Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ, ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ, ΑΠΟΣΙΩΠΗΣΗ

Φιλορθοδοξος  Ενωσις  «Κοσμας  Φλαμιατος»
Εδρα: Βασ. Ηρακλειου 30, 546 24  Θεσσαλονικη, Τηλ. 697-2176314
E-Mail: kflamiatos@yahoo.gr  2011 / Ενημερωτικο Δελτιο 5
ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ, ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ, ΑΠΟΣΙΩΠΗΣΗ

Ο  ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ κ. ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΙΚΕΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ  ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟ ΑΛΕΓΚΡΕ
ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ  ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ

Σπροηγούμενο κείμενο τοῦ «Φλαμιάτου» (15/1/2011) μὲ τίτλο «Ἀποκαλυπτικὴ ἐπιστολὴ Ἰσραηλιτῶν μὲ ἐπαίνους πρὸς τὸν Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιο», σημειώναμε ὅτι θὰ «ἐπανέλθουμε» γιὰ νὰ «θυμίσουμε κάποιες ἀντορθόδοξες ἐνέργειες τοῦ Μητροπολίτη Δημητριάδος, ὅπως τὴν ἀποδοχὴ ἀπὸ τὸν κ. Ἰγνάτιο τῶν αἱρετικῶν-προδοτικῶν γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία θέσεων τοῦ Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν στὸ Πόρτο λέγκρε».
Μὲ τὸ παρὸν κείμενο θὰ ἀσχοληθοῦμε μὲ τὸ μεῖζον αὐτὸ ζήτημα ποὺ ἔχει δημιουργηθεῖ, τν ποδοχ δηλ. ατο το Κειμένου π τος ρθοδόξους —πο συμμετεχαν συμφώνησαν δν τ κατήγγειλαν ρητς κα δημοσίως ς αρετικ—ἀφοῦ μὲ τὴν ἀποδοχὴ αὐτή, διεπράχθη ἡ δεύτερη φρικτὴ προδοσία τῆς Πίστεως, μετὰ ἀπὸ ἐκείνη τῆς Συμφωνίας στὸ Μπάλαμαντ: τούτη τ φορ ρνήθηκαν οἱ ἐκπρόσωποί μας τὴν αὐτοσυνειδησία τῶν Ὀρθοδόξων, ὅτι ἀνήκουν στὴν Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία καὶ δέχτηκαν ὅτι στὴν Ἐκκλησία ἀνήκουν ἐπίσης καὶ τὴν συναποτελοῦν οἱ αἱρετικοί. Καὶ μετὰ ἀπὸ τέτοιες ἐνέργειες οἱ ἐκπρόσωποί μας καὶ οἱ ἡγέτες τους, χωρὶς ντροπή, θεωροῦν τέτοιες ἀποφάσεις ὡς «πρόοδο στοὺς Διαλόγους» καὶ ἰσχυρίζονται ὅτι «τίποτα δὲν ἀρνηθήκαμε»!
Στ Πόρτο λέγκρε τς Βραζιλίας ταν τέτοιου βαθμο προδοσία τς ρθόδοξης κκλησίας π τος κπροσώπους μας, στε (γι ν μ γίνουν γνωστς στ λαὸ) τς κρυψαν κα κυριολεκτικ θαψαν τς ποφάσεις κα τ Κείμενο πο π τ Συνέλευση κείνη προέκυψε. Τ Κείμενο ατό, μετέφρασε π τν γγλικ γλσσα κα παρουσίασε στν λλάδα (12/3/2008) «Φιλορθόδοξος νωσις “Κοσμς Φλαμιτος”» μ τίτλο: «να παίσχυντο κα προδοτικ γι τν ρθοδοξία κείμενο».
Παρ τν δημοσίευση κείνη κα παρόλο πο εχαν προηγηθε κάποιες ναφορς κα κριτικ στ κείμενο (ἰδιάζουσα βαρύτητα εἶχε ἡ κριτικὴ το γίου ρους τ 2007), ποιμαίνουσα κα πισκοποσα κκλησία, ἡ ὁποία ὀφείλει νὰ διασφαλίζει τν αθεντικότητα τς Πίστεως κα τν κεραιότητα τς κκλησίας, «γρν γόρασε». κολούθησαν κα λλες κριτικὲς ἀναφορές, λλ κα πάλι ο «φύλακες» τς Πίστεως πίσκοποι μ λλα σχολονται. Κα πέντε χρόνια μετά, χουμε πισήμως ποδεχθε ατ τ αρετικ Κείμενο το Π.Σ.Ε., ετε δι στόματος τν γετικν κύκλων τς ρθόδοξης κκλησίας κα δ το Οκουμενικο Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου(!!!), ετε δι τς σιωπς τν πολοίπων, πως θ παρουσιάσουμε στὴ συνέχεια.
1. Ποιοί σαν ο κύριοι κπρόσωποί μας στ Πόρτο λέγκρε καὶ ποιό τ θέμα τοῦ Συνεδρίου;
α) Ο ἐκπρόσωποί μας ἦσαν ξς: Ο μητροπολτες Δημητριάδος γνάτιος (πικεφαλς τς λλαδικς ντιπροσωπείας) κα Καλαβρύτων μβρόσιος· ο θεοφιλέστατοι πίσκοποι Θερμοπυλν ωάννης κα χαΐας θανάσιος· ρχιμ. Γαβριλ Παπανικολάου κα ο καθηγητς Βλ. Φειδς, Κων. Σκουτέρης, Γ. Μαρτζέλος κα Γ. Γαλίτης.
β) Τὸ θέμα τοῦ Συνεδρίου ταν: «Κείμενο π κκλησιολογίας, Κληθεσες ν εναι Μία κκλησία. να κάλεσμα πρς λες τς κκλησίες γι ν νανεώσουν τν δέσμευσή τους πρς τν πίτευξη τς νότητας κα ν μβαθύνουν τν μεταξύ τους διάλογο»[1].
