* Όπως έλεγε και ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός «Oύτε να εργαζώμεθα και να πραγματευώμεθα την Κυριακήν. Εκείνο το κέρδος οπού γίνεται την Κυριακήν είνε αφωρισμένο και κατηραμένο, και βάνετε φωτιά και κατάρα εις το σπίτι σας και όχι ευλογίαν...».
Η ΤΙΜΩΡΙΑ
Ένας μηχανικός, που ωνομαζόταν Μορέλλι, πήγε να δη πως πηγαίνουν οι εργασίες στην οδό Λόργκα, όπου έκτιζε το υπουργείο Εμπορίου, και εζήτησε να επιταχύνουν τις εργασίες.
Μερικοί επιστάται του απήντησαν ότι την επομένη ήταν η εορτή της Παναγίας και πολλοί εργάτες δεν ήθελαν να εργασθούν. Το γεγονός έγινε στις 7 Σεπτεμβρίου 1871 στη Ρώμη.
Θυμωμένος ο μηχανικός, φώναξε:
-Τι Παναγία και Παναγία. Αύριο θα εργασθήτε, κι όποιος δεν θέλει, ας φύγη.
Δεν πρόλαβε να τελειώση και παραπατάει το πόδι του υπό τη σκαλωσιά ψηλά όπου βρισκόταν και πέφτει. Σε λίγο οι εργάτες σήκωσαν το πτώμα του από τη γη.

Η ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΑΡΓΙΑ
Χωρικός περιέπαιζε γείτονά του, γιατί αυτός αντί να εργάζεται την Κυριακή πήγαινε στην εκκλησία.
-Υπόθεσε, λέγει ο γείτονας, ότι είχα στην τσέπη μου επτά λίρες και βρίσκοντάς σε στο δρόμο σου έδινα τις έξη. Τι θα έλεγες για μένα;
-Ότι είσαι γενναιόδωρος, απάντησε ο χωρικός και θα σε ευλογούσα.
-Πολύ καλά, συνέχισε ο γείτονας, αλλά αν σύ, αντί να με ευγνωμονής, ωρμούσες εναντίον μου και μου έπαιρνες και την άλλη, τι θα ήσουν;
-Ένας κλέφτης και ληστής κι άξιος για κρέμασμα.
-Φίλε μου, αυτή είναι η ιστορία σου. Ο Θεός με την άπειρό του ευσπλαχνία σου χάρισε έξη μέρες για να εργάζεσαι και κράτησε μια για Κείνον. Σύ όμως, αντί να φανής ευγνώμων, θέλεις να πάρης και την έβδομη.
ΠΡΟΣΒΑΛΑΤΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΟΥ
Ένας εφημέριος ωμιλούσε εναντίον εκείνων που παραβαίνουν το νόμο της αργίας.
Στο τέλος του κηρύγματός του ένας μισθωτός τον πλησιάζει λέγοντάς του:
-Πάτερ μου, σήμερα καταφερθήκατε πολύ εναντίον του κυρίου μου και τον προσβάλατε.
-Δε θα προσέβαλα τον κύριό σου, αν εκείνος δεν είχε προσβάλει πρώτος τον Κύριό μας.
Αν εκείνος θέλη να προσβάλη τον Κύριό μας, άφησέ τον να προσβάλεται από το κήρυγμά μου.
(Θησαυρός Γνώσεων και ευσεβείας, Υακίνθου Γρατιανουπόλεως, σελ. 147-151)