Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Παρα-πατερικές επιθέσεις ἀρχιμανδρίτη





 Σὲ διάφορα ἱστολόγια εἴδαμε μιὰ νέα δημοσίευση τοῦ ἀρχιμανδρίτη τοῦ Ἀντιαιρετικοῦ γραφείου τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς, π. Παύλου Δημητρακόπουλου. Τιτλοφορεῖται: «Δὲν συγκλονίζεται λοιπὸν ἡ Ἱεραρχία μας;»
Τὸ θέμα του εἶναι ὁ Οἰκουμενισμὸς καὶ ἡ ἀδιαφορία τῆς Ἱερᾶς Συνόδου γιὰ τὴν ἐπέκτασή του. Μὲ τὴν ἀφορμὴ ὅμως αὐτή –καὶ «τεχνηέντως»– βρῆκε τρόπο νὰ ἐπιτεθεῖ καὶ πάλι ἐναντίον ὅσων ἔχουν διαχωρίσει τὴν θέση τους ἀπὸ τὸν Οἰκουμενισμό, ὄχι θεωρητικά, ἀλλὰ ἐμπράκτως, ἀκολουθώντας τὴν διαχρονικὴ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας.
Ἔτσι –δυστυχῶς– ὁ π. Παῦλος συνεχίζει τὸν κατήφορο τῆς ἐμπαθοῦς παραπληροφόρησης. Ἀναφέρεται σ' ἐμᾶς ποὺ διακόψαμε τὴ σχέση μας ἀπὸ τοὺς Οἰκουμενιστές, παραθέτει καὶ μερικὲς προτάσεις ἀπὸ τὸ κείμενο Ἀποτειχίσεώς μας, καὶ ἀπευθυνόμενος στοὺς Ἐπισκόπους τοὺς ἐρωτᾶ:
«Δὲν πονᾶ λοιπὸν καὶ δὲν ὀδύρεται ἡ Ἱεραρχία μας πρὸ αὐτοῦ του τραγικοῦ φαινομένου, δὲν σπαράσσεται νὰ βλέπη τὰ λογικά της πρόβατα νὰ ἀποσχίζονται καὶ νὰ ἀποχωρίζονται ἀπὸ τὴν μάνδρα της;».
Πάτερ μου, γράψατε μιὰ ἄθλια κριτικὴ γιὰ τὸ βιβλίο τοῦ π. Εὐθύμιου Τρικαμηνᾶ περὶ τῆς Διακοπῆς Μνημοσύνου καὶ τῆς ἀποτειχίσεως. Σᾶς ἀπάντησε ὁ π. Εὐθύμιος μὲ συντριπτικὰ στοιχεῖα, ἀντλώντας ἀπὸ τὴν ἁγιοπατερική μας Ὀρθόδοξη Παράδοση καὶ δὲν καταλάβατε τίποτα; Ἀποδέχεσθε π. Παῦλε, ὅτι ἡ Πρωτοδευτέρα Σύνοδος εἶναι Ὀρθόδοξη καὶ ὁ ΙΕ΄ Ἱ. Κανόνας θεσπίστηκε ἀπὸ αὐτή;
Ἀσχέτως, ἂν ἐσεῖς δὲν θέλετε νὰ ἀποτειχιστεῖτε γιὰ τοὺς λόγους σας, ἀδυνατεῖτε νὰ ἀντιληφθεῖτε τὸ στοιχειῶδες, ποὺ ὁ π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος τὸ διδάσκει ἐδῶ καὶ δεκαετίες; Ὅτι δηλαδὴ ἡ Διακοπὴ Μνημοσύνου (κατὰ τὸν π. Ἐπιφάνιο) προβλέπεται ἀπὸ τὸν ΙΕ΄ Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου;
Χρησιμοποιεῖτε στὸ βιβλίο σας ὡς αὐθεντία τὸν π. Ἐπιφάνιο. Ὁ π. Ἐπιφάνιος, ὅμως, λέγει: ὅτι, ὅποιος θέλει νὰ ἐφαρμόσει τὴν ἀποτείχιση, εἶναι ἐλεύθερος νὰ τὸ κάνει. Τοῦτο εἶναι ὀρθόδοξη πράξη καὶ δὲν τὸν βγάζει ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Ἀνήκει στὴν Ἐκκλησία, ἀντιστεκόμενος καὶ διαμαρτυρόμενος γιὰ τὴν αἵρεση. Ἀρκεῖ νὰ μὴ προχωρήσει περαιτέρω, νὰ μὴ δημιουργήσει δηλαδή, ὅπως οἱ Παλαιοημερολογῖτες ἄλλη Σύνοδο-Ἐκκλησία. Τί παραπάνω κάναμε καὶ μᾶς κατηγορεῖτε; Γιατί παραπλανᾶτε ὅσους ἀγνοοῦν τὸ θέμα καὶ μᾶς βγάζετε ἐκτὸς Ἐκκλησίας;