2. Ποιό εἶναι τὸ Κείμενο το Πόρτο λέγκρε;
Οἱ προδοτικὲς (γιὰ τοὺς Ὀρθόδοξους) θέσεις-ἀποφάσεις τοῦ Κειμένου τοῦ Πόρτο Ἀλέγκρε (ἐδῶ παρουσιάζουμε τὸ μεγαλύτερο μέρος του) ἔχουν ὡς ἑξῆς:
1. μες, ο κλεγμένοι κπρόσωποι τς 9ης Συνέλευσης το Π.Σ.Ε., εχαριστομε τν ν Τριάδι Θεό, …πο φερε τς κκλησίες μας σ ζωνταν παφ κα διάλογο. Χάριτι Θεο εμαστε κόμη σ θέση ν παραμένουμε νωμένοι, κόμη κα ταν ατ εναι δύσκολο… πρωταρχικς στόχος τς κοινωνίας τν κκλησιν στ Π.Σ.Ε., εναι ν προσκαλέσουμε νας τν λλο σ μία ρατ νότητα… [σ.σ. δ πονοεται, αρετικ θεωρία περ οράτου κκλησίας, τι  δηλ. εναι οράτως νωμένες ο ἐκκλησίες, κα τι τ Π.Σ.Ε. ργάζεται ν φέρει κα τν ρατ νότητα. ς «κκλησίες» βέβαια, θεωρονται ο κατοντάδες αρετικς μολογίες κα μάδες· κα νάμεσα στς αρέσεις ποδεχόμαστε πς ντάσσεται κα Μία, γία, Καθολικ ρθόδοξη κκλησία].
2. Ο κκλησίες πο εναι μέλη το Π.Σ.Ε., παραμένουν φοσιωμένες μία στν λλη στν δρόμο πρς τν πίτευξη πλήρους ρατς νότητας. Ατ φοσίωση εναι να δρο το λεήμονος Κυρίου μας… Ο κκλησίες μς χουν διαβεβαιώσει τι νότητα γι τν ποία προσευχόμαστε, λπίζουμε κα ργαζόμαστε δν εναι παρ [α] «μία κοινωνία δεδομένη κα κπεφρασμένη δι τς κοινς μολογίας τς ποστολικς Πίστεως, [β] μία κοιν μυστηριακ ζω στν ποία εσερχόμαστε δι το νς βαπτίσματος, κα στν ποία μετέχουμε μέσα στς εχαριστιακές μας συνάξεις, [γ] μία κοιν ζω στν ποία τ [πλ] μέλη κα ο ερωμένοι χαίρουν μοιβαίας ναγνώρισης κα συμφιλίωσης κα [δ] μία κοιν ποστολ ποία δίδει μαρτυρία γι τ εαγγέλιο…». [σ.σ. Αρετικο κα ρθόδοξοι χουμε κοιν ποστολή, δίνουμε τν δια μαρτυρία καὶ ἔχουμε ἀναγνωρίσει οἱ Ὀρθόδοξοι τὴν ἱερωσύνη τῶν αἱρετικῶν κι αὐτοὶ τὴν ἱερωσύνη τῶν Ὀρθοδόξων!].
3. μολογομε Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, πως ατ ρίζεται π τ Σύμβολο Νίκαιας-Κων/πολης (381). [σ.σ. μολογομε τι πάρχει Μία κκλησία, ν στν πράξη πάρχουν πολλές, ἀφοῦ ἔχουν διάφορο Πίστη, κα λες ατς ποδέχονται τ Σύμβολο τς Πίστεως, παρόλο πο δν πιστεύουν ο αρετικς «κκλησίες» σα στ Σύμβολο περιλαμβάνονται!]. μοναδικότητα τς κκλησίας εναι μία εκόνα τς νότητας το ν Τριάδι Θεο, κα τς κοινωνίας τν θείων Προσώπων τς Τριάδος. γία γραφ περιγράφει τν κοινωνία τν Χριστιανν ς τ σμα το Χριστο το ποίου ποικιλομορφία εναι παραίτητη γι τν λότητά του: «Τώρα πάρχουν ποικιλίες χαρισμάτων, λλ τ Πνεμα εναι τ διο κα πάρχουν ποικιλίες διακονιν, λλ Κύριος εναι διος. Κα διάφορα εδη νεργειν πάρχουν, λλ Θες εναι διος πο νεργε λα σ λους, στν καθένα δίνεται φανέρωση το Πνεύματος γι τ καλ λων» (Α’ Κορ. 12, 4-7). [σ.σ. Ο αρέσεις ποτελον «ποικιλία χαρισμάτων» κα Κύριος νεργε σ λους —κα στος αρετικος— κα τος διακρατε στς αρέσεις γι τ καλ λων!!!]. τσι, ντας λας το Θεο, τ σμα το Χριστο [σ.σ. Σμα Χριστο εναι κα ο αρετικο κα ο ρθόδοξοι], κα νας το γίου Πνεύματος, κκλησία καλεται ν καταστήσει φανερ τν μοναδικότητά της μέσα π τν πλούσια ποικιλομορφία της. [σ.σ. ρθόδοξη  κκλησία δν εναι Μία κα μοναδική, λλ εναι μοναδική, πειδ πικοινωνε μ τν ποικιλομορφία κα τν πλοτο τν αρετικν «κκλησιν»].
4. κκλησία, ς κοινωνία τν πιστν, γεννήθηκε π τν Λόγο το Θεο, δεδομένου τι δι τς κος το μηνύματος το εαγγελίου, κα δι τς νεργείας το γίου Πνεύματός Του, γεννται Πίστις (Ρωμ. 10, 17). [σ.σ. πίστη τν αρετικν κα τν ρθόδοξων «πιστν» ταυτίζονται· γεννήθηκε καὶ ἡ κακοδοξία καὶ ἡ ὀρθοδοξία π τν …Λόγο κα τ γιο Πνεμα. Κα δν εναι μόνο ατς ο βλασφημίες πο ποδέχτηκε κ. γνάτιος, ο λλοι «κπρόσωποί» μας κα κατ συνέπεια    ερ Σύνοδος. πεται συνέχεια].
