηλητήριο, η Αποτείχιση από την " νέα Ουνία " και η Ένωση των αληθινών Ορθοδόξων
ΑπάντησηΔιαγραφή