[Παραθέτω καὶ ἕνα τμῆμα ἀπὸ τὰ κείμενα τοῦ π. Ἐπιφάνιου καὶ τοῦ π. Θεόκλητου Διονυσιάτη: «Ἄν τις κληρικός, λέγει ὁ Κανών, ἀποκοπῆ ἀπὸ τοιούτου Ἐπισκόπου “πρὸ συνοδικῆς διαγνώσεως”, οὐδαμῶς παρανομεῖ, διὸ καὶ δὲν ὑπόκειται εἰς ἐπιτίμησιν, ἀλλὰ μᾶλλον ἄξιος ἐπαίνου εἶναι... Ὁ παύων τὸ μνημόσυνον τοῦ οἰκείου Ἐπισκόπου Κληρικός, ἀρκεῖται εἰς τοῦτο, ἀποφεύγει νὰ μνημονεύση ἑτέρου καὶ ἀναμένει ἐν ἠρεμίᾳ συνειδήσεως τὴν κρίσιν τῆς Συνόδου» (Θεοδωρόπουλου Ἐπιφάνιου, Τὰ δύο Ἄκρα, σελ. 75-76).  Καὶ ὁ π. Θεόκλητος Διονυσιάτης σημειώνει: «Ἑπομένως ἐν περιπτώσει αἱρέσεως ... ὁ ἀποκόπτων τὸ μνημόσυνον χωρὶς νὰ ἀναμείνη τὴν ἀπόφασιν τῆς Ἐκκλησίας ἤτοι πρὶν ἐκδοθῆ ἀπόφασις Συνοδικὴ ...οὗτος ἐν τάξει εἶναι, μάλιστα ὁ τελευταῖος οὗτος καὶ τιμῆς ἄξιος εἶναι» (Διονυσιάτου Θεόκλητου, “Ἀθωνικὰ Ἄνθη”, τόμ. Ι, σελ. 125)].