5.  Σς διαβεβαιώνουμε τι Πίστη τς κκλησίας, πως ατ κφράστηκε π τος ποστόλους, εναι μία, πως κριβς να εναι κα τ Σμα το Χριστο. Παρ τατα, εναι θεμιτ Πίστη ατ ν διατυπώνεται μ διαφορετικος τρόπους. ζω τς κκλησίας, ς μία νέα ν Χριστ ζω εναι μία. ν τούτοις, ξελίσσεται μέσα π διάφορα χαρίσματα κα διακονίες. [σ.σ. Κα ο διαφορετικο τρόποι εναι ο διάφορες αρέσεις το Π.Σ.Ε., τ διάφορα «χαρίσματα» το διαβόλου πο μπνέουν τος αρετικούς, βλασφήμως χρεώνονται στν Θεό!!!]. Μία εναι λπίδα τς κκλησίας, λλ κφράζεται μ διαφορετικς νθρώπινες προσδοκίες. ναγνωρίζουμε τι, σον φορ στν σχέση τς κκλησίας [σ.σ. τς όρατης] μ τς κκλησίες, πάρχουν διαφορετικς κκλησιολογικς προσεγγίσεις κα ποικιλία ντιλήψεων. Μερικς διαφορς κφράζουν τν Χάρη το Θεο κα τν γαθότητά Του. [σ.σ. Θες μς χαριτώνει  γι ν διαφέρουμε στν Πίστη!!!]. Ατς θ πρέπει ν προβάλλονται ν χάριτι Θεο, δι το γίου Πνεύματος.  Κάποιες λλες μως διαφορς διαιρον τν κκλησία. Ατς θ πρέπει ν περνικηθον δι τν καρπν το Πνεύματος, τς πίστεως, τς λπίδος κα τς γάπης, τσι στε ν τέλει ν μν πικρατήσουν τάσεις ποκλεισμο κα διαχωρισμο. «Τ σχέδιο» το Θεο, «ταν λθει τ πλήρωμα το χρόνου, εναι ν νωθον λα ν Ατ» (φ. 1, 10), ναρμονίζοντας τσι λες τς διαφορές. Θες καλε τν λαό Του ν γάπ στν προβολ [σ. μτφρ. τν διαφορν πο νώνουν] κα πανεκτίμηση [σ. μτφρ. τν διαφορν πο διχάζουν], στν δρόμο πρς τν πληρότητα τς κοινωνίας.
6. καθολικότητα τς κκλησίας κφράζει τν πληρότητα, κεραιότητα κα λότητα τς ζως της, ν Χριστ, δι το γίου Πνεύματος, σ λες τς ποχς κα σ λους τος χώρους. Ατ τ μυστήριο κφράζεται σ κάθε κοινότητα βαπτισμένων πιστν [σ.σ. αρετικν κα ρθοδόξων], που ποστολικ Πιστ μολογεται, λλ κα βιώνεται, τ εαγγέλιο κηρύττεται, κα τ μυστήρια πιτελονται. Κάθε κκλησία εναι Καθολικ κκλησία κα χι πλ να μέρος της. Κάθε κκλησία εναι κκλησία καθολική, λλ χι στν λότητά της.
Κάθε κκλησία κπληρώνει τν καθολικότητά της ταν εναι σ κοινωνία μ τς λλες κκλησίες. [σ.σ. Νά, κα μπέδωση τς αρεσης περ διηρημένης κκλησίας πο στν λλάδα ποστηρίζεται κα κφράζεται π τν Μεσσηνίας, στ δ Φανάρι π τν Οκουμενικ Πατριάρχη κα τν Περγάμου[2]]. Σς διαβεβαιώνουμε τι καθολικότητα τς κκλησίας κφράζεται πι ξεκάθαρα μ τν κοιν συμμετοχ στν θεία κοινωνία [σ.σ. αρετικν κα ρθοδόξων;], κα μ τν μοιβαία ναγνώριση-ποδοχ κα συμφιλίωση μεταξ τν μελν το κλήρου.
7. σχέση μεταξ τν κκλησιν χαρακτηρίζεται π μία δυναμικ λληλεπίδραση. [σ.σ. Πουθεν λόγος γι μετάνοια κα πιστροφ τν αρετικν στ Μία, Καθολικ κκλησία]. Κάθε κκλησία καλεται ν δίδει κα ν λαμβάνει δωρες μ πνεμα μοιβαίας πευθυνότητας. Κάθε κκλησία πρέπει ν ντιλαμβάνεται λα σα εναι φήμερα στν ζωή της κα ν χει τ θάρρος ν τ ναγνωρίσει στς λλες κκλησίες. κόμη κα σήμερα, ταν κοιν συμμετοχ στν εχαριστία δν εναι δυνατή, διηρημένες κκλησίες κφράζουν μοιβαία πευθυνότητα κα πιδεικνύουν τν καθολικότητα πο τς διακρίνει, ταν προσεύχονται μία γι τν λλη, …παίρνουν π κοινο ποφάσεις, ργάζονται γι τν πικράτηση τς δικαιοσύνης… κα παρ τς ποιες διαφορές, πιμένουν στν διάλογο, ρνούμενες τ «δν σς χω νάγκη» (Α’ Κορ. 12, 21). ταν πομακρυνόμαστε νας π τν λλο, γινόμαστε φτωχότεροι. [σ.σ. νέα θεολογία, πο ποδέχτηκε κ. γνάτιος: σοι λέμε, πς δν χουμε νάγκη τν μόλυνση τς κάθε αρέσεως το Π.Σ.Ε. γινόμαστε γωϊστές! ταν πομακρυνόμαστε π τος αρετικούς, γινόμαστε φτωχότεροι!].
8. λοι ο βεβαπτισμένοι ν Χριστ [σ.σ. αρετικο κα ρθόδοξοι], εναι νωμένοι στ σμα του… Τ βάπτισμα ς μέσο πο μς νώνει μ τν Χριστό, καλε τς κκλησίες ν εναι νοικτς κα ελικρινες μεταξύ τους, κόμη κα ταν ατ εναι δύσκολο στν φαρμογή του... Τ βάπτισμα δίδει ς δωρε στς κκλησίες τν λευθερία λλ κα τν εθύνη ν πορευθον π κοινο πρς τ κήρυγμα το Λόγου, τν μολογία μις Πίστεως, τν τέλεση τς Εχαριστίας, κα τν κοιν μετοχ στν διακονία τς εροσύνης. [σ.σ. Ετε διαλέξουμε τ ρθόδοξο βάπτισμα, ετε τ αρετικ ψευτοβάπτισμα, γι τ Π.Σ.Ε. (κα τος κπροσώπους μας πο ποδέχθηκαν τς ποφάσεις του) τ διο κάνει· κα τ δύο μς νώνουν μ τ Χριστό. τσι, βαπτισμένοι κα βάπτιστοι, θ πορευόμαστε «π κοινο πρς τ κήρυγμα το Λόγου»,  δηλαδή, κενοι μν θ κηρύττουν τς αρέσεις τους κα θ βαπτίζουν, κα ς ψευτο-βαπτισμένοι ποὺ εἶναι, σους βαπτίζουν θ παραμένουν βάπτιστοι, κι μες δέ, θ κηρύττουμε καὶ θ βαπτίζουμε ρθόδοξα, σφαλς γι λίγο καιρ κόμα!]. πάρχουν μερικο πο δν χρησιμοποιον νερ στν εροτελεστία το βαπτίσματος, λλ μετέχουν στν πνευματικ μπειρία τς ν Χριστ ζως[3].
