Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2018

Πώς ανέχονται οι πιστοί το αδιανόητο: Οι Ποιμένες τους να συλλειτουργούν με τους αιρετικούς;


ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΓΑΠΗΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ


ΜΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΝΘΙΜΟ
   



     Ἐκκλησία πάντα οἰκονομεῖ, ἀλλὰ ἡ οἰκονομία της δὲν γίνεται πρὸς βλάβην τῆς Πίστεως, οὔτε διὰ τῆς οἰκονομίας δίδεται χρόνος στοὺς αἱρετικοὺς νὰ ἐπεκτείνουν τὴν αἵρεση καὶ νὰ ἀλλοιώσουν τὴν Πίστη καὶ νὰ τὴν ἐπιβάλλουν χωρὶς ἀντίσταση.
   Ἔχει ἀναφερθεῖ πολλάκις τὸ παράδειγμα τοῦ αἱρετικοῦ Νεστορίου. Ὁ ἅγιος Κύριλλος καὶ ὁ Ρώμης Κελεστίνος, ἀφοῦ διαπιστώθηκε ἡ κακοδοξία του, τοῦ ἔδωσαν διορία δέκα (10) ἡμερῶν νὰ μετανοήσει καὶ νὰ ἀποπτύσσει τὴν αἵρεση. Σὰν τὸ παρἀδειγμα τοῦ Νεστορίου ὑπάρχουν κι ἄλλα παραδείγματα.
    Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ εἶναι ἐκεῖνο τοῦ μὴ καταδικασμένου μονοφυσίτη, μὰ κανονικοῦ πατριάρχη Κων/πόλεως Ἀνθίμου, ὅπως ἀκριβῶς συμβαίνει μὲ τὸν μὴ καταδικασμένο ἀλλὰ οἰκουμενιστῆ πατριάρχη Βαρθολομαῖο.
    Ἀντίθετα μὲ ὅσα πράττουν οἱ σημερινοὶ «ὀρθόδοξοι» ἐπίσκοποι, ὁ τότε ὀρθόδοξος Πάπας Ἀγαπητός, ὅταν βρέθηκε στὴν Κωνσταντινούπολη, ὄχι μόνο ἀρνήθηκε νὰ συλλειτουργήσει μαζί του, μιᾶς καὶ εἶχε περιπέσει ὁ Ἄνθιμος καὶ σὲ Κανονικὰ παραπτώματα, ἀλλὰ δὲν δέχτηκε οὔτε κἂν νὰ τὸν συναντήσει:  «Οὐδὲ εἰς θέαν καθάπαξ παραδέξασθαι ἠβουλήθη τὸν κατὰ τῶν θείων κανόνων μανέντα Ἄνθιμον, οὐδὲ συμμετασχεῖν αὐτῶ τῆς θείας κοινωνίας…»CO, III, 135). Καὶ καθὼς μάλιστα πληροφορήθηκε ἀπὸ μοναχοὺς τῆς Κων/πόλεως καὶ γιὰ τὶς αἱρετικές του ἰδέες (οἱ μοναχοὶ ἐξ αἰτίας αὐτῶν ἀξίωναν τὴν ἄμεση ἀπομάκρυνσή του ἀπὸ τὸν πατριαρχικὸ θρόνο) ἐπέβαλε ἀργία στὸν Ἄνθιμο, μέχρι τὴν ὑποβολὴ ὀρθόδοξης ὁμολογίας. Ὁ Ἄνθιμος, κάτω ἀπὸ αὐτὲς τὶς συνθῆκες παραιτήθηκε καὶ ὁ νέος πατριάρχης Μηνᾶς δὲν περίμενε νὰ περάσουν δεκαετίες, ἀλὰ συνεκρότησε σύνοδο γιὰ νὰ ἐξετάσει τὸ θέμα τῶν κακοδοξιῶν τοῦ Ἀνθίμου.
    Ὁ Ἄνθιμος δὲν παρουσιάστηκε καὶ δὲν εὑρέθη ποῦ ἐκρύβετο. Ἡ σύνοδος τὸν ἐκλήτευσε τρεῖς φορὲς, ἀλλὰ οἱ ἀποσταλέντες νὰ τοῦ ἐπιδώσουν τὴν κλῆσιν τῆς συνόδου ἱερωμένοι, ποὺ ἐπὶ μέρες τὸν ἀναζητοῦσαν στὰ μέρη ποὺ σύχναζε, δὲν τὸν ηὗραν. Ἔτσι ἡ σύνοδος τελικὰ τὸν κατεδίκασε. Καὶ στὴν περίπτωση αὐτὴ εἶναι φανερὸ ὅτι ἡ Σύνοδος, πρὶν καταδικάσει τὸν Ἄνθιμο, τὸν θεωρεῖ ὡς ἐπίσκοπο καὶ τὸν προσφωνοῦν ὅπως ἁρμόζει σὲ ἕναν ἐν ἐνεργείᾳ ἐπίσκοπο μὲ ἔγκυρα μυστήρια.
    Διαβάζουμε στὰ Πρακτικὰ τὴν ἐπιστολὴ ποὺ τοῦ ἀπέστειλε ἡ σύνοδος. Σ’ αὐτὴ ὁμιλοῦν γιὰ ἐλπίδα μεταμέλειας, τὴν ὁποία δὲν ἐπέδειξε ὁ Ἄνθιμος, παρ’ ὅτι ἡ σύνοδος φέρθηκε μὲ φιλάνθρωπο τρόπο, τὸν κλήτεψε τρεῖς φορές, καὶ τώρα τοῦ δίνει προθεσμία ἕξι ἡμερῶν γιὰ νὰ μετανοήσει καὶ ἀφοῦ παραμένει στὴν αἵρεση τὸν καθαιρεῖ.
     Ἀντίθετα, οἱ σημερινοὶ ἕλληνες ἐπίσκοποι ποὺ εὑρίσκονται στὸ Φανάρι, παραβλέποντας τὴν ἁγιοπατερική μας Παράδοση ποὺ θέλει νὰ μὴν ἐπικοινωνοῦν οἱ Ὀρθόδοξοι μὲ τοὺς αἱρετικούς, ἔστω κι ἂν αὐτοὶ ἀκόμα δὲν καθαιρέθηκαν, ἀγκαλιάζονται, καὶ συσκέπτονται, καὶ συλλειτουργοῦν μὲ τοὺς μεγάλους Οἰκουμενιστὲς αἱρετικοὺς ἐπισκόπους Βαρθολομαῖο καὶ Ζηζιούλα, λέγοντας μὲ τὸ παράδειγμά τους στὸ λαό: Μὴ φοβᾶσθαι, μὴν ἀκοῦτε τοὺς ζηλωτὲς καὶ ἀκραίους, ὁ Παναγιώτατος Οἰκουμενικός μας Πατριάρχης Βαρθολομαῖος, εἶναι ὀρθόδοξος.
    Καὶ ὁ λαὸς παθητικὰ ἀνέχεται καὶ ἀποδέχεται, τὸ ἀδιανόητο σὲ ἄλλους καιρούς: τὴν συνύπαρξη καὶ συλλειτουργία “ὀρθοδόξων” καὶ αἱρετικῶν, ποὺ ἐν τοιαύτῃ περιπτώσει δὲν εἶναι ὀρθόδοξοι!
Ἄραγε, κανένας δὲν προβληματίζεται: Oἱ πιστοὶ ποὺ ἀκολουθοῦν ὅσους ἐπισκόπους καὶ ποιμένες μας κοινωνοῦν μὲ αἱρετικούς, πράττουν ὀρθόδοξα;