Εἶναι γνωστό, ὅτι οἱ δύο παραπάνω πατέρες, δέχονται τὸ δυνητικὸ τῆς Ἀποτειχίσεως, ποὺ δὲν σχολιάζω, ἀφοῦ δὲν πρόκειται περὶ αὐτοῦ ἐδῶ. Δέχομαι ὅμως, χάριν τῆς συζητήσεως, ὅτι εἶναι δυνητικὴ ἡ ἐφαρμογὴ τοῦ ΙΕ΄ Κανόνος, ὅπως ὑποστηρίζετε (καὶ ὄχι ὑποχρεωτική). Ἐσεῖς, μὲ ποιὰ λογικὴ ὑποστηρίζετε ὅτι, ἐμεῖς ποὺ ἀποτειχιστήκαμε, "δυνητικά" ἔστω, εἴμαστε ἔξω ἀπὸ τὴν μάνδρα τῆς Ἐκκλησίας; Ἀπορρίπτετε τὴν θεωρία καὶ τοῦ π. Ἐπιφανίου; Καταργεῖτε, τώρα, ἀκόμα καὶ τὸ δυνητικόν το . Κανόνος; Μήπως σᾶς ἦρθε «νέο φῶς», ὅπως κατὰ καιροὺς δέχονται καὶ οἱ Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ;
Καὶ καλὰ δὲν δέχεσθε τὶς θέσεις μας, οὔτε τὶς κατοχυρωμένες μὲ ἑκατοντάδες πατερικὰ κείμενα ἐξηγήσεις τοῦ π. Εὐθύμιου Τρικαμηνᾶ. Μὲ ποιά λογική, ὅμως, μᾶς συκοφαντεῖτε ὡς «ἐκτὸς Ἐκκλησίας», ἀκόμα καὶ καθόσον ἀκολουθοῦμε τὴν θέση-ἑρμηνεία τοῦ π. Ἐπιφάνιου; Γιατί θέλετε νὰ ἀκολουθήσουμε τὶς καινοφανεῖς καὶ ἀναπόδεικτες δικές σας θεωρίες; Ἀκόμα κι ἂν δεχθοῦμε νὰ συζητήσουμε τὶς θέσεις σας, ὥσπου νὰ διευκρινιστοῦν καὶ νὰ φανεῖ, ἂν ἔχετε ἐσεῖς δίκιο ἢ ὁ π. Ἐπιφάνιος, ποιὸς σᾶς δίνει τὸ δικαίωμα νὰ γράφετε ὅτι εἴμαστε «ἐκτὸς Ἐκκλησίας»;
Καὶ στὸ κάτω-κάτω, ἀφοῦ κόπτεστε στὸ βιβλίο σας ὑπὲρ τοῦ Συνοδικοῦ συστήματος, γιατί ὑφαρπάζετε τὴν κρίση τῆς Συνόδου καὶ δὲν ἀφήνετε αὐτὴν νὰ ἀποφασίσει;
Νομίζετε, πάτερ, ὅτι ἀπὸ μόνος σας εἶστε μία Οἰκουμενικὴ Σύνοδος;

Σημάτης Π.

___________________

Υ.Γ.: Εἶναι καὶ πολλὰ ἄλλα σημεῖα τοῦ ἄρθρου σας, π. Παῦλε, μὲ τὰ ὁποῖα διαφωνοῦμε. Ἐπειδὴ ἡ ἀπάντηση τοῦ π. Εὐθυμίου (κοντὰ στὶς εἴκοσι συνέχειες ποὺ δημοσιεύτηκαν) εἶναι ἐπαρκής, δὲν ἐπεκτεινόμαστε. Μόνο μιὰ ἐρώτηση σὲ μιὰ φράση σας.  Γράφετε:
«Ἐκεῖνοι γιὰ νὰ διαφυλάξουν αὐτὴ τὴν πίστη θυσίασαν θέσεις καὶ ἐκκλησιαστικὰ ἀξιώματα, μητροπολιτικοὺς καὶ πατριαρχικοὺς θρόνους, ὑπέστησαν ἐξορίες, διωγμούς, φυλακίσεις, βασανιστήρια, ἢ ἀκόμη θυσίασαν καὶ τὴν ἴδια τὴν ζωή τους».
Πράγματι, πάτερ, ἔτσι ὅπως τὰ λέτε εἶναι. Ἐκεῖνοι, πρὶν συγκληθεῖ Σύνοδος –γιὰ νὰ ἐκδιώξει τοὺς αἱρετικούς– διέκοψαν τὴν «κοινωνία» μαζί τους, κι αὐτὸ ἔγινε ἀφορμὴ νὰ θυσιάσουν ἀκόμα καὶ τὴ ζωή τους, ἐπειδὴ κάποιοι ἄλλοι Πατριάρχες –προκάτοχοι στὸ θρόνο καὶ στὴν αἵρεση τοῦ κ. Βαρθολομαίου– ὅπως ὁ Νεστόριος, ὁ Πύρρος, ὁ Καλέκας, ὁ Βέκκος, δὲν ἀνέχονταν τὴν ἀποτείχισή τους.
Ἐσεῖς ποὺ ἐλέγχετε τὴν σύγχρονη Σύνοδο, γιατί δὲν τοὺς ἀκολουθεῖτε;