9.   Τ τι λοι μας [σ.σ. αρετικο κα ρθόδοξοι], π κοινο, νήκουμε στν Χριστ δι το βαπτίσματος ες τ νομα το Πατρς κα το Υο κα το γίου Πνεύματος, δίδει τν δυνατότητα στς κκλησίες κα τς καλε ν συμβαδίσουν, κόμη κα ταν διαφωνον. Διαβεβαιώνουμε τι πάρχει να βάπτισμα, πως κριβς πάρχει να σμα κα να Πνεμα, μία λπίδα τς κλήσεώς μας, νας Κύριος, μία Πίστη, νας Θες κα Πατέρας λων μας (βλ. φ. 4, 4-6). ν χάριτι Θεο, δι το βαπτίσματος καταδεικνύεται τι νήκουμε νας στν λλον, παρ τ γεγονς τι κάποιες κκλησίες δν εναι κόμη σ θέση ν ναγνωρίσουν λλες ς κκλησία μ τν πλήρη ννοια τς λέξης. ς θυμηθομε τ λόγια τς Δήλωσης το Τορόντο, που ο κκλησίες-μέλη το ΠΣΕ διαβεβαιώνουν[4]  τι « μετοχ στν κκλησία το Χριστο εναι πληρέστερη π τν μετοχ στ σμα τς δικς τους κκλησίας[5]. πομένως, πιδιώκουν ν πιτύχουν μία ζωνταν παφ μ κείνους πο βρίσκονται ξω π τ ρια τς δικς τους κκλησίας κα μολογον τν Χριστ ς Κύριο»… [σ.σ. Κα ζωνταν παφ μ τος «ξω» συντελεται μι χαρ κα μ τς συμπροσευχές].
11. Τ εραποστολικ ργο εναι ναπόσπαστο μέρος τς ζως τς κκλησίας. κκλησία [σ.σ. αρετικν κα ρθοδόξων], δι τς ποστολς της κφράζει τν κλήση της γι τν διάδοση το Εαγγελίου κα τν προσφορ το ζωντανο Χριστο [σ.σ. Εναι ζωνταν τ Εαγγέλιο κα Χριστς κα δι τν αρέσεων;] σ λη τν δημιουργία. Ο κκλησίες ζον μεταξ λαν λλων πεποιθήσεων κα δεολογιν. ς τ ργανο το Θεο, ποος εναι κυρίαρχος σ λη τν κτίση, κκλησία καλεται ν λθει σ διάλογο κα συνεργασία μ ατούς, στε μ τν ποστολή της ν συμβάλλει στν φέλεια λων τν δημιουργημάτων κα στν εημερία τς γς…
14.  Μεταξ τν θεμάτων πο χρήζουν συνεχος διαλόγου π τς κκλησίες εναι τ ξς:
...Σ ποιό βαθμ πάρχουν κοιν σημεα μεταξ τν λλων κκλησιν κα τς κκλησίας σας σον φορ στν [ερ]ποστολικ ποστολ στν κόσμο; θ) Σ ποιό βαθμ πάρχουν κοιν σημεα μεταξ τς κκλησίας σας κα τν λλων κκλησιν σον φορ στν διατύπωση τς Πίστης κα στν θεολογικ κπαίδευση; ι) Πόσο πλήρης θ μποροσε ν εναι συμπροσευχ τς κκλησίας σας μ τς λλες κκλησίες;
νασχόληση μ τ ρωτήματα ατ ποτελε πρόκληση γι τς κκλησίες, στε ν ποδεχθον τι κάποιες ψεις τς ζως τους παιτον νανέωση, λλ κα ν ξιοποιήσουν νέες εκαιρίες γι τν μβάθυνση τν σχέσεών τους μ τς κκλησίες πο κολουθον λλες παραδόσεις. [σ.σ. Πουθενά, λοιπόν, κα καμι νύξη πρόσκλησης π τος ρθόδοξους πρς τος αρετικος γι πιστροφ στν Μία κκλησία· ντίθετα τ Π.Σ.Ε. ποτελε εκαιρία γι μβάθυνση,ξιοποίηση καὶ ποδοχὴ μέρους τῶν αἱρετικῶν θέσεων κάθε «κκλησίας» ἀπὸ τὶς ἄλλες! Ατ εναι «εραποστολ» πρς τος τεροδόξους, πο κάνουν ο κπρόσωποί μας!].
15.   Ο κκλησίες μας ταξιδεύουν μαζ στν διάλογο κα στν κοιν δράση… ς κούσουμε τί λέει τ Πνεμα στς κκλησίες! (ποκ. 3,6). [σ.σ. Ο «ρθόδοξοι» κπρόσωποί μας δέχτηκαν τν διαστρεβλωτικ ρμηνεία τν αρετικν μολογιν, οἱ ὁποῖες διδάσκουν πώς, ὅσα ὁ Θεὸς ποκάλυψε στν εαγγελιστ ωάννη, ς πευθυνόμενα στς τοπικς κκλησίες τς Μ. σίας, ατο τ φαρμόζουν μοιόμορφα στν ρθόδοξη κα στς αρετικς «κκλησίες» τοῦ Π.Σ.Ε.][6].
3. Πς ντέδρασαν κα πς ντιμετώπισαν τν κριτικ πο γινε στὸ Κείμενο το Πόρτο λέγκρε ο κπρόσωποι τς ερς Συνόδου μητροπολτες Δημητριάδος κ. γνάτιος, λλ κα Καλαβρύτων κ. μβρόσιος;
α) ξ σων χουμε π’ ψιν μας ὁ κ. γνάτιος, ἢ σιώπησε ἐπὶ τῆς οὐσίας, ἢ παραπληροφόρησε.
