Σαν μικρά παιδιά που τσακώνονται για ένα παιχνίδι έχουν φτάσει στο σημείο να γελοιοποιούνται Μόσχα και Φανάρι.
     Από την μια ο Οικουμενικός Πατριάρχης να ειρωνεύεται λέγοντας πως δωροδοκήθηκε με σοκολάτες κι από την άλλη η Ρωσική Εκκλησία που υποστηρίζει πως είναι έτοιμη για διάλογο
χωρίς όμως να μετακινηθεί από τις θέσεις της. Και δεν φτάνουν μόνο αυτά…
      Συγκεκριμένα, το Πατριαρχείο της Μόσχας προετοιμάζεται για διάλογο με την Κωνσταντινούπολη, αλλά δεν πρόκειται να αλλάξει στάση στην Ουκρανία δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του. Ο Βλαντιμίρ Λεγκούντα, επικεφαλής του Συνδέσμου για Εκκλησία, Κοινωνία και Σχέσεις με τα ΜΜΕ, διευκρίνισε πως η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι προετοιμασμένη για διάλογο με το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, αλλά δεν πρόκειται να παραιτηθεί από την αλήθεια και πως «ανησυχεί εξαιρετικά για την κατάσταση στην Ουκρανία σε διάφορους τομείς».
«Όσον αφορά τις σχέσεις με την Κωνσταντινούπολη, βλέπετε, ένας χριστιανός δεν έχει κανένα δικαίωμα να σκεφτεί κάποιο σημείο μη επιστροφής, με την έννοια ότι είμαστε πάντα προετοιμασμένοι για διάλογο, αλλά αυτός ο διάλογος δεν μπορεί να σημαίνει την απομάκρυνση της αλήθειας», δήλωσε ο Λεγκούντα.
«Αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αναθεωρήσουμε τη θέση μας ή να συμφωνήσουμε σε κάποιο συμβιβασμό, κάτι το οποίο δεν τίθεται θέμα, είμαστε πρόθυμοι να μιλήσουμε, αλλά η Κωνσταντινούπολη πρέπει να εισέλθει στον διάλογο αυτό. Η μπάλα δεν βρίσκεται στο γήπεδο μας. Χρειαζόμαστε κάποια κατάλληλη απάντηση», δήλωσε.
Στο μεταξύ η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας σχεδιάζει να προσφύγει στο Συνταγματικό Δικαστήριο της χώρας ενάντια στο νόμο που την υποχρεώνει να συμπεριλάβει στο όνομά της την υπαγωγή της στην Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία.
«Σκοπεύουμε να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας με όλες τις νομικές μεθόδους. Στείλαμε ένα αίτημα στον πρόεδρο της Ουκρανίας, ζητώντας του να χρησιμοποιήσει το δικαίωμά του για βέτο, αλλά, όπως βλέπουμε, δεν έχει χρησιμοποιήσει αυτό το δικαίωμα … Δεδομένου ότι είναι παραβίαση των συνταγματικών κανόνων και αρχών, ασκούμε έφεση στο Συνταγματικό Δικαστήριο», ανέφερε ο δικηγόρος του UOC, αρχιερέας Αλέξανδρος Μπαχόφ.
Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Πγιόρ Πόροσενκο υπέγραψε νομοσχέδιο στις 22 Δεκεμβρίου, υποχρεώνοντας την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία του Πατριαρχείου Μόσχας να δηλώσει την υπαγωγή της στην Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία στο όνομά της.
Η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία συγκρίνει πάντως τη νέα ουκρανική εκκλησία με τον Πύργο της Βαβέλ, ο οποίος κατέρρευσε.