11 σχόλια:

  1. Ανώνυμος2/9/18, 10:01 μ.μ.

    Ισως δεν έχω παρακολουθήσει τι έχετε δημοσιεύσει επ’ αυτού γι’ αυτό επιτρέψτε με να ρωτήσω. Σχετικά με τον άγιο Κύριλλο και Κελεστίνο, μετά την προθεσμία 10 ημερών που έδωσαν στο Νεστόριο, υπάρχουν πηγές που να δείχνουν ποιά ήταν η μετέπειτα στάση τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος3/9/18, 12:40 π.μ.

      Ο Κελεστίνος συγκάλεσε Τοπική Σύνοδο το 430, καταδίκασε τις αιρετικές κακοδοξίες στου Νεστορίου και τον κάλεσε να μετανοήσει σε 10 μέρες για να μην εκβληθεί της Εκκλησίας[Σ.Μήλια, τ.Α, σελ. 448α]. Την ίδια χρονιά ο Κύριλλος συγκαλεί Σύνοδο στην Αλεξάνδρεια και αυτή η Σύνοδος δίνει προθεσμία στον Νεστόριο να αποκηρύξει τις κακοδοξίες του[Βλάσιος Φειδάς, Εκκλησιαστική ιστορία, τ.Α', σ.607-608]. Ο Νεστόριος παραμένει ανένδοτος και αναθεματίζεται από αυτές τις δύο Τοπικές Συνόδους [PG 77,124A].
      Παράλληλα ο Άγιος Κύριλλος επαινεί και στηρίζει τους ηγέτες των αποτειχισμένων στην ΚΠολη - τον αρχιμανδρίτη Βασίλειο και τον μοναχό Θαλάσσιο- που ζητούσαν με επιστολή τους στον αυτοκράτορα Θεοδόσιο σύγκληση συνόδου και στην Ανατολή για τον Νεστόριο [Επιστολή ιθ', PG 77, 125C-128C].