Μετά, δηλαδή, τν πιστροφή του ἀπ τ Πόρτο λέγκρε κ. γνάτιος (κα συγκεκριμένα στν σπεριν τς 5/3/2006, Κυριακ τς Τυρινς), φο πληροφόρησε τος πιστος γι τος λόγους τς πουσίας του (στ Σάο Πάολο κα στ Πόρτο λέγκρε, γι τ Συνέδριο το Π.Σ.Ε.), επε μεταξ λλων τ ξς (κατ’ πομαγνητοφώνηση):
«... εθύνη μας εναι τεράστια κα πέναντι στν πόλοιπο χριστιανικ κόσμο. Κα μν τολμήσει κανες ν μο πε γιατί. κριβς ατ εναι κα ποστολή μας τν ρθοδόξων. Ν εμαστε παρόντες κα ν κρατμε ζωντανς λπίδες. Γιατ λλοτρίωση εναι μεγάλη... κίνδυνος π λλες θρησκεες κόμη μεγαλύτερος, μ τς ποες, μως, θ κληθομε ν συνυπάρξουμε, ν συμπορευθομε... μες πιτελέσαμε κατ’ ντολήν τς Συνόδου μία ποστολή, πως θ τ κάνουμε πάντοτε κα μ’ ατ θέλω ν τελειώσω κα ν ξέρετε κα σες, γιατί μπορον ν βρεθον κα κάποιοι καλοθελητές... Κανες π μς τος πισκόπους στν ρθόδοξη κκλησία δν ατοσχεδιάζει[7]. Εμαστε μέλη τς Συνόδου, συμμετοχή μας σ κάθε τέτοια δραστηριότητα εναι ντολ τς Συνόδου κα πρέπει ν σς π τι κα συμμετοχ τν ρθοδόξων εναι πόφαση πανορθοδόξου συναντήσεως κα συσκέψεως.  Καμμία  κκλησία δν χει πάρει μόνη της ατν τν πόφαση. λες ο ρθόδοξες κκλησίες μαζί χουν συναποφασίσει ν μετέχουν σ παρόμοιες συναντήσεις, γι ν δίνουμε τ μαρτυρία τς ρθοδοξίας μέσα σ’ ατόν τν ντως πολυπρόσωπο κα μεγάλο κόσμο το χριστιανισμο…».
Ναί, Σεβασμιώτατε, καλς κακς πήγατε μ ντολ τς Συνόδου. Δν  μς ξηγήσατε, μως: ταν ντολ τς Συνόδου ν ξεπουλήσετε τν ρθόδοξη κκλησία; Καί, τσι καταλαβαίνετε σες τν εραποστολ κα «τ μαρτυρία τς ρθοδοξίας»; ς ποδοχ τῶν αρετικν θεωριν περ «οράτου κκλησίας» κα περ τς «βαπτισματικς θεολογίας»;
κόμα: σς εναι εκολο ν μς πληροφορήσετε, τί γνώμη ἔχετε γιὰ τὴν Πανορθόδοξη ἀπόφαση τῆς Συνόδου τς Μόσχας (1948) πο ποφάσισε κριβς τ ντίθετο; Γράφει ὁ π. Ἰωάννης Φωτόπουλος: Τὸ 1948, στὴ Α´ Γενικὴ Συνέλευση τοῦ Π.Σ.Ε. στὸ Ἄμστερνταμ, ἔλαβαν μέρος, ὄχι μετὰ ἀπὸ κοινὴ συμφωνία τῶν τοπικῶν Ἐκκλησιῶν, ἀλλὰ κατόπιν μονομεροῦς ἀποφάσεως, μόνο ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, μαζὶ «μὲ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, ἐνῶ τὰ Πατριαρχεῖα Ἀντιοχείας καὶ Ἀλεξανδρείας μαζὶ μὲ τὶς Σλαβικὲς Ἐκκλησίες στὴ Σύνοδο τῆς Μόσχας (ποὺ ἔγινε ἀπὸ 8-10 Ἰουλίου 1948) ἀποφάσιζαν τὴ μὴ συμμετοχή τους, ἐπειδὴ μεταξὺ ἄλλων κατεπατοῦντο οἱ Ἱεροὶ κανόνες καὶ γίνονταν συμπροσευχὲς καὶ ἐπειδὴ «ὁ σκοπὸς τοῦ ΠΣΕ διὰ τὴν διαμόρφωσιν μιᾶς Οἰκουμενικῆς Ἐκκλησίας δὲν ἀνταποκρίνεται εἰς τὰς ἀρχὰς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας» (π. Ἰω. Φωτοπούλου, Πρωτοπρ., « στση τς λληνικς κκλησας κα Θεολογας ναντι το Οκουμενισμοῦ»).
Νὰ μᾶς ναφέρετε ἐπίσης, Σεβασμιώτατε, πῶς «αὐτὴ ἡ σθεναρὴ στάση» ἀλλοιώνεται προοδευτικά, καὶ ἡ μία μετὰ τὴν ἄλλη ὅλες σχεδὸν οἱ παραπάνω ἐκκλησίες ὑποβάλλουν αἰτήσεις εἰσδοχῆς καὶ γίνονται δεκτὲς ὡς μέλη τοῦ Π.Σ.Ε. χωρὶς νὰ αἰσθανθοῦν τὴν ἀνάγκη «νὰ δικαιολογήσουν μὲ γραπτὰ κείμενα τὴν ἀθέτηση ἐκείνης τῆς ἀπόφασης ποὺ τὶς δέσμευε οὐσιαστικά»; (Γιανναρᾶ Χρ., Ἀλήθεια καὶ Ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, σ. 201-202). Ποιά ἄλλη Πανορθόδοξος Σύνοδος ὑπαγόρευσε τὴν ἀθέτηση τῆς αἰτιολογημένες νομοκανονικὰ πρώτης ἀπόφασής τους; Ποιές ἰσχυρὲς πιέσεις δέχτηκαν καὶ ἀπὸ ποιόν γιὰ νὰ συμμετάσχουν τελικὰ στ Π.Σ.Ε.;
Παρόμοιες ἐρωτήσεις ἔκανε καὶ ἕνας συλλειτουργός σας πρὸς τὸν Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο καὶ ἀκόμα δὲν πῆρε ἀπάντηση. Ρώτησε: «Ποία “Πανορθόδοξη ἀπόφαση” ἐνέκρινε τὴ σύνταξη κανονισμοῦ γιὰ τὴν “ὁμολογιακὴ” ἢ “διομολογιακὴ” κοινὴ προσευχὴ στὶς συναντήσεις τοῦ ΠΣΕ; Ποία “Πανορθόδοξη ἀπόφαση” ἐπικρότησε τὸ προκλητικὸ κείμενο τῆς Θ΄ ΓΣ τοῦ ΠΣΕ στο Porto Alegre (2006), σύμφωνα μὲ τὸ ὁποῖο “κάθε ἐκκλησία (ἀπὸ τὶς 340 προτεσταντικὲς ὁμάδες τοῦ ΠΣΕ) εἶναι Ἐκκλησία καθολική”;» (π. Ἀναστ. Γκοτσόπουλος, «Παναγιώτατε, ποιά Πανορθόδοξη ἀπόφαση;» Πάτρα 6.10.2009).