Η νέα εκκλησία της Ουκρανίας, όπως ο Πύργος της Βαβέλ, χτίστηκε από ανθρώπους που προσπάθησαν να κάνουν τα ονόματά τους αθάνατα και να δείξουν στον Θεό ότι μπορούν να φτάσουν στον Ουρανό χωρίς τη βοήθειά του, δήλωσε ο Μητροπολίτης Αντώνιος της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και συμπλήρωσε πως «υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που θέλουν να ανταγωνιστούν με τον Θεό». Η ιστορία προφανώς δεν «διδάσκει τέτοιους ανθρώπους τίποτα και μας καλεί να συνάγουμε συμπεράσματα: όλα τα έργα που αγνοούν την ύπαρξη του δημιουργού του κόσμου προορίζονται να αποτύχουν», ανέφερε
Κι ενώ αυτά συμβαίνουν στην Ουκρανία το παιχνίδι των εντυπώσεων συνεχίζεται και στην Τουρκία, όπου μετά την διακοπή κοινωνίας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο οι Ρώσοι έχουν δραστηριοποιηθεί περισσότερο.
Συγκεκριμένα τέλεσαν Θεία λειτουργία στη νησίδα του Αγίου Νικολάου στον Τουρκικό κόλπο της Μάκρης (Fethiye) στις 20 Δεκεμβρίου 2018 και προεξήρχε ο υπεύθυνος της διαποιμάνσεως του Ρωσόφωνου ποιμνίου στην επικράτεια της Τουρκικής Δημοκρατίας Ιερέας Γεώργιος Sergeev, ο ασκών χρέη του Προϊσταμένου του Ι. Ναού Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Κωνσταντινουπόλεως, συλλειτουργίᾳ ομάδας κληρικών και παρουσία προσκυνητών από τις Ιερές Μητροπόλειςς Πσκοφ και Αγίας Πετρουπόλεως.
Η νησίδα Αγίου Νικολάου (Gemiler Adası) ευρίσκεται στο ανατολικο μέρος του κόλπου Fethiye και φιλοξενεί ερείπια τεσσάρων χριστιανικών Ι. Ναών, οι οποίοι κτίσθηκαν μεταξύ 4ου και 7ου αι., καθώς και περίπου 40 λοιπών χριστιανικών κτισμάτων. Εικάζεται ότι η κωμόπολη, η οποία υπήρχε εκεί, ιδρύθηκε από τον Άγιο Νικόλαο τον Θαυματουργό, ο οποίος κατέφυγε στη νησίδα με το ποίμνιό του για να γλιτώσει από τους Ρωμαίους διώκτες. Ένας από τους Ναούς τιμάτο στο όνομα αυτού του Αγίου, διότι σε ένα από τους τοίχους υπάρχει επιγραφή ονόματος του Αγίου. Πρόκειται για τρίκλιτη βασιλική με ένα κλίτος χαραγμένο στο βράχος. Στο εσωτερικό εντοπίσθηκαν ψηφιδωτά με γεωμετρικό διάκοσμο και μορφές Αγίων.
Μετά από την οσιακή κοίμησή του, σύμφωνα με παράδοση, ο Άγιος Νικόλαος ετάφη στη νησίδα, η οποία κατόπιν αυτού κατέστη σημείο αναφοράς των προσκυνητών, οι οποίοι ταξίδευαν στους Αγίους Τόπους. Και όμως, το 7ο αι., εξαιτίας των Αραβικών επιδρομών, τα λείψανα του Αγίου μεταφέρθκαν στα Μύρα και ἐν συνεχείᾳ στο Μπάρι της Ιταλίας, όπου και τεθησαυρίζονται αυτή τη στιγμή. Κατά το παρόν η νησίδα είναι ακατοίκητη και τελεί υπό την προστασία του Υπουργείου Τουρισμού της Τουρκίας.
Στον αντίποδα ο Οικουμενικός Πατριάρχης προχθες δέχθηκε ομάδα Ρώσων από την Μικρά Άσία και συγκεκριμένα τον Αρχιμανδρίτην κ. Μιχαήλ Ανισένκο και τον Αιδεσιμολ. Οικονόμον κ. Κωνσταντίνον Σεβτσένκο, επί κεφαλής προσκυνητών εκ των Ορθοδόξων Κοινοτήτων Ατταλείας και Αλάγιας.
Το μόνο που είναι βέβαιο με όλα αυτά είναι πως πλήττεται η Ορθοδοξία και σε επικοινωνιακό επίπεδο….