      Α.Να.

      Διαγραφή
  2. Tην ιστορική απόφαση να επιτρέπεται του λοιπού ο δεύτερος γάμος των ιερέων, σε περίπτωση χηρείας τους ή εάν τους εγκαταλείπει η πρεσβυτέρα τους, έλαβε η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος3/9/18, 1:40 π.μ.

      Μάλλον ανίερη ψευδοσύνοδος θα έπρεπε να γράψεις.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος3/9/18, 3:18 π.μ.

      Αὐτό που ἀκυρώνει τα μυστήρια τῶν αἱρετικῶν δεν εἶναι ἡ καθαίρεση, ἀλλά ἡ αἲρεση, ὃπως ἀναφέρει σαφῶς ὁ Ἃγιος Νικόδημος στο Πηδάλιο (Ὑποσημείωση 1 στον 46ο Ἀποστολικό Κανόνα). Εἶναι «αυτοκατάκριτος» ὁ αἱρετικός «διότι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος» λέγει ὁ Ἃγιος Ἀπόστολος Παῦλος, δεν λέγει να περιμένουμε να τον καθαιρέσει Σύνοδος. Και περισσότερο στον παναίρεση τοῦ οἰκουμενισμοῦ, ὃπου ἒχουμε κατεγνωσμένη αἳρεση και μάλιστα ἀπό ὃλες τις Οἰκουμενικές Συνόδους, σαφῶς και δεν τελοῦνται ἒγκυρα κατά Θεόν μυστήρια, και ὃποιος λέει το ἀντίθετο, δικαιώνει την παναίρεση και φέρει ἐπάνω του τις συνέπειες της 7ης Οικουμενικής Συνόδου.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος3/9/18, 8:22 π.μ.

      Πόση σχέση έχουν με την λογική και την εκκλησιαστική ιστορία τα λεγόμενά σου Ανώνυμε 3:18; Πού λέγει ο άγ. Νικόδημος ότι δεν έχει μυστήρια ο αιρετικός, πριν τον καθαιρέσει σύνοδο; Εκείνο που λέγει είναι ότι δεν τον κάνει η σύνοδος αιρετικό, αλλά από μόνος του γίνεται, και μολύνει τους πιστούς, και παίρνει από μόνος του την κατάκριση, και γι' αυτό πρέπει να τον αποφεύγουμε. Η σύνοδος επιβεβαιώνει την κατάκρισή του και επειδή κατέστη ψευδεπίσκοπος με τα έργα-κακοδοξία του, του αφαιρεί το δικαίωμα να ιερουργεί.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος3/9/18, 9:36 π.μ.