Μετὰ τὴν ὁμιλία αὐτὴ τοῦ κ. Ἰγνάτιου στὸ Βόλο, ἕνα χρόνο ργότερα, ταν γιναν ερύτερα γνωστ τ κατορθώματα τς ντιπροσωπείας μας στ Πόρτο λέγκρε κα ρχισε ἡ κριτικὴ καὶ λεγχος, κ. γνάτιος σιώπησε. Προκλήθηκε πάλι π τ δημοσίευση το Κειμένου τν ποφάσεων το Πόρτο λέγκρε, ἀλλ κα πάλι σιωπή. πρξε, μως, κόμα μι δημοσίευση, ποία μεταξύ λλων λεγε κα ατά: «Τ βλέμμα το πιστο λαο εναι στραμμένο στ Βόλο κα στ Σεβασμιώτατο μητροπολίτη Δημητριάδος κ. γνάτιο. πίσκοπος το Βόλου ταν πικεφαλς τς λλαδικς ντιπροσωπείας στ Porto Alegre... Καλομε τ Σεβασμιώτατο ν εθυγραμμιστε μ τ χρυσ πνευματικ γραμμ τν μεγάλων Πατέρων κα Διδασκάλων τς κκλησίας μας» κα ρα, τὸν καλοῦσε ν ποκηρύξει τ γενόμενα στ Πόρτο λέγκρε (mkka.blogspot.com/2009/04/blog-post_04.html). Κα πάλι «κρα το τάφου σιωπή».
Δυστυχς κ. γνάτιος χει εθυγραμμισθε μ τὰ διεθνὴ οἰκουμενιστικὰ κέντρα κα ετε δι τς Θεολογικς καδημίας Βόλου, ετε δι τς κπομπς του στν τηλεόραση διδάσκει τν πέρβαση τν Πατέρων δι τς μετα-πατερικς νεο-πατερικς θεολογίας διὰ τῆς θεολογίας τς συνάφειας.
β) Κα Μητροπολίτης Καλαβρύτων, πίσης, σιώπησε ς νοχος. Θεώρησε τι δν το ναλογε καμία εθύνη, τι δν θίγεται π τ δημοσίευση το προδοτικο Κειμένου το Πόρτο λέγκρε. τσι δν πάντησε οτε στν κριτικ το γίου ρους, οτε στν μομφ πο το πέρριψε «Κοσμς Φλαμιτος». κολούθησε, μως, λλο δημοσίευμα θεολόγου τν 6/4/08 στν φημερίδα «Βμα τς Αγιάλειας» (2 χρόνια π τν παρουσία του στ Πόρτο λέγκρε), δι το ποίου το ζητετο ν παντήσει στ ρωτήματα:
«Ο παρόντες ρθόδοξοι κπρόσωποί μας (Μητροπολτες) ψήφισαν τ κείμενο; πλς τ ποδέχτηκαν; ταν μαθαν τ περιεχόμενό του (σ περίπτωση πο τ γνοοσαν) διαμαρτυρήθηκαν κ τν στέρων μ τς ντίθετες μ τν ρθόδοξη πίστη θέσεις πο περιλαμβάνει τ κείμενο ατό;»
πάντηση το Καλαβρύτων στ ρωτήματα ατ ( ποία δημοσιεύτηκε μετ π 6 περίπου μνες) ταν πογοητευτική. Ατς πο μ μεγάλη εκολία δημοσιοποιε τς πόψεις του π παντς πιστητο (παίρνοντας φορμ π δημοσιεύσεις στν Τύπο γι τος λόγους κα τ ργα πρωθυπουργν, πουργν, πατριαρχν κα ρχιεπισκόπων), γι τ ζωτικότατο ατ θέμα Πίστεως, κα ν τ Κείμενο δημοσιεύτηκε κα δέχθη κριτική, πάντησε ργοπορημένα καί —οσιαστικ— χωρς νπαντήσει. Κα ποιά ταν δικαιολογία τς μ παντήσεως; Περίμενε (σχυρίστηκε) ν το σταλεπίσημα(!) τ Κείμενο το Πόρτο λέγκρε, γι ν διαμαρτυρηθε! Κι ς σήμερα, πέντε χρόνια μετά, περιμένει κόμα τν πίσημη ποστολ τν γγράφων!
Νά, κα «μ πάντησή» του πρς τν ρωτντα θεολόγο, ποία γνωστοποιήθηκε τ Νοέμβριο το 2008!
Πράγματι, «…μετέβην ες τ Πόρτο λέγκρε… (λλ’) ς Παρατηρητής... Παρατηρητς …δν μετέχει ες τς διεξαγομένας ψηφοφορίας… Κατ’ κολουθίαν τν νωτέρω, οτε κα τ κείμενον πέγραψα, περ το ποίου μιλετε…  πομένως δν εμαι ποχρεωμένος ν παντήσω ες τς ρωτήσεις, τς ποίας θέτετε ν συνεχείΔν διεμαρτυρήθην δι τ περιεχόμενόν του, καθ’ σον μέχρι σήμερον τ κείμενον τοτο οδέποτε τέθη π’ ψιν μου πηρεσιακς. λλωστε μέχρι σήμερον, φ’ ς κλήθην ς Μέλος  Ατς, οδέποτε εσήχθη πρς συζήτησιν νώπιον τς ερς Συνόδου... † Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ».