 (*) Τὸ κείμενο τοῦ π. Παύλου, μπορεῖτε νὰ διαβάσετε στό:

 http://aktines.blogspot.gr/2013/04/blog-post_4312.html

9 σχόλια:

  1. Ανώνυμος10/4/13, 7:21 μ.μ.

    "Δεν πονά λοιπόν και δεν οδύρεται η Ιεραρχία μας πρό αυτού του τραγικού φαινομένου, δεν σπαράσσεται να βλέπη τα λογικά της πρόβατα να αποσχίζονται και να αποχωρίζονται από την μάνδρα της, σκανδαλιζόμενα από την στάση της; Πως προσπερνά το οδυνηρό και συγκλονιστικό αυτό γεγονός, σφυρίζοντας αδιάφορα;Πωςαμελεί να πράξη το καθήκον της, το οποίον ας σημειωθή, προβλέπεται από τους ίδιους τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας;"

    π Παύλε, θεωρείς ότι χρειάζεται απόφαση Συνόδου για να παραμείνουν οι αποτειχιζόμενοι από τον Οικουμενισμό "εντός Εκκλησίας"; Δεν έχεις καταλάβει ότι ο αποτειχισμένος από την αίρεση που αναθεματίζει τους αιρετικούς (γιατί αν δεν τους αναθεματίζει ανήκει στην ίδια μερίδα με αυτούς!) είναι ΕΝΤΟΣ Εκκλησίας και δεν θα πάρει "κάρτα εισόδου" από την απόφαση Συνόδου; Μάθε λοιπόν από τον Άγιο Γρηγόριο Νύσσης ότι
    ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΕΩΣ ΑΠΟΣΧΙΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗ ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ ΕΝΡΑΠΤΟΜΕΘΑ

    ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗΣ P.G. 44,725

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος10/4/13, 7:26 μ.μ.

    Αν ο π Παύλος περιμένει την απόφαση της Συνόδου που προάγει τον Οικουμενισμό για να μείνουν οι αποτειχιζόμενοι από αυτούς εντός Εκκλησίας, όπως ισχυρίζεται, τότε, γιατί δεν ζητά άφεση για τους αποτειχισμένους από τον Πάπα της Ρώμης που έχει προϋπηρεσία στα συγχωροχάρτια; Όσο μπορεί ο αιρετικός και αβάπτιστος Πάπας της Ρώμης να συγχωρεί αμαρτίες, άλλο τόσο μπορεί και η Σύνοδος των Οικουμενιστών Επισκόπων να έχει οποιαδήποτε εξουσία στους αποτειχισμένους από τον Οικουμενισμό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γράφετε:
    "Ἀρκεῖ νὰ μὴ προχωρήσει περαιτέρω, νὰ μὴ δημιουργήσει δηλαδή, ὅπως οἱ Παλαιοημερολογῖτες ἄλλη Σύνοδο-Ἐκκλησία".
    Η γενίκευση "Παλαιοημερολογίτες" όχι μόνο δεν σας τιμά, αλλά φανερώνει πλήρη άγνοια στην καλύτερη περίπτωση, ίνα μη είπω εσκεμμένη εμπάθεια.
    "Όπως ορισμένοι εκ των Παλαιοημερολογιτών" είναι η ορθή αμερόληπτη φράση που θα έπρεπε να γραφεί αν δεν έτρεμε το φυλλοκάρδι σας μην σας χαρακτηρίσουν "Παλαιοημερολογίτες", οι πρώην συγκοινωνούντες μαζί σας.
    Μακάρι να σας δώσει ο Κύριος θάρρος και φιλάδελφο πνεύμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος10/4/13, 11:20 μ.μ.