      Ανώνυμε 3.18 η εκτενής υποσημείωση στον 46ο Αποστολικό που αναφέρετε μιλάει για αιρετικούς και σχισματικούς εκτός την Καθολικής Εκκλησίας του Χριστού που αποχωρίστηκαν μέσω αιρέσεως, και όπως προσθέτει στην ίδια υποσημείωση ο Μέγας Βασίλειος οι αιρετικοί αυτοί στους οποίους αναφέρεται και ο κανόνας "είναι παντελώς χωρισμένοι από την Εκκλησία και έχουν διαφορά από τους Ορθοδόξους στην πίστη". Προφανώς αναφέρεται ο κανόνας για κατεγνωσμένες καταδικασμένες αιρέσεις.
      Αλλά γιατί δεν αναφέρεστε και σε αυτά που λέει παρακάτω η ίδια υποσημείωση δηλαδή τα εξής:"...δικαίως μπορεί να απορεί κανείς για ποιό λόγο η 2η Οικουμενική και η 6η στον 95 Κανόνα της δεν απέβαλε το βάπτισμα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ, ανάλογα με τους Αποστολικούς Κανόνες και την σύνοδο του Αγίου Κυπριανού και όλους τους μεγάλους Αγίους Πατέρες που προαναφέραμε και των οποίων τα συγγράμματα η ίδια 6η Οικουμενική στον 2ο Κανόνα της επισφράγισε, αλλά άλλων αιρετικών ΔΕΧΘΗΚΕ το βάπτισμα και άλλων ΑΠΕΡΡΙΨΕ....Οι δύο Οικουμενικοί Σύνοδοι μεταχειρίσθηκαν την Οικονομία και ΔΕΧΤΗΚΑΝ το βάπτισμα των ΑΡΕΙΑΝΩΝ και των ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΝΩΝ και ΑΛΛΩΝ. Των Ευνομιανών όμως και πολλών άλλων το βάπτισμα ΔΕΝ ΤΟ ΔΕΧΤΗΚΑΝ". Και συνεχίζει ο Άγιος Νικόδημος κι εξηγεί τους λόγους που άλλοτε χρειάστηκε η Εκκλησία να μεταχειρισθεί την Οικονομία όταν κινδύνευαν οι ελαχιστοι Ορθόδοξοι να αφανιστούν από τους αιρετικούς και την μανία τους και άλλοτε η Εκκλησία μας μεταχειρίστηκε την Οικονομία.
      Λοιπόν βλέπετε και τότε ενώ υπήρχαν κατεγνωσμένες και καταδικασμένες αιρέσεις δεν ακύρωσαν οι Άγιοι Πατέρες τα μυστήρια όλων των αιρέσεων. Γι'αυτο κι εμεις σημερα που σαφώς είμαστε κατώτεροι των Αγίων Πατέρων σε διάκριση και σοφία να περιοριστούμε στην αποτείχιση και όσον αφορά την εγκυρότητα ή μη των μυστηρίων να το αφήσουμε στο πως θα το ευδοκήσει ο Θεός να λυθεί (ή όχι) σε μία μελλοντική Σύνοδο.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος3/9/18, 10:03 π.μ.

      Είμαι ο Ανώνυμος 9.36π.μ.
      *μια διορθωση στο πιο πάνω μου σχόλιο που είδα ότι έκανα λάθος: "....που άλλοτε χρειάστηκε η Εκκλησία να μεταχειρισθεί την Οικονομία ...και άλλοτε η Εκκλησία μας μεταχειρίστηκε την ΑΚΡΙΒΕΙΑ".

      Διαγραφή
  3. Στήν εποχή μας, ποιός θα συγκαλέσει σύνοδο,για να καταδικάσουν την ψευδοσύνοδο του Κολυμβαρίου,όταν οι επίσκοποί μας ειναι λατινόφρονοι αιρετικοί και οι λίγοι εξ αυτούς, φοβούνται και σιωπούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος3/9/18, 2:29 π.μ.

    Μια ακόμη μαρτυρία για του λόγου το αληθές αγαπητό ιστολόγιο. Είναι αναπολογητοι όσοι σας κατηγορούν πλέον. Τα παραδείγματα από την εκκλησιαστική ιστορία πάμπολλα και δυστυχώς οι οικονομιστες όπως και οι υποστηρικτές των άκυρων μυστηρίων και όσοι τους ακολουθούν στερούμενοι επιχειρημάτων καταφεύγουν στους αφορισμούς και στις ύβρεις. Σας ευχαριστούμε για τον κόπο σας για μια ακόμη φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος4/9/18, 6:51 π.μ.

    Μπήκα στο ιστολόγιο Κρυφό Σχολειο καθ' υπόδειξη ενός αδελφού μας και έφριξα με το τι συμβαίνει εκεί και με τις αντεγκλησεις και αντιπαλότητες των διαφόρων παραταξεων και τις θέσεις τους σχετικά με την προσχώρηση του π. Παϊσίου στο Π.Η. Διαπίστωσα ότι όντως βρισκόμαστε στα έσχατα. Τέτοια σύγχυση και ασυνεννοησία που θυμίζει Βαβέλ δεν την περίμενα! Βέβαια αυτό το συμπέρασμα το βγάζει κάποιος κι όταν περιέλθει τα ιστολόγια των αντοικουμενιστων, δηλαδή βλεπει τις θέσεις των οικονομιστων, των υποστηρικτών περί άκυρων μυστηρίων, περί προφητειών κλπ. Μόνον ο Θεός γνωρίζει πως ένας άνθρωπος θα επιλέξει τον δρόμο της σωτηρίας του.
    Στο δια ταύτα, Πατερική Παράδοση μείνε σταθερή στις θέσεις σου, συνέχισε τον αγώνα σου για ορθή ενημέρωση των πιστών και έχει υπομονή σε όσα δημόσια και πισώπλατα (γιατί υπάρχει κι αυτή η ύπουλη μέθοδος) σου καταμαρτυρούν και σε συκοφαντούν. Ο Θεός να σας φωτίζει να ορθοτομειτε πάντοτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.