λήθεια! Ο Πατέρες τς κκλησίας, περίμεναν ν πάρουν «πηρεσιακς» π τν κάθε αρεσιάρχη κάποιο κείμενο γι ν ντιδράσουν; Καὶ μόνον εἰς τὴν Ἱερὰν Σύνοδον καταδέχεται νὰ ἀπαντήσει; Ὄχι στὶς ἀνησυχίες τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ; Καὶ ἀφοῦ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἀδρανεῖ, γιατί δὲν τὸ ἔθεσε ὁ ἴδιος πρὸς συζήτηση, μαζὶ μὲ τόσο ἄλλα —πολὺ μικρότερης σημασίας— θέματα ποὺ ἔχει θέσει;
Γι τν στορία, μως, παραθέτουμε κι λλη μι σχετικ ντίδραση πισκόπου, γι ν καταλάβουμε τὴ λογική τους.
Σ σχετικ Διημερίδα πο πραγματοποιήθηκε στν Πύργο (23-24/2/2008)  μ τς ελογίες το Μητροπολίτη λείας κ. Γερμανο, εσηγήτρια (κ. Μαρίνα Κολοβοπούλου, λέκτωρ τς Θεολογικς θηνν) μ θέρμη κα φλόγα ψυχς τόση, στε ν καταχειροκροτηθε π τος παρόντες θεολόγους(!), ξύμνησε τν παρουσία τν ρθοδόξων κα τν λη προσπάθεια το Π.Σ.Ε. Κα ταν κάποιος θεολόγος π τ κροατήριο ντέδρασε κα κατήγγειλε τν συμβιβασμ τς Πίστεως πο συντελεται στος Διαλόγους κα «πενθύμισε τι παγιώθηκε πλέον θέση το Π.Σ.Ε., πς μεταξ τς ρθοδόξου κκλησίας κα τν κατ’ εφημισμ «κκλησιν» πάρχει όρατος νότης (θέση πο παναλήφθηκε στ Porto Alegre) κα ζήτησε π τν εσηγήτρια ν τοποθετηθε στς καταλυτικς τς ρθόδοξης ατοσυνειδησίας κα ταυτότητος θέσεις πο λήφθησαν στν 9η Συνέλευση το Π.Σ.Ε., εσηγήτρια, ποκάλυψε πς συμμετεχε στ Συνέλευση το Porto Alegre, κα περαμύνθηκε τς λης προσπάθειας το Π.Σ.Ε.».
Στ τέλος τς μερίδας Σεβ/τος Μητροπολίτης λείας κ. Γερμανός, ντ ν προβληματισθε π τν παρέμβαση κα ν ἐρευνήσει ἂν εἶναι ἔτσι τ πράγματα, επε:
«γ σήμερα κουσα σα λέχθησαν στ Συνέδριο. Κα επώθηκε δ, τι  πάρχει  πρόοδος  στος Διαλόγους μας μ τος τερόδοξους. τσι, σα επατε θ τ μεταφέρω στν Σύνοδο πο θ γίνει μεθαύριο»! (mkka.blogspot.com/2009/04/blog-post_04.html).
Κα τ κερασάκι στν τορτα. Οκουμενικς Πατριάρχης κ. Βαρθολομαος τάδε φη γι τ Συνέδριο το Πόρτο λέγκρε ποδεχόμενος κα νομιμοποιώντας σα βλάσφημα κα ασχιστα διεδραματίστηκαν κε:
«πηλλαγμένοι λοιπν τν γκυλώσεων το παρελθόντος κα ποφασισμένοι ν παραμείνωμεν νωμένοι κα ν ργασθμεν π κοινο, θέσαμεν, πρ δύο τν, κατ τν διάρκειαν τς Θ΄ Συνελεύσεως ν Porto Alegre Βραζιλίας, τς βάσεις μις νέας περιόδου ες τν ζωήν το Συμβουλίου…»! («πίσκεψις» 685 [2008] 22-29).
Ατο εναι ο πίσκοποί μας, ο τάχα «φύλακες τς Πίστεως» καὶ ἡ Ἱερά μας Σύνοδος, ετε δρον συνειδητ γι τν ποδόμηση τς ρθοδοξίας ς οκουμενιστές, ετε μπιστεύονται τος οκουμενιστς ς γκυρη πηγ πληροφόρησης, ετε π χρόνια σιωπον.
ν ατοί, μως, σιωπον, εναι καιρς πιστς λας το Θεο ν ξυπνήσει, ν κα πολλο θεωρον τι εναι δη ργά.

Θεσσαλονίκη, 22 Φεβρουαρίου 2011
Γιὰ τὴν «Φιλορθόδοξο Ἕνωσι “Κοσµᾶς Φλαµιᾶτος”»
Ὁ Πρόεδρος Λαυρέντιος Ντετζιόρτζιο
Ὁ Γραµµατέας Παναγιώτης Σηµάτης

[1] Αὐτὸς ὁ ὑπότιτλος, καὶ ἡ ἀκολουθοῦσα παρακάτω παράγραφος, ξεκάθαρα φανερώνει ὅτι ὅσα ψηφίζονται στὶς Συνελεύσεις τοῦ Π.Σ.Ε.  εἶναι δεσμευτικὰ γιὰ τοὺς Ὀρθόδοξους! «Οἱ συνελεύσεις τοῦ ΠΣΕ ἔχουν υἱοθετήσει κείμενα τὰ ὁποῖα προβάλλουν μιὰ προοπτική, ἢ καὶ προσδιορίζουν τὸ ποιὸν τῆς “ἐπιδιωκόμενης ἑνότητας”. Ἡ  Ἔνατη Συνέλευση [σ.σ. Ἄρα καὶ οἱ συμμετέχοντες Ὀρθόδοξοι], ποὺ συνῆλθε στὸ Πόρτο Ἀλέγκρε, διαπνεόμενη ἀπὸ τὶς ἀρχὲς τῶν ἐν λόγῳ κειμένων, ἀποδέχτηκε τὸ παρὸν κείμενο ἐνθαρρύνοντας τὶς ἐκκλησίες νὰ συνεχίσουν τὴν συμπόρευσή τους πρὸς τὴν ἐπίτευξη τῆς πλήρους ὁρατῆς ἑνότητας». [σ.σ. Σύμφωνα μὲ τὶς αἱρετικὲς θεωρίες τῶν ἑτεροδόξων καὶ τῶν δικῶν μας ποὺ τὶς ἀποδέχονται, «ἀοράτως» εἴμαστε ἑνωμένοι, ὀρθόδοξοι καὶ ἑτερόδοξοι].