    Δάσκαλε, όταν λέμε οι Παλαιοημερολογίτες, είναι γνωστό πως εννοούμε τους εντεταγμένους σε κάποια παράταξη, οι οποίοι θεωρούν την παράταξή τους ως τη μοναδική Εκκλησία, όπως π.χ. το έχει διατυπώσει ο π. Νικόλαος Δημαράς. Ασφαλώς και δεν εννοούμε τον Σεβασμιώτατο Ράσκας Αρτέμιο και όποιους άλλους είναι με το Παλαιό και δεν μνημονεύουν οικουμενιστές επισκόπους, ή όσους δεν ανήκουν σε παρατάξεις και δεν θεωρούν το Ημερολόγιο ως Δόγμα αναγκαίο για την σωτηρία. Ούτε εμπάθεια, λοιπόν, ούτε φόβος, όπως νομίζεις. Νηφάλια και κατόπιν μελέτης η τοποθέτησή μας. Φιλάδελφο δε πνεύμα είναι, να μη ενισχύεις κανείς την πλάνη εκείνων, που θεωρούν ότι αποτελούν την μοναδική Εκκλησία. Την πρόσκληση τώρα που μας έχει γίνει, οι αδελφοί που είναι αποτειχισμένοι γνωρίζω ότι την αποδέχονται: Ναι , πρέπει να υπάρξει ένα μέτωπο αντι-οικουμενιστικό εκτός παρατάξεων και αποκομμένοι από τους αιρετίζοντες Επισκόπους.
    Π.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος10/4/13, 11:50 μ.μ.

    Προς τον Δάσκαλο,Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου
    «Μή τοίνυν τοῦτο προβάλλου, ἀλλ’ ἐκεῖνό μοι δεῖξον, ὅτι οὕτως ἐκέλευσε ποιεῖν ὁ Χριστός. Ἐγώ γάρ τοὐναντίον δείκνυμι, ὅτι οὐ μόνον οὐκ ἐκέλευσε παρατηρεῖν ἡμέρας, ἀλλά καί ἀπέλυσεν ἡμᾶς τῆς ἀνάγκης ταύτης. Ἄκουσον γοῦν τί φησιν ὁ Παῦλος... Ἡμέρας παρατηρεῖσθε καί μῆνας καί καιρούς καί ἐνιαυτούς. Φοβοῦμαι ὑμᾶς, μήπως εἰκῆ κεκοπίακα εἰς ὑμᾶς. Καί πάλιν, Ὁσάκις ἂν ἐσθίητε τόν ἄρτον τοῦτον, καί τό ποτήριον τοῦτο πίνητε, τόν θάνατον τοῦ Κυρίου καταγγέλλετε. Ὁσάκις δέ εἰπών, κύριον ἐποίησε τόν προσιόντα, πάσης ἡμερῶν παρατηρήσεως ἀπαλλάξας αὐτόν».
    Βενιαμίν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. O π. Παύλος εμπαθώς, αντιεκκλησιολικώς και αθεολογήτως ομιλών περί των αποτειχισμένων εκ του νέου ημερολογίου, δείχνει την σχιζοφρενική συμπεριφορά του για μία ακόμη φορά. Άλλα ισχυριζόταν ως κληρικός της Ι. Μητροπόλεως Βεροίας και άλλα σήμερα. Ακόμη και το βιβλίο που ο ίδιος συνέγραψε και διένειμε σε προγενέστερη ημερίδα της Μητροπόλεως στην οποία ανήκει τώρα, άλλα λέει να πράξουμε. Τελικά αναρωτιόμαστε ο εν λόγῳ κληρικός έχει σώας τας φρένας; Κρίμα γιατί τον εκλάβαμε ως μέγα αγωνιστή και ομολογητή. Τα φαινόμενα δυστυχώς απατούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΧΡΙΣΤΙΝΑ Ν.11/4/13, 11:56 π.μ.