* Οἱ ὑπογραμμίσεις, ὁ τονισμὸς σὲ ὅλα τὰ κείμενα ποὺ παρατίθενται καὶ τὰ σχόλια-ἐπεξηγήσεις ἐντὸς ἀγκυλῶν [...], εἶναι δικές μας.
[2] «Ἐδῶ ἔχουμε πλήρη ἀντιστροφὴ τῆς ὀρθοδόξου Ἐκκλησιολογίας… Μὲ βάση τὸ κείμενο αὐτό, ἂν δὲν κοινωνοῦμε μὲ τὴν κάθε αἵρεση τοῦ ΠΣΕ, δὲν πραγματώνουμε τὴν Καθολικότητά μας!» (π. Ἰω. Φωτόπουλος, «Δέκα παρατηρήσεις στὰ πεπραγμένα τοῦ Π.Σ.Ε., στὸ Porto Alegre», περιοδ. «Παρακαταθήκη», τ. 48, σελ. 7, 2006).
[3] Ἄρα καὶ ὁ ὀρθόδοξος τρόπος τοῦ βαπτίσματος (τριπλῆ κατάδυση εἰς τύπον τῆς τριημέρου ταφῆς καί ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου), ποὺ ὅταν δὲν τηρεῖται, —σύμφωνα μὲ ἀποφάσεις Οἰκουμενικῶν Συνόδων—, εἶναι ἄκυρο τὸ βάπτισμα, μὲ ὅσα ἀποδέχτηκαν οἱ ὀρθόδοξοι ἐκπρόσωποι,  σχετικοποιεῖται.
[4] Σὰν νὰ μᾶς λένε περιπαιχτικά: ὅλες τὶς δηλώσεις-κείμενα τοῦ Π.Σ.Ε. —καὶ τὴ Δήλωση τοῦ Τορόντο—, ἔχετε ἀποδεχθεῖ καὶ προσυπογράψει, σεῖς οἱ ἐκπρόσωποι τῶν ὀρθοδόξων, καὶ κατὰ συνέπεια τὰ ἔχουν ὑπογράψει ὅλες οἱ  Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες χωρὶς οὐδεμία διαφωνία ἢ ἀντίδραση τῶν Συνόδων σας· ἀφοῦ, λοιπόν, δὲν ἀντιδράσατε μὴν τολμήσετε νὰ μᾶς πεῖτε τώρα ὅτι δὲν τὰ δέχεσθε, γιατὶ θὰ ἀποδειχθεῖτε ἀναξιόπιστοι καὶ καταγέλαστοι!
[5] Νά, λοιπόν, ποὺ ὄχι μόνον ὁ Πάπας μᾶς ἔχει ἀποκαλέσει «ἐλλειμματικὴ» ἐκκλησία, ἀλλὰ καὶ τὸ Π.Σ.Ε. τὸ ἴδιο μᾶς λέγει: «ἡ μετοχὴ στὴν ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ  [δηλαδὴ στὴν «ἀόρατη» ἐκκλησία] εἶναι πληρέστερη ἀπὸ τὴν μετοχὴ στὸ σῶμα τῆς δικῆς τους ἐκκλησίας»! Ἄρα, ἂν ἀρνηθοῦμε τὴν αἱρετικὴ περὶ Ἐκκλησίας τοῦ Π.Σ.Ε. διδασκαλία καὶ τὴν μετοχή μας στὴν «ἀόρατη» ἐκκλησία, δὲν εἴμαστε πλήρεις!
[6] Κριτικὴ παρουσίαση τοῦ Κειμένου τοῦ Πόρτο Ἀλέγκρε ἔγινε καὶ ἀπὸ τὴν Ἱ. Μονὴ Παντοκράτορος (http://impantokratoros.gr/B46B3299.el.aspx), στὸ κείμενο τῆς ὁποίας τονίζονται καὶ τὰ ἑξῆς: «Παρακαλοῦμε μόνον νὰ γίνουν ἀντιληπτὰ ἀπὸ τοὺς ἀναγνῶστες δύο πράγματα: (α) τὸ βάρος ἀπωλείας τῶν ψυχῶν ὀρθοδόξων καὶ ἑτεροδόξων, τὸ ὁποῖο προέρχεται ἀπὸ τὴν ὑπογραφὴ αἱρετικῶν κειμένων ἀπὸ Ὀρθοδόξους. Ὅσοι στὸ μέλλον θὰ διαβάζουν κείμενα αἱρετικὰ ὑπογεγραμμένα ἀπὸ Ὀρθοδόξους Κληρικοὺς ἢ ἄλλους ἀντιπροσώπους, θὰ ὑφίστανται τὴ βλαβερώτατη ἐπίδραση τῆς πεποιθήσεως, ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία ταυτίζεται μὲ τὶς αἱρετικὲς πλάνες καὶ ὅτι δὲν πιστεύει γιὰ τὸν ἑαυτό της κάτι ἀνώτερο ἀπὸ τὶς ἑτερόδοξες κοινότητες· (β) τὸ βάρος μιᾶς ὑπογραφῆς καθ' ἑαυτήν· ἡ ὑπογραφὴ (ὡς «χαρακτὴρ» μιᾶς ὑποστάσεως, ἑνὸς προσώπου) ἐπέχει τὴ θέση τοῦ ὑπογράφοντος, ὡς εἰκόνα του. Διὰ τοῦτο ὅσοι στοὺς ἀρχαίους διωγμοὺς ἀρνοῦνταν τὸν Χριστὸν ἐγγράφως, ὑπογράφοντας κάποιον σχετικὸ λίβελλο, γιὰ νὰ ἀποφύγουν τὸ μαρτύριο, θεωροῦνταν «πεπτωκότες» («lapsi»). Τὴν κριτικὴ αὐτὴ χρησιμοποιήσαμε στὸ ἄρθρο αὐτό.
[7] Οὔτε γιὰ τὴν μετάφραση τῶν λειτουργικῶν κειμένων, Σεβασμιώτατε; Ξεχάσατε ὅτι συνεχίζετε τὴν ἀνάγνωση μεταφράσεων, παρὰ τὴν ἀπαγόρευση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου; Αὐτὸ δὲν ἀποτελεῖ αὐτοσχεδιασμὸ καὶ ἀνυπακοὴ στὴν Ἱερὰ Σύνοδο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.