    Αγαπητέ δάσκαλε. Γιατί όταν μιλάμε για τους παλαιοημερολογίτες θίγεσθε; Σας το έχουμε ξαναπεί. Δεν εννοούμε τους αδελφούς που αγωνίζονται όντες με το παλαιό ημερολόγιο και έχουν υγιή εκκλησιολογία, μη θεωρώντας τους εαυτούς τους τη μόνη σώζουσα Εκκλησία, μη ανήκοντες σε παρατάξεις και σχίσματα, αλλά ανθίστανται κατά του Οικουμενισμού και έχουν κάθε καλή διάθεση να συμπορευθούμε εναντίον αυτής της Παναιρέσεως μή εξετάζοντας ημέρες και καιρούς κλπ.κλπ. Ας συναντηθούμε όλοι οι αντιοικουμενιστές εξερχόμενοι από την αίρεση και τα σχίσματα και κατά δεύτερο λόγο θα συζητήσουμε εν ευθέτῳ χρόνῳ για το εορτολόγιο, το οποίο πρέπει σαφώς να ακολουθείται από κοινού για να έχουμε και πλήρη λειτουργική κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος11/4/13, 4:10 μ.μ.

    Για χάρη του "Δάσκαλου", και εξέταση αν οι άγιοι θεωρούν δογματικό θέμα τις 13 μέρες, αντιγράφω από απάντηση π. Ευθύμιου προς μοναχό Μιχαήλ:
    "ὁ ἅγιος Νικόδημος ἑρμηνεύοντας τόν ἅγιο Ἰωάννη τόν Χρυσόστομο, μᾶς παρουσιάζει κάτι καταπληκτικό καί ἀποκαλυπτικό δι’ ὅλη αὐτήν τήν ὑπόθεσι, τό ὁποῖο ἐσύ τό κατέχωσες εἰς τήν ἀφάνεια διά μέσου τῶν ἀποσιωπητικῶν. Παρουσιάζει δηλαδή, ὡς παράδειγμα πρός κατανόησι τῶν λόγων τοῦ Χρυσοστόμου, τό Πασχάλιο τῶν Ὀρθοδόξων καί τῶν Λατίνων. Καί ἀναφέρει ὅτι τό νά ΕΟΡΤΑΣΗ κανείς τό Πάσχα μέ τό Πασχάλιο τῶν Ὀρθοδόξων ἤ μέ τό Πασχάλιο τῶν Λατίνων, ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ.
    Ἐσύ τώρα, πάτερ, συμφωνεῖς μέ τήν διδασκαλία αὐτή τοῦ ἁγίου Νικοδήμου, τόν ὁποῖο ὀνομάζεις «ἀκριβῆ τηρητῆ τῶν ὀρθοδόξων Παραδόσεων»; Καί γιατί παρέλειψες αὐτή τήν διδασκαλία του, ἡ ὁποία ἀποδεικνύει τήν διάστασι καί διάζευξι τῶν Ἁγίων ἀπό τούς σημερινούς Παλαιοημερολογίτες; Διότι οἱ σημερινοί Παλαιοημερολογίτες, ἀνεξαρτήτου παρατάξεως, τό νά ἑορτάσουν τό Πάσχα μέ τό Πασχάλιο τῶν Λατίνων ὄχι μόνο τό θεωροῦν ἔγκλημα, ἀλλά καί θέμα πίστεως, καί αἰτία ἀποτειχίσεως, καί ὑπόθεσι αἰωνίου καταδίκη".
    Δες: Α) http://paterikiparadosi.blogspot.gr/2012/11/blog-post_13.html
    Β) http://paterikiparadosi.blogspot.gr/2012/11/blog-post_8810.html
    και Γ) http://paterikiparadosi.blogspot.gr/2012/11/blog-post_14.html
    Βενιαμίν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι απαντήσεις του κ. Σημάτη και της κ. Νάκου με κάλυψαν και τους ευχαριστώ πολύ.
